Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV2012: Georgie!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door ned in MO »

Hoi Sophie, van harte hoor. Ik weet wat het is om zo'n brief thuis te krijgen. Over geld zou ik me niet al te druk maken. Dat komt wel. Als je alleen bent kun je met heel weing toe als het moet in het begin. Mijn ervaring is dat je je eerst ergens moet settelen en waar je je hoofd boven water kunt houden. Als je eenmaal wat aan het leven gewens bent ga je eens om je heen kijken naar banen en een omgeving waar je heen zou willen.
Ik ben oorspronkelijk naar een gebied gegaan waar ik wist dat ik werk kon vinden en waar de kosten van levensonderhoud voordelig waren. Uiteindelijk ben ik er ook blijven wonen en naar volle tevredenheid.
Het zou zonde zijn als je naar californie zou gaan en het niet zou redden om financiele redenen. Naar CA kan je altijd nog natuurlijk.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Dank je voor je berichtje Mark! Dergelijke gedachten heb ik inderdaad ook. ik hoef ook niet perse naar California. ik heb er natuurlijk al gewoond en daarom weet ik hoe prettig ik het daar vond, maar voor mij is Amerika zo veel meer dan dat, en er zijn ongetwijfeld honderd andere plekken waar ik ook gelukkig kan zijn. Ik ben het zeker met je eens dat het zonde is om al je kruid (geld) te verschieten voor zo'n dure plek. Ik zal t.z.t. een serieuze oproep doen voor iedereen om mee te denken wat een slimme plek is om te settelen, maar dat komt nog wel. Bedankt voor de wijze woorden!
Laatst gewijzigd door kastelke op 01 mei 2011, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nuttig om het voorgaande bericht volledig te quoten.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

guernsey69 schreef:Hey Sophie,
Waar ik nieuwsgierig naar ben is het feit dat je al sinds 4 mei 2006 lid bent van dit forum (bijna een 5-jarig jubileum) :occasion9:
maar nu pas voor de eerste keer hebt meegedaan aan de DV ?
Wat was je reden om nu mee te doen ?
Omdat ik eerder studeerde, en mijn studie perse af wilde maken :) Bovendien woonde ik toen in Engeland, waar ik het erg naar mijn zin had. Dit is dus fantastisch, zo bij de eerste keer! Ik woon nu bijna een jaar weer in Nederland. Heb het hier erg naar mijn zin in Den Haag, maar er knaagt altijd iets. Ik voel me echt alsof ik een soort gespleten identiteit heb, en behoor niet voor 100 % in Nederland, door alle buitenland ervaringen die ik heb opgedaan (heb ook al eerder in de USA gewoond). Afgelopen maanden ben ik door een soort dal gegaan, en ben overspannen thuis te komen zitten. Intussen heb ik ook te horen gekregen dat dit contact bij deze baan per 1 augustus eindigt, en ik ben dus op zoek naar een nieuwe baan. Langzaam gaat het beter, en hoewel dit nieuws van vandaag ontzettend overweldigend en eng is, zou het ook maar zo eens de gouden kans zijn van mijn leven.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nou hier natuurlijk :lol: Ik ben het bewijs dat je met bijna niks kan beginnen. Had toen $2000 en een zak kleren.
Voldoende universiteiten hier en lage kosten van levensonderhoud. Het is niet het meest liberale plekje in de USA maar in de praktijk heb je daar weinig last van is mijn ervaring.
Ook zit je hier natuurlijk dicht bij jouw bedevaartsoord Mansfield MO :lol:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha ik wist dat je het ging zeggen Mark :) Geweldig!

Mijn eerste gevoelsmatige voorkeur gaat naar een kust-staat, maar ik heb nog niet goed kunnen doorgronden waarom.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Van harte gefeliciteerd Sophie! Ik wens je veel succes met het beslissen en uitstippelen!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Wow, van een fantastisch nieuws, Sophie!

Ik kan me voorstellen dat je wat twijfels krijgt. Het wordt nu ineens een heel reële kans om in Amerika terecht te komen.
Maar, zoals andere als zeggen, als je het nu niet doet en het lukt later niet meer....SPIJT!

Je komt vast tot de juiste beslissing voor jezelf. Nogmaals van harte gefeliciteerd!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Proficiat Sophie !

Al je geluk van de voorbije maanden is opgespaard tot nu :-)
Groetjes,
Carine
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hoe voel je je er nu over Sophie? Ik zeg natuurlijk ook dat je het moet doen, dit is een kans die je niet vaak weer zult krijgen!! Heb je topic over je werk ook gevolgd en dit kan het moment zijn dat het geluk je eindelijk gaat toelachen :D.
Je hebt nog zoveel maanden om te sparen, dat moet toch mogelijk zijn? En als je in een niet al te duur gebied gaat beginnen, hoef je ook minder geld te laten zien (oftewel kom naar Buffalo :wink:).
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik voel intussen voor 100% dat ik er echt voor moet gaan, dit is zo'n unieke kans. En het belangrijkste vind ik dat mijn diepste gevoel het uitschreeuwt van 'jaaaa'. Dat vind ik zo belangrijk. Dan klopt het. Wat ik al eerder zei: Ik maak me veel zorgen over bepaalde dingen (financien, familie, etc), maar dat zijn geen onoverkomelijke problemen. Het zijn dingen die bij een emigratie horen, en ik maak me gelukkig geen illusies over dat het een en al rozegeur en maneschijn zal zijn. Het is the American Dream, maar geen droom zonder obstakels.

Ik denk inderdaad echt dat dit een perfect moment is om mijn leven weer op te pakken en er wat van te maken! Dit is een geweldige kans die ik nu krijg, die m'n leven een hele andere dimensie zal geven, maar iets waar ik wel echt altijd van heb gedroomd.

Ik ben nog steeds erg trillerig en het voelt onwerkelijk, maar ik ben ook nuchter genoeg en wil vanavond een mooie lijst gaan maken met dingen die ik nog wil weten/moet regelen, etcetera. Ik heb al veel vaker deze pijler doorgespit en ben op zich erg goed op de hoogte van alles wat me te wachten staat, maar ik wil toch alles opnieuw doorlezen (topics van mensen die ons voor zijn gegaan, algemene informatie etcetera), en het allemaal even met een ander oog bekijken nu.

Maar WOW!
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

Wow wat geweldig!!! Ik zeg ook net als al mijn voorgangers doen! Dit is wat je wilt. :D
Ik wordt helemaal blij voor je en ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken. Eigenlijk heb ik maar een woord en dat is WAUW!!!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wow Sophie, ik was net even aan het teruglezen in dit topic hoe het ook alweer ging die bewuste invuldag...
Dit is wat je zei:
Today is the day!
Maar ik twijfel nu toch een beetje of ik niet nog een dagje of wat zal wachten door wat Ziva schreef.
Het lijkt er nu wel heel erg op dat het op volgorde van inschrijving gegaan is. Moet je voorstellen dat je wel dat dagje zou hebben gewacht!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hahaha jeetje zeg! We zullen er nooit achterkomen wat er was gebeurd, maar we beginnen toch wel vermoedens te krijgen inderdaad. Haha, holy moly!
Laatst gewijzigd door Rob op 01 mei 2011, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

WOW Georgie! WAT GOED! Gefeliciteerd!

Ik gun het iedereen om te winnen, maar jou nog wel het meeste omdat ik heb kunnen lezen wat voor een rotjaar je achter de rug hebt. Ik zat van de week nog te denken dat ik toch echt wel hoopte dat jij een kans hier in de VS zou krijgen, en voila...van harte meid!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sophie, je hebt eigenlijk niets te verliezen: je hebt geen eigendom in Nederland en ook geen fantastische werkgever. Geen relatie.
Dus: ga er voor!
Misschien besluit je na een jaar dat het niet is wat je verwacht had, en dan keer je gewoon terug naar Nederland (of een ander land). Een hele (levens)ervaring rijker! En misschien kom je na een jaartje in de US hier op het forum trakteren met een virtuele taart je zo goed op je pootjes terecht gekomen bent! (verzendingen naar Canada zijn niet zo duur, dus voor mij hoeft het niet virtueel te zijn :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha ja je hebt helemaal gelijk Elke :) En die taart krijg je van me, als ik daar een jaar succesvol zit, dat beloof ik je!

Ik zat net al als grapje te denken: Eigenlijk zou ik op 14 augustus 2012 moeten verhuizen, want dan is het exact 10 jaar geleden dat ik voor mijn highschoolyear daar heen ging. Maar augustus is best laat, zeker met mijn lage case nummer. Maar het idee is leuk. :)

Zei jij nou dat ik het allemaal ietwat kan vertragen door m'n formulieren naar de KCC niet direct deze week op te sturen maar iets later? Wat zou je me aanraden? Ik wil niet te laat zijn natuurlijk, maar het hoeft wat mij betreft ook niet allemaal binnen een half jaar geregeld te zijn. Met Cambridge ben ik al met al ook een jaar bezig geweest, en die tijd had ik ook nodig om dingen te regelen en mentaal aan te wennen. Dat vind ik dus echt niet zo'n gek idee.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Sophie, van harte gefeliciteerd! Veel succes met het uitkiezen van een woonplaats :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kijk telkens of er een datum staat waarvoor je de documenten terug moet sturen. Stel dat je 2 maanden de tijd hebt, dan stuur je het niet volgende week al terug, maar na bv. 6 weken. En zo doe je dat telkens.
Ook voor het boeken van je medische keuring/interview: als er geen datum staat voor wanneer je langs moet geweest zijn, bel je het consulaat op dat moment en vraag je het even na.

Kunnen vorige winnaars eventueel bevestigen dat er telkens een due date op de documenten staat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

:blob3: :blob3: :blob3: Whooohaaaaaaaaaaaaa. Gaaf! Super zeg!
Het is je van harte gegund.
Natuurlijk komen er bij elke droom obstakels kijken, maar ik weet zeker dat je die gaat overwinnen!!!!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dat klinkt wel slim, Elke, dank je wel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer