Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaars DV2012: Newengland
-
- Amerika-expert
Re: Winnaars DV2012: Newengland
F.y.i. TOEFL blijft twee jaar geldig 

-
- Amerikafan
FYI voor iedereen: J1 Visa Waiver is binnen, al is ie nu vrij nutteloos 

-
- Amerika-expert
Ja dat is zo.....
How is Raleigh treating you, op het moment?
Hopelijk is het weer al wat beter inmiddels?
How is Raleigh treating you, op het moment?
Hopelijk is het weer al wat beter inmiddels?
-
- Amerikafan
Hee, ja heel goed, heb even snel een uitstapje gemaakt naar Shenandoa NP vandaag bij de Agnus Barn gegeten en voor Zaterdag heb ik een tip gehad voor orginele NC pulled pork dus ik ben heel benieuwd
Ben nog niet heel veel buiten geweest deze week dus het weer heb ik niet zo veel van gemerkt

-
- Amerika-expert
Dat klinkt goed!! De Angus Barn is erg lekker, goede keus!
Clyde's heeft goede BBQ pulled pork. U2 heeft na hun optreden in Raleigh speciaal hun pulled pork naar het vliegveld laten brengen destijds
Moet goed zijn
jammer dat ik niet in de buurt ben om je wat van de omgeving te laten zien en je van een senseootje te voorzien. Maar wie weet komt het er ooit nog van.
Clyde's heeft goede BBQ pulled pork. U2 heeft na hun optreden in Raleigh speciaal hun pulled pork naar het vliegveld laten brengen destijds
Moet goed zijn

jammer dat ik niet in de buurt ben om je wat van de omgeving te laten zien en je van een senseootje te voorzien. Maar wie weet komt het er ooit nog van.
-
- Amerikafan
De tip die ik gekregen heb is van de de "The Pit"
Wellicht komt het er nog een keer van, deze locatie bevalt me wel, dus wie weet kom ik er snel weer een keer terug
Wellicht komt het er nog een keer van, deze locatie bevalt me wel, dus wie weet kom ik er snel weer een keer terug

zit er toevallig een & tussen de 3 letters NE ? 

-
- Amerika-expert
Goed om te horen!! Als je weer komt laat het maar weten. De senseo aanbieding geldt nog steeds!newengland schreef:De tip die ik gekregen heb is van de de "The Pit"
The Pit is inderdaad ook leuk, in het oude pakhuizen district.
-
- Amerikafan
Zo....Het gaat dan toch gebeuren! Uiteindelijk nog sneller dan met de DV2012.
Na veel geregel, onderhandelingen en gesprekken heb ik uiteindelijk twee aanbiedingen gehad. Een van mijn eigen werkgever voor een L1 en L2 en een van een ander bedrijf voor een H1B. Na veel wikken en wegen toch besloten om weg te gaan bij mijn huidige werkgever. Het bedrijf waar ik naar toe ga, heeft ondanks de H1B alles goed voor me geregeld. Ze hebben een eigen immigration laywer dus ik hoef er zelf nagenoeg niets voor de doen. Alle verhuis kosten worden betaald, vlieg tickets, makelaar, eerste twee maanden hotel, en belastingconsultant. Plus we mogen 1x per jaar betaald terug naar NL. Dus al met al prima voor elkaar!
Op deze manier gaan we een stuk geruster naar Amerika dan op de bonnefooi via de loterij.
Ook heb ik (zwart op wit) afgesproken dat het H1B na 1 jaar omgezet wordt in een L1 en na tegelijkertijd door het bedrijf de greencard procedure gestart zal worden. Wij blijven voor de zekerheid alsnog meedoen aan de DV13, DV14 etc.
De bestemming is Philadelphia en zoals het er nu naar uitziet vertrekken we 1 Mei 2012
Voor de kenners, we zijn aan het kijken naar een huis in de buurt van Chestnut Hill en Germantown.
Na veel geregel, onderhandelingen en gesprekken heb ik uiteindelijk twee aanbiedingen gehad. Een van mijn eigen werkgever voor een L1 en L2 en een van een ander bedrijf voor een H1B. Na veel wikken en wegen toch besloten om weg te gaan bij mijn huidige werkgever. Het bedrijf waar ik naar toe ga, heeft ondanks de H1B alles goed voor me geregeld. Ze hebben een eigen immigration laywer dus ik hoef er zelf nagenoeg niets voor de doen. Alle verhuis kosten worden betaald, vlieg tickets, makelaar, eerste twee maanden hotel, en belastingconsultant. Plus we mogen 1x per jaar betaald terug naar NL. Dus al met al prima voor elkaar!
Op deze manier gaan we een stuk geruster naar Amerika dan op de bonnefooi via de loterij.
Ook heb ik (zwart op wit) afgesproken dat het H1B na 1 jaar omgezet wordt in een L1 en na tegelijkertijd door het bedrijf de greencard procedure gestart zal worden. Wij blijven voor de zekerheid alsnog meedoen aan de DV13, DV14 etc.
De bestemming is Philadelphia en zoals het er nu naar uitziet vertrekken we 1 Mei 2012

Voor de kenners, we zijn aan het kijken naar een huis in de buurt van Chestnut Hill en Germantown.
-
- Amerika-expert
Gefeliciteerd!! Ontzettend gaaf dat het je gelukt is.
Op naar een mooi 2012!
Op naar een mooi 2012!
@newengland, gefeliciteerd. Mag ik vragen op welk vakgebied jij werkzaam bent?
-
- Amerikafan
Bedankt voor de felicitaties, ik werk in de IT sector.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klinkt allemaal goed voor jullie!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Gefeliciteerd en Philly is best een leuke stad!
Bart1
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat fijn om te horen dat alles uiteindelijk toch zo goed is afgelopen! Heel veel plezier met alle voorbereidingen 

Hi - gefeliciteerd ! Maar waarom gaat na een jaar je H1B visum omgezet worden in een L1 visum - dat is toch wat je schrijft ?
-
- Amerikafan
Ja klopt, anders mag mijn vrouw niet werken, dat gaat voor een jaar wel lukken, maar zoals je weet is langer niet aan te raden.oortjes schreef:Hi - gefeliciteerd ! Maar waarom gaat na een jaar je H1B visum omgezet worden in een L1 visum - dat is toch wat je schrijft ?
Ik vermoedde het al dat dat de achtergrond was.
Maar hoe gaan ze dat dan doen ? Je gaat nu toch voor een nieuwe, in de US gevestigde werkgever aan de slag ? Of mis ik hier iets ?
Let wel op dat vergoeding verhuiskosten mogelijk een limiet heeft, info daarover is te vinden in het employe handboek (tenzij het een kleiner bedrijf is).
Vergoedigen voor hotel, reiskosten etc. kunnen belastbaar zijn, houdt daar rekening mee.
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met 'werkgever gaat makelaar vergoeden" want zo werkt het systeem hier niet.
Maar hoe gaan ze dat dan doen ? Je gaat nu toch voor een nieuwe, in de US gevestigde werkgever aan de slag ? Of mis ik hier iets ?
Let wel op dat vergoeding verhuiskosten mogelijk een limiet heeft, info daarover is te vinden in het employe handboek (tenzij het een kleiner bedrijf is).
Vergoedigen voor hotel, reiskosten etc. kunnen belastbaar zijn, houdt daar rekening mee.
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met 'werkgever gaat makelaar vergoeden" want zo werkt het systeem hier niet.
-
- Amerikafan
Hi oortjes, klopt het is een nederlands bedrijf dat bezig is zijn hoofdkantoor en de meeste staf functies naar de US te verhuizen. Volgens hun immigration lawyer is het mogelijkj om na een jaar een H1B om te zetten in een L1 zonder dat ik ooit in Nederland voor het bedrijf heb gewerkt. Dus daar ga ik dan maar vanuit.oortjes schreef:Ik vermoedde het al dat dat de achtergrond was.
Er zit inderdaad een limiet aan de verhuiskosten, maar die is zo hoog dat we daar bijvoorbeeld makkelijk een container kunnen laten overkomen. Zoveel spullen hebben we niet dus ik denk dat we daar wel mee uitkomen. Voor de makelaar vergoeden ze max 5K $. Ik schiet dit dan zelf voor en kan dit later expensen op mijn expense account van het bedrijf.
Het is geen klein bedrijf, maar in vergelijking met mijn vorige werkgever is alles klein
-
- Amerika-expert
Bij huizen kopen in Amerika is het kosten verkoper ipv kosten koper zoals in NL.
De makelaar zal wat blij zijn om jou te hebben als klant want hij krijgt een deel van de verkoop prijs van de verkoper.
Jij bent hem niks verschuldigd!
De makelaar zal wat blij zijn om jou te hebben als klant want hij krijgt een deel van de verkoop prijs van de verkoper.
Jij bent hem niks verschuldigd!