Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

L1 Visa, Zwanger en Trouwen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DixieChick
Amerika-expert

Re: L1 Visa, Zwanger en Trouwen

Bericht door DixieChick »

Hmm..toen ze in GA mijn NL rijbewijs innamen -nadat- ik opnieuw examen had gedaan voor mijn GA rijbewijs, heb ik de RDW gebeld of ik een nieuw rijbewijs kon krijgen. Die vertelde mij toen dat dat a) niet kon, en b) ook niet nodig was. Dit kwam omdat zij blijkbaar registreren wie allemaal een rijbewijs hebben gehaald. Als je dan ooit weer in Nederland komt te wonen, zou je dus zo een nieuw rijbewijs aan kunnen vragen. Nu weet ik niet wat daarvan klopt, maar ja, dit heb ik van twee verschillende medewerkers gehoord, dus wie weet.

Overigens is de wet van het innemen van rijbewijzen een jaar nadat ik verhuisd ben afgeschaft...ggrrrrmmbl..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
SilvainM
Amerika-ontdekker

Bericht door SilvainM »

Hey Guys,

Even een korte update van mijn kant. Ik zit inmiddels in Amerika. Ik ben hier nu op een B1/B2 visum voor iets meer dan 4 maanden. Customs was dit keer geen probleem (het was dan ook (voor het eerst!!) een zeer aardige dame die mij hielp). Echter het verhuizen van mijn spullen was niet geheel moeiteloos. Omdat ik op een B1/B2 visum verblijf in de US, mag ik officieel geen spullen importeren. Dit wordt niet gezegd bij de vervoerder/importeur, maar pas bij customs in de US. Enfin, omdat ik mijn aanstaande vrouw (nog niet verloofd) als C/O op de papieren heb laten zetten, kon ik mijn spullen op laten halen/claimen door haar.
Tip van mijn kant: Zet als C/O indien mogelijk een Amerikaans burger (vriend/familie) op de formulieren en laat hen de spullen claimen, indien je op een B1/B2 visum verblijft. Ook al zit je in het proces van een ander visum...
Ik ben erg goed geholpen door de customs & border protection, erg aardige mensen en medelevend.
Denk ook goed na over de spullen die je mee wilt nemen. Mijn electronica (computer/printer etc) werkt ook op 115V, echter al mijn DVD's zijn PAL en amerikaanse electronica ondersteund vaak alleen NTSC. Ik ben nu opzoek naar een 5.1 DVD-speler met min. 2-3 HDMI in's en 1 out welke ook NTSC ondersteund...

Hopelijk hebben jullie wat aan de tips!

Groeten
Silvain
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

SilvainM schreef:Ik ben nu opzoek naar een 5.1 DVD-speler met min. 2-3 HDMI in's en 1 out welke ook NTSC ondersteund...

Ik heb je net even een mailtje gestuurd met wat meer info over het afspelen van Europese DVD's. Ben in ieder geval blij dat je goed en wel bent aangekomen hier! Welcome to Georgia! :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
SilvainM
Amerika-ontdekker

Bericht door SilvainM »

IK HEB MIJN L1-A VISA!!!!

eerGisteren op de site van USCIS gekeken, en ze hebben de petition voor mijn L1-A Non-immigrant worker geaccepteerd!
Wohoo, nu kan ik eindelijk mijn vrouwtje trouwen (zonder moeilijk gedoe) en daarna (lees: 2,5 jaar) een greencard aanvragen!!
Woohoo!!

Ik raad eenieder wel aan een advocaat te gebruiken. Ik heb in Atlanta Carsten Alting gebruikt (HBSS). kosten ca. 500-700 dollar. Maar wel met resultaat!!
Deze man heeft al mijn vragen beantwoord en ons (Bedrijf) zeer goed geholpen! De aanvraag is rond 19 april opgestuurd, 29 april heeft USCIS het ontvangen/aangenomen en 2 dagen geleden (9juni) hebben ze het geaccepteerd.\

Allen op dit forum: Hartelijk bedankt voor alle informatie en steun!

Gegroet,

Silvain Mak
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

gefeliciteerd!
leuk om te lezen dat het zo goed is verlopen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Proficiat, en geniet er van!
En bedankt dat je ons op de hoogte bracht van de afloop. Het zou ook leuk zijn indien we in de toekomst af en toe ook nog iets van je mogen lezen. Niet alleen betreffende de visumaanvraag, maar over hoe je het leven ginder ervaart en zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer