Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
E2 Investors Visa
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Re: E2 Investors Visa
Dat denk ik zelf eerlijk gezegd ook.
Het feit dat de website nog niet werkzaam is versterkt mijn voorgevoel eigenlijk alleen maar.
Het feit dat de website nog niet werkzaam is versterkt mijn voorgevoel eigenlijk alleen maar.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zijn voorbij de pensioensgerechtigde leeftijd en willen hun "ouwe dag" best in Nederland doorbrengen.kastelke schreef:Dat zijn de mensen die de KOA camping uitbaten die momenteel over te nemen is? Als zij deze verkocht hebben, dan moeten zij dus terugkeren naar Nederland? (alhoewel in jullie geval je vrouw vermoedelijk als sponsor optreedt indien zij na al die jaren in de US toch zouden willen blijven?)
Een camping runnen is hard werken in de maanden dat je open bent. Voordeel is dat als de boel dichtgaat in Oktober dat je een aantal maanden kan doen waar je zin in hebt. Genoeg plaatsen in Amerika en de rest van de wereld waar het dan wel mooi weer is
Mijn vrouw zou sowieso niet als sponsor opterden want ze is net als ik greencardhouder en geen citizen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je schoonvader heeft ons wel verteld eerder wel issues gehad te hebben hoor. Hij heeft zelfs gelukkig de gouverneur van Wyoming aan zijn kant gekregen en zo de gewenste verlenging gekregen, maar het was een aantal jaren geleden blijkbaar kantje-boordned in MO schreef:Mijn schoonouders hebben ook een E2 en die hebben geen issues voor zover ik weet. Het kan dus wel gewoon om eens een positieve noot te geven.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
@nedinmo: zo lang die mensen het zelf weer leuk vinden om na die jaren in de US terug te keren naar Nederland, is het geen probleem.
Toch blijft heel dat E2 visum een 'onaardig' visum. Men verwacht van mensen dat ze investeren en dingen opbouwen en Amerikanen werk geven, maar in ruil bouw je geen enkel recht op in de US. Meer nog: je mag na zoveel succesvolle jaren (voor sommige dus decennia!) terug keren naar je thuisland, waar je ondertussen dus ook niks hebt kunnen opbouwen.
Je kan als tegenargument wel aanhalen dat de mensen dit allemaal vooraf weten. Maar als jij als land vindt dat je dit soort ondernemers nodig hebt, lijkt het mij niet meer dan netjes dat je er ook iets fatsoenlijks tegenover zet. Niet iets waarbij de mensen holder-de-bolder het land moeten verlaten indien de dingen niet meer naar wens gaan. Niet iets waarbij mensen vaak nooit meer dan 1 jaar in 'zekerheid' leven. Niet iets waarbij die mensen hun kinderen het land worden uitgedwongen (naar een land waar ze niet eens zijn opgegroeid en waar ze geen ouders hebben), of waarbij je je kinderen moet 'uithuwelijken' voor ze 21 geworden zijn.
Toch blijft heel dat E2 visum een 'onaardig' visum. Men verwacht van mensen dat ze investeren en dingen opbouwen en Amerikanen werk geven, maar in ruil bouw je geen enkel recht op in de US. Meer nog: je mag na zoveel succesvolle jaren (voor sommige dus decennia!) terug keren naar je thuisland, waar je ondertussen dus ook niks hebt kunnen opbouwen.
Je kan als tegenargument wel aanhalen dat de mensen dit allemaal vooraf weten. Maar als jij als land vindt dat je dit soort ondernemers nodig hebt, lijkt het mij niet meer dan netjes dat je er ook iets fatsoenlijks tegenover zet. Niet iets waarbij de mensen holder-de-bolder het land moeten verlaten indien de dingen niet meer naar wens gaan. Niet iets waarbij mensen vaak nooit meer dan 1 jaar in 'zekerheid' leven. Niet iets waarbij die mensen hun kinderen het land worden uitgedwongen (naar een land waar ze niet eens zijn opgegroeid en waar ze geen ouders hebben), of waarbij je je kinderen moet 'uithuwelijken' voor ze 21 geworden zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het precieze weet ik er niet van maar wat ik wel weet dat het niet aan de voorwaarden lag maar kwam door geklooi aan de kant van het am consulaat
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet helemaal mee eens. Je gaat terug als je niet aan de voorwaarden voldoet toch?. Op dat moment heb je niks meer opgebouwd, heb je geen winstgevend bedrijf en/of voldoe je niet aan de investerings eisen.kastelke schreef:@nedinmo: zo lang die mensen het zelf weer leuk vinden om na die jaren in de US terug te keren naar Nederland, is het geen probleem.
Dat van je kinderen weet je van te voren. Dat is geen verrassing. Worden ze hier geboren dan zijn ze sowieso amerikaan.
Aan de andere kant geef je met een E2 alleen mensen de kans die geld hebben. Niet eerlijk eigenlijk tegenover de mensen die niet het geld hebben(maar misschien die best wel een goed investerings idee hebben)
Daarbij als het misgaat zou je ineens moeten teren op de zak van de amerikaanse staat. Kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Mensen met een E2 hebben het in hun thuisland niet slecht (anders hebben ze al zeker niet het kapitaal). Ze willen naar de US om de US toch?
Vind ik het een goed visum? Ja en nee.
Ja want je moet er wat voor doen
Nee, want het is soms erg ondoorzichtig en het systeem is verre van solide.
Kijk naar Kaap koraal. Eerst afgewezen en nu toch goedgekeurd. Waarom niet gelijk gezegd dat alles goed was maar dat alleen een bepaalt ding mist. Zodra dat goed is krijg je je visum. Nee hij kreeg te horen dat ie was afgewezen. Daar wordt je dan toch wel erg depri van. En dan moet je uitvissen waarom en hopen en bidden dat ze de tweede keer wel ok zeggen. Zelfde als met Hans en bianca. HIer zijn de eisen. Bewijs deze en zeg dan ok of niet, maar laat ze niet in het ongewisse waardoor ze hebben moeten besluiten om weg te gaan omdat anders de financiele ellende misschien niet te overzien was.
Dat vind ik dus niet goed.
Dat je aan de eisen moet voldoen, dat wel want dat weet je van te voren
Dat lijkt me nooit de bedoeling, maar als E2 visumhouder heb je natuurlijk wel jarenlang mee mogen betalen aan het sociale zekerheidsstelsel in de VS.ned in MO schreef:Daarbij als het misgaat zou je ineens moeten teren op de zak van de amerikaanse staat. Kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Er zullen maar weinig Europeanen zijn die een werkeloos leven in de VS verkiezen boven teruggaan naar Europa, dus vanuit die hoek hoeven ze in de VS sowieso niet bang te zijn dat er massa's mensen naar binnen glippen via de achterdeur.
Je kunt mensen toch minstens de mogelijkheid geven om een baan te zoeken, mocht het met het bedrijf ondanks alle inspanningen niet goed gaan? De VS zien die investeerders maar al te graag komen; ik vind dat ze daar best iets meer coulance tegenover kunnen stellen. Er wordt nu wel heel veel ondernemerszin en bijbehorend afbreukrisico gevraagd van hardwerkende en goedwillende non-citizens.
Kortom: ik ben het wel met Kastelke eens: het is een onaardig visum, ook als is het voor de partner dan juist weer opvallend aardig, in die zin dat de partner gewoon mag werken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist niet want dan zou je een baan inpikken in plaats van creeren. Aan de andere kant mag de spouse wel een baan zoeken wat ook wel raar is. Maar goed. Het visum is wat het is. Als je er voor gaat dan kies je voor de regels. Buig je de regels dan is het jammer en loop je het risico dat je terug moet.Je kunt mensen toch minstens de mogelijkheid geven om een baan te zoeken, mocht het met het bedrijf ondanks alle inspanningen niet goed gaan? De VS zien die investeerders maar al te graag komen; ik vind dat ze daar best iets meer coulance tegenover kunnen stellen. Er wordt nu wel heel veel ondernemerszin en bijbehorend afbreukrisico gevraagd van hardwerkende en goedwillende non-citizens.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Je kan altijd nog farmworker worden als dit voorstel het haalt.
Wel tegen een lager loon als het aan de boeren ligt, maar na drie tot 10 jaar buffelen heb je wel wat.
http://www.immigrationworksusa.org/uplo ... orkers.pdf
Ben erg benieuwd hoe de immigratie reform uit zal pakken.
Locale politiek viert er hoogtij mee volgens mij.
Wel tegen een lager loon als het aan de boeren ligt, maar na drie tot 10 jaar buffelen heb je wel wat.
http://www.immigrationworksusa.org/uplo ... orkers.pdf
Ben erg benieuwd hoe de immigratie reform uit zal pakken.
Locale politiek viert er hoogtij mee volgens mij.
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 08 apr 2013, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Canada lanceren ze nu trouwens iets nieuws, voor mensen die wel goede ideeen hebben voor een business.
Je hoeft dus niet eens zelf het geld te hebben voor de zaak (maar wel voldoende geld om de eerste maanden zonder inkomen te kunnen overleven). Je hebt dus wel een hogere opleiding nodig, talenkennis en vooral dus goede ideeen want je moet dus de investeerders kunnen overtuigen van het potentieel van je business plan. Je krijgt je permanent resident kaart, idem voor je partner en ongehuwde kinderen onder 21. Als je zaak uiteindelijk niet succesvol blijkt te zijn, blijf je toch gewoon permanent resident. Dat wil zeggen dat je een job kan gaan zoeken in Canada.The Start-Up Visa Program enables immigrant entrepreneurs to launch innovative businesses that will create jobs in Canada and, eventually, compete globally. The Start-Up Visa Program links immigrant entrepreneurs with private sector groups in Canada that have experience working with start-ups and can provide essential resources.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht