Dit soort zaken zijn meestal per Staat verschillend en in hoeverre zo'n ambtenaar van de DMV mee wil werken. Ik zou bijvoorbeeld de trailer op mijn naam kunnen zetten en jijzelf moet dan een verzekering regelen. Je kan hem hier ook stallennieuwenoord schreef:Eh ja, voor hoe 'tijdelijk' is zo'n plaat dan? Ik had al weleens iets gelezen over de 'tax'-truc, zouden ze dit ermee bedoelen dan?a4plus schreef:Ik heb het niet helemaal terug gelezen maar je kan dus niet een NIEUWE auto hier kopen als niet resident NOOIT!! Ik koop wekelijks auto's voor klanten en ben aardig ervaren hier dus in. Tweedehands kan wel en je kan het zelf in Nederland al verzekeren via bijvoorbeeld Allessi, wel duur en minimaal een maand of langer. Je kan een tijdelijke plaat aanvragen en hoeft dan ook geen belasting te betalen over de waarde.
Nog vragenHans
Het zal in ons geval altijd gaan om een tweedehands auto of camper, nieuw hoeft niet en vinden we ook veel te duur. Maar tijdelijk? Een fifth wheel zal gestald worden en ik zie ons ook niet elke keer een nieuwe auto erbij kopen. Allessi had ik inderdaad al ontdekt. En ja, we hebben vrienden in Californië wiens adres we kunnen gebruiken, maar of we hen ook met alles willen belasten? Moeten we het komende vakantie eens over gaan hebben.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto importeren
Re: Auto importeren
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ha, dat laatste dacht ik wel
Handel is handel! Maar ga er voorlopig maar vanuit dat onze 'thuisbasis' in Californië zal liggen. Neemt natuurlijk niet weg dat we de Holland Ranch een keer komen bewonderen! Eerst volgende maand in Chowchilla maar eens kijken wat ons daar door de plaatselijke RV-dealer geadviseerd wordt. We kopen voorlopig toch niets waarschijnlijk. Dat zal wel 2010 worden.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hans, met nooit niet roepen worden wij niet wijzer.
Kom dus eens met wat uitleg en bronnen aub.
ned in MO schreef:Hans, met nooit niet roepen worden wij niet wijzer.
Okee Mark, om een NIEUWE auto/motor te kopen moet je inwoner zijn van Amerika, je moet een SSN nummer hebben en een lopende verzekering. Dit is in alle Staten waar ik zaken heb gedaan en zijn er inmiddels heel wat hetzelfde, een dealer mag ook van de fabriek nooit aan een buitenlander verkopen en kan een flinke boete krijgen als hij/zij dit doet, bescherming van de markt. Tweedehands is een ander verhaal want er is al een Title, bij nieuw moet de Title op naam komen en die krijgt een buitenlander nooit op naam.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een US postal adres nodig hebt (niet een PO Box) kun je terecht bij http://www.myuspostbox.com. Zij bieden echte adressen te huur aan, die dus ook door bijvoorbeeld een bank worden geaccepteerd. Vervolgens heb je gewoon een flinke bundle geld nodig en je kunt je auto kopen. Hier in Colorado heb ik een keer hierbij meegelopen met Deense kennisen. De auto (Chrysler Minivan) werd hier cash betaald, vervolgens gedurende de vakantie naar Savannah Georgia gereden, vanwaar het naar Bremen werd verscheept. Wij hebben destijds (2002) geen problemen ondervonden, er is nooit naar een SSN gevraagd. Zijn de regels in Texas mogelijk wat scherper?
Loek, tijden veranderen en wat 6 jaar geleden nog kan kan nu waarschijnlijk echt niet meer. Texas is een van de makkelijkere Staten qua regels, maar wie weet is er nog ergens waar je een nieuwe auto kan kopen zonder verzekering, SSN en aantoonbaar woonadres. Mij lukt het niet en wens iedereen veel succes die het wil proberen en geef het even door aan mij waar want kan zon 30 klanten waarschijnlijk blij maken dat het toch kan ondanks dat ze door tientallen dealers afgewezen zijn alleen al omdat het streng verboden is door de fabrikant.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Loek schreef:Als je een US postal adres nodig hebt (niet een PO Box) kun je terecht bij http://www.myuspostbox.com. Zij bieden echte adressen te huur aan, die dus ook door bijvoorbeeld een bank worden geaccepteerd. Vervolgens heb je gewoon een flinke bundle geld nodig en je kunt je auto kopen. Hier in Colorado heb ik een keer hierbij meegelopen met Deense kennisen. De auto (Chrysler Minivan) werd hier cash betaald, vervolgens gedurende de vakantie naar Savannah Georgia gereden, vanwaar het naar Bremen werd verscheept. Wij hebben destijds (2002) geen problemen ondervonden, er is nooit naar een SSN gevraagd. Zijn de regels in Texas mogelijk wat scherper?
Wel een beetje duur zeg $20 per maand. Ik kan er binnenkort een aanbieden voor $25 per jaar
Laatst gewijzigd door ned in MO op 07 mei 2008, 03:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO schreef:Loek schreef:Als je een US postal adres nodig hebt (niet een PO Box) kun je terecht bij http://www.myuspostbox.com. Zij bieden echte adressen te huur aan, die dus ook door bijvoorbeeld een bank worden geaccepteerd. Vervolgens heb je gewoon een flinke bundle geld nodig en je kunt je auto kopen. Hier in Colorado heb ik een keer hierbij meegelopen met Deense kennisen. De auto (Chrysler Minivan) werd hier cash betaald, vervolgens gedurende de vakantie naar Savannah Georgia gereden, vanwaar het naar Bremen werd verscheept. Wij hebben destijds (2002) geen problemen ondervonden, er is nooit naar een SSN gevraagd. Zijn de regels in Texas mogelijk wat scherper?
Wel een beetje duur zeg $20 per maand. Ik kan er binnenkort een aanbieden voor $72 per jaarvoor zo'n adres.
Ons adres is gratis
Dus Hans, als ik het goed begrijp kan ik via jou een 5th wheeler kopen met truck en het handeltje ook nog stallen???
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Corry,Corry schreef:Dus Hans, als ik het goed begrijp kan ik via jou een 5th wheeler kopen met truck en het handeltje ook nog stallen???
ja, wij regelen nu veel aankoop voor export, maar kan natuurlijk ook gewoon hier blijven, we hebben tenslotte naast onze export tak een camping en ruim 10 hectare grond, dus valt wel wat te regelen.
om een auto te kopen een zelf mee gaat rijden in vs moet je legaal zijn dus een verblijfvergunning en een ssn.
een auto kopen en naar Nl exporteren kan je met je passpoort doen. let wel op dat een geld transaktie van meer dan 4000 usd wordt aangemeld bij de autoriteiten.cash moet je aan kunnen tonen waar het van dan komt.
verder heb je wel iemand of de garage die de auto aan je verkocht export formaliteiten regelen.zeevracht kost 1600-2500usd voor 20ft en 2000-3000 voor een 40ft afhankelijk van de afvaart haven.
slot ik heb regelmatig een 40ft uit de vs wellicht kan ik voor de mensen die auto of iets ander van uit vs naar nl wilt verschepen wat betekenen .
groet,
coen
een auto kopen en naar Nl exporteren kan je met je passpoort doen. let wel op dat een geld transaktie van meer dan 4000 usd wordt aangemeld bij de autoriteiten.cash moet je aan kunnen tonen waar het van dan komt.
verder heb je wel iemand of de garage die de auto aan je verkocht export formaliteiten regelen.zeevracht kost 1600-2500usd voor 20ft en 2000-3000 voor een 40ft afhankelijk van de afvaart haven.
slot ik heb regelmatig een 40ft uit de vs wellicht kan ik voor de mensen die auto of iets ander van uit vs naar nl wilt verschepen wat betekenen .
groet,
coen
airbus schreef:om een auto te kopen een zelf mee gaat rijden in vs moet je legaal zijn dus een verblijfvergunning en een ssn.
groet,
coen
Hoi Coen, je hele verhaal klopt vann geen kanten, als je info geeft doe het dan goed, mensen worden nu compleet verkeerd voorgelicht. Je kan zelfs als Nederlander een auto die je koopt in Amerika in Nederland verzekeren, zie http://www.alessie.com/nederlands/ Wij hebben wekelijks een container uit Texas en als je bedragen noemt noem dan ook de kosten in Nederland.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor mensen die er over denken om een rv of zoiets te kopen zag ik net bij ons langs de weg een bord staan bij een professionele stalling. Buitenstallen tm 40foot kost $25 per maand. Niet zo duur dus.
De meeste RV's staan buiten gestald. Evt een hoes eromheen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's knap goedkoop. De lokale RV stalling hier in de omgeving van Denver rekent $42/maand tot 20 foot. Langere RV (of boten en dergelijke) kosten $2 per linear foot meer per maand. Dit is buiten op afgesloten en bewaakt terrein.ned in MO schreef:Voor mensen die er over denken om een rv of zoiets te kopen zag ik net bij ons langs de weg een bord staan bij een professionele stalling. Buitenstallen tm 40foot kost $25 per maand. Niet zo duur dus.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als start locatie is missouri ook niet zo gek. Lekker centraal welke richting je ook opgaat als je een eigen RV zou hebben
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2501 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 5 Reacties