Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencard; verplicht verhuizen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Greencard; verplicht verhuizen?

Bericht door Dento »

Verklaart dat visum-type wellicht de "geheimzinnigheid"? M.a.w., zou het iemand zijn die publiekelijk bekend is, en wordt er met opzet zo vaag gebleven om de privacy te waarborgen? :dunno:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een P visum is klaarblijkelijk tot 10 jaar te verlengen max. En het is ook voor 'ondersteunend personeel" dus diegenen die - achter de schermen en meestal anoniem - onontbeerlijk zijn om de kunstenaar, artiest, sporter/atleet zo goed te laten presteren. Voor een P visum moet je officieel een residentie in land van herkomst aanhouden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan is de greencard net op tijd voor de dochter zo te horen.

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik denk overigens dat ik wel een vermoeden (let wel: enkel een vermoeden) heb om wie het gaat... "Google is your friend", in combinatie met enorme stijfkoppigheid en de onwil om op te geven :lol: maar ik zal de privacy respecteren en het hier niet plaatsen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Haha Dennis, die is wel heel erg makkelijk eigenlijk :lol: Ik heb nu ook een vermoeden :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik had het ook al ontdekt niet zo heel moeilijk. :D

Marjon
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Leuk, een spelletje! :lol:

Ik vond het ook allemaal nogal geheimzinnig, en zocht er ook iets achter en ben ook al aan het Googlen geslagen.
Ik kan er alleen niet achter komen om wie dit gaat! :banghead:

Iemand een hint voor me?! :lol:

Edit: Gevonden! Het is inderdaad vrij gemakkelijk te vinden.
Laatst gewijzigd door Animar op 10 sep 2009, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Anita
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Nee, want Bentlebee wil duidelijk anoniem blijven, dus lijkt het me beter dit niet op het forum te zetten.
(Het gaat trouwens niet om een beroemde persoon of zo hoor)

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 10 sep 2009, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Inderdaad, het is nou niet iemand die wereldberoemd is.

Juist omdat Bentlebee zo geheimzinnig doet, ga je er wat achter zoeken. Zeker omdat ze het ook nog eens over P visa heeft. Als ze niet zo geheimzinnig zou doen, zoekt niemand er iets achter.
Anita
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het is trouwens een man volgens mij.

Marjon
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Waarom denk je dat Marjon?

Ik twijfel ook enorm of het nou een man of een vrouw is.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Gewoon een gevoel.
Maar zullen we nu maar weer on topic gaan? :)

Marjon
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

vana schreef: Maar zullen we nu maar weer on topic gaan? :)
Ok! :wink: On topic: Ik ga een paar jaar werkervaring opbouwen in Nederland en dan toch ook voor de Green Card Lottery. Ik wil. Ik wil..zo graag naar de USA. Ik kan er gewoon niet meer onderuit. Ik heb mezelf verplicht een aantal jaar in NL te wonen om te kijken of ik daar kan settelen, maar ik woon er nog niet of ik begin al weer te twijfelen. Dus hopelijk ooit kan ik me een gelukkige GC winner noemen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Ik lees aan het begin van deze topic dat een havo diploma wellicht niet genoeg is. Ik heb een havo diploma en een propedeuse op WO niveau. Op het moment dat ik mee ga doen aan de loterij zal ik echter nog geen bachelor diploma hebben. Kan ik hiermee problemen verwachten?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Om naar het WO te gaan heb je toch VWO-nivo (of equivalent) nodig? Dan is je opleidingsnivo zeker equivalent aan high-school.
Laatst gewijzigd door Rob op 19 mei 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Ik heb een toelatingstest gedaan voor de opleiding. Dit waren gewoon VWO examens, maar alleen de relevante vakken voor mijn opleiding. Ik mis nog twee vakken voor een volledig VWO diploma, maar als ik toch al aan de eisen voldoe ga ik daar geen moeite meer in steken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ripley6174 schreef:Ik lees aan het begin van deze topic dat een havo diploma wellicht niet genoeg is. Ik heb een havo diploma en een propedeuse op WO niveau. Op het moment dat ik mee ga doen aan de loterij zal ik echter nog geen bachelor diploma hebben. Kan ik hiermee problemen verwachten?
Heb je werkervaring? Want je moet OF de opleiding, OF de werkervaring kunnen aantonen:
To enter the lottery, you must meet either the education or work experience requirement of the DV program: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience. For more information about qualifying work experience, see Frequently Asked Question #13.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Ik heb geen serieuze werkervaring. Mag ik uit je vraag opmaken dat een HAVO diploma inderdaad niet genoeg is? Ook niet als dat vervolgd is met twee jaar universiteit (maar nog geen diploma daarvan)?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik kan niet voor de USCIS spreken, maar het lijkt me goed mogelijk dat ze jouw toelating tot het WO als voldoende bewijs zien (ik neem aan dat je daar papieren van kan overhandigen) voor het hebben van highschool-nivo. Als ze echt 12 jaar onderwijs willen, dan is de combinatie van HAVO + WO propedeuse wel voldoende, lijkt me.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ripley6174 schreef:Mag ik uit je vraag opmaken dat een HAVO diploma inderdaad niet genoeg is?
Ik ken het Nederlandse onderwijssysteem niet, dus daar kan ik me niet over uitspreken. Ik wou enkel verwijzen naar wat USCIS zegt ivm wie deel mag nemen.
In ieder geval heb je nog niet gewonnen, dus je hebt nog tijd om aan je diploma en/of werkeisen te werken. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer