Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huis kopen in de Verenigde Staten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Huis kopen in de Verenigde Staten

Bericht door ned in MO »

Als je 15% van de prijs van het huis gebruikt om wat te huren vor de tijd dat je hier bent (met een $100000 huis heb je dus een jaarlijks $15000 budget) kost dat net zoveel
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Goldenhills, hoe moet de I/O weten dat je hier een huis hebt tenzij je de info vrijwilligt ? (bij een Ned. adres in je paspoort etc.)
De US kent geen kadaster ofzo - vandaar de prijzige title insurances etc.
RoelandP
Amerika-newbie

Bericht door RoelandP »

Beste allemaal,

Als ik alles op het internet zo lees kom ik eigenlijk to de conclusie dat je als Belg of Nederlander gewoon een huis kan kopen zonder al te veel problemen in de US of A. Hiervoor moet je wel gewoon het gehele bedrag voorhanden hebben.

Wellicht als je 50 of meer procent van het bedrag voorhanden hebt en je stuurt een brief naar een Amerikaanse bank , dat je met wat brutaliteit en goed overleg een hypotheek los kan peuteren. Dit zal echter gewoon erg veel papierwerk met zich meebrengen. Een bank ziet de property als onderpand voor de lening , dus een slimme bank zal je wel een lening verstrekken. Anders een Nederlandse wellicht ook nog!

Verder kan je ten alle tijden < dan 90 dagen per jaar naar de US reizen als nederlander/belg. Wil je hier langer dan 90 dagen zitten dan moet je een b2 touristen visum aanvraag doen. Let wel dat ik het nu puur over verblijf heb zonder werk! Dus in deze periode mag je niet werken , en moet je aan kunnen tonen dat je de financien voorhanden hebt om jezelf te redden.

Dus stel je hebt $150k voorhanden. (is €108k ) Kan je gewoon een huisje/condo kopen en hier bv 80 dagen per jaar van genieten. Tis alleen zaak alles goed af te handelen. Neem een plaatstelijke advocaat in vertrouwen of iets dergelijks.. Wellicht zijn er ook bedrijven die jouw property onderhouden voor als je weg bent de andere 9 maanden van het jaar.

Zelf zit ik te dromen om een huis in Alaska te kopen. Genoeg ruimte en mooie natuur. Wellicht dat dat in 2015 te realiseren valt , eerst maar even sparen ;)

Groeten, Roeland.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Als je het zo stelt lijkt het erg simpel. En misschien is het dat ook alleen denk ik dat ervaringen van mensen die dit al hebben gedaan wellicht belangrijker zijn om te kunnen beoordelen hoe "gemakkelijk" het werkelijk is.

Vergeet niet dat het kopen van een huis wellicht niet zo moeilijk is maar er wel wat meer bij komt kijken. Denk aan verzekeringen, onderhoud als je er niet bent, property taxes, gas/licht/water etc. Toch allemaal zaken die je moet regelen lijkt me. Ik weet voor bijvoorbeeld gas/licht/water niet hoe eenvoudig dat te regelen is wanneer je geen SSN hebt.

En dat "ten allen tijden naar de US reizen" is waar echter je loopt ook "ten allen tijden" het risico niet toegelaten te worden als de douane wat-voor-reden dan ook heeft om je het land niet binnen te willen laten omdat ze bijvoorbeeld denken dat je niet meer terugkeert of wat dan ook. Dat lijkt me bijzonder vervelend als je in een land een huis hebt gekocht.

Maar zoals gezegd, er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die dit ook hebben gedaan en die kunnen je vast veel meer informatie geven :D
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wellicht als je 50 of meer procent van het bedrag voorhanden hebt en je stuurt een brief naar een Amerikaanse bank , dat je met wat brutaliteit en goed overleg een hypotheek los kan peuteren. Dit zal echter gewoon erg veel papierwerk met zich meebrengen. Een bank ziet de property als onderpand voor de lening , dus een slimme bank zal je wel een lening verstrekken. Anders een Nederlandse wellicht ook nog!
Ik vrees dat niet zal lukken. Een hypotheek lospeuteren via brutaliteit en een brief is niet de gang van zaken in USA.
Voorwaarden is een credit history in USA, minimaal 1 jaar employment in USA om in aanmerking te komen voor hypotheek. Heb dit jaar toen we ons huis kochten, verschillende banken bezocht en geen enkel die niet meteen deze voorwaarden op tafel legden.

De bank ziet inderdaad huis als onderpand op je hypotheek. Maar vergeet niet dat de huizenmarkt nog steeds in dalende lijn zit en de bank nog zat foreclosure in zijn bezit heeft die hij niet te koop stelt wegens te weinig vraag naar huizen. Aldus zal hij niet zomaar een hypotheek verstrekken tenzij hij geen risico neemt. Onderpand op zich is wegens dalende marktwaarde net wel een risico voor bank geworden.
In Georgia bijvoorbeeld is 1 op de 8 hypotheken momenteel een probleemgeval wegens achterstallige betalingen!

Vrees dat de realiteit toch wel iets ingewikkelder is dan bovengenoemd verhaal

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij vroegen hier na iets meer dan 2 maanden of we een hypotheek konden krijgen voor 5 tot 10% van de waarde van het huis, en het werd afgewezen. :lol: En wij hadden dan nog wel een geldige verblijfstatus (permanent resident).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

RoelandP schreef:Zelf zit ik te dromen om een huis in Alaska te kopen. Genoeg ruimte en mooie natuur. Wellicht dat dat in 2015 te realiseren valt , eerst maar even sparen ;)

Groeten, Roeland.
Na net in Alaska te zijn geweest vraag ik me dan meteen af, hoe je dat gaat doen. Het is niet bepaald makkelijk te bereiken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer