Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nweb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door nweb »

zo dat zag ik ook op het laatste moment ,,,,,,,,had er al die tijd overheen gelezen

\

dominicr schreef:
Dbacks2 schreef:Zoooo de papieren zijn hier de deur uit.... wat een pak voor zes personen!

En nog net op het allerlaatste moment even goed gelezen dat overal in de rechterbovenhoek het casenr moest staan :shock: :shock: (hadden ze daar niet een vakje voor kunnen knutselen?)
Dus dat was een keer of 40 (inclusief de foto's en de extra bladen) ... nu vergeet ik 'm zeker niet meer :wink:

En de brief met de barcode zit bovenop!
Waar staat dat precies ? zeker ergens diep in de instructies
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Ik maar online zoeken naar dat formulier.... ligt er gewoon eentje voor me (met een foute datum)..

er staat op:

(de DS 230 Part II)

Instructions: Complete one copy of this form for yourself and each menber of your family regardless of age, who will immigrate with you.

Ik kan daar niks anders van maken dan dat het voor iedereen moet...
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Dag Nweb,
Ja, wij hebben voor alleen mijzelf (ik was namelijk ingeloot) een DSP-122 ingevuld en voor iedereen apart een DS-230 part I en II.
Misschien hebben wij het verkeerd gelezen maar dat was wat wij uit de instructies haalden:

Supplemental Registration for the Diversity Immigrant Visa Program, Form DSP-122: Only the principal applicant needs to complete Form DSP-122.
Application for Immigrant Visa and Alien Registration, Form DS-230, Part I and II: The principal applicant and all family members applying for a diversity visa must submit both Part I and II.
Note: Each Form DS-230 Part II, Sworn Statement should be submitted unsigned.
Two (2) photographs of yourself and of each family member applying for a diversity immigrant visa. Ensure that the photos comply with the General Photo Requirements.
Never give up!
nweb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door nweb »

Wij twijfelden zo dat we maar gebeld hebben naar de KCC , ( e is een speciaal nummer voor )
Ik moet zeggen dat ook wij de formulieren keer op keer hebben doorgenomen en nagezocht op
internet ( met wat ze dan precies bedoelen ) en vond toch nog een foutje of correctie gezien en
weer veranderen , en dan op het laatst nog die regel gezien over de casenumbers op de papieren

Nouja alles is de deur uit , we kunnen niets meer doen .....
volgens mij kijken ze vooral naar de winnaar en of die aan de eisen voldoet en wordt de beslissing
bij het consulaat gemaakt.

Het blijft een beetje dubbel vind je niet ? eigenlijk kan je pas zeggen dat je gewonnen hebt als je
de stempel/greencart hebt
laten we duimen voor onszelf :-)
Dbacks schreef:Dag Nweb,
Ja, wij hebben voor alleen mijzelf (ik was namelijk ingeloot) een DSP-122 ingevuld en voor iedereen apart een DS-230 part I en II.
Misschien hebben wij het verkeerd gelezen maar dat was wat wij uit de instructies haalden:

Supplemental Registration for the Diversity Immigrant Visa Program, Form DSP-122: Only the principal applicant needs to complete Form DSP-122.
Application for Immigrant Visa and Alien Registration, Form DS-230, Part I and II: The principal applicant and all family members applying for a diversity visa must submit both Part I and II.
Note: Each Form DS-230 Part II, Sworn Statement should be submitted unsigned.
Two (2) photographs of yourself and of each family member applying for a diversity immigrant visa. Ensure that the photos comply with the General Photo Requirements.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Dbacks2 schreef:Door de jaren heen halen ze dus ook een aantal certificaten waarvan IB in het 6e jaar VWO.
En IB lijkt dus ook voldoende te zijn!
Ter verduidelijking, ik bedoelde het volledige International Baccalaureate Diploma. Ik weet niet of die certificaten hetzelfde zijn, of alleen maar een aantal vakken op IB niveau? Maar zelfs zonder IB diploma, zou VWO voldoende moeten zijn om in de VS op een college/university te kunnen studeren. Alleen zul je in dat geval misschien het diploma door een officiële instantie moeten laten waarderen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Ja Dutchess, dat zei onze oudste ook al... die was weer eens beter op de hoogte dan we wisten.

We gaan het wel zien en doen dan wel wat nodig is. 't is wel fijn om alle mogelijkheden zo vast een beetje te weten!
Diploma's waarderen gaat ook op het lijstje.
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

En weet iemand welk papieren je allemaal moet meenemen bij de interview....soms staan er tegenstrijdige dingen op het internet (zoals politie record), dat zou ook door de ambassade zelf worden gedaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Police record: Belgen moeten het zelf aanvragen, bij Nederlanders doet het consulaat het in hun plaats.
Voor de rest moet je gewoon meenemen wat op de documenten staat dat je mee moet nemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

De cutoff van Januari ligt op 13200, wij zitten daar net binnen, het begint nu wel dichtbij te komen :-)
Never give up!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten doet het US consulaat in A'dam dat aanvragen van Uittreksel Juridisch Register toch niet meer ?
Nu moeten betrokkenen het toch zelf aanvragen ? Het A'damse US Consulaat was ook het enige ter wereld dat dit zelf regelde.
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Klopt, de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) moet je tegenwoordig inderdaad zelf aanvragen voor iedereen in de procedure ouder dan 16.
Never give up!
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Dbacks schreef:De cutoff van Januari ligt op 13200, wij zitten daar net binnen, het begint nu wel dichtbij te komen :-)
Ik zit er helaas net buiten.
Maar nu weet ik wel dat ik de volgende keer zeker aan de beurt ben, interview waarschijnlijk dus in februari ?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dbacks(2) , misschien heb je het al gelezen maar aangezien jullie van plan zijn (wellicht) richting Phoenix te gaan is dit misschien aan leuk artikel om te lezen over de herstellende huizenmarkt in Greater Phoenix Area.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Dat is toevallig, wij zetten ons huis in Gilbert over een paar maanden in de verkoop dus als je nog een mooi, nieuw huis, aan een meer zoekt in een kindvriendelijke woonwijk met -naar Arizona maatstaven- uitstekende scholen laat het even weten!
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Bij mij in de buurt, noordwesten van Phoenix, worden de meeste huizen, bijna allemaal zo rond de $250,000, de laatste maanden binnen een week verkocht.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Ja klopt, we volgen de diverse makelaarssites ook. Maar de eerste jaren zal het toch huren gaan worden gezien het ontbreken van een creditscore en ook om zelf te kunnen beoordelen waar we graag zouden willen wonen.
Uiteraard speelt ook waar we een baan kunnen vinden ook een hele belangrijke rol..
Never give up!
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Vol schreef:Dat is toevallig, wij zetten ons huis in Gilbert over een paar maanden in de verkoop dus als je nog een mooi, nieuw huis, aan een meer zoekt in een kindvriendelijke woonwijk met -naar Arizona maatstaven- uitstekende scholen laat het even weten!
Vol ;) ik had het er al over gehad met Dbacks 1 en 2 ....:D
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Wij hebben vandaag het interview gehad....over 4 dagen mogen we de paspoorten terugverwachten MET visa!!!!

We vinden het nog heeeel onwerkelijk...

Op naar de volgende stappen!
LilyRose17
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door LilyRose17 »

Wow wat goed!!! :clap:
Van harte gefeliciteerd Dbacks!
Geniet van dit heerlijke moment en succes met de verdere voorbereidingen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geweldig!!! Een dikke proficiat!
En mijn volgende vraag is dan altijd: was is nu de exacte verdere planning?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer