Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Steven & Jacqueline starten hun leven in de VS.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Steven & Jacqueline starten hun leven in de VS.

Bericht door Bennogr »

Amerika is wel groot, maar het is 1 land. En de wet scshrijft voor, dat de staten elkaars regelingen erkennen. Een LLC opgericht in Washington State kan dus gewoon zaken doen in een andere staat. Het enige zou kunnen zijn dat als je erg veel zaken in een andere staat doet, je daar belasting moet betalen, maar een goede boekhouder kan je dat precies uitleggen.

Veel Amerikaanse LLCs en grotere bedrijven hebben zich officieel in Maryland gevestigd (zelfs als ze daar geen zaken doen), omdat de regels in die staat wat soepeler zijn. Nevada schijnt ook een goede staat te zijn wat dat betreft.

Ik ben gewoon freelancer en heb me nooit zo bezorgd gemaakt over een LLC of wat anders. Het nadeel schijnt te zijn dat als ik ooit eens iets echt verkeerd doen, bedrijfsgewijs gezien, dan theoretisch alles van mijn weggeprocedeerd kan worden, een LLC beschermt je tegen die wettelijke aansprakelijkheid. Maar ik heb dat dus nooit gedaan.

Een gesprekje met een plaatselijke boekhouder, of de SBA (Small Business Administration), of de plaatselijke organisatie van voormalige bedrijfsleiders die nu bedrijfjes helpen (er is een naam voor waar ik even niet op kan komen, vraag bij je plaatselijke openbare bibliotheek of ze weten waar je als (piep)klein bedrijfje hulp kan krijgen) en je wordt bedolven onder meer informatie dan waarnaar je een stok kunt schudden, zoals dat in het Engels heet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Deel een is geregeld. nu nog een baantje
De moed erin houden Steven en Jacqueline en blijven zoeken via netwerk maar ook resume blijven sturen.
Zorg er wel voor dat de trefwoorden die in job description staan daadwerkelijk ook in je resume of cover letter staan, zo kom je gemakkelijk uit de zoekmoter en bij de recruiter terecht. Als men echt vindt dat je in aanmerking komt zal men je wel bellen voor een telefonisch interview.

Wat wij hebben ondervonden dat je wel gewoon moet worden aan US way of hiring en je geduld moet oefenen. Een baan staat vaak standaard een maand op de website, gevolgd door telefonisch interview met recruiter en dan nog eens 1 of 2 rondes met hiring manager vooraleer er een beslissing valt. Vooral bij de grotere bedrijven ben je toch wel 2 maanden verder vooraleer je echt iets hoort. Mijn vrouw werd bijvoorbeeld vorige week gebeld voor een job waarvoor ze haar resume gestuurd had in Oktober, dus dik 2 maanden later!
Heeft ons wat tijd gekost om te wennen aan deze manier van solliciteren.

Zoals reeds door anderen gemeld vergeet niet de netwerken maar ik zou zeker ook proberen door te reageren via de websites, zo hou je alle wegen open. Een resume opladen voor een job opening kan je gemakkelijk in een half uurtje afhandelen wat nog ruim tijd laat voor netwerken.

Success

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Bennogr schreef:Veel Amerikaanse LLCs en grotere bedrijven hebben zich officieel in Maryland gevestigd (zelfs als ze daar geen zaken doen), omdat de regels in die staat wat soepeler zijn.
Ik denk dat je Delaware bedoelt, niet Maryland.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Oeps. Ik weet nog steeds van Hogezand, Sappemeer, en kan ook nog de eilanden van Indonesie opnoemen en de oude namen van een paar steden op wat toen Nederlands Nieuw Guinea heette, maar mijn geheugen was al 'vol' toen ik naar de VS kwam en de staten haal ik nog wel eens door elkaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Bericht door Jacqueline »

Hey. :)

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!!!!!!

mis ik smileys hier of ben ik nu gek aan het worden? :shock:

Anyway, meer goed nieuws van ons front! :D

Sinds vorige week woensdag hebben Steven en ik allebei een baantje. Ik werk als accounting assistant, en ik moet voornamelijk inkoop- en verkoopgegevens verwerken. Leuk extraatje, veel van onze clienten zijn Nederlanders die in CA een bedrijf opgezet hebben, dus misschien kan ik hier nog wel een paar leuke sprongetjes maken. ;) Momenteel werk ik via een uitzendbureau, dus niets is nog zeker, maar ze zijn op zoek naar een vaste kracht. Tot nu toe hebben ze niet echt veel goede ervaringen met uitzendkrachten, dus ze zijn nog een beetje voorzichtig en hebben nog sollicitaties voor de functie. Maar als ik goed mn best die en zij zijn tevreden over mij mag ik blijven, en krijg ik na 3 maanden (minimum dat ik via het uitzendbureau moet werken zonder dat zij me moeten afkopen) een contract. En tot nu toe krijg ik alleen maar veren in mn reet gestoken, dus ik denk dat dat wel goed komt. ;) Nog een goed punt is dat ik meteen al een leuk uurloon krijg. Geen 30$ per uur natuurlijk, maar toch een aardig loontje. Na belasting heb ik omgerekend evenveel als wat ik thuis had. :D
Steven werkt ook via datzelfde uitzendbureau, in een fabriek die plastic onderdeeltjes voor ziekenhuizen maakt. Hij zit net iets boven minimumloon, verveelt zich dood op zijn werk (schijnt echt hersendood werk te zijn, de hele dag plasticjes doorknippen, geen muziek op de achtergrond, en alleen maar mexicanen die hij geen van allen verstaat, arme jongen :( ) en hij heeft rot uren waardoor we elkaar bijna niet meer zien. Dit zal dus wel niet al te lang duren; ik heb liever dat ik even alleen werk dan dat hij ongelukkig is op zijn werk. morgen gaat hij het uitzendbureau bellen en vragen of ze iets anders hebben. Hopelijk vindt ie snel iets waar hij zich beter bij voelt. Maar in ieder geval komen de eerste dollars nu binnen. :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Da's goed nieuws, toch in ieder geval van jouw kant uit! Hopen dat ze heel tevreden blijven, en inderdaad, het feit dat jij dan perfect Nederlandstalig bent kan wel eens een goede troef zijn.
Dus: zorg dat, als je iets goed doet, het duidelijk geweten is dat JIJ diegene bent die het deed! Zet jezelf en je kwaliteiten en verwezenlijkingen goed in de verf. Dat is waarschijnlijk helemaal anders dan wat je vanuit Be/Nl gewoon bent, maar het is nu eenmaal de manier van werken in je nieuwe thuis.
Leg zoveel mogelijk contacten met de mensen op je bedrijf, wie weet waar het ooit nog nuttig voor kan zijn!

En wat Steven betreft: zorg dat hij zichzelf niet verbrandt bij het interimbedrijf. Dat wil zeggen: zorg niet dat zij een blaam krijgen voor iets wat hij doet, bv. stoppen met werken. Werkt het daar ook met weekcontracten? Werk dan altijd je week uit, en verwittig hen bij voorkeur ten laatste woensdagochtend indien je de week nadien niet meer wilt gaan werken. Eventueel kom je met hen overeen dat je desnoods nog een weekje langer doorwerkt, op voorwaarde dat zij dan ondertussen een andere job voor je zoeken en zo krijgen ze tevens de tijd om een vervanger te vinden voor je. Dan ben jij tevreden, en het interimkantoor ook want zij krijgen niet naar hun voeten van het bedrijf omdat er weer eens iemand niet meer komt opdagen en ze geen vervanger hebben.

Annewiep (Wiepster) op dit forum is ooit ook als interimaris begonnen, en heeft zich van daaruit ook tot een vast contract en telkens meer verantwoordelijkheid door kunnen werken.

Jullie zetten 2010 in ieder geval al goed in! Houden zo!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Gefeliciteerd! En Steven moet de mogelijkheid aanpakken om Spaans te leren! :) Hartstikke handig hier in CA.

Gr., Flipje
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Steven werkt ook via datzelfde uitzendbureau, in een fabriek die plastic onderdeeltjes voor ziekenhuizen maakt. Hij zit net iets boven minimumloon, verveelt zich dood op zijn werk
Dat klinkt zoals het zomerwerk dat mijn zoon had. 10 uur per dag onderdeeltjes voor printers in elkaar zetten. Alleen werkte hij wel met leuke mensen zei hij, maar ook zo 'booooring'! Het was ook via een uitzendbureau, Stafkings, en er waren mensen die 's morgens begonnen met werk en na de lunch niet meer op kwamen dagen :)
Inderdaad maar vragen of er niet iets anders voorhanden is wat meer uitdagend is. Succes!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat is alvast een goed begin van het nieuwe jaar!

Wie het kleine niet eert, is de mijne niet weerd, uhm... zoiets was het in ieder geval :lol: Het is, zoals ik al eerder schreef, helemaal niet erg om onderaan te beginnen, maar het kan absoluut geen kwaad om te vragen naar iets uitdagenders.

Het begin is er, in ieder geval, en dat is ook al heel wat waard!

Succes!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Keep up the (good) work :D .
Groet,

Old Faithful
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Annewiep (Wiepster) op dit forum is ooit ook als interimaris begonnen, en heeft zich van daaruit ook tot een vast contract en telkens meer verantwoordelijkheid door kunnen werken.
Yep, werk sinds september 2006 via een uitzendburo bij mijn werkgever en ben december 2007 in vaste dienst aangenomen. Heb inmiddels al twee promoties gemaakt en verdien nu al 60% meer dan toen ik begon. Ook mijn studiekosten voor mijn AAS-degree in Business management/Accounting word vergoed.

Als jij ook zo kan starten, dan hebben jullie de basis voor elkaar, ook wat benefits betreft.....erg belangrijlk, vooral een redelijke ziektekostenverzekering. Steven heeft dan meer tijd om ook iets te vinden, wat hem aanstaat.

Veel succes!!
Jacqueline
Amerika-ontdekker

It's been a while... Even een snelle update;

Sinds vandaag heb ik een vast contract! Compleet met een mooie raise (bovenop mijn al niet heel slechte loon), blue cross blue shield ziektekostenverzekering, dental, vision en life insurance voor mij EN Steven, en ik krijg een 401k. Wat dat precies inhoudt weet ik nog niet, maar als ik het goed begrijp is het een beleggingsfonds dat in de plaats komt van je pensioenfonds. Verder zitten we nog steeds in ons kamertje (nog wat $ sparen ;) ) en het leven hier bevalt ons prima. Nu Steven nog een job en we zitten gebakken. :D
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd! :thumbup: :clap:

Enne... je moet nu wel even in je profiel je woonplaats updaten! :wink:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jacqueline
Amerika-ontdekker

OEPS!

Das een goeie ja... Haha! Ga ik meteen doen! ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jacqueline, proficiat!
Jullie zijn daar op een niet al te best moment toegekomen, dus ik vind het fijn om te zien dat je het toch al positief hebt ervaren, en dat jij er al in geslaagd bent om meer zekerheden te verwerven.
Nu Steven nog! Zijn er eventueel mogelijkheden voor hem om nog een bijkomende opleiding te volgen, zodat zijn kansen op een leuke baan vergroten?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer