@Kastelke: Waar kan je dat soort informatie vinden, over een creditscore? Ik weet wel dat we van plan zijn om op zoek te gaan naar een huurhuis. Juist met de gedachte dat we kunnen starten met een klein, maar acceptabel huisje/appartementje, en tijd hebben om gespaard te kunnen hebben voor een koophuis, tegen de tijd dat een tweede kindje komt. En waarom hij geen afgeronde studie heeft op het moment, is aan zijn ouders te danken. Een aantal jaar geleden is hij zwaar depressief geweest, en hebben zijn ouders hem van school afgehaald. En om één of andere stomme reden, hebben ze hem daarna tot z'n 18e een soort van tegen gehouden om weer naar school te gaan. En nu hij 19 is, ziet hij het niet echt meer zitten om zoiets uit zichzelf te gaan doen. Wat ik goed kan begrijpen, als je ineens in een klas komt met allemaal kinderen rond de 15-16 jaar.
@Flipje: Bedankt voor de uitleg, ik snap het! En ik begrijp ook dat het compleet aan de immigration officer ligt. Eigenlijk moet je maar 'geluk' hebben, in zo'n geval.
@RiverCola: Met mijn opleiding kan ik werk op hetzelfde niveau krijgen als in Nederland. Het kan misschien zijn dat ik voor het een of ander een cursus zou moeten volgen, maar mijn opleiding kent zó veel verschillende mogelijkheden. Dus ook al zou ik in Nederland een andere baan kunnen vinden, is de kans alsnog groot dat ik een aparte cursus zou moeten doen. Maar een vast contract krijg ik niet. Mensen die eerder zijn begonnen dan ik, krijgen al geen vast contract. Het is dus vrijwel zeker dat ik per 2 mei 2015 werkeloos ben. En ook al zou ik in Nederland blijven, het duurt na de geboorte van mijn kind nog nog bijna 1,5 jaar voordat hij 21 is. Tegen de tijd dat hij dan ooit eens naar Nederland kan komen, is het kind al minimaal 2 jaar oud, en heeft het de vader misschien maar een paar keer gezien. En eerlijk gezegd, ik zie het absoluut niet zitten om in m'n eentje voor een kind te zorgen.
@Benngr: Het bevallen is absoluut de bedoeling om in Nederland te doen. En hij komt ongeveer 4 weken voor de bevalling naar Nederland, en blijft dan waarschijnlijk totdat het visum afloopt. En ik denk niet dat hij gillend weg rent, hoor

Hij heeft namelijk ook nog een klein zusje van bijna 4 jaar, dus hij hoe een pasgeboren baby eruit ziet, en wat er komt kijken bij de verzorging.
@Bello: Zodra zijn ouders op de hoogte zijn van de zwangerschap, kan ik het natuurlijk met zijn moeder hebben over bepaalde regelingen. Daar is zij natuurlijk veel meer van op de hoogte dan ik
@Adam: Voor kinderopvang is nog wel een oplossing. Zijn kleine zusje gaat elke dag naar een oud-collega van zijn moeder. Zij past ook op babies, dus waarschijnlijk zou ik ons kind naar haar kunnen brengen, waardoor ik dus gewoon kan werken. Ik denk dat alles er een beetje vanaf hangt hoe zijn ouders reageren. Als ze super-enthousiast zijn en mij en ons kindje gelijk met open armen ontvangen, hebben we de druk van 'zo snel mogelijk een eigen huisje vinden' natuurlijk ook al iets minder. En uiteraard ben ik niet van plan helemaal van hun te profiteren, en ze gewoon een bepaald bedrag per maand aan huur te betalen. Maar een duidelijk doel voor ogen en doorzettingsvermogen heb ik ook..
We willen toch echt trouwen voordat de baby er is. Zou het een betere optie zijn om begin Maart naar de VS te gaan, dus wanneer ik zo'n 13-14 weken zwanger ben? De kans is groot dat er dan natuurlijk nog niet zoveel te zien is aan me, en de bevalling is nog heel ver weg..