Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
voortgang
Het begint hier ook ergens op te lijken. Drie weken geleden het volledige adjustment of status/advance parole/EAD pakket via de attorney ingediend, na 10 dagen een ontvangstbevestiging/acceptance in de mail met het verzoek om een fingerprint en biometrics afspraak te maken en voila, vandaag gebeld en daar kan ik morgen al terecht.
Dit gaat de goede kant op!
Van de attorney kreeg ik vandaag een voicemail om even een afspraak te maken zodat we over 60 dagen samen naar CIS Chicago kunnen om de 765/EAD op te halen. Dan heb ik dus ook recht om, net als iedere Amerikaan, regulier werk te accepteren.
Yippeee!
Dit gaat de goede kant op!
Van de attorney kreeg ik vandaag een voicemail om even een afspraak te maken zodat we over 60 dagen samen naar CIS Chicago kunnen om de 765/EAD op te halen. Dan heb ik dus ook recht om, net als iedere Amerikaan, regulier werk te accepteren.
Yippeee!
Re: voortgang
Nou, dat was een fluitje van een cent. Ik stond met een kwartier weer buiten, er was bijna niemand. Weer een stapje dichterbij!Jan Visser schreef:Drie weken geleden het volledige adjustment of status/advance parole/EAD pakket via de attorney ingediend, na 10 dagen een ontvangstbevestiging/acceptance in de mail met het verzoek om een fingerprint en biometrics afspraak te maken en voila, vandaag gebeld en daar kan ik morgen al terecht.
Kreeg gisteren een briefje in de bus, dat mijn SSN goedgekeurd is en de kaart is aangevraagd, dus nog een 2-tal weken en die is ook binnen
Hey muffles, ik moet even rondkijken wat het beste voor je zou kunnen zijn, misschien heeft redneck een idee!!!
Richard

Hey muffles, ik moet even rondkijken wat het beste voor je zou kunnen zijn, misschien heeft redneck een idee!!!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gefeliciteerd! Het kan dus wel allemaal vlot?rperre schreef:Kreeg gisteren een briefje in de bus, dat mijn SSN goedgekeurd is en de kaart is aangevraagd, dus nog een 2-tal weken en die is ook binnen![]()
Richard

Over de vraag van Muffles moet ik ook even nadenken en momenteel hebben we andere dingen aan ons hoofd, dus daar kom ik later wel op terug. Het lijkt mij echter dat er een mouw aan te passen moet zijn. Anders beginnen we gewoon een actie!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben richting mijn vriendin/vrouw vertrokken, en niet zozeer naar de States. Het is alleen dat mijn vrouw in de States woont!Kunnen jullie eigenlijk vertellen waarom jullie naar de States vertrokken zijn ?

Wat ik wil zeggen, ik ben zeker geen VS-fan die o zo graag in de VS wil wonen...

Ik begrijp dat jij heel erg graag speciaal naar de VS wilt. Wat is jouw achterliggende reden?
Mijn achterliggende gedachte WAS 2x een amerikaanse vriendin. Nu is dat allemaal niet zo dringend meer. De reden nu is dus een goede baan in een gebied waar ik zeker verstand van heb en waar hier in nederland niet echt wat in te vinden is en dat is de game business. Het is nu ook zo dat ze mij nodig hebben voor het slagen van het project.
Dus nu rekenen 28 man op mij
Dus nu rekenen 28 man op mij

L1
Muffles, dat klinkt dat als een L1 visum. Zo ben ik ook destijds in de VS terecht gekomen. L1 dekt een situatie waarbij je wordt uitgezonden door je Nederlandse werkgever om daar bij de Amerikaanse vestiging van diezelfde werkgever iets te gaan doen. Dat moet wel omkleed worden zodat duidelijk is dat je een specifieke expertise hebt die men in de VS niet kan vinden, maar dat is een formaliteit.muffles schreef:Ze willen me graag hebben en ik ben essentieel voor hunDus er moeten mogelijkheden zijn denk ik zo. dat hoop ik tenminste
Op basis van een L1 ben je dan nog steeds "non-immigrant" maar je kan dan vanuit de VS je Amerikaanse vrouwenjacht vervolgen

Hou ons op de hoogte!
Jan
Dan wordt het waarschijnlijk een H1B visum. Bij een L1 wordt je 'uitgezonden' door een Nederlands bedrijf (kan ook je eigen bedrijf zijn) om een nieuwe of bestaande vestiging te runnen in de VS. Het L1 ‘Intracompany Transferee visum’ is een business visum en biedt de mogelijkheid tot het aanvragen van een greencard. Dit in tegenstelling tot een E2.
Bij mij ging dat erg gemakkelijk maar mijn werkgever had er ervaring mee. Volgens mij werden er inhoudelijk geen vragen gesteld, aan mij ieder geval niet.muffles schreef:En ja het is een expertise die specifiek is, dus niet iets wat iedereen kan. Hoe gaat dat trouwens in z'n werk ? Ik zie dat bij meer visa.. iets kunnen bieden wat ze niet van amerikanen zelf kunnen krijgen. Hoe streng zijn ze en hoe controleren ze het ?
-
- Amerikakenner
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik zie nu al dat ik hier veel vaker zal komen.
Zoals jullie allemaal wil ik ook naar amerika gaan om te werken en wonen. En ook ik loop tegen een gigantische bureaucratie aan. Ik dacht dat de nederlandse ambtenarij lastig was maar daar kijk ik nu heel anders tegen aan
Ik heb familie in Long beach CA en wil daar dus zeker voor een paar jaar heen. Ik zit niet in de eerste lijn dus via die manier kom ik zoiezi niet binnen. Ik heb wel een opleiding gedaan (HBO cytologie/histologie/ pathologie) die ze in amerika niet kennen. Ik ben dus druk op zoek naar een baan daar en op zoek naar een bedrijf wat mij zou willen sponsoren (voor de werkvisum aanvraag dan).
Heeft iemand tips of suggesties over het zoeken van een baan in Amerika. Op mijn vakgebied zijn genoeg banen te vinden maar ik wordt steeds van de kast naar de muur gestuurd.
Moet ik mijn diploma's voor veel geld eerst laten vertalen en omzetten?
Gewoon vaak naar amerika gaan om daar contacten te leggen??
Zoals jullie waarschijnlijk al merken: ik kan alle hulp gebruiken
Ik ben nieuw hier en ik zie nu al dat ik hier veel vaker zal komen.
Zoals jullie allemaal wil ik ook naar amerika gaan om te werken en wonen. En ook ik loop tegen een gigantische bureaucratie aan. Ik dacht dat de nederlandse ambtenarij lastig was maar daar kijk ik nu heel anders tegen aan

Ik heb familie in Long beach CA en wil daar dus zeker voor een paar jaar heen. Ik zit niet in de eerste lijn dus via die manier kom ik zoiezi niet binnen. Ik heb wel een opleiding gedaan (HBO cytologie/histologie/ pathologie) die ze in amerika niet kennen. Ik ben dus druk op zoek naar een baan daar en op zoek naar een bedrijf wat mij zou willen sponsoren (voor de werkvisum aanvraag dan).
Heeft iemand tips of suggesties over het zoeken van een baan in Amerika. Op mijn vakgebied zijn genoeg banen te vinden maar ik wordt steeds van de kast naar de muur gestuurd.
Moet ik mijn diploma's voor veel geld eerst laten vertalen en omzetten?
Gewoon vaak naar amerika gaan om daar contacten te leggen??
Zoals jullie waarschijnlijk al merken: ik kan alle hulp gebruiken
Hi
Ik heb eens even gezocht en zoals ik al verwachte moet je een examen doen om je "licence" te halen om bv als clinical laboratory scientist te werken. Ga eens kijken op http://my.ca.gov Dit is de homepage van California, ga naar professional licencing, en van daaruit naar professional and business licence handbook. Onder laboratory science division staan een boel beroepen en je kunt uitzoeken wat het meeste met jouw opleiding overeen komt. Er staan in ieder geval adressen bij voor meer informatie.
Om alleen een diploma te vertalen kom je er niet, je zal dus ook een licence moeten halen en hopelijk kom je er met deze info achter wat je nodig hebt om dit examen te doen.
Succes,
Annemiek
Ik heb eens even gezocht en zoals ik al verwachte moet je een examen doen om je "licence" te halen om bv als clinical laboratory scientist te werken. Ga eens kijken op http://my.ca.gov Dit is de homepage van California, ga naar professional licencing, en van daaruit naar professional and business licence handbook. Onder laboratory science division staan een boel beroepen en je kunt uitzoeken wat het meeste met jouw opleiding overeen komt. Er staan in ieder geval adressen bij voor meer informatie.
Om alleen een diploma te vertalen kom je er niet, je zal dus ook een licence moeten halen en hopelijk kom je er met deze info achter wat je nodig hebt om dit examen te doen.
Succes,
Annemiek
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2239 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey