Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijs verlovingsring

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Prijs verlovingsring

Bericht door Big_Mo »

Nou ja van mijn loon inderdaad niet! Haha. Ik ga het eens navragen aan mijn vrouw wat het ook al weer was. Mijn trouwring draag ik niet eens. Het is een Zeeuwse stijl ring gemaakt door familie in Goes. Ik deed veel kitesurfen en was altijd als de doods dat de lijnen een keer achter mijn vingers zouden blijven hangen (300kg dynema lijnen) kan heel wat schaden aan doen.
moosy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door moosy »

Mijn vriend heeft voor zijn ex-vrouw ook drie keer zijn maandloon neergeteld, omdat ze dat per se wou. Zij wou ook dat hij aan haar vader toestemming vroeg. Hij woont in de bible-belt, en zij heeft een heel erg speciale band met haar vader, dus beide gebruiken zijn al normaler daar.

Ik heb er nu zelf eentje uitgezocht met een speciale gekleurde steen, die in een lab wordt gemaakt (ik houd van wetenschap). De ring zelf bevat een keltische knoop als design. Erin zitten kleine labgemaakte diamantjes van slechte kwaliteit (wat je natuurlijk niet ziet bij iets kleins dat ook nog es in een setting zit). Kostprijs 250 dollar.

Zeker eens navragen (mss via een vriendin van haar die haar dat gemakkelijk kan vragen) of ze wel een diamant wil, en of dat per se een natuurlijke moet zijn (lab-gemaakte zijn een pak goedkoper, plus je hebt het voordeel van zeker te zijn van geen onmenselijke arbeid, én dat je een stukje wetenschap om je vinger hebt).
Er zijn heel veel vrouwen die liever iets gekleurd zien, of een lievelingssteen hebben.
Misschien houdt ze ook niet van iets dat er bovenop ligt (letterlijk dan), want dat blijft hangen in je kledij (heb ik zelf niet aan gedacht).
Ik zou een (ongetrouwde) vriendin van haar contacteren en vragen dat ze begint over ringen in het algemeen, en het gesprek opslaat of uitschrijft voor jou.

Of misschien zit er wel een mooie trouwring aan de kant van gestorven familie (grootouders, of overgrootouders), wat een prachtige familie-band kan betekenen en een betekenis waar ze niet omheen kan.

Maar dat "iedereen" dat in de VS verwacht: absoluut niet. Ik zit zelf in veel andere fora, en daar wordt dat gebruik gezien als "reclame opgelegd vanuit de industrie", en niet als een traditie. In die bible-belt al iets meer, maar daarbuiten ...
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Ik ben wel erg blij met de mijne hoor...

Afbeelding

Zoals jullie zien heb ik die foto zelfs als mijn avatar hier.

We zijn op 5 mei 2005 (toeval!) verloofd en ik kijk er nog elke dag met veel plezier naar. Het is een Tiffany setting en het design is gebaseerd op de verlovingsring van mijn man's moeder. Uiteraard zit er sinds ons trouwen een trouwring achter.

Precies een jaar na onze verloving - toen we al getrouwd waren - kreeg ik een bijpassend paar diamanten oorbelletjes en dat zijn de enige juwelen die ik draag. Dan vind ik het toch wel leuk dat die allemaal bij elkaar een paar maandsalarissen waard zijn :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

En dat jij en je man er zo van genieten, dat is het belangrijkst, toch?

Mijn punt is alleen dat er geen regels voor zijn, dus ieder stel moet het voor zichzelf beslissen -- gebaseerd op hun smaak en financiën, en niet omdat iets "moet" van hun omgeving, of reclame van de juweliers, of wie dan ook. Reclame doet alsof de grootte van de diamant (of hoeveel je eraan uitgeeft), aangeeft hoeveel je van je aanstaande houd, en dat is enorme onzin natuurlijk.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

En zo is het maar net! :thumbup:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties