Ligt eraan welke cultuur of geschiedenis je interesseert. Ik verdiep me graag in de neolithische culturen, en aangezien die neolithische revolutie in de Americas wat later plaatsvond dan in het Midden Oosten of Orient is er meer bewaard gebleven; denk aan de Anastazi in het zuiden en zuid-westen van Colorado. Wat Europese geschiedenis betreft gaat het hier wat minder ver terug dan in Europa, maar de Spaanse geschiedenis hier stamt toch nog van de 16de eeuw dankzij de missionarissen die vanuit zuid-amerika hun nederzettingen hier starten. Wat meer recente geschiedenis met betrekking tot de pioniers die van het oosten naar het westen trokken is hier ook wel te vinden. Op de plains van Colorado en omgeving zijn meerdere forten te vinden die men probeert te herstellen: bijvoorbeeld Bent's Fort in oost Colorado, Fort Larimie in Wyoming en Fort Robinson (hier is Crazy Horse gedood) in Nebraska. Vooral in de zomer wordt er veel aan gedaan om een bezoek hier zo authentiek mogelijk te maken met locals in kelderdracht e.d.
Bedoel je met cultuur museums, theaters en dergelijke denk ik dat Denver ook wel het een en ander te bieden. Met name museums gericht op westerse cultuur zoals de
Western American Art Museum. Ik persoonlijk ben altijd wel gecharmeerd geweest van het openlucht museum in
Littleton, met een tweetal 19de eeuwse boerderijen en andere gebouwen uit de pionierstijd. Er is ook altijd wel iets te doen in het
National Western Stock show, waar net de rodeos zijn geweest in Januari gecombineerd met het handjeklap bij opbod verkoop van "prize winning cattle". Daar tegenover is de
Denver Coliseum waar ook regelmatig iets te doen is zoals Native American Pow Wow. Ik ga ook regelmatig kijken bij de
Colorado Convention Center; er worden zo nu en dan ook zaken georganiseerd die mijn belangstelling kunnen kietelen: home en garden show, car show en de beurzen op mijn vakgebied: software en databases. Ben je liefhebber van theater moet je ook even een show bijwonen in een van de grote of kleinere theaters in Downtown Denver: Performing Arts Theater, Bonfils, Boettcher, Paramount, Bellco of Buell Theater. Voor grote venues moet je in Pepsi Center of Fiddlers Green zijn. In de afgelopen jaren heb ik daar Madonna, Billy Joel en Elton John, en andere artiesten van mijn generatie. Ik kom ook wel bij wat meer recente artiesten, maar die treden op in kleinere venues: Weird Al Yankovich, Steve 'N Seagulls, Pentatonix, Lindsey Stirling. Een optreden in Red Rocks Amphitheater heeft nog steed mijn voorkeur, ook al krijg ik pijn in mijn reet van de harde stenen zitplaatsen. Ik heb hier Sting gehoord en Sting zelf was in extase van deze plek. Mijn vrouw en ik zijn lid van de Denver Zoo en de Denver Museum of History die regelmatig afwisselende tentoonstellingen heeft. Verder is Denver het Mekka van de micro breweries. Ik zoek nog steeds naar dat perfecte biertje...
Maar wat miste jij dan op cultureel gebied?