Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekker belangrijk

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Hondo
Amerikafan

Re: Lekker belangrijk

Bericht door Hondo »

Dbacks2 schreef:Ik ben een beetje aan het kijken en zoeken wat we wel en niet willen meeverhuizen. Meubels?? Alles met een stekkertje en zonder adapter gaat sowieso weg..(behalve dan weer de broodrooster want die is Amerikaans en daarvoor staat een loeigrote stroomdinges op het aanrecht)

Wat namen voorgangers mee, wat heb je gemist en zijn er naast Ikea en The Pottery Barn nog leuke woonwinkels in de VS ??
Je omvormer kan ook 220V apparaten aan en is vooral handig voor opladen, denk bijvoorbeeld aan accu boren en scheerapparaten, dus misschien meenemen. Meubel aanbod is voldoende aanwezig, vaak wat ouderwets.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Hondo,

Die omvormer die wij hebben is voor Amerikaanse stekkers ...(ooo ik ben zo goed in dat soort dingen... NOT) en speciaal voor onze broodrooster meegekomen, dus ik denk dat dat niet gaat, maar mochten we veel dingen hebben met stekkers die we toch willen houden is een andere wel een goed idee! Klussen zal zeker de eerste tijd daar wel moeten en alles nieuw kopen is waarschijnlijk ook vrij kostbaar! (gaat op het lijstje! THX!)

Geen leuke links naar al dan niet leuke woonwinkels???
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Meeste omvormers gaan 2 kanten op, wat je dan nodig hebt is een verloopstukje van Amerikaans naar Europees, kijk maar eens op het apparaat of je het kan omzetten. Welk gebied ga je naartoe?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Als je de bedden meebrengt moet je er ook aan denken dat je hier geen passende lakens kan vinden. Amerikaanse matrassen hebben een andere maat. En je dekbed, Ikea verkoopt hier Amerikaanse maten dus de Nederlandse hoezen passen niet om een Amerikaans dekbed. Dat was voor ons een gedoe toen we naar Utah verhuisden. Het bed van onze oudste had de verhuizing niet overleefd dus we hebben bij Ikea een nieuw bed gekocht maar daar paste haar Nederlandse matras dus niet op. En haar hoezen waar ze in Nederland en Duitsland nog blij mee was waren ineens te kinderachtig en nieuwe vinden bleek niet mogelijk.

En misschien wat dunschillers? Ik vind de Amerikaanse dunschillers niet prettig dus m'n vader heeft een paar Nederlandse opgestuurd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vind het niet z'n drama om passende lakens te vinden eerlijk gezegd. Een twinbed-dekbedovertrek past prima om een eenpersoons dekbed en ook stretch-twin-hoeslakens werken prima om een eenpersoons matras.

Wat ik wel lastig vindt, is dat mijn dochter een nieuw matras nodig heeft. Ook al verschilt de maat amper met een twinmatras, het past gewoon nét niet.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Aahh da's goed om te weten! Dat maakt de beslissing bedden of niet weer makkelijker..
2 stuks zijn Ikea hoogslapers die al een keertje verhuisd zijn en waarvan we betwijfelen of ze nog een keer goed gaan overleven. Zijn ook al flink oud.
Dan ga ik ook de maar van ons waterbed maar eens checken want daar is hier al amper iets voor te vinden... (hoewel misschien daar dan juist wel weer!) maar ik heb zo'n idee dat zelfs 'zo leeg mogelijk' een waterbedmatras nog loeizwaar en daardoor duur is om over te sturen en dat een nieuwe op termijn goedkoper is.

Weer een stukje duidelijkheid :thumbup:

Dunschiller gaat op het lijstje.. dochter schilt daar de aardappels mee, anders moet ik het weer zelf doen :shock:
Omvormer wordt nagekeken (maar niet door mij!)

Ooo en onze voorkeur gaat uit naar Phoenix, al kan daar door een mogelijke baan misschien wel helemaal niks van terecht komen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat waterbed zou ik niet verhuizen. Dat hebben wij ook niet gedaan. Immers, je kan die matras nooit 100% droog maken aan de binnenkant, en daarna moet hij een paar weken een container in. Je zou er wel een of ander product in kunnen doen dat de schimmelvorming (algenvorming?) tegengaat, maar ons werd door de producent aangeraden om het niet te doen.
De waterbedden die je in Noord-Amerika kan kopen zijn spijtig genoeg niet van het geavanceerde sort dat je in Belgie of Nederland wel kan vinden. En ik moet zeggen dat zowel mijn man als ik ons Belgische waterbed missen (ook al hebben we hier heel wat duizenden dollars uitgegeven aan wat een goede matras zou zijn).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Wij nemen weinig tot niets mee. Voorlopig plannen we op:
- een grote rugzak met kleren per persoon
- onze keukenmessen
- bestekset (misschien)
- een doos of tas met 'hoognodige' boeken voor zijn studie en mijn werk.
- laptops (daar zit een adapter bij die ook op 110 v kan, plus een stekkerkoord voor Amerikaanse contactdozen).

De rest van onze boeken laten we pas inschepen als we eenmaal bepaald hebben of we willen blijven (in het appartement, in de staat, in het land). Qua meubels gaat er helemaal niets mee. Het meeste wat we hebben is toch Ikea, en aangezien we vermoedelijk in de komende paar jaar nog wel vaker zullen verhuizen, investeren we voorlopig ook nog niet in 'erfstukken'.

Waar wij heen gaan, zit er vlakbij een Ikea. Daarnaast is er Target, en zijn er outlets. Ik heb het idee dat veel van de 'leukere' winkels geen ketens zijn, maar meer boetiekjes. Alhoewel, er is wel Bed Bath & Beyond, dat is ook een keten. Amazon verkoopt ook het een en ander aan meubels, volgens mij.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Dbacks2 schreef:Ooo en onze voorkeur gaat uit naar Phoenix, al kan daar door een mogelijke baan misschien wel helemaal niks van terecht komen!

http://phoenix.about.com/od/shoppingand ... niture.htm

https://maps.google.com/maps?ie=UTF-8&q ... =0COkBEMgT

:wink:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Wij nemen ons waterbed wel mee. Althans de hele onderbouw en we bestellen een nieuwe zak (het eigenlijke waterbed gedeelte). De oude is 12 jaar oud en heeft al wat lekjes gehad. Dus voor onze verhuizing komen er mensen van de winkel waar we het bed gekocht hebben de zaak afbreken en brengen dan gelijk een nieuwe zak mee. Die blijft dan gewoon in de verpakking tot we het bed installeren. In de hoop dat dat allemaal goed gaat natuurlijk :geek2:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Over het waterbed: wij hebben ons gelbed 4 keer verhuisd, en het heeft op een bepaald moment 6 maanden in de opslag gezeten. Het bed heeft het allemaal goed doorstaan, maar ik blij dat we het niet meer hebben meegenomen dit keer. De verhuizing van een water- of gelbed is relatief veel gedoe, je hebt een slang nodig, en een pomp, het leegpomen en vullen duurt uren en je kunt er eigenlijk niet bij weglopen. Je moet het leegmaken en vullen goed plannen en je hebt bij een verhuizing al genoeg aan je hoofd. Ik heb jarenlang heerlijk geslapen op ons gelbed, vond het doodeng om het weg te doen, maar ben heel blij met de traagschuimmatrassen die we nu hebben.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Een nieuwe zak voor het waterbed... da's ook wel een slim idee!

Verder zijn wij ook niet van plan om veel mee te nemen; boeken worden allemaal verkocht (zijn er heeeeel veel!) en verder heb ik als voorbereiding een kast in de gang leeggemaakt waar iedereen voorlopig de spullen in mag doen waarvan hij/zij denkt dat ie moeilijk kan scheiden...als die gaat uitpuilen zie ik wel weer verder!
Ik merk wel ineens hoe idioot veel spullen we hebben... dat wil ik eigenlijk nooit meer (zeg ik nu :mrgreen: ) Ik probeer nu alles zoveel mogelijk te scheiden; we hebben per slot nog geen visum in handen en ik doe niks definitief voor dat het geval is..
Maar alles gaat wel in 'weg' en dan naar vuilnisbak, kringloop of rommelmarkt, weg als we echt gaan..weggeven/verkopen/kringloop, en mee (klein kastje dus!!) Het ruimt nu al op in huis, dus ook als het niet door zou gaan hebben we dat in ieder geval gewonnen.

Inderdaad in de link ook niet zoveel meubelzaken.. die Stone Creek hebben we gezien toen we daar waren...ik denk dat het maar Ikea wordt tot we onze definitieve plek hebben :mrgreen: :mrgreen:

Mijn grote Mac is denk ik nog het lastigst...maar daar zullen we ook wel een oplossing voor vinden!
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Dbacks2 schreef:Mijn grote Mac is denk ik nog het lastigst...maar daar zullen we ook wel een oplossing voor vinden!
Computer of truck?
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Denk dat hier de computer wordt bedoelt anders schrijf je Mack. Misschien is opsturen een idee, of goed ingepakt bij de te verschepen spullen.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Hondo schreef:
Dbacks2 schreef:Mijn grote Mac is denk ik nog het lastigst...maar daar zullen we ook wel een oplossing voor vinden!
Computer of truck?
Computer ja.... :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nog een keer over het waterbed: vergeet niet dat je waarschijnlijk wel een omvormer zult moeten kopen voor het verwarmingselement. Op zich geen probleem; wij hebben ons verstelbare bed in Nederland gekocht en in de verpakking verhuisd en het werkt prima met een omvormer, maar het is wel iets om je te realiseren, dat je zo'n lelijk zwart zoemend kastje in je slaapkamer nodig hebt. (Ik zet onze omvormer in de slaapkamer meestal uit als ik ga slapen, omdat het gezoem me irriteert. De stekker valt er trouwens soms uit, omdat de gaten in het apparaat veel te ruim zijn :evil: )
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Dimona: we gebruiken het verwarmingselement nooit..dus daar maak ik me niet teveel zorgen over
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Dbacks2 schreef:Computer ja.... :mrgreen:
Wat is je grote Mac en deze werkt gewoon in Amerika, verloopstekker en draaien.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Hondo schreef:
Dbacks2 schreef:Computer ja.... :mrgreen:
Wat is je grote Mac en deze werkt gewoon in Amerika, verloopstekker en draaien.
Ik weet dat ie het daar gewoon doet... wil 'm alleen eigenlijk geen dag missen EN 100% veilig vervoeren :wink: (ik zou haast zeggen bijna het liefst op schoot)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Sambal kan je bij de Target kopen. Kwam ik vanmorgen achter. Blijkbaar heeft deze Target een wat internationaler aanbod. :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer