Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net 2de brief KCC ontvangen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Net 2de brief KCC ontvangen

Bericht door Loek »

Bandido schreef:
RiverCola schreef:Heb al in Denver gekeken en daar kun je met een budget tussen de $1000,- en de $1500 per maand een fantastisch huis huren (van townhouses in een rustige wijk tot aan lofts in het centrum). Die keuze-vrijheid...Zalig! Alleen al daarom wil ik daar wonen. Ik snap die nadruk van jullie op kopen niet zo! Alles op zijn tijd, er is genoeg leuks op de huurmarkt en kopen kun je altijd nog.
Ik ken de huurmarkt in Denver niet zo heel goed, maar dit lijkt me wel wat aan de goedkope kant. Maar het kan best natuurlijk.
Ik ken de huurmarkt in Denver een beetje en het klopt een beetje. In de "burbs" kun je zelfs goedkoper iets te huren vinden. Ik voorsteden als Aurora en Commerce City vind je een two bedroom appartment al voor $800/maand. Echter voor een downtown loft kom je daaraan flink tekort. Ik heb een kennis die downtown een 1200 sqft loft huur en zij betaal $2300/maand. In die range van $1000-$1500 kun je in de omliggende steden van Denver wel een net huurhuisje vinden, maar in de prijsklasse kun je ook al bijna iets kopen. Een splinternieuwe condo bij mij in de omgeving kost momenteel rond $130,000, reken in hypotheek aflossing in dat geval op rond $700 met de huidige 5% rente tarieven. Daar wil je bijna niet voor gaan huren.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Kijk eens naar dit huis: http://www.rentals.com/Home-Rentals/Dis ... ber=129329

$1500,- per maand. Niet mijn stijl maar van zoveel ruimte kun je in Nederland alleen maar dromen!

Of wat dacht je van deze loft: http://www.rentals.com/Home-Rentals/Dis ... ber=896835

$1575,- per maand. Loft met industriele stijl midden in het centrum, kijk eens naar die keuken en dat plafond! Dit soort woningen bestaan in Rotterdam alleen maar voor de happy few. (is overigens niet zo groot, in ons geval zou mijn vriend een atelier buiten huis moeten zoeken=meer kosten elke maand)

En dan deze Town Home: http://www.rentals.com/Home-Rentals/Dis ... ber=428093

$1395,- per maand. Dit is onze favoriet!!! Hij is groot genoeg voor mijn vriend om thuis te werken. Wij houden van dat Townhouse-gevoel, dat je in een buurtje leeft. Split-level vind ik heel mooi. Er is een zwembad bij het complex (dat bestaat niet in NL), een parkeergarage, het ligt dichtbij het centrum van Denver (LoDo) maar op een rustige plek met uitzicht over een golfbaan (rust). Ik wil er vandaag in!!! :( baal zo dat dat niet kan.......

PS: Zou het bij de topic-starters inmiddels weer wat zijn gaan kriebelen?
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Gezien wij er nog steeds vanuit gaan dat op 14 mei ons interview ok is, plannen we dus nu al volop voor eerste verkenning in juni.

Tampa lijkt steeds meer voorkeur te krijgen op Atlanta voor de simpele reden dat er volop huisjes te huur zijn voor 1000 tot 1500 dollar per maand.
Vaak heel mooie vakantiewoningen volledig gemeubeld. Lijkt ons ideaal want dan kunnen we vanuit deze tijdelijke temp. base onze sollicitaties gaan voeren (en nog steeds verhuizen mocht dat nodig zijn), je hebt geen meubels nodig want is gemeubeld (niet onze goesting but who cares) en als je voor langere tijd wil huren kan je volgens mij nog wel een speciaal tarief bedingen.

Denk dat bovenstaande benadering ons volop de kans biedt om credit history op te bouwen, auto te kopen en wat gewoon te worden aan the american way!

Maar goed het is inderdaad zo dat je in US meer krijgt voor minder geld en je ook naar onze mening comfortabel kan wonen voor lagere prijs dan in Nederland en Belgie. De minkost voor een (huur)huis kan je menteen gebruiken om je gat in sociale zekerheid/verzekeringen te vullen! Niet alles is positief aan verhuisje over de plas.

Als we in Juni naar de regio gaan zullen we wel vlug merken of de realiteit zo dicht bij internet gevoel ligt! We houden jullie op de hoogte

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Credit history d.m.v. een huisje te huren? Volgens mij bouw je geen credit history op met het huren van een huis, ik kan het fout hebben maar ik denk het haast niet.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

jiejie schreef:Credit history d.m.v. een huisje te huren? Volgens mij bouw je geen credit history op met het huren van een huis, ik kan het fout hebben maar ik denk het haast niet.
Als je verhuurder doorgeeft dat je je huur niet betaald hebt, kan het wel je credit score verlagen.

Dora
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

RiverCola schreef:Kijk eens naar dit huis: http://www.rentals.com/Home-Rentals/Dis ... ber=129329

$1500,- per maand. Niet mijn stijl maar van zoveel ruimte kun je in Nederland alleen maar dromen!
In Nederland kun je daar mogelijk alleen van dromen, maar dit is min of meer de norm in dit gebied. De gemiddelde woning in de suburbs van Denver is ongeveer 2000 sqft (~200 m2), deze is iets groter. Dit huis ligt in Thornton in de nieuwbouw wijk Reunion als ik het zo zie. Thornton is een van de suburbs van Denver en deze ligt vrij ver buiten de stad vandaar de lage prijs. Echter als je daar in de buurt ook werkt zit je hier mooi, maar het ligt overal wel ver vandaan. Mijn huis ligt ook aan de rand van de stad, wat meer naar het zuiden maar in een oudere wijk. In oudere wijken heb je nog vaak meer ruimte om het huis, ik woon bijvoorbeeld op 10000 m2 grond in een huis van 4600 sqft en kost niet meer dan een rijtjeshuis in Nederland.
RiverCola schreef: Of wat dacht je van deze loft: http://www.rentals.com/Home-Rentals/Dis ... ber=896835

$1575,- per maand. Loft met industriele stijl midden in het centrum, kijk eens naar die keuken en dat plafond! Dit soort woningen bestaan in Rotterdam alleen maar voor de happy few. (is overigens niet zo groot, in ons geval zou mijn vriend een atelier buiten huis moeten zoeken=meer kosten elke maand)
Heel erg klein om permanent in te wonen, tenzij je alleen bent. Als je iets verder van downtown woont kun je voor die prijs iets veel groters krijgen.
RiverCola schreef: En dan deze Town Home: http://www.rentals.com/Home-Rentals/Dis ... ber=428093

$1395,- per maand. Dit is onze favoriet!!! Hij is groot genoeg voor mijn vriend om thuis te werken. Wij houden van dat Townhouse-gevoel, dat je in een buurtje leeft. Split-level vind ik heel mooi. Er is een zwembad bij het complex (dat bestaat niet in NL), een parkeergarage, het ligt dichtbij het centrum van Denver (LoDo) maar op een rustige plek met uitzicht over een golfbaan (rust). Ik wil er vandaag in!!! :( baal zo dat dat niet kan.......
De opmerking "5 minutes to downtown" klopt absoluut niet. Colorado Blvd en I-70 ligt niet in de buurt van downtown; het is zeker 10-15 minuten met de auto van hier naar LoDo. Volgens die definitie woon ik ook dichtbij downtown want als het verkeer meezit rij ik ook in 20 minuten naar downtown. Dit is een voorbeeld van waar je ook wilt kijken naar de buurt waarin het ligt. Dit appartement ligt ingeklemd tussen een industrieel gebied en de snelweg (I-70). Deze buurt heeft wel potentieel maar het is nog niet wat het kan zijn. Leuke town house verder overigens.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Je bent lekker nuchter Loek! Maar ik merk wel aan je dat je 'ver-amerikaanst' bent :lol:

Die Loft in het centrum van Denver is omgerekend 77 m2. Dat is de standaard voor een appartement hier in de stad (in NL) maar dan zonder die hoge plafonds, ruime badkamer en naar Hollandse begrippen groot balkon. In veel gevallen woont een jong stel (vaak ook nog met kind) in zo'n huis voordat ze de volgende stap op de woonladder bewandelen; de eensgezins-rijwoning van 110 m2 met achtertuintje.
Ik heb op een architectenbureau gewerkt waar veel woningbouw gerealiseerd werd, deze maten die ik je noemde zijn de standaard hier in de Nederlandse steden. Die Loft is dus bepaald niet verkeerd voor onze begrippen en al helemaal die vrijstaande woning van ruim 200 m2 met tuin en garage. En de Townhouse...zulke woningen zie je hier in Nederland helemaal niet eens (laat staan dat er nog een zwembad/jacuzzi bij zit en een garage).

Tel daar nog eens bovenop dat je zulke huizen kunt huren zonder er 7 jaar (of 3/4 jaar in de kleinere steden) voor op een wachtlijst te hoeven staan en zie daar; Walhalla :!:

Van goede/slechte wijken in Denver heb ik natuurlijk helemaal geen verstand, dus vergeef me dat ik alleen op de plaatjes af ga. Maar zo op het oog heeft Denver een aantrekkelijke woon-markt met veel keuze en ook al zou ik liefst in LA wonen.....mocht ik ooit die felbegeerde GC winnen dan zou Denver zeker het overwegen waard zijn mits ik daar als ontwerper of anderszinds een goede baan zou kunnen vinden!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Denver is zeker niet onaardig om te wonen, anders zou ik het hier geen 15 jaar hebben uitgehouden. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan LA, en de bergen en ander outdoor vertier is niet zover weg. Ik ben me wel degelijk bewust dat de woningen in NL een stuk kleiner zijn. Ik zeg alleen dat je niet moet vergelijken met nederland, maar met dezelfde woningmarkt in die omgeving. En in dat geval kun je in de door jouw genoemde prijsklasse best wel leuke zaken vinden. Als je overigens in amerika bent, en je bent geinteresseerd om woningen van binnen te zien, loop dan eens binnen bij een van de vele "model homes" die je overal in de stedelijke gebieden ziet. Het is een goedkope "toeristische attractie" ( :wink: ), je mag vrij rondkijken en je krijgt dan een beetje een indruk van wat er te koop is in een bepaald gebied. Ook appartementen en condo complexen bieden vaak een "model" aan waar je kunt zien hoe een appartement er aangekleed uitziet voordat je besluit erin te trekken.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Credit history d.m.v. een huisje te huren? Volgens mij bouw je geen credit history op met het huren van een huis, ik kan het fout hebben maar ik denk het haast niet
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat volgens mij je credit history vrij belangrijk is wanneer je huis wil kopen.
Aldus moet je beginnen met huren en lijkt ons voor Florida een ideale manier om te beginnen.
Het geeft je tijd om andere dingen te doen die op dat moment belangrijker zijn zoals werk zoeken, diposit voor je credit card en dus credit rating opbouwen, auto, rijbewijs enz.
Vacation rentals in tampa zijn best aardig en je kan er zo in ook voor langere periode's, tenminste als we websites mogen geloven.
Wij vonden ze meestal leuker dan unfurnished rentals

Bart1
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hi Bart,

Volgens mij heb je wel gelijk hoor wat betreft het opbouwen van je credit-history (en ik geloof dat er hier op het forum eerder een topic is geweest waarin uiteen werd gezet hoe je een history opbouwd). Ik weet alleen niet of het huren van een huis meetelt maar alles wat je verder doet (auto kopen, netjes afbetalen, boodschappen doen en andere aanschaffen met creditcard kopen en netjes afbetalen en misschien telt ook het salaris dat je maandelijks verdiend?) telt mee zodat je na een bepaalde periode (ik geloof 2 a 3 jaar, per situatie verschillend) een hypotheek zou kunnen krijgen.

Zoek eens op het forum, volgens mij is er meer over geschreven!

Gr. Ilana
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

dora schreef:Als je verhuurder doorgeeft dat je je huur niet betaald hebt, kan het wel je credit score verlagen.
lol, ja maar dat is nu net niet de bedoeling lijkt me :lol:

bart1 schreef:Wat ik eigenlijk bedoelde is dat volgens mij je credit history vrij belangrijk is wanneer je huis wil kopen.
Aldus moet je beginnen met huren en lijkt ons voor Florida een ideale manier om te beginnen.
Het geeft je tijd om andere dingen te doen die op dat moment belangrijker zijn zoals werk zoeken, diposit voor je credit card en dus credit rating opbouwen, auto, rijbewijs enz.
Ahh op die manier, ja dat klopt inderdaad wel.. nee ik dacht echt dat je bedoelde credit opbouwen door je huur te betalen.

RiverCola schreef:Volgens mij heb je wel gelijk hoor wat betreft het opbouwen van je credit-history (en ik geloof dat er hier op het forum eerder een topic is geweest waarin uiteen werd gezet hoe je een history opbouwd). Ik weet alleen niet of het huren van een huis meetelt maar alles wat je verder doet (auto kopen, netjes afbetalen, boodschappen doen en andere aanschaffen met creditcard kopen en netjes afbetalen en misschien telt ook het salaris dat je maandelijks verdiend?) telt mee zodat je na een bepaalde periode (ik geloof 2 a 3 jaar, per situatie verschillend) een hypotheek zou kunnen krijgen.

Zoek eens op het forum, volgens mij is er meer over geschreven!
Hier is de link: viewtopic.php?f=12&t=15625

Salaris telt wel mee bij het aanvragen van een lening of hypotheek maar het is niet van belang voor je credit score. Wij hebben onlangs een nieuwe auto aangeschaft en daar wilden ze inderdaad ook ons salaris hebben naast de creditrating (onze salarissen stonden niet in de creditreports die we van te voren opgevraagd hadden en niet elke werkgever doet aangifte bij een van de drie bureaus).

Toen wij die auto gingen kopen is mij trouwens verteld geworden door de verkoper dat het aanschaffen van een auto echt geweldig is voor je credit rating (mits je hem afbetaald natuurlijk). Hij was zelf namelijk ook als immigrant hier naar toe gekomen (hij is van origine Duitser maar is inmiddels genaturaliseerd) en bij hem was het precies zo, nadat hij zijn auto had gekocht en die netjes afbetaalde was zijn credit score geweldig, terwijl hij daarvoor helemaal geen credit score had (moet je alleen wel iemand vinden die je een lening wilt geven, zonder score is dat weer lastiger) :)

Onderliggende toon is echter wel inderdaad dat je netjes altijd alles op tijd afbetaald, anders werkt het niet echt.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Even kijken als we als Belg een achterpoort kunnen gebruiken

Stel: ik plaats een deposit bij een bank voor een creditkaart en betaal die gedeeltelijk cash en gedeeltelijk met credit card gelijk aan mijn deposit (of helemaal) en betaal einde van de maand netjes mijn afrekeing van credit card.
Krijg ik dan meteen een goede score waardoor ik vlugger een huis kan kopen op hypotheek of andere spullen op afbetaling?

Of is dit een te Belgische oplossing?

bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Je moet eerst een bank vinden die je uberhaupt een CC wil verstrekken. Secured, of unsecured. Dat is in deze huidige krediet crisis nog geen sinecure. Wat nog weleens wil helpen is een verklaring van je huidige CC vertrekker dat je een betrouwbare klant bent geweest de afgelopen jaren. Ook wil een AMEX kaart soms helpen. Als je die niet hebt, kun je overwegen om die alsnog aan te vragen en om te zetten naar een Amerikaans adres. Ik weet alleen niet zeker of deze oplossing op korte termijn nog helpt. Mijn ervaring in het algemeen is wel dat het over het algemeen beter is om bij kleinere banken te proberen een CC te krijgen dan bij grotere. Ik heb bv via Orchard Bank online een CC gekregen, weliswaar met een limiet van maar $200, maar het is een begin. Ook lokaal zullen er kleinere banken zijn die minder gebonden zijn aan door het hoofdkantoor opgelegde regels.

Over het algemeen kan het opbouwen van credit alleen wel even duren, soms tot een jaar. Je moet dus wel even geduld hebben en alternatieven bedenken. Een borg betalen is er zo een.
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bart, zoek eens in de draadjes rond credit history en/of credit rating. Je zal dan veel wijzer worden.
Verdere concrete vragen kan je dan in de desbetreffende topics stellen (want dit draadje is zo langzamerhand echt wel een rommeltje van allerlei info geworden).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer