Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar Amerika verhuizen of in NL blijven..? wat vinden jullie?
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Naar Amerika verhuizen of in NL blijven..? wat vinden jullie?
Inderdaad, Elke. Mijn man heeft dankzij de nieuwsberichten uit Nederland (zie een ander recent draadje voor een voorbeeld hoe de beeldvorming van een land op afstand kan afwijken van de daadwerkelijke lokale beleving, haha) een heel vreemd beeld van Nederland. Hij zou er nog niet dood gevonden willen worden en hij spreekt de taal niet... als ik inderdaad op m'n strepen was gaan staan met vreselijke heimwee denk ik dat ons huwelijk best wel eens onder spanning had kunnen komen te staan. Maar gelukkig speelde dat voor ons niet, na een wat stroeve aanloop vond ik m'n draai al snel. Het lijkt me inderdaad vreselijk als een van de twee ergens helemaal thuis is en de andere alleen maar een gedachte heeft: IK WIL WEG HIER 
Weet je wat het punt is, je weet niet of het huwelijk wellicht ook was stukgegaan als ze niet waren geemigreerd. Ik denk wel dat een emigratie de spanningen kan opvoeren maar je kunt vooraf nooit zeggen hoe het gaat.
Ik had zelf enorm veel geluk hoe alles samenviel. Ik was al een emigratie naar Amerika aan het overwegen, had me ingeschreven voor de DV, ontmoette 1 maand na inschrijving de Amerikaanse liefde van mijn leven en hoorde 8 maanden laten dat ik geslecteerd was. Mijn emigratie op zich was een enorm risico want je weet niet of het wel bevalt en in mijn geval had ik ook nog niet echt samengewoond met mijn partner. Dus dat had dubbel fout kunnen gaan maar gaat al bijna 3 jaar enorm goed.
Maar het is zoals met veel dingen in het leven, je weet niet wat het is totdat je het probeert. Ik ging wel met de gedachte dat ik liever spijt had van iets dat ik wel probeerde dan dat ik helemaal niet ging. Want niet gaan zou ik sowieso al spijt van gaan krijgen. Ik wist ook dat ik dan wel opnieuw zou moeten beginnen als ik terug zou gaan maar dat was het risico dat ik bereid was te nemen.
Ik denk dat jullie wellicht ook moeten bekijken in hoeverre je terug kunt gaan als je eenmaal de stap neemt om te vertrekken.
Ik had zelf enorm veel geluk hoe alles samenviel. Ik was al een emigratie naar Amerika aan het overwegen, had me ingeschreven voor de DV, ontmoette 1 maand na inschrijving de Amerikaanse liefde van mijn leven en hoorde 8 maanden laten dat ik geslecteerd was. Mijn emigratie op zich was een enorm risico want je weet niet of het wel bevalt en in mijn geval had ik ook nog niet echt samengewoond met mijn partner. Dus dat had dubbel fout kunnen gaan maar gaat al bijna 3 jaar enorm goed.
Maar het is zoals met veel dingen in het leven, je weet niet wat het is totdat je het probeert. Ik ging wel met de gedachte dat ik liever spijt had van iets dat ik wel probeerde dan dat ik helemaal niet ging. Want niet gaan zou ik sowieso al spijt van gaan krijgen. Ik wist ook dat ik dan wel opnieuw zou moeten beginnen als ik terug zou gaan maar dat was het risico dat ik bereid was te nemen.
Ik denk dat jullie wellicht ook moeten bekijken in hoeverre je terug kunt gaan als je eenmaal de stap neemt om te vertrekken.
-
Kimmy89
Lastig.. Ik zou -je man instrueren- eerst de Nederlandse taal leren en vervolgens een Nederlands trucker rijbewijs halen. Daarna opnieuw solliciteren naar een baan in de truckers wereld. Dat enige tijd volhouden en als het daarna nog steeds niet lukt, kijken wat de kansen in Amerika zijn. Dan kun je in ieder geval zeggen dat je er alles aan hebt gedaan om hier aan een baan te komen. Ik weet uit ervaring (collega heeft een alleen-Engels-sprekende vriend) dat het niet beheersen van de Nederlanse taal je al direct de das omdoet bij het solliciteren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4060 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 13 Reacties