Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goedgekeurd door USCIS (citizenship)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Goedgekeurd door USCIS (citizenship)

Bericht door kastelke »

7am? :o
Wow, wat zullen de mensen er fris en fruitig uitzien op hun foto's van de ceremonie. :lol:
Hoe lang rij je er op om daar te geraken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat gaat er met je kinderen gebeuren? Gaan die ook American Citizen worden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nou ik moet er om 7am zijn, maar de ceremonie begint wel wat later geloof ik. Tegen de tijd dat ik weer buiten rol zal ik toch wel weer wakker zijn hoop ik :-).
De kinderen zijn minderjarig en omdat hun moeder de Amerikaanse nationaliteit krijgt, worden zij automatisch ook Amerikaans. Ik heb ze al verteld dat ze daar minder van zullen voelen dan van al die inentingen die ze kregen om 6,5 jaar geleden hier het land binnen te mogen en naar school te kunnen :lol: . Daar waren ze blij mee.
Voor hen kan ik dan ook nog speciaal een procedure starten zodat ze een certificaat krijgen als bewijs van staatsburgerschap, maar die procedure kost weer $600 per persoon (wel weer duurder dan die inentingen!). Een ander alternatief is om "gewoon" een paspoort aan te vragen en te zorgen dat dat elke 10 jaar wordt vernieuwd. Voor dat paspoort is alleen òòk de handtekening van die andere ouder nodig, dus je voelt de bui al hangen vrees ik (ik wel!).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat je kinderen hun vader kunnen overtuigen dat zij dit belangrijk vinden... (maar ja, dan zal hij wel denken dat jij hen gehersenspoeld hebt ;-) ).
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch is het leuk, hoor, zo'n speciale datum. Ik ben vanaf 9-9-99 Amerikaans staatsburger, zo'n datum vergeet je nooit :). Ik ben benieuwd hoe je het woensdag ervaart. Ik vond het toch wel emotioneel, al waren er zeker 200 mensen aanwezig. Nadien meteen ter plekke met spoed mijn Amerikaanse paspoort aangevraagd (want ik was mijn Nederlanderschap toen een aantal jaren kwijt), omdat ik een week later naar Trinidad zou gaan. Jij hebt die spoed niet, want je bent nog steeds Nederlands. Daarna hup in de auto naar Massachusetts, want mijn zus ging twee dagen later trouwen. Good times! In ieder geval een dag om niet te vergeten, hoe dan ook, vind ik.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Volgens mij ben ik wel meteen mijn Nederlandse staatsburgerschap kwijt en moet ik dat terug gaan vragen. Ik ga dat in elk geval zo snel mogelijk doen.
En ja, ik vind het wel speciaal die datum. Volgens mij proberen ze ook expres op dat soort speciale data de ceremonies te houden daar waar dat kan.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Proficiat HWHAP!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

@Houston... Je moet 'gewoon' een hele stapel papieren meenemen als je Nederlandse paspoort verloopt en je een nieuwe aanvraagt. Omdat je binnen de regels valt (gehuwd/samenwonend met een Amerikaan), blijf je Nederlander. Je moet dat alleen 'eventjes' officieel aantonen voor een nieuw paspoort. En vergeet die 'Verklaring van behoud Nederlanderschap' niet.

Verder gefeliciteerd en opnieuw, maar nu echt, welkom.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Inderdaad ZSM VS paspoort aanvragen. Met NL paspoort maar zonder VS paspoort / groene kaart / visum kom je de VS niet meer in (niet eens het vliegtuig denk ik). De VS wel uit en de EU (bijvoorbeeld) wel in. Hierdoor heb ik mijn ceremonie een keer verplaatst (EU zakenreis).
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Eep, 7am? Hebben ze op dezelfde dag misschien meerdere groepen?

Gr., Flipje
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Nee, niet meerdere groepen. Het duurde gewoon heel erg lang. We moesten er om 7 uur zijn en om 10 uur begon de ceremonie pas. Om 4 minuten over 10 heb ik "I do" moeten zeggen en was ik ineens Amerikaans staatsburger. Er waren zo'n 1063 mensen vandaag die US citizen werden met 111 verschillende nationaliteiten. Buiten de toespraak van de rechter waren er geen formele toespraken, dus het ging allemaal lekker vlot (vanaf 10 uur). Behalve na de ceremonie. Mensen hadden hun alien registratie nummer op een papiertje gekregen in een bepaalde kleur en je werd per kleur verzocht om de zaal te verlaten. Je kreeg dan bij de tafels waar je bij binnenkomst je uitnodiging en green card in moest leveren, je certificaat van citizenship. Ik had, hoe toepasselijk, de kleur oranje. Helaas betekende dat ook dat ik pas als 1 na laatste groep weg mocht en dus lang heb moeten wachten.

Bij mijn man brak gisteren zijn kroon van zijn kies. Hij had vandaag een afspraak bij de tandarts en moest dus eerder weg. Dat betekent dat ik geen foto heb van mezelf met mijn certificaat, dus die moet nog gemaakt worden.

Er is wel een foto van mij tijdens de eed, dus bij deze;
Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Leuk! Gefeliciteerd!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

houstonwehaveaproblem schreef:Ik had, hoe toepasselijk, de kleur oranje.
:thumbup:

Gr., Flipje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt grappig dat je oranje kreeg! Minder leuk om dan zo lang te wachten. Bij ons was dat niet zo gelukkig, vreemd dat het zo verschilt per "jurisdiction".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Vandaag m'n interview gehad, en vrijdag is de ceremonie al! Niet zo'n hele aparte datum als Houston en Petra, maar toch ook leuk: 12-21-12. Leuk kerstkadootje.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Marion K schreef:Vandaag m'n interview gehad, en vrijdag is de ceremonie al! Niet zo'n hele aparte datum als Houston en Petra, maar toch ook leuk: 12-21-12. Leuk kerstkadootje.
Nou, gezien dat die dag het eind van de wereld zou zijn, is het toch bijzonder. Ach, ben je in elk geval Amerikaanse als de wereld vergaat. Gefeliciteerd alvast! En wat fijn dat je al zo snel mee kan in de ceremonie.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Allemaal weer gefeliciteerd, jullie geven me hoop!
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

De wereld is niet vergaan vandaag, en ik ben nu officieel Amerikaanse. Er waren 65 mensen bij de ceremonie, met 30 nationaliteiten. Nu snel m'n Amerikaanse paspoort en m'n verklaring behoud nederlandschap regelen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer