PeeJay schreef:MrsMiaWallace schreef:
Nee. Niet doen. Als er een fout is, ligt die niet bij de USCIS. Neem onmiddelllijk contact op met een attorney zoals ik je heb aangeraden.
En waarom zou ze dit niet moeten doen, denk je niet dat jij een soort van struisvogel gedrag vertoont? steek je kop maar in het zand dan zie ik de problemen niet... Zou het niet fijn zijn als JT weet waar ze aan toe is, ook al zou het negatief zijn (wat ik overigens niet verwacht).
En dat doen dus advokaten, die proberen de wet bij de letter te volgen en geen spatbreed op af te wijken. Een emigratie is nog altijd een persoonlijke zaak, en kan soms geen kwaad om eens iets persoonlijks te doen, zoals een brief schrijven naar de USCIS en om opheldering vragen.
Een voorbeeld is wat je in een ander
draadje schreef, dat je zonder AP na de VS te hebben verlaten niet meer binnenkomt, klopt volgens de voorschriften, maar ik ben het levende bewijs dat dat dus ook anders kan. Ik kwam weer binnen onder een 'Humanitarian parole', dus je ziet, het zijn soms echt wel mensen bij de USCIS, die de wet met een personal touch interpreteren.
Mia, ik denk dat jij erg veel kennis hebt van emigratie zaken, en ik ben zeker dat jou professionele inbreng hier erg gewaardeerd wordt.
/PeeJay
PeeJay ik hoop bij god dat je gelijk heb en ik inderdaad niet in de problemen kom hierdoor. Ik denk dat ik allebei jullie advies opvolg en contact opneem met zowel een advocaat als een aangetekende brief verstuur naar de immigratiedienst.
Peejay ik hoop dat ik dezelfde geluk als jij hebt en de personal touch zal ervaren die jij meegemaakt hebt, tot nu toe heb ik me meer een nummertje gevoeld dat wat anders.
Mia, ik waardeer je kennis en medeleven, zou je me kunnen vertellen wat er in het algemeen gebeurd in zaken als deze, als iemand dus geen I-130 ingediend heeft, en geldt dit ook voor mensen die aanspraak kunnen maken op de uitzonderingen vanwege het feit dat ze met cubanen getrouwd zijn.
De reden dat het zolang duurde volgens immigratie was vanwege het feit dat mijn man cubaan is en ik recht had op een permanent resident zonder enige voorwaardes of beperkingen, heb je ooit eerder zulke zaken behandeld of iets gehoord over de procedure die hierin gehanteerd wordt.
Getver heb helemaal de bibberaties, want een gedoe
De reden waarom ik dit vraag, is omdat ik altijd van menig was zorg dat je weet hoe of wat, zelfs als je naar een advocaat stapt. Dit omdat in feiten indereen je iets kan vertellen, en je alleen kan hopen dat hetgene wat je verteld is juist is.Voordat ik het advies van mijn vorige advocaat had opgevolgd, had ik me wel verdiept in de procedure, en was daarom de hele tijd in de veronderstelling dat alles goed was gegaan. Echter nu je het hebt over de I-130 ben ik helemaal in de war hierover.
Voordat ik dus helemaal afga op wat een eventuele nieuwe advocaat me verteld, wil ik dus een beetje op de hoogte zijn van de procedure voordat ik straks in weg insla die misschien niet nodig is.