Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Sten »

We hebben een buffer voor de eerste maanden (wat het huis doet, inclusief vermogensrekening, staat daar los van). We hebben ook onze contactpersoon in Thousand Oaks die Jeroen wil inschakelen voor eventuele programmeerklussen. Jeroen kan zijn reparatie- en programmeer bedrijf omzetten naar een internetbedrijf (met als dienst: progammeren), daar schijnt geen adres in Nederland voor nodig te zijn. (dit moeten we nog bij de Belastingdienst aangeven).
Zijn bedrijf wordt dus niet beëindigd, maar uitgebreid naar Amerika. De verwachting is dat een aantal Nederlandse klanten hem nog steeds zal inschakelen in de U.S.A.. Sommigen rukken zich nu al de haren uit het hoofd bij het idee dat Jeroen weggaat, ze schakelen hem al in sinds jaren. :lol: Helpen op afstand is iets wat Jeroen nu al vaak en steeds vaker doet, daar is een programma voor waarmee je iemands computer tijdelijk overneemt (met diens toestemming natuurlijk).
Natuurlijk zullen alle fysieke repartieklussen in Nederland komen te vervallen, maar er is geen reden waarom Jeroen geen websites etc. voor Nederlandse klanten zal kunnen maken vanuit Amerika, en ook kunnen klanten 's avonds in Nederland bellen, en dat Jeroen ze dan helpt (dan is het ochtend in de West Coast). (via Skype o.i.d.)

Het plan is: landen in LAX, in Thousand Oaks even bijkomen en rijbewijs halen in Thousand Oaks, en met de auto naar San Francisco, woning zoeken, spullen afhalen in de haven van San Francisco, advertenties ophangen/plaatsen/verspreiden voor werk voor Jeroen (zijn Amerikaanse website is al af). Ik help daarmee de eerste tijd en ga natuurlijk kijken wat ik kan met mijn achtergrond (tweedegraads lerarenbevoegdheid Duits en Nederlands en doctoraal cum laude Duits > diploma's gelegaliseerd door de Nederlandse overheid en beëdigd vertaald). Daarnaast ben ik schrijver en heb ik nog een kinderboek klaar liggen. Ik heb ook een plan voor een nieuw boek.
Laatst gewijzigd door Sten op 12 aug 2011, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Spannend Sten .. ik benijd je 'een heel klein beetje' :)
Sandy
Sten

Bericht door Sten »

@ Sandy

Wie weet win jij de loterij DV2013! :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Precies of Canada ... Ik had het er toevallig net over met Stefan.. waarom niet gewoon ons huis alvast te koop zetten en zien waar het schip strandt. Maar dan zit je weer met een torenhoge huur, omdat je in de vrije sector zal moeten huren. enz. enz. en zo zijn er altijd weer 'maars'... Het houdt ons zeker nog bezig en we sluiten niets uit.. En zolang de DV blijft bestaan, heb ik goede hoop dat het voor ons eens gaat gebeuren.

Want hoewel wij veel verschillen wat betreft levenswijze en geloofsovertuiging (denk ik), deel ik in zekere zin wel in jouw overtuiging dat dingen in het leven voorbestemd zijn .. en dat je soms alle logica even opzij moet zetten. Maar (weer die maar).. als kanttekening moet ik wel erbij zeggen dat je met kinderen toch voorzichtiger bent.
Sandy
Sten

Bericht door Sten »

@ Sandy

Wat ik altijd zeg: die logica ís er nog steeds, ook als je op je intuïtie, dromen en gevoel afgaat. Want ergens in je hart weet je (ook rationeel) waarom je dat graag wilt en waarom het goed voor je is.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Klopt Sandy, maar kinderen zijn enorm flexibel
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat is ook zo Inge. Ik werk hier regelmatig met families die met hun kinderen (in alle leeftijden) naar Atlanta toe komen. En soms maken die zich natuurlijk zorgen over het niveau van Engels van hun kinderen en hoe ze zich zullen houden hier. Maar dat blijkt eigenlijk altijd ongegrond. Sterker nog, de kinderen passen zich vaak veel sneller aan dan de ouders. Het is natuurlijk een hele stap, dat wil ik niet bagatelliseren, maar het valt uiteindelijk allemaal wel op zijn plek.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, dat kan ik (als voormalig kind van veel-vehuizende ouders) alleen maar beamen. Mijn moeder was bij wijze van spreken nog bezig met het inrichten van het huis, en wij kwamen al met vriendjes thuis. Het gaat voor kinderen echt zoveel makkelijker dan voor volwassenen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

hoe ver zit het met sten haar verhuis, is het uiteindelijk thousand oaks geworden of toch bay area van SF ?
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

ben eigenlijk ook wel benieuwd. maar volgens mij is sten een aantal weken terug weer eens van het forum vertrokken na wat woordenwisselingen

edit: op haar website (http://www.stenoomen.com/) staan onderin wat twitter updates. zo te zien zijn ze onderweg
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Google Sten Oomen maar en je zit zo op haar website, twitter en zelfs op youtube... daar kun je haar ook volgen.
Sandy
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zo te zien zijn ze inderdaad aangekomen in 1000 Oaks, CA.
Helaas vond Sten een aantal van onze raadgevingen wat opdringerig worden, oa. haar idee voorlopig onverzekerd rond te lopen kreeg nogal kritiek van expats hier.
Ik vond dat zelf jammer want ik heb in de omg. van 1000 Oaks gewoond en was benieuwd wat zij er van zou vinden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer