Het is een goede hint om hier alert op te zijn. Laten we hopen dat het meevalt, maar anders is een grote diepvrieskist misschien ook nog een extraatje. Ik gebruik vooral veel: paprika, courgette, wortels, komkommer, tomaat, bloemkool, avocado, sperziebonen, taugémix en aubergine (aubergine in veel mindere mate). Bieten en augurken zijn ook een regelmatig product op het menu. Vooral de parika's en courgettes zijn een basis-ingrediënt in mijn gerechten. Jeroen eet elke dag een appel (of een paar). Tja, anders moeten we hier maar duur voor betalen, er zit niet anders op.oortjes schreef:Je hebt gelijk. Ik heb (ook) even gekeken en de markt is niet alleen groenten en fruit, maar ook arts/crafts, bakkerij produkten, slagers idem.
Maar groenten/fruit zal het aanbod toch gering van zijn in de late herfst, de winter en de vroege lente.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Dan wordt het heel goed om me heen kijken waar ik het beste heen kan gaan. In Nederland fiets ik zeer geregeld naar Wateringen om daar o.a. ook goed brood te kopen. Ik kwam er langs en ontdekte daar een goede fruit-groente en brood zaak. (Scheveningen-Wateringen, doe ik altijd met de fiets). Sindsdien heb ik overal 'mijn adresjes' . Dit haal ik hier, dat weer daar, ik ben helemaal niet plaatsgebonden (gewend). Ik heb altijd al selectief ingekocht en op heel diverse plaatsen. Daar moet dan in de US natuurlijk geld en gelegenheid voor zijn, maar ik ben dus al wat gewend.SanneN schreef:Het klinkt een beetje als de "markt" hier, heel anders dan in Nederland. Allemaal kleine kraampjes met plaatselijke producten en bij de groente/fruit kramen hebben ze een beperkt assortiment. En wat mij opviel, vrij duur.

Grappig om te horen, zo deed ik het in NL ook altijd. Maar nu na een paar maanden in de VS krijg ik dat gevoel hier ook weer (al zijn de "adresjes" hier wel supermarkten...). Groente en fruit bij Whole Foods, yoghurt bij Trader Joe's, biologisch vlees bij Costco, lekkere dingen bij Balducci's en de rest bij Giant! Ze hebben hier ook groente en fruit abonnementen, van locale producenten. Maar het ophalen is altijd door de week, dus dat gaat voor ons niet lukken.

Dat werkt toch ook prima, overal vandaan halen waar ze het beste in zijn.

Laatst gewijzigd door Sten op 26 jun 2011, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vind ik ook, maar mijn man vind het maar irritant, zo van: "Moeten we ook nog naar die winkel???"
Tja, dat ken ik. Ik heb er het geduld voor (tijd is ook nodig), mannen hebben dat minder. ((?))SanneN schreef:Vind ik ook, maar mijn man vind het maar irritant, zo van: "Moeten we ook nog naar die winkel???"
Ik heb zojuist onze tickets gekocht...
We hebben flexibele tickets genomen waarvan zowel de begindatum- als de einddatum aangepast kunnen worden; "jaartickets"... Zowel de heen- als de terugreis zijn direct. Je kunt zelf indien gewenst, op internet of telefonisch, heen- en of terugdatum aanpassen, en dat geldt voor een jaar tijd. Natuurlijk moeten we voor november inreizen, wegens de duur van het voorlopige inreisvisum.
Ik heb de datum op begin oktober gezet (op Dierendag
, dit leek ons gepast
), wegens het feit ons huis dat nog steeds niet verkocht is. Er is in Nederland zojuist een eenjaars- regeling ingegaan dat de overdrachtsbelasting van 6 naar 2 procent is verminderd, omdat de huizenmarkt compleet ingestort is en de overheid dit eindelijk ook in de gaten kreeg.
Met deze maatregel willen ze een jaar lang de verkoop van huizen een boost geven. Hopelijk zal dat iemand over de streep trekken ons huis te kopen, anders zullen we toch ook op de valreep huurders moeten gaan zoeken. Ik wilde ongeveer nu al actief huurders gaan zoeken, maar opeens kwam eergisteren dat nieuws over die overdrachtsbelasting, dus hebben we dat idee toch maar weer even uitgesteld. Het scheelt inzake ons huis toch €6600 (dat een koper minder hoeft te betalen) en dat is toch maar mooi een complete mooie nieuwe keuken voor die nieuwe koper, ik zeg maar iets.
Joepie, ben blij dat de kogel door de kerk is!

Ik heb de datum op begin oktober gezet (op Dierendag

Met deze maatregel willen ze een jaar lang de verkoop van huizen een boost geven. Hopelijk zal dat iemand over de streep trekken ons huis te kopen, anders zullen we toch ook op de valreep huurders moeten gaan zoeken. Ik wilde ongeveer nu al actief huurders gaan zoeken, maar opeens kwam eergisteren dat nieuws over die overdrachtsbelasting, dus hebben we dat idee toch maar weer even uitgesteld. Het scheelt inzake ons huis toch €6600 (dat een koper minder hoeft te betalen) en dat is toch maar mooi een complete mooie nieuwe keuken voor die nieuwe koper, ik zeg maar iets.
Joepie, ben blij dat de kogel door de kerk is!

Hi Sten, ik lees net even heel snel door jouw bericht, heb de laatste tijd niet veel gezien op het forum. Maar wat me opviel is dat wij ook zo`n ticket hadden gekocht...maar toen we eenmaal onze ticket widen verlengen bleek dat er nog aardig wat kosten bij kwamen, dat viel ons vies tegen! Hoop dat het bij jullie anders is?? Waar gaan jullie naar toe?
kiyu
kiyu
Hoi Kiyu,kiyu schreef:Hi Sten, ik lees net even heel snel door jouw bericht, heb de laatste tijd niet veel gezien op het forum. Maar wat me opviel is dat wij ook zo`n ticket hadden gekocht...maar toen we eenmaal onze ticket widen verlengen bleek dat er nog aardig wat kosten bij kwamen, dat viel ons vies tegen! Hoop dat het bij jullie anders is?? Waar gaan jullie naar toe?
kiyu
we gaan naar Cal(ifornia). Ik denk sowieso niet dat we de data gaan veranderen. Het is een jaarticket, hij is geldig tot oktober volgend jaar.Het kost 100 € per ticket om een datum te wijzigen. Dat kan gewoon online (bij de KLM) We vonden dat opwegen tegen een eventuele onrust als een datum opeens niet handig meer blijkt te zijn. Maar ik heb een rustig gevoel over begin oktober. De tijd vliegt en die paar maanden zijn eigenlijk handig om het een en ander nog wat beter in de verf te zetten. Jeroen heeft bijvoorbeeld zijn Amerikaanse website al online (we hebben een Amerikaanse corrector ingeschakeld voor het corrigeren van de taal) en ook qua geld etc. kunnen we (hopelijk) nog een beetje opbouwen.
Hoeveel moest je dan bijbetalen? En om wat voor ticket ging het in jullie geval en bij wie?
Waarom hebben jullie voor retourtickets gekozen? Lijkt mij niet handig dat je op dan je volgende tripje naar NL de retourvlucht los moet kopen of weer een retour met flexibele data. Enkel is wel duurder, maar op termijn denk ik niet.
In mijn ervaring zijn retourtickets altijd goedkoper dan enkele reizen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben destijds ook een retourticket gekocht, Frankfurt - Denver. Dit was een jaar geldig.
Vlak voordat het jaar om was zijn we naar Nederland op vakantie gegaan. We hebben het ticket Denver - Frankfurt gebruikt, en hadden een heel goedkoop retourticket gevonden Brussel - Denver (met overstap ergens, ik weet niet meer waar). Het deel Denver - Brussel hebben we uiteindelijk niet gebruikt, maar het was stukken goedkoper om het zo te doen dan een enkeltje richting Denver te boeken.
Vlak voordat het jaar om was zijn we naar Nederland op vakantie gegaan. We hebben het ticket Denver - Frankfurt gebruikt, en hadden een heel goedkoop retourticket gevonden Brussel - Denver (met overstap ergens, ik weet niet meer waar). Het deel Denver - Brussel hebben we uiteindelijk niet gebruikt, maar het was stukken goedkoper om het zo te doen dan een enkeltje richting Denver te boeken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Slim opgelost. Wij hebben het enkeltje heen op award punten geboekt, dan is het echt de helft van een retour, dus elk ritje naar NL kunnen we nu gewoon retour boeken (totdat de dag komt dat we "voorgoed" terug gaan!)
Je kan toch ook gewoon niet gebruik maken van die retour vlucht? Dan kan je bij je volgende trip naar NL een normale retourvlucht nemen.SanneN schreef:Waarom hebben jullie voor retourtickets gekozen? Lijkt mij niet handig dat je op dan je volgende tripje naar NL de retourvlucht los moet kopen of weer een retour met flexibele data. Enkel is wel duurder, maar op termijn denk ik niet.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Min of meer wat ik ook al zei, want zo hebben wij het ook gedaan. Aankomende september hebben we gewoon weer een retourtje Denver - Nederland - Denver.OscarG schreef:Je kan toch ook gewoon niet gebruik maken van die retour vlucht? Dan kan je bij je volgende trip naar NL een normale retourvlucht nemen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Enkeltjes zijn extreem duur. Duurder dan retourtjes; waarom zouden wij dat doen? Bovendien zo'n retourdatum in principe een jaar lang kan altijd nog van pas komen. En daarna weer een retourtje kopen, zoals Dento zegt. 

Tof dat jullie een datum hebben Sten! Nu kun je tenminste ergens naartoe werken, dat is echt heel fijn 
En ik heb idd ook een retourticket met flexibele retourdatum geboekt. Was nog een gedoe omdat ik mijn 2 katten meenam en KLM maar niet begreep dat die katten niet mee teruggingen haha. Retourdatum komt steeds dichterbij alleen 1 probleem: ik wil helemaal niet terug haha! Ik mis Nederland totaal niet en het lijkt me onwijs gek om als "toerist" in je land terug te keren. Denk dus dat ik de datum maar ga uitstellen

En ik heb idd ook een retourticket met flexibele retourdatum geboekt. Was nog een gedoe omdat ik mijn 2 katten meenam en KLM maar niet begreep dat die katten niet mee teruggingen haha. Retourdatum komt steeds dichterbij alleen 1 probleem: ik wil helemaal niet terug haha! Ik mis Nederland totaal niet en het lijkt me onwijs gek om als "toerist" in je land terug te keren. Denk dus dat ik de datum maar ga uitstellen

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eerste keer was voor ons vrijwel precies een jaar na onze emigratie, en dat was al apart. Komende september zal de eerste keer zijn sinds die keer, en zijn we inmiddels al twee jaar niet meer in Nederland geweest. Ik ben echt eens benieuwd hoe het nu zal zijn!Ziva schreef:en het lijkt me onwijs gek om als "toerist" in je land terug te keren.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dank Ziva. Heb alleen (beetjen stom) de retourdatum in november gezet, zes weken na vertrek. Nou ja stom, het kan natuurlijk zijn dat dit wel uitkomt, maar het lijkt me niet. Ik had die datum beter in augustus 2012 kunnen zetten of zo. Maar ja, als ik dat nu doe, kost het dus 100 € per ticket extra. Ach, het maakt ook niet uit, want we moeten toch een nieuw retourticket kopen, immers anders kan je weer niet terug komen.Ziva schreef:Tof dat jullie een datum hebben Sten! Nu kun je tenminste ergens naartoe werken, dat is echt heel fijn

Goed te horen dat je Nederland niet mist, ik denk dat het ons net zo zal gaan. Het valt mij altijd op dat als ik iets leuk of lekker vind, het altijd precies de Amerikaanse (bereidings)wijze is, zoals pizza's met een dikke bodem, niet zo'n flinterje waar de Italianen juist zo trots op zijn (>>> dat ze hem zo dun kunnen krijgen). Ik ben gewoon écht een oude Amerikaan, en hopelijk binnenkort samen met Jeroen opnieuw een (niet al te oude) Amerikaan.

Hee, ik dacht dat je al langer in Amerika zat, maar dan verwar ik je spontaan met Ned in... (Mark)...Dento schreef:De eerste keer was voor ons vrijwel precies een jaar na onze emigratie, en dat was al apart. Komende september zal de eerste keer zijn sinds die keer, en zijn we inmiddels al twee jaar niet meer in Nederland geweest. Ik ben echt eens benieuwd hoe het nu zal zijn!Ziva schreef:en het lijkt me onwijs gek om als "toerist" in je land terug te keren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1857 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 8 Reacties