Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie procedure I-130 en I-485

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

MrsMiaWallace schreef:
PeeJay schreef:Stuur de USCIS een aangetekende brief en vraag om een schriftelijke verklaring, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Nee. Niet doen. Als er een fout is, ligt die niet bij de USCIS. Neem onmiddelllijk contact op met een attorney zoals ik je heb aangeraden.
En waarom zou ze dit niet moeten doen, denk je niet dat jij een soort van struisvogel gedrag vertoont? steek je kop maar in het zand dan zie ik de problemen niet... Zou het niet fijn zijn als JT weet waar ze aan toe is, ook al zou het negatief zijn (wat ik overigens niet verwacht).

En dat doen dus advokaten, die proberen de wet bij de letter te volgen en geen spatbreed op af te wijken. Een emigratie is nog altijd een persoonlijke zaak, en kan soms geen kwaad om eens iets persoonlijks te doen, zoals een brief schrijven naar de USCIS en om opheldering vragen.

Een voorbeeld is wat je in een ander draadje schreef, dat je zonder AP na de VS te hebben verlaten niet meer binnenkomt, klopt volgens de voorschriften, maar ik ben het levende bewijs dat dat dus ook anders kan. Ik kwam weer binnen onder een 'Humanitarian parole', dus je ziet, het zijn soms echt wel mensen bij de USCIS, die de wet met een personal touch interpreteren.

Mia, ik denk dat jij erg veel kennis hebt van emigratie zaken, en ik ben zeker dat jou professionele inbreng hier erg gewaardeerd wordt.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jewelry-trends »

MrsMiaWallace schreef:Nog één belangrijke vraag voor JT: waren jullie getrouwd op het moment dat jouw man zijn permanent resident status kreeg?
Mijn man was al permanent resident op het moment dat wij trouwde, maar indien iemand zo een I-130 aan moest aanvragen en dit niet heeft gedaan, wat kan dit betekenen voor zo een aanvraag. Dat het helemaal afgeketst wordt. Of dat we weer van voren af aan moeten beginnen?

Wat mij verteld is door de advocaat, in het verleden, is dat de hele procedure een administratief gebeuren was, dit vanwege de aparte status die cubanen verleend is.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PeeJay schreef:
MrsMiaWallace schreef: Nee. Niet doen. Als er een fout is, ligt die niet bij de USCIS. Neem onmiddelllijk contact op met een attorney zoals ik je heb aangeraden.
En waarom zou ze dit niet moeten doen, denk je niet dat jij een soort van struisvogel gedrag vertoont? steek je kop maar in het zand dan zie ik de problemen niet... Zou het niet fijn zijn als JT weet waar ze aan toe is, ook al zou het negatief zijn (wat ik overigens niet verwacht).

En dat doen dus advokaten, die proberen de wet bij de letter te volgen en geen spatbreed op af te wijken. Een emigratie is nog altijd een persoonlijke zaak, en kan soms geen kwaad om eens iets persoonlijks te doen, zoals een brief schrijven naar de USCIS en om opheldering vragen.

Een voorbeeld is wat je in een ander draadje schreef, dat je zonder AP na de VS te hebben verlaten niet meer binnenkomt, klopt volgens de voorschriften, maar ik ben het levende bewijs dat dat dus ook anders kan. Ik kwam weer binnen onder een 'Humanitarian parole', dus je ziet, het zijn soms echt wel mensen bij de USCIS, die de wet met een personal touch interpreteren.

Mia, ik denk dat jij erg veel kennis hebt van emigratie zaken, en ik ben zeker dat jou professionele inbreng hier erg gewaardeerd wordt.

/PeeJay
PeeJay ik hoop bij god dat je gelijk heb en ik inderdaad niet in de problemen kom hierdoor. Ik denk dat ik allebei jullie advies opvolg en contact opneem met zowel een advocaat als een aangetekende brief verstuur naar de immigratiedienst.

Peejay ik hoop dat ik dezelfde geluk als jij hebt en de personal touch zal ervaren die jij meegemaakt hebt, tot nu toe heb ik me meer een nummertje gevoeld dat wat anders.

Mia, ik waardeer je kennis en medeleven, zou je me kunnen vertellen wat er in het algemeen gebeurd in zaken als deze, als iemand dus geen I-130 ingediend heeft, en geldt dit ook voor mensen die aanspraak kunnen maken op de uitzonderingen vanwege het feit dat ze met cubanen getrouwd zijn.

De reden dat het zolang duurde volgens immigratie was vanwege het feit dat mijn man cubaan is en ik recht had op een permanent resident zonder enige voorwaardes of beperkingen, heb je ooit eerder zulke zaken behandeld of iets gehoord over de procedure die hierin gehanteerd wordt.

Getver heb helemaal de bibberaties, want een gedoe

De reden waarom ik dit vraag, is omdat ik altijd van menig was zorg dat je weet hoe of wat, zelfs als je naar een advocaat stapt. Dit omdat in feiten indereen je iets kan vertellen, en je alleen kan hopen dat hetgene wat je verteld is juist is.Voordat ik het advies van mijn vorige advocaat had opgevolgd, had ik me wel verdiept in de procedure, en was daarom de hele tijd in de veronderstelling dat alles goed was gegaan. Echter nu je het hebt over de I-130 ben ik helemaal in de war hierover.

Voordat ik dus helemaal afga op wat een eventuele nieuwe advocaat me verteld, wil ik dus een beetje op de hoogte zijn van de procedure voordat ik straks in weg insla die misschien niet nodig is.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dit is overigens wat er vermeld staat op de site van de immigratie over dit onderwerp:
Cuban Nationals or Citizens Seeking Lawful Permanent Resident Status

Overview
Eligibility
Information on Family Members
Required Documents
Where to File
When to File
Further Information
Forms and Fees

Overview

The Cuban Adjustment Act of 1996 (CAA) provides for a special procedure under which Cuban nationals or citizens, and their accompanying spouses and children, may obtain a haven in the United States as lawful permanent residents. The CAA gives the Attorney General the discretion to grant permanent residence to Cuban nationals or citizens seeking adjustment of status if they have been present in the United States for at least 1 year after admission or parole and are admissible as immigrants. Their applications for adjustment of status may be approved even if they do not meet the ordinary requirements for adjustment of status under section 245 of the Immigration and Nationality Act (Act). Since the caps on immigration do not apply to adjustments under the CAA, it is not necessary for the alien to be the beneficiary of a family-based or employment-based immigrant visa petition.

On September 30, 1996, Congress enacted the Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act (IIRIRA). IIRIRA made several comprehensive changes to the immigration laws. In particular, IIRIRA stated that arrival in the United States at a place other than an open port-of-entry is a ground of inadmissibility. However, after serious consideration of IIRIRA, the Service established that a Cuban national or citizen who arrives at a place other than an open port-of-entry may still be eligible for adjustment of status, if the Service has paroled the alien into the United States.

Eligibility

Cuban nationals or citizens can apply for adjustment of status if they have been present in the United States for at least 1 year since admission or parole and are admissible as immigrants. The public charge ground of inadmissibility does not apply to applicants filing for benefits under the Cuban Adjustment Act. Nor does inadmissibility for having arrived at a place other than an open port of entry apply. A Cuban national or citizen who arrives at a place other than an open port-of-entry, therefore, is still eligible for adjustment of status as long as he or she has been paroled. If the applicant is inadmissible on any other ground, the applicant is not eligible for adjustment under the CAA unless the applicant is eligible for, and has obtained, a waiver of inadmissibility.

<b>The CAA applies to the alien’s spouse and children regardless of their country of citizenship or place of birth, provided:</b>

the relationship existed at the time the principal alien obtained lawful permanent residence;
the relationship continues to exist until the dependent spouse or child adjusts status;
they are residing with the principal alien in the United States;
they make an application for adjustment of status under the Cuban Adjustment Act;
they are eligible to receive an immigrant visa; and
they are admissible to the United States for such permanent residence.
Note that the Immigration and Nationality Act defines “child” so that a person’s son or daughter must be unmarried and not yet 21 years old to qualify as that person’s “child.” Step-children, adopted children, and children born out of wedlock can qualify as “children” for purposes of CAA adjustment, if the claimed parent-child relationship meets the requirements specified in section 101(b)(1) of the Immigration and Nationality Act.

Required Documents

A separate Form I-485, Application to Register Permanent Residence or Adjust Status, along with the fee, for each applicant;
A copy of the applicant’s birth certificate or other birth record with translation, if available;
An additional fee for fingerprinting, if the applicant is 14 years of age or older;
Two photographs as described in the Form I-485 instructions;
A completed Biographic Information Sheet (Form G-325A) if the applicant is between 14 and 79 years of age;
A copy of the applicant’s Arrival-Departure Record (Form I-94) or other evidence of inspection and admission or parole into the United States;
Medical with Vaccination Supplement; and
Evidence of one year’s physical presence in the United States.
Where to File

Any alien who believes he or she meets the eligibility requirements under the Cuban Adjustment Act may apply to the district director having jurisdiction over his or her place of residence.
Click here for a list of District Offices.

When to File

An alien may apply to adjust to Lawful Permanent Resident Status under the Cuban Adjustment Act one year after the date he or she was granted admission or parole.

Further Information

See the News Release regarding the eligibility for permanent residence under the Cuban Adjustment Act.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dit is overigens wat er vermeld staat op de site van de immigratie over dit onderwerp:
Cuban Nationals or Citizens Seeking Lawful Permanent Resident Status

Overview
Eligibility
Required Documents
Where to File
When to File
Further Information
Forms and Fees

Overview

The Cuban Adjustment Act of 1996 (CAA) provides for a special procedure under which Cuban nationals or citizens, and their accompanying spouses and children, may obtain a haven in the United States as lawful permanent residents. The CAA gives the Attorney General the discretion to grant permanent residence to Cuban nationals or citizens seeking adjustment of status if they have been present in the United States for at least 1 year after admission or parole and are admissible as immigrants. Their applications for adjustment of status may be approved even if they do not meet the ordinary requirements for adjustment of status under section 245 of the Immigration and Nationality Act (Act). Since the caps on immigration do not apply to adjustments under the CAA, it is not necessary for the alien to be the beneficiary of a family-based or employment-based immigrant visa petition.

On September 30, 1996, Congress enacted the Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act (IIRIRA). IIRIRA made several comprehensive changes to the immigration laws. In particular, IIRIRA stated that arrival in the United States at a place other than an open port-of-entry is a ground of inadmissibility. However, after serious consideration of IIRIRA, the Service established that a Cuban national or citizen who arrives at a place other than an open port-of-entry may still be eligible for adjustment of status, if the Service has paroled the alien into the United States.

Eligibility

Cuban nationals or citizens can apply for adjustment of status if they have been present in the United States for at least 1 year since admission or parole and are admissible as immigrants. The public charge ground of inadmissibility does not apply to applicants filing for benefits under the Cuban Adjustment Act. Nor does inadmissibility for having arrived at a place other than an open port of entry apply. A Cuban national or citizen who arrives at a place other than an open port-of-entry, therefore, is still eligible for adjustment of status as long as he or she has been paroled. If the applicant is inadmissible on any other ground, the applicant is not eligible for adjustment under the CAA unless the applicant is eligible for, and has obtained, a waiver of inadmissibility.

The CAA applies to the alien’s spouse and children regardless of their country of citizenship or place of birth, provided:

the relationship existed at the time the principal alien obtained lawful permanent residence;
the relationship continues to exist until the dependent spouse or child adjusts status;
they are residing with the principal alien in the United States;
they make an application for adjustment of status under the Cuban Adjustment Act;
they are eligible to receive an immigrant visa; and
they are admissible to the United States for such permanent residence.
Note that the Immigration and Nationality Act defines “child” so that a person’s son or daughter must be unmarried and not yet 21 years old to qualify as that person’s “child.” Step-children, adopted children, and children born out of wedlock can qualify as “children” for purposes of CAA adjustment, if the claimed parent-child relationship meets the requirements specified in section 101(b)(1) of the Immigration and Nationality Act.

Required Documents

A separate Form I-485, Application to Register Permanent Residence or Adjust Status, along with the fee, for each applicant;
A copy of the applicant’s birth certificate or other birth record with translation, if available;
An additional fee for fingerprinting, if the applicant is 14 years of age or older;
Two photographs as described in the Form I-485 instructions;
A completed Biographic Information Sheet (Form G-325A) if the applicant is between 14 and 79 years of age;
A copy of the applicant’s Arrival-Departure Record (Form I-94) or other evidence of inspection and admission or parole into the United States;
Medical with Vaccination Supplement; and
Evidence of one year’s physical presence in the United States.
Where to File

Any alien who believes he or she meets the eligibility requirements under the Cuban Adjustment Act may apply to the district director having jurisdiction over his or her place of residence.
Click here for a list of District Offices.

When to File

An alien may apply to adjust to Lawful Permanent Resident Status under the Cuban Adjustment Act one year after the date he or she was granted admission or parole.

Further Information

See the News Release regarding the eligibility for permanent residence under the Cuban Adjustment Act.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Zoals ik het zie pleit dit zinnetje jou vrij wat betreft een I-130 :

Since the caps on immigration do not apply to adjustments under the CAA, it is not necessary for the alien to be the beneficiary of a family-based or employment-based immigrant visa petition.

Geloof me JT, toen ik aan de grens werd aangehouden en toegang geweigerd zat ik ook aardig met de bibbers, ook nog later terug in de VS, waar ik de hele procedure opnieuw kon doen. Achteraf is alles goed op zun pootjes terecht gekomen, en het lijkt me dat dat bij jou ook moet lukken. Het duurt gewoon iets langer door de US-Cubaanse verstandhouding, maar die dag dat jij je greencard in de bus krijgt komt, houdt moed, en geef vooral niet op.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PeeJay schreef:Zoals ik het zie pleit dit zinnetje jou vrij wat betreft een I-130 :

Since the caps on immigration do not apply to adjustments under the CAA, it is not necessary for the alien to be the beneficiary of a family-based or employment-based immigrant visa petition.

Geloof me JT, toen ik aan de grens werd aangehouden en toegang geweigerd zat ik ook aardig met de bibbers, ook nog later terug in de VS, waar ik de hele procedure opnieuw kon doen. Achteraf is alles goed op zun pootjes terecht gekomen, en het lijkt me dat dat bij jou ook moet lukken. Het duurt gewoon iets langer door de US-Cubaanse verstandhouding, maar die dag dat jij je greencard in de bus krijgt komt, houdt moed, en geef vooral niet op.

/PeeJay
Peejay, wanneer is de volgende verkiezing, voor mij ben je al genomineerd. En je positiviteit is heerlijk aanstekelijk :)

Ik heb een advocaat gebeld, en de andere berichtjes in mijn tread "aanpassingsproblemen" hebben mij aangezet om me in te schrijven bij een gym. gelijk twee vliegen in 1 klap, weer positief bezig zijn, en mijn achterste die aardig amerikaans wordt (deze heeft helemaal geen aanpassingsproblemen) weer eens te trainen
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

JT,

Ik ben blij dat je contact hebt opgenomen met een advocaat. Je haalt de CAA aan en dat is dus mijn vermoeden waar het fout gaat. Omdat je man al PR was op het moment dat jullie trouwden word jij wellicht ten onrechte in de CAA geplaatst, dus ten onrecht geen I-130 ingediend. Toen jij zei dat jullie geadviseerd was 1 jaar te wachten gingen bij mij de alarmbellen af. Ik hoop werkelijk dat ik ongelijk heb.

Zit je wèl terecht in de CAA dan wordt het denk ik tijd om eens contact op te nemen (via je advocaat) met de congressperson voor jouw voting district. CAA's vallen niet onder de caps en jouw I-485 zou al in behandeling moete zijn (geweest). Nogmaals succes.
MrsMiaWallace
Amerikafan

[quote="jewelry-trends'']
Voordat ik dus helemaal afga op wat een eventuele nieuwe advocaat me verteld, wil ik dus een beetje op de hoogte zijn van de procedure voordat ik straks in weg insla die misschien niet nodig is.[/quote]

Wat je vooral moet weten is of je door de vorige advocaat terecht in de CAA bent geplaatst. Verder heb ik het antwoord eigenlijk al in mijn voorgaande reply gegeven.

Mijn reden om je aan te raden op dit moment géén contact op te nemen met de USCIS is dat als je onterecht in de CAA bent geplaatst, je momenteel illegaal in de VS bent. Dit kan heel snel verholpen worden door zodra je hier zekerheid over hebt een nieuwe I-485 in gezelschap van een I-130 in te dienen, dan ben je meteen weer in status. Grote gevolgen zal dit dan ook niet voor je hebben, alleen zolang ik niet zeker wist of de CAA terecht is of niet zou ik geen slapende USCIS-honden wakker maken. Maar maak je hierover nu nog geen zorgen. Kijk eerst of je terecht in de CAA zit.
MrsMiaWallace
Amerikafan

PeeJay schreef:Ik kwam weer binnen onder een 'Humanitarian parole', dus je ziet, het zijn soms echt wel mensen bij de USCIS, die de wet met een personal touch interpreteren.
En dat mogen ze ook, alleen kan je daar niet vanuit gaan. Pas overigens op dat ik je niet op de ontleedtafel leg. Humanitarian Paroles zijn bijzonder zeldzaam en ik ben erg, erg nieuwsgierig.... :D
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

J.T. schreef:

Ik heb een advocaat gebeld, en de andere berichtjes in mijn tread "aanpassingsproblemen" hebben mij aangezet om me in te schrijven bij een gym. gelijk twee vliegen in 1 klap, weer positief bezig zijn, en mijn achterste die aardig amerikaans wordt (deze heeft helemaal geen aanpassingsproblemen) weer eens te trainen[/quote]

Atta girl JT.
Working out in a gym is good.
It gives you stress relief ,more energy and you will meet more people.
Ik myself drool always over the hard bodies.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, ik heb ondertussen gesproken met 2 verschillende advocaten. Mijn aanvraag heb ik gelukkig goed ingediend.

Omdat mijn echtgenoot een cubaan is, en permanent resident is het voldoende om een I-485 in te dienen en een werkvergunning aan te vragen.

Normaal duurt zo een procedure 12 maanden, dus bij mij zijn ze ongeveer 11 maanden overtijd, wat ook geen uitzonderingsgeval is. Er is me wel aangeraden een aangetekende brief te sturen om een beetje vaart in de zaak te zetten.[/quote]
Laatst gewijzigd door jewelry-trends op 13 mei 2005, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Atta girl JT.
Working out in a gym is good.
It gives you stress relief ,more energy and you will meet more people.
Ik myself drool always over the hard bodies
hard bodies genoeg hier op miami beach, dus ik kan er niet meer onderuit. En ik moet zeggen dat ik er veel zin in heb, ik ga mee in de workouts maar ben benieuwd hoeveel van die "hard bodies" hier workouts zijn en hoeveel onder het mes zijn geweest. Zo nu en dan heb ik echt het gevoel dat ik een "freak" show bezoek op dat gebied.
MrsMiaWallace
Amerikafan

JT,

Ik blijf hiermee in mijn maag zitten: [CAA]
The CAA applies to the alien’s spouse and children regardless of their country of citizenship or place of birth, provided:

Jullie zijn pas getrouwd nadat hij 'obtained lawful permanent residence', dus jullie relationship (spouse) bestond toen nog niet. Heb je dit duidelijk gecheckt met de twee advocaten die je hebt gesproken?

Zo ja, als een aangetekend brief niet helpt ga dan door je congress person. Die krijgen vaak veel voor elkaar.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

MrsMiaWallace schreef:JT,

Ik blijf hiermee in mijn maag zitten: [CAA]

Jullie zijn pas getrouwd nadat hij 'obtained lawful permanent residence', dus jullie relationship (spouse) bestond toen nog niet. Heb je dit duidelijk gecheckt met de twee advocaten die je hebt gesproken?

Zo ja, als een aangetekend brief niet helpt ga dan door je congress person. Die krijgen vaak veel voor elkaar.
Volgens hun was het alleen van belang of hij citizen was of niet, om te kijken welke procedure we moesten volgen. Ze vroegen alleen naar zijn status en dat is C9 weet niet of dat enige verduidelijking er in brengt
Zo ja, als een aangetekend brief niet helpt ga dan door je congress person. Die krijgen vaak veel voor elkaar.[/
Hoe kom je eigenlijk in contact met je congress person, en heb ik er wel 1 als mijn zaak nog in behandeling is
MrsMiaWallace
Amerikafan

JT,

Vanaf dit punt weet ik er net zoveel van als jij hoor, dus ga maar op hun advies af. Als jij ze hebt verteld dat jullie niet getrouwd waren toen hij PR werd en zij zeggen dat dat niet uitmaakt, dan zal dat wel (niet neerbuigend bedoeld).

Je congressperson vind je het handigst via http://www.congress.org en dan je zipcode intypen op de homepage (midden boven). Zij hebben verder niets met immigratie op zich te maken, maar zijn er voor om zich in te zetten voor (toekomstige) kiezers.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

MrsMiaWallace schreef:JT,

Vanaf dit punt weet ik er net zoveel van als jij hoor, dus ga maar op hun advies af. Als jij ze hebt verteld dat jullie niet getrouwd waren toen hij PR werd en zij zeggen dat dat niet uitmaakt, dan zal dat wel (niet neerbuigend bedoeld).

Je congressperson vind je het handigst via http://www.congress.org en dan je zipcode intypen op de homepage (midden boven). Zij hebben verder niets met immigratie op zich te maken, maar zijn er voor om zich in te zetten voor (toekomstige) kiezers.
Thanks, voor al je advies Mia, ik zal voor de zekerheid nog een third opion vragen, driemaal is scheepsrecht, toch :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

jewelry-trends schreef:Ik heb een advocaat gebeld, en de andere berichtjes in mijn tread "aanpassingsproblemen" hebben mij aangezet om me in te schrijven bij een gym. gelijk twee vliegen in 1 klap, weer positief bezig zijn, en mijn achterste die aardig amerikaans wordt (deze heeft helemaal geen aanpassingsproblemen) weer eens te trainen
:hilarious:

Er is niks beter dan een beetje zweten in de Gym en dan relaxed weer verder!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

JT,

Hoe meer hoe beter? ;)

Als je inderdaad terecht in de CAA bent gekwalificeerd dan zou ik doen wat PeeJay voorstelde. Ga ze dan flink op de huid zitten, want juist met een Cubaanse man zou het dan snel(ler) moeten verlopen - in plaats van langzamer, zoals 'zij' zeiden.

Succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer