Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2017 winnaar: Kastelke

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door RiverCola »

Ik ben benieuwd welke keuze jullie gaan maken. Jullie zelf waarschijnlijk ook! :lol:

Aan de ene kant lijkt het me lastig om je kind in Canada achter te laten. Aan de andere kant zijn er natuurlijk genoeg ouders die besluiten te emigreren, en hun (volwassen) kinderen 'achter laten'. Enige lastige voor jullie als gezin lijkt me dat hij daar geen familie heeft om min of meer op terug te vallen. Maar dat hadden jullie volgens mij in Belgie ook niet...?
Wat me ook zwaar lijkt is om wederom te emigreren. Het is toch een behoorlijke onderneming en het kost tijd en energie om je thuis te voelen in een nieuw land (lijkt me, ik heb het nooit gedaan - nog niet :wink: ).
Aan de andere kant is het een prachtige kans om je leven geheel naar eigen wens - voor zover mogelijk, je bent toch afhankelijk van omstandigheden buiten je invloed - in te richten. Op een plek die je aanspreekt, met het klimaat waar je je prettig bij voelt enzovoorts.

Als ik in jullie schoenen zou staan zou ik me waarschijnlijk afvragen of ik mezelf nog zie over een flink aantal jaren in het huis en de omgeving waar je woont. Als ik wensen zou hebben die niet binnen het huidige plaatje vallen en die ook niet binnen het bereik liggen in Canada (bijvoorbeeld vanwege de natuur of het klimaat, of op carriere-vlak), dan zou ik het doen!

Wegen jullie ook zaken als pensioen- en zorgvoorzieningen mee in jullie beslissing? Ik heb de indruk, op los zand gebaseerd weliswaar, dat je in Canada beter af bent als gepensioneerde.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Kastelke..Pb'tje in je inbox!
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

kastelke schreef:* Raleigh, NC (proberen nog info te verzamelen over werkgelegenheid / te vochtig?)
The Triangle, http://www.carolinaliving.com hier is informatie te vinden over de Carolinas. Gefeliciteerd en succes met een keuze maken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er werd in een ander topic naar een update gevraagd:
Het plan is nog steeds hetzelfde: we sturen onze DS-260 zo laat mogelijk in. Volgend jaar dus.
Ondertussen verkennen we nog mogelijke streken om te gaan wonen/werken.
Het staat momenteel wel op een lager pitje omwille van drukte op het werk (besparingen, dus heel wat mensen afgedankt, en nu 'mag' ik plots nog mee in een ander kantoor gaan werken en er hetzelfde systeem opzetten als wat ik in onze satellietvestiging uitgewerkt heb.
Manlief heeft ondertussen een geweldig mooi aanbod gehad, en gaat van werk veranderen.
Denk dat ik in de kerstvakantie er terug wat meer werk in ga steken. Maar ondertussen lees en luister ik mee op veel plaatsen, op zoek naar het ideale plekje. :lol:

Ook bij de andere winnaars blijft het stil...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Veel succes! Jullie hebben nog wel even de tijd om alles goed uit te zoeken :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zag vandaag pas dat je gewonnen had (zag het in een onderschrift staan :lol: ). Wat een luxe-positie (al voelt dat wellicht nu nog niet zo).
Ik kan me wel voorstellen dat je nog niet direct de koffers aan het pakken bent. Je weet nu wat je waard bent en in de US moet je weer vanaf 0 beginnen.
kastelke schreef:* Ken je mensen die in IT werken in Pharmaceuticals, Healthcare of Finance Industry, en die bereid zijn om ons wat meer inzicht te geven over die sectoren in een bepaalde regio die interessant zou zijn om ons te vestigen: laat het me weten!
Ik ben in Pharma IT werkzaam. Veel grote pharma zit in New Jersey: http://www.pharmainfo.net/meghana/blog/ ... panies-usa
Maar mijn ervaring met US pharma is dat ze veel uitbesteden aan India (hoewel men daar wel weer van terug komt). Maar Management ligt dan weer wel in de US. Ons bedrijf is inmiddels Zuidafrikaans dus kan je niet helpen aan contacten :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Na een heeeeeele lange tijd denk ik, ik ga nog eens op Alles Amerika kijken en wat zie ik????? :o :shock:
Kastelke heeft de DV-2017 gewonnen! :thumbup: :clap:
Proficiat alvast met het winnen, wat je beslissing zal zijn zal ik later wel lezen...
Mocht je niet willen gaan, wil ik wel als (Mich)elke gaan hoor! :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geslachtsoperatie en plastische chirurgie?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf »

Je moet er iets voor over hebben hé! :lol: :lol: :lol:
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Allereerst gefeliciteerd met winnen van de green card, begrijp dat het een spannende tijd is waarin je enkele life changing beslissingen gaat nemen. In de opsomming van regio's om te gaan wonen mis ik Virginia. Naast een prima klimaat, dicht bij zee en dicht bij culturele voorzieningen, zitten hier ook veel bedrijven in IT en Healthcare waaronder ons moederbedrijf Leidos. Dit is een grote onderneming met oplossingen voor Healthcare, Cybersecurity, Aviation, Defensie en Environment. In totaal ruim 30,000 werknemer met longlist aan open vacatures. Via de website kun je zien welke positie en waar. Suc6 met maken van je keuzes.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Iemand uit Durham region had mijn echtgenoot ook al naar dat bedrijf verwezen. Zeker interessant!
Elke
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow dat vind ik leuk om te horen joh! Gefeliciteerd en lijkt me een lastige beslissing kastelke :)

Veel succes met het maken van je keuze!
Big Al
Amerika-expert
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

SemJes schreef:Spannend hoor! Jullie zullen er vast wel uit komen.

Hebben jullie al aan Colorado gedacht? Daar liggen wel wat steden die behoorlijk goed aan jullie lijstje lijken te voldoen.
Maar ze willen "bomen. groene bomen"...

Wij hebben elf jaar in CO gewoond; het is er erg mooi maar er zijn weinig groene bomen. Er zijn eigenlijk maar heel weinig bomen buiten de bergen. Bomen in de tuin moet je water geven anders gaan ze dood. Dat merkten we toen allebei onze grote (15 meter of zo) bomen in de voortuin het loodje legden.

Het is toch een woestijnklimaat (semi-arid). Dat heeft wel weer als voordeel dat er vrijwel geen muggen zijn (we zagen letterlijk veel vaker herten dan muggen) en we hebben in al die jaren geen enkele teek gezien. Auto's roesten eigenlijk niet en alles droogt meteen. Meer dan 325 dagen met zon is ook niet weg. Echter, reken niet op regen of neerslag. Er zijn meer mensen dan er water is en er is dan ook meestal een beperking op het wassen van auto's, besproeien van de tuin, etc.

Door de droogte en de bosbranden heeft een beetje regen (bijv. 5-10 mm in een uur) al snel overstromingen tot gevolg.

We wonen nu in VA en we verbazen ons nog steeds over al het groen!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik volg het allemaal van een afstandje, en het lijkt erop dat jullie nog steeds plannen hebben? Zoals al gezegd zie je hier op de "Front Range" alleen groene bomen in de zomer; in de winter is alles meer "beige" :lol:
Het klimaat bevalt mij nog steeds prima. De zomers zijn warm, maar door de lage luchtvochtigheid goed te tolereren. Winters in de bergen zijn hard met veel sneeuw. In Denver sneeuwt het zo nu en dan ook, soms zelf een flink pak, maar dat is meestal weer snel gesmolten. Net genoeg om even een winters gevoel te krijgen, en dan weer concentreren op de zomer. In Februari hebben we verschillend dagen gehad met temperaturen boven de 20C. Met een groot internationaal vliegveld in de buurt is het voor ons ook makkelijk om te reizen, wat momenteel onze grootste hobby is. Er is hier gewoon veel te doen als je hier woont.

Ik kan niet veel advies bieden op werkgebied aangezien ik zelf net op dat gebied vrijwillig mijn pet aan de wilgen heb gehangen. Ik krijg echter nog steeds veel vragen en aanbiedingen voor contractwerk. Vaste banen worden hier ook steeds schaarser, maar als je kunt leven met de onzekerheid van contractwerk is de markt hier nog steeds redelijk goed en voor sommigen zeer lucratief.
De meeste kans op (IT) werk is toch nog altijd het Denver-Boulder-Aurora stedelijk gebied. Colorado Springs in iets mindere mate, hoewel daar weer veel werkgelegenheid in overheidsbedrijven en militair aangesloten bedrijven. De mensen die ik ken uit Fort Collins rijden vaak heen en weer tussen hun stad en Denver voor werk, dus daar zou ik niet echt veel job opportunities verwachten.
Big Al
Amerika-expert
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Helemaal met Loek eens.

Ik denk dat Colorado Springs een mooiere leefomgeving heeft, maar er zijn inderdaad veel minder banen in de IT-sector. Werken bij defensie-bedrijven vereist Amerikaans staatsburgerschap.

Denver is veel duurder om te wonen, maar heeft weer wat meer banen. Bedrijven gaan heen en weer tussen telewerken en werken vanaf het kantoor. Dat maakt het moeilijker om als consultant op afstand te werken.

Overigens denk ik dat Colorado vrij weinig te bieden heeft op het gebied van cultuur en geschiedenis. Dat was ook een van de redenen dat we uiteindelijk voor Virginia gekozen hebben. Aan de andere kant missen we de bergen wel een beetje...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ligt eraan welke cultuur of geschiedenis je interesseert. Ik verdiep me graag in de neolithische culturen, en aangezien die neolithische revolutie in de Americas wat later plaatsvond dan in het Midden Oosten of Orient is er meer bewaard gebleven; denk aan de Anastazi in het zuiden en zuid-westen van Colorado. Wat Europese geschiedenis betreft gaat het hier wat minder ver terug dan in Europa, maar de Spaanse geschiedenis hier stamt toch nog van de 16de eeuw dankzij de missionarissen die vanuit zuid-amerika hun nederzettingen hier starten. Wat meer recente geschiedenis met betrekking tot de pioniers die van het oosten naar het westen trokken is hier ook wel te vinden. Op de plains van Colorado en omgeving zijn meerdere forten te vinden die men probeert te herstellen: bijvoorbeeld Bent's Fort in oost Colorado, Fort Larimie in Wyoming en Fort Robinson (hier is Crazy Horse gedood) in Nebraska. Vooral in de zomer wordt er veel aan gedaan om een bezoek hier zo authentiek mogelijk te maken met locals in kelderdracht e.d.

Bedoel je met cultuur museums, theaters en dergelijke denk ik dat Denver ook wel het een en ander te bieden. Met name museums gericht op westerse cultuur zoals de Western American Art Museum. Ik persoonlijk ben altijd wel gecharmeerd geweest van het openlucht museum in Littleton, met een tweetal 19de eeuwse boerderijen en andere gebouwen uit de pionierstijd. Er is ook altijd wel iets te doen in het National Western Stock show, waar net de rodeos zijn geweest in Januari gecombineerd met het handjeklap bij opbod verkoop van "prize winning cattle". Daar tegenover is de Denver Coliseum waar ook regelmatig iets te doen is zoals Native American Pow Wow. Ik ga ook regelmatig kijken bij de Colorado Convention Center; er worden zo nu en dan ook zaken georganiseerd die mijn belangstelling kunnen kietelen: home en garden show, car show en de beurzen op mijn vakgebied: software en databases. Ben je liefhebber van theater moet je ook even een show bijwonen in een van de grote of kleinere theaters in Downtown Denver: Performing Arts Theater, Bonfils, Boettcher, Paramount, Bellco of Buell Theater. Voor grote venues moet je in Pepsi Center of Fiddlers Green zijn. In de afgelopen jaren heb ik daar Madonna, Billy Joel en Elton John, en andere artiesten van mijn generatie. Ik kom ook wel bij wat meer recente artiesten, maar die treden op in kleinere venues: Weird Al Yankovich, Steve 'N Seagulls, Pentatonix, Lindsey Stirling. Een optreden in Red Rocks Amphitheater heeft nog steed mijn voorkeur, ook al krijg ik pijn in mijn reet van de harde stenen zitplaatsen. Ik heb hier Sting gehoord en Sting zelf was in extase van deze plek. Mijn vrouw en ik zijn lid van de Denver Zoo en de Denver Museum of History die regelmatig afwisselende tentoonstellingen heeft. Verder is Denver het Mekka van de micro breweries. Ik zoek nog steeds naar dat perfecte biertje...

Maar wat miste jij dan op cultureel gebied?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Kastelke, ik ben heel benieuwd hoe jullie plannen zijn.
Kun of wil je daar al wat over loslaten?
Wordt weer actueel natuurlijk met de uitkomst van DV-18 :wink:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Sluit zich daarbij aan. Vito was me al voor!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb besloten mijn kans te laten gaan.
Geen makkelijke keuze geweest, maar het was gewoon echt niet de goede timing. :-(
Elke
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Partner van: Twixman

Bericht door BeyondFaith »

Oh wow dat moet een moeilijke beslissing geweest zijn. Super jammer, maar gelukkig hebben jullie een mooi leven in Canada :wink:
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer