Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Re: Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Dit is de goedkoopste huurwoning in Greenville, NC die ik zie op Zillow: http://www.zillow.com/homedetails/105B- ... 8722_zpid/
$600 per maand.
Hou er ook rekening mee dat je krediet moet opbouwen om een huis te kunnen huren.
$600 per maand.
Hou er ook rekening mee dat je krediet moet opbouwen om een huis te kunnen huren.
Laatst gewijzigd door Gast op 11 mar 2015, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
En de wijk is ook goed en veilig? Het huis verkeert in goede staat? Enzovoorts, enzovoorts enzovoorts.
Iemand schreef hier dat je de US iets te bieden moet hebben. Ja en nee.
De manier waarop de US het immigratie systeem heeft georganiseerd betekent dat voor ruim 90% van de permanente nieuwkomers er geen/ternauwernood eisen zijn mbt. opleiding, ervaring, enz. Wat je moet hebben is een familielid.
(Tenzij je als vluchteling word erkend, of in de Lottery gelukkig bent. Voor de 5-7% immigranten die binnen komen op werkgebonden visums zijn er wel vrij hoge eisen, plus een procedure die jaren kan duren, enz.)
Maar om hier te slagen na immigratie moet je inderdaad iets te bieden hebben. Dan kan de US het kan van de hernieuwde kans zijn.
(Zelf heb ik dit land heel anders leren kennen, en wel als uitermate kleinzielig, maar dat is een ander verhaal.)
Verkijk je niet op mensen die in de US wonen, wat ze hebben en kunnen doen. Vaak is van alles 'op de reutel' aangeschaft.
Van het ene op het andere moment kan alles weg zijn - je leeft in de US met meer onzekerheid dan in Ned. wat dat betreft.
Het is in de US duur om arm te zijn. Al zijn er inderdaad programma's voor minder-bedeelden - Flipje wees er al op.
Maar het verschil tussen arm en rijk is en blijf hier beduidend groter dan in Ned.
RiverCola noemt de armoede hier. De meeste toeristen zien dat niet. Ze gaan - terecht - niet naar de slechtere gebieden waar de daklozen onder de overpass wonen of in tentenkampen. Ze bezoeken Alcatraz maar realiseren zich niet dat de US vergeleken met andere ontwikkelde landen zoveel meer gevangenen heeft. Mede dankzij de armoede.
Overigens worden de meeste tv-series in Canada gedraaid - dus wat je ziet is helemaal geen US.
Het is of BC of Ont. Maar het wordt meestal goed 'gefaked' dat wel.
De manier waarop de US het immigratie systeem heeft georganiseerd betekent dat voor ruim 90% van de permanente nieuwkomers er geen/ternauwernood eisen zijn mbt. opleiding, ervaring, enz. Wat je moet hebben is een familielid.
(Tenzij je als vluchteling word erkend, of in de Lottery gelukkig bent. Voor de 5-7% immigranten die binnen komen op werkgebonden visums zijn er wel vrij hoge eisen, plus een procedure die jaren kan duren, enz.)
Maar om hier te slagen na immigratie moet je inderdaad iets te bieden hebben. Dan kan de US het kan van de hernieuwde kans zijn.
(Zelf heb ik dit land heel anders leren kennen, en wel als uitermate kleinzielig, maar dat is een ander verhaal.)
Verkijk je niet op mensen die in de US wonen, wat ze hebben en kunnen doen. Vaak is van alles 'op de reutel' aangeschaft.
Van het ene op het andere moment kan alles weg zijn - je leeft in de US met meer onzekerheid dan in Ned. wat dat betreft.
Het is in de US duur om arm te zijn. Al zijn er inderdaad programma's voor minder-bedeelden - Flipje wees er al op.
Maar het verschil tussen arm en rijk is en blijf hier beduidend groter dan in Ned.
RiverCola noemt de armoede hier. De meeste toeristen zien dat niet. Ze gaan - terecht - niet naar de slechtere gebieden waar de daklozen onder de overpass wonen of in tentenkampen. Ze bezoeken Alcatraz maar realiseren zich niet dat de US vergeleken met andere ontwikkelde landen zoveel meer gevangenen heeft. Mede dankzij de armoede.
Overigens worden de meeste tv-series in Canada gedraaid - dus wat je ziet is helemaal geen US.
Het is of BC of Ont. Maar het wordt meestal goed 'gefaked' dat wel.
Zo te zien zijn woningen in Greenville inderdaad relatief betaalbaar, maar transportation costs zijn hoger dan gemiddeld. The more you know. (google op Greenville NC cost of living).
Hier kun je health insurance bekijken: https://www.ehealthinsurance.com/indivi ... -insurance. Is wel een algemene schatting want er zijn allerlei regels die juist wel of juist niet op jullie van toepassing zouden zijn, die de prijzen kunnen veranderen.
Er zijn twee dingen waar we je bewust van proberen te maken:
1. Je komt hoogstwaarschijnlijk het land niet binnen, dus je kunt je pijlen beter elders richten.
2. Als je het land binnenkomt, heb je waarschijnlijk niet genoeg geld om jezelf en je gezin te kunnen onderhouden. Of in elk geval niet om goede scholing voor je kinderen te kunnen betalen, en te sparen voor pensioen, etc. Dat is natuurlijk jouw keuze, maar we zijn aardig dus we proberen duidelijk te maken dat dat niet verstandig is.
Hoe oud is/zijn je kind(eren)?
Hier kun je health insurance bekijken: https://www.ehealthinsurance.com/indivi ... -insurance. Is wel een algemene schatting want er zijn allerlei regels die juist wel of juist niet op jullie van toepassing zouden zijn, die de prijzen kunnen veranderen.
Er zijn twee dingen waar we je bewust van proberen te maken:
1. Je komt hoogstwaarschijnlijk het land niet binnen, dus je kunt je pijlen beter elders richten.
2. Als je het land binnenkomt, heb je waarschijnlijk niet genoeg geld om jezelf en je gezin te kunnen onderhouden. Of in elk geval niet om goede scholing voor je kinderen te kunnen betalen, en te sparen voor pensioen, etc. Dat is natuurlijk jouw keuze, maar we zijn aardig dus we proberen duidelijk te maken dat dat niet verstandig is.
Hoe oud is/zijn je kind(eren)?
Ik heb maar een kind van 14.
Mijn inkomen is ongeveer als iemand die in de fabriek werkt dag dienst.
Dus ik kan beter mijn pijlen zetten op Canada?
Mijn inkomen is ongeveer als iemand die in de fabriek werkt dag dienst.
Dus ik kan beter mijn pijlen zetten op Canada?

Hoe bedoel je Krediet? Driftkop?driftkop schreef:Hou er ook rekening mee dat je krediet moet opbouwen om een huis te kunnen huren.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil je best ons kostenplaatje geven per maand.
Edit: bedragen verwijderd nadat Jakob en andere geinteresseerden er kennis van hebben kunnen nemen.
Edit: bedragen verwijderd nadat Jakob en andere geinteresseerden er kennis van hebben kunnen nemen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mar 2015, 22:55, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net ff geken voor de ziekteverzekering en moet dan $450 betalen voor 3 personen.
en een eigenrisico van $2000
incl.bril/tand/ongevallen .
waar zit hem dat in? En hoezo trui in de winter? het is gemiddeld 22 graden?
en een eigenrisico van $2000
incl.bril/tand/ongevallen .
waar zit hem dat in? En hoezo trui in de winter? het is gemiddeld 22 graden?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden, gaarne op letten
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden, gaarne op letten
-
- Amerika-expert
De vraag is meer waarom je weg wilt? Je schreef dat je je leven grotendeels hetzelfde wil houden, alleen ergens anders? Wat is het dat je mist? Als het b.v. het weer is en je meer zon wilt, ga dan naar Spanje (is overigens al gezegd hierboven).Jakob schreef:Dus ik kan beter mijn pijlen zetten op Canada?
Simpel: wat Hockey schreef.Jakob schreef:waar zit hem dat in?
Gr., Flipje
Waar kun je die ziektenkosten-verz. afsluiten ? E-Health ? Vergeet dat maar in jouw situatie.
Waar we wonen is het winters vrij koud, vooral de grond. Zomers kan het 40 Gr. C. worden.
Plus we hebben geen 'stralingswarmte' van radiators ofzo, omdat alles hier 'forced air' is - verwarming in de winter, airco in de zomer.
Verkijk je ook niet: hoe goedkoper je huis aan huur, hoe hoger je kosten kunnen zijn van verwarmen en koelen.
Canada kun je vergeten. Dat land heeft zojuist de eisen beduidend verstrengd. Plus je moet allemaal gezond zijn.
Waar we wonen is het winters vrij koud, vooral de grond. Zomers kan het 40 Gr. C. worden.
Plus we hebben geen 'stralingswarmte' van radiators ofzo, omdat alles hier 'forced air' is - verwarming in de winter, airco in de zomer.
Verkijk je ook niet: hoe goedkoper je huis aan huur, hoe hoger je kosten kunnen zijn van verwarmen en koelen.
Canada kun je vergeten. Dat land heeft zojuist de eisen beduidend verstrengd. Plus je moet allemaal gezond zijn.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mar 2015, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.ehealthinsurance.com/indivi ... -insurance. voor de verzekering
en oke bedankt voor advies van Canada.
en oke bedankt voor advies van Canada.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Is dat een ACA verz. of een private market insurance ?
Ik kan het niet checken want ik weet niet wat je alle maanden aan inkomen hebt.
Plus ik heb jullie leeftijden niet.
Maar de uitkomst die je vond lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Overigens, pas vorig jaar is de wet van kracht geworden die het mogelijk maakt ziektenkostenverz. te bekomen ook als er pre-existing conditions bestaan en is het niet meer mogelijk eenzijdig een verz. op te zeggen als er kosten gaan komen.
Ik kan het niet checken want ik weet niet wat je alle maanden aan inkomen hebt.
Plus ik heb jullie leeftijden niet.
Maar de uitkomst die je vond lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Overigens, pas vorig jaar is de wet van kracht geworden die het mogelijk maakt ziektenkostenverz. te bekomen ook als er pre-existing conditions bestaan en is het niet meer mogelijk eenzijdig een verz. op te zeggen als er kosten gaan komen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mar 2015, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Beste Jacob, wil je aub letten op je gebruik van citaten? Door steeds het bovenliggende bericht te citeren zorg je ervoor dat de pagina's onnodig lang worden en daardoor niet goed leesbaar. Citeer alleen als het je bericht verduidelijkt. Bovenliggende berichten hoeven dus nooit geciteerd te worden. Wil je reageren op een bericht verder terug in het onderwerp, citeer dan enkel de relevante info. Dank en succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
ok
Laatst gewijzigd door Jakob op 11 mar 2015, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Standard Security Life Insurance Company of New York deze is het.
Credithistory: http://forum.allesamerika.com/search.ph ... dithistoryJakob schreef: Hoe bedoel je Krediet? Driftkop?
Maar nogmaals: bedenk nu eerst maar eens of je het land kunt binnenkomen

zal ik zekers doen anders moet ik maar er maar heen op vakantiedriftkop schreef:
Maar nogmaals: bedenk nu eerst maar eens of je het land kunt binnenkomen

Wat je geeft voor ziektekostenverz. is ongeveer wat veel werknemers zelf moeten bijdragen/bijbetalen voor de rest van hun gezin aan een werkgever, indien ze dental/vision insurance erbij nemen.
Het kan ook zijn dat je bedragen voor ACA gesubsideerde policies hebt gevonden. De zijn voor jullie niet van toepassing.
Ik zie ook dat de betrokken co. keuzes geeft voor PPO, POS, HMO, HSA, enz.
Wat heb je ingegeven en hoe wist je welke keuze te maken ?
Het kan ook zijn dat je bedragen voor ACA gesubsideerde policies hebt gevonden. De zijn voor jullie niet van toepassing.
Ik zie ook dat de betrokken co. keuzes geeft voor PPO, POS, HMO, HSA, enz.
Wat heb je ingegeven en hoe wist je welke keuze te maken ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mar 2015, 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De kans dat je de US binnenkomt is denk ik minder dan 1%, en dat is misschien nog positief geschat. Voor Canada is de kans nul komma nul, in jullie situatie. Ik hoop werkelijk dat je een nog andere opties open hebt, Jakob! Een lange vakantie naar de VS en/of Canada is trouwens een heel leuk alternatief 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, Amerika heeft nog een loterij die green cards uitdeelt aan mensen die niet kwalificeren voor jobs in de US.
Maar Canada kent dat niet, en momenteel geraak je zonder goedgekeurd werkaanbod (binnen bepaalde beroepen) niet binnen.
Binnen Europa kan jij gaan en staan waar je wilt.
En als je zegt dat je binnen Amerika zo van de diversiteit houdt, wel, dat heb je binnen Europa ook als je tenminste de grootte van Amerika reflecteert op Europa. Zoek je diversiteit, dan trek je naar de grote Europese steden. Brussel en Antwerpen bieden ontzettend veel diversiteit. En goedkope ziektekostenverzekering. En pensioen. En supergoedkoop studeren voor de kinderen.
Maar Canada kent dat niet, en momenteel geraak je zonder goedgekeurd werkaanbod (binnen bepaalde beroepen) niet binnen.
Binnen Europa kan jij gaan en staan waar je wilt.
En als je zegt dat je binnen Amerika zo van de diversiteit houdt, wel, dat heb je binnen Europa ook als je tenminste de grootte van Amerika reflecteert op Europa. Zoek je diversiteit, dan trek je naar de grote Europese steden. Brussel en Antwerpen bieden ontzettend veel diversiteit. En goedkope ziektekostenverzekering. En pensioen. En supergoedkoop studeren voor de kinderen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 15199 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-