Dus in principe ben je overgeleverd aan de welwillendheid van DHS als je via het VWP (op tijd) een adjustment of status aanvraagt, tenzij je al in de uitzettingsprocedure zit. Dan heb je je kansen verspeeld. Daarom wordt hier ook altijd het advies gegeven dat je beter je zaakjes netjes en officieel kunt regelen.In general, VWP aliens are excepted from eligibility to seek adjustment of status, but those who qualify as immediate relatives fall within an exception to the exception. See 8 U.S.C. 1255(c)(4). Immediate relatives therefore are subject to the general rule that DHS may grant adjustment of status, “in [its] discretion and under such regulations as [it] may prescribe.” 8 U.S.C. 1255(a). But nothing in that general rule, or in Section 1255(c)(4),provides that VWP aliens who are immediate relatives must be able to seek adjustment of status in removal proceedings. To the contrary, as the court of appeals explained, VWP aliens have waived any opportunity to use adjustment of status, or any ground except an application for asylum, to challenge removal. Pet. App. 15a (citing Bayo, 593 F.3d. at 507). (Emphasis added).
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA binnen via VWP, dan trouwen en AOS aanvragen.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Re: USA binnen via VWP, dan trouwen en AOS aanvragen.
In hetzelfde stuk wat Jiejie aanhaalt staat ook:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Goed punt, Houston 

Onze aanvraag tot expedite werd AANVAARD!! Onze I129F is intussen goedgekeurd op basis van Medische Redenen. Ik hoop dat de rest van het proces ook spoedig doorlopen kan worden, maar de kans dat ik binnen 2 maand in de VS "woon" is nu wel zeer groot.
We zijn zo blij en voelen ons, ondanks de tegenslagen die we in het afgelopen jaar gehad hebben, ongelooflijke gelukzakken.
We zijn zo blij en voelen ons, ondanks de tegenslagen die we in het afgelopen jaar gehad hebben, ongelooflijke gelukzakken.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is goed nieuws!
(en ik ben blij dat jij uiteindelijk hier op het forum terecht gekomen bent.
)
Hou ons op de hoogte he!
(en ik ben blij dat jij uiteindelijk hier op het forum terecht gekomen bent.

Hou ons op de hoogte he!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hehe goeie raad moet je nooit in de wind slaan
Ik hoop dat de rest van het proces nu binnen de 2 maanden rond kan zijn, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Vanuit België zijn er volgens mij niet al te veel migraties en het proces zal ook wel vlotter zijn dan in risicolanden zoals die in ZO-Azië.

Ik hoop dat de rest van het proces nu binnen de 2 maanden rond kan zijn, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Vanuit België zijn er volgens mij niet al te veel migraties en het proces zal ook wel vlotter zijn dan in risicolanden zoals die in ZO-Azië.
Je bedoeld 'gelukzjakken'?Zjak schreef:We zijn zo blij en voelen ons, ondanks de tegenslagen die we in het afgelopen jaar gehad hebben, ongelooflijke gelukzakken.

hehejiejie schreef:Je bedoeld 'gelukzjakken'?
Donderdag hebben we direct een vlucht geboekt voor mijn vriendin, ikzelf vertrek nu wellicht ergens rond 20 juni. Het zal snel dag worden dus nu moet ik even alles op een rijtje zetten. Zaken zoals geld overschrijven naar een Amerikaanse rekening, mijn auto verkopen, mijn job opzeggen (gelukkig heb ik maar 6 weken notice), vaccinaties doen vooraleer ik bij mijn medisch onderzoek langs ga.
ik begreep dat er voor de AoS ook een medisch onderzoek vereist is, aangezien het in België veel goedkoper is zou ik ervoor willen zorgen dat dit 2de onderzoek een formaliteit is. Is er ergens een lijstje met requirements te vinden voor het medisch onderzoek dat vereist is voor de Ambassade in Brussel? Welke extra vaccinaties zijn vereist bij AoS bovenop die voor K1?
Als je AOS doet binnen 1 jaar na het verkrijgen van je visum, hoef je niet opnieuw het hele medische onderzoek te doorgaan. Wel moet je langs een civil surgeon goedgekeurd door USCIS om je vaccinaties te laten transcriben. Dit doe je door het vaccinatieformulier naar die doktor te brengen en zij vullen dan de benodige papierhandel in. Het is even goed zoeken naar een arts die je ook alleen wil transcriben. Veel willen een geheel medisch onderzoek doen (met bijkomende kosten). Waar dit voor veel AOS klanten nodig is, is dit voor een K1 applicant niet zo, en dat weten ze vaak niet. Ik heb drie of vier doktoren gebeld in de regio tot ik er eentje had die wist waar ik het over had. Heeft me toen $50 gekost, plus nog $95 voor extra vaccinaties. Terwijl ik voor mijn visum alle benodigde al had gehad. Daar is dus ook wat verschil tussen, maar goed ik was al lang blij dat ik niet wéér een onderzoek moest.
Het consulaat in Amsterdam geeft je een kopie van je medisch onderzoek mee. Ik weet niet of Brussel dit ook doet, sommigen doen het, veel niet. Ik heb het dus meegestuurd met mijn AOS pakket, maar ze zouden, binnen dat eerste jaar, je gegevens on file moeten hebben (al gaat dat soms wel eens mis, door onoplettende immigrations officers op de Port of Entry).
[edit]
Ik zag dat je naar de extra AOS vaccinaties vroeg. Bij mij hebben ze een griepprik en een DTaP prik gegeven. DTaP is vergelijkbaar met DTP, alleen is de Pertussis (kinkhoest) variant a-cellular (wat dat verder ook moge betekenen
)
Het consulaat in Amsterdam geeft je een kopie van je medisch onderzoek mee. Ik weet niet of Brussel dit ook doet, sommigen doen het, veel niet. Ik heb het dus meegestuurd met mijn AOS pakket, maar ze zouden, binnen dat eerste jaar, je gegevens on file moeten hebben (al gaat dat soms wel eens mis, door onoplettende immigrations officers op de Port of Entry).
[edit]
Ik zag dat je naar de extra AOS vaccinaties vroeg. Bij mij hebben ze een griepprik en een DTaP prik gegeven. DTaP is vergelijkbaar met DTP, alleen is de Pertussis (kinkhoest) variant a-cellular (wat dat verder ook moge betekenen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Een griepprik? Was die verplicht dan? Dat is nieuw voor mij :SClint schreef:[edit]
Ik zag dat je naar de extra AOS vaccinaties vroeg. Bij mij hebben ze een griepprik en een DTaP prik gegeven. DTaP is vergelijkbaar met DTP, alleen is de Pertussis (kinkhoest) variant a-cellular (wat dat verder ook moge betekenen)
DTaP had ik trouwens een paar jaar voor mijn emigratie al gekregen, vanwege een lange reis naar China, het enige wat ze mij 'aansmeerden' was de MMR (in Nederlands: BMR (bof, mazelen en rode hond)).
Ik heb mijn vaccinates niet hoeven te transcriben voor mijn AOS. Heb de vaccinaties en het medisch onderzoek in Amsterdam voor de K1 gedaan en niets extra's hoeven doen voor de AOS. Ook geen griepprik gehad overigens.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
De enige vaccinatie die ik nog moest krijgen was de MMR omdat ik nooit voor mazelen ben ingeent vroeger. Natuurlijk wel ooit mazelen gehad, maar dat was niet genoeg. Het hele medische gebeuren hier kostte mij $250. Ik kreeg hier een lijst mee met artsen waar ik langs kon gaan, je kunt dus neit je eigen arts gebruiken.... Maar doordat deze arts veelal dit soort dingen doet was het heel makkelijk om een afspraak te krijgen en dus de nodige vaccinaties.
Oh, en er werd ook een mantoux test gedaan om te kijken of ik geen TB heb.
Oh, en er werd ook een mantoux test gedaan om te kijken of ik geen TB heb.
each day's a gift and not a given right
Ik vond het ook vreemd, maar goed ik ging over die paar tientjes op dat moment niet moeilijk doenjiejie schreef: Een griepprik? Was die verplicht dan? Dat is nieuw voor mij :S

@ Oscar: het kan heel goed zijn dat er niet naar gekeken wordt door USCIS, maar er zijn blijkbaar mensen geweest die er RFE's voor hebben gehad.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Het hangt van je leeftijd af welke vaccinaties verplicht zijn.
Wat betreft de MMR - als je de kinderziektes gehad hebt kun je een bloed onderzoek (titer) laten doen. Er wordt daarvoor bloed afgenomen en een bepaling gedaan van anti-stoffen. Wij hebben dat destijds voor mijn man laten doen en die hoefde zo geen aanvullende vaccinaties te ondergaan.
Wat betreft de MMR - als je de kinderziektes gehad hebt kun je een bloed onderzoek (titer) laten doen. Er wordt daarvoor bloed afgenomen en een bepaling gedaan van anti-stoffen. Wij hebben dat destijds voor mijn man laten doen en die hoefde zo geen aanvullende vaccinaties te ondergaan.
Het is intussen al eventjes geleden dat onze I129F is goedgekeurd maar mijn telefoontjes naar het automatische nummer bij NVC bleven tot nu toe vruchteloos. Maakt het veel verschil indien ik met een operator zou spreken? Er wordt op de brief die we van USCIS kregen vermeld dat het tot 15 werkdagen kan duren vooraleer het bij NVC een nieuwe referentie krijgt, maar dit lijkt me zo extreem lang of ben ik nu veel te ongeduldig?
En nog een update: vandaag kreeg ik mijn Packet 4 waarin een interviewdatum meegegeven werd (24/05). Momenteel moet ik tot en met 10/6 werken, maar wie weet kan ik mijn huidige werkgever toch vragen om al eerder te kunnen vertrekken. Verder deed ik vandaag ook mijn medisch onderzoek, wat vlotjes verliep. Totale duur was minder dan 1 uur (incl x-ray).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je geduld werd dus weer beloond.
Goed dat de medical ook vlot ging, jij kan dus echt de dagen af beginnen te tellen! En hopelijk wil je baas een beetje schappelijk zijn.
Je hebt zelf je ontslag gegeven? Dan kan je gewoon vragen om in onderling overleg een andere vertrekdatum te bepalen.
Goed dat de medical ook vlot ging, jij kan dus echt de dagen af beginnen te tellen! En hopelijk wil je baas een beetje schappelijk zijn.
Je hebt zelf je ontslag gegeven? Dan kan je gewoon vragen om in onderling overleg een andere vertrekdatum te bepalen.
Elke
Ja, ik heb inderdaad zelf mijn ontslag gegeven en nu voldoe ik gewoon aan mijn contractuele verplichte opzegduur. We zien wel wat ervan komt, maar ik heb er goeie hoop op.
Morgen volgt het interview, ik begin wel wat zenuwachtig te worden maar ik heb alles zeer goed voorbereid dus ik verwacht geen problemen. Ik schrijf hier wel een verslagje nadat ik mijn interview afgerond heb, met hopelijk goed nieuws. Gelukkig werk ik op zo´n 100 meter van de Ambassade, ik kan dus ´s ochtends nog werken in de plaats van elke minuut af te tellen.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Succes dan maar! Maak je niet te zenuwachtig en laat alle spullen die je niet direct nodig hebt dan lekker op je werk liggen (cellphone bijvoorbeeld). Neem je papieren mee, zorg dat alles volledig is ingevuld en leg alles in de goede volgorde. Als jij je spullen netjes in orde hebt, doen zij ook niet zo moeilijk.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Okay, ik kreeg een stukje humble pie tijdens het overlopen van mijn documenten. Blijkbaar was mijn uittreksel uit het strafregister (dat ik bij de gemeente had aangevraagd ondanks de uitdrukkelijke vermelding om het bij de dienst justitie te doen) niet in orde, ik moet dus terug met dat document. Een les dus om niet langer te denken dat dit ook wel ok kan zijn; als de ambassade iets specifieks vraagt doe je dat gewoon best.
Het tweede probleem was misschien ook wel te vermoeden, maar ik had niet gedacht dat het zo kritisch was. In mijn internationaal paspoort zit een plastieken pagina, waarop een foto staat en nog wat informatie. Dat plastiekje hangt nog amper vast in mijn paspoort, waardoor ik nu nog snel een nieuw moet aanvragen. Mijn visum komt dan in dit nieuw paspoort, ik zal nu voor de spoedaflevering gaan om zo te vermijden dat ik een nieuwe vlucht richting VS moet gaan boeken.
Qua interview vond ik mevrouw vice consul vriendelijk en ontspannen, ze zei dat ze satisfied was met mijn bewijsmateriaal maar kon nog geen visum uitschrijven door het ontbreken van die 2 voornoemde zaken.
Morgen ga ik langs bij de dienst justitie om mijn uittreksel uit het strafregister en ´s avonds ga ik langs bij de dienst burgerzaken zodat ik tegen vrijdag hopelijk mijn nieuwe internationale reispas in mijn bezit heb. Maandag is het Memorial Day (ambassade dicht), dus dinsdag mag ik mijn extra documenten bezorgen. Ik vertrek op donderdag in de week die daarop volgt dus ik heb er wel vertrouwen in dat alles nog in orde raakt.
Het tweede probleem was misschien ook wel te vermoeden, maar ik had niet gedacht dat het zo kritisch was. In mijn internationaal paspoort zit een plastieken pagina, waarop een foto staat en nog wat informatie. Dat plastiekje hangt nog amper vast in mijn paspoort, waardoor ik nu nog snel een nieuw moet aanvragen. Mijn visum komt dan in dit nieuw paspoort, ik zal nu voor de spoedaflevering gaan om zo te vermijden dat ik een nieuwe vlucht richting VS moet gaan boeken.
Qua interview vond ik mevrouw vice consul vriendelijk en ontspannen, ze zei dat ze satisfied was met mijn bewijsmateriaal maar kon nog geen visum uitschrijven door het ontbreken van die 2 voornoemde zaken.
Morgen ga ik langs bij de dienst justitie om mijn uittreksel uit het strafregister en ´s avonds ga ik langs bij de dienst burgerzaken zodat ik tegen vrijdag hopelijk mijn nieuwe internationale reispas in mijn bezit heb. Maandag is het Memorial Day (ambassade dicht), dus dinsdag mag ik mijn extra documenten bezorgen. Ik vertrek op donderdag in de week die daarop volgt dus ik heb er wel vertrouwen in dat alles nog in orde raakt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2053 Weergaves
-
Laatste bericht door SCOMMT
-
- 5 Reacties