Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jvinch
Amerikakenner

voortgang

Bericht door jvinch »

Het begint hier ook ergens op te lijken. Drie weken geleden het volledige adjustment of status/advance parole/EAD pakket via de attorney ingediend, na 10 dagen een ontvangstbevestiging/acceptance in de mail met het verzoek om een fingerprint en biometrics afspraak te maken en voila, vandaag gebeld en daar kan ik morgen al terecht.

Dit gaat de goede kant op!

Van de attorney kreeg ik vandaag een voicemail om even een afspraak te maken zodat we over 60 dagen samen naar CIS Chicago kunnen om de 765/EAD op te halen. Dan heb ik dus ook recht om, net als iedere Amerikaan, regulier werk te accepteren.

Yippeee!
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Netjes, gefeliciteerd!! :lol:

Het lijkt erop alsof het af en toe ook echt gladjes kan verlopen...
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

daisydog schreef:Het lijkt erop alsof het af en toe ook echt gladjes kan verlopen...
Ja, in tweede instantie loopt alles inderdaad naar wens. Ik ben ook een makkelijke case, natuurlijk, maar zelfs dat was geen garantie.

I'll keep you posted!

Jan
jvinch
Amerikakenner

Re: voortgang

Bericht door jvinch »

Jan Visser schreef:Drie weken geleden het volledige adjustment of status/advance parole/EAD pakket via de attorney ingediend, na 10 dagen een ontvangstbevestiging/acceptance in de mail met het verzoek om een fingerprint en biometrics afspraak te maken en voila, vandaag gebeld en daar kan ik morgen al terecht.
Nou, dat was een fluitje van een cent. Ik stond met een kwartier weer buiten, er was bijna niemand. Weer een stapje dichterbij!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ben blij dat het allemaal lekker gaat Jan,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

FF een update van mijn kant. Ik ben nu met een baan bezig in Amerika en hopelijk gaat dat wel door. We zitten nog te dubben over welk visa. Hebben jullie suggesties ?

Raymond
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Kreeg gisteren een briefje in de bus, dat mijn SSN goedgekeurd is en de kaart is aangevraagd, dus nog een 2-tal weken en die is ook binnen :D

Hey muffles, ik moet even rondkijken wat het beste voor je zou kunnen zijn, misschien heeft redneck een idee!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Kreeg gisteren een briefje in de bus, dat mijn SSN goedgekeurd is en de kaart is aangevraagd, dus nog een 2-tal weken en die is ook binnen :D

Hey muffles, ik moet even rondkijken wat het beste voor je zou kunnen zijn, misschien heeft redneck een idee!!!

Richard
Gefeliciteerd! Het kan dus wel allemaal vlot? :mrgreen:

Over de vraag van Muffles moet ik ook even nadenken en momenteel hebben we andere dingen aan ons hoofd, dus daar kom ik later wel op terug. Het lijkt mij echter dat er een mouw aan te passen moet zijn. Anders beginnen we gewoon een actie! :) "Muffles moet naar de States"

gr. Redneck
Georgia on My Mind
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ze willen me graag hebben en ik ben essentieel voor hun :) Dus er moeten mogelijkheden zijn denk ik zo. dat hoop ik tenminste :)

Kunnen jullie eigenlijk vertellen waarom jullie naar de States vertrokken zijn ? Wat is de achterliggende reden.

Volgende stap.. MUFFLES FOR PRESIDENT! :P
Bekijk mijn persoonlijke
website op
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Kunnen jullie eigenlijk vertellen waarom jullie naar de States vertrokken zijn ?
Ik ben richting mijn vriendin/vrouw vertrokken, en niet zozeer naar de States. Het is alleen dat mijn vrouw in de States woont! :lol:

Wat ik wil zeggen, ik ben zeker geen VS-fan die o zo graag in de VS wil wonen... 8)

Ik begrijp dat jij heel erg graag speciaal naar de VS wilt. Wat is jouw achterliggende reden?
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Mijn achterliggende gedachte WAS 2x een amerikaanse vriendin. Nu is dat allemaal niet zo dringend meer. De reden nu is dus een goede baan in een gebied waar ik zeker verstand van heb en waar hier in nederland niet echt wat in te vinden is en dat is de game business. Het is nu ook zo dat ze mij nodig hebben voor het slagen van het project.
Dus nu rekenen 28 man op mij :)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
jvinch
Amerikakenner

L1

Bericht door jvinch »

muffles schreef:Ze willen me graag hebben en ik ben essentieel voor hun :) Dus er moeten mogelijkheden zijn denk ik zo. dat hoop ik tenminste
Muffles, dat klinkt dat als een L1 visum. Zo ben ik ook destijds in de VS terecht gekomen. L1 dekt een situatie waarbij je wordt uitgezonden door je Nederlandse werkgever om daar bij de Amerikaanse vestiging van diezelfde werkgever iets te gaan doen. Dat moet wel omkleed worden zodat duidelijk is dat je een specifieke expertise hebt die men in de VS niet kan vinden, maar dat is een formaliteit.

Op basis van een L1 ben je dan nog steeds "non-immigrant" maar je kan dan vanuit de VS je Amerikaanse vrouwenjacht vervolgen ;)

Hou ons op de hoogte!

Jan
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ok alleen de werkgever is amerikaans :) En ja het is een expertise die specifiek is, dus niet iets wat iedereen kan. Hoe gaat dat trouwens in z'n werk ? Ik zie dat bij meer visa.. iets kunnen bieden wat ze niet van amerikanen zelf kunnen krijgen. Hoe streng zijn ze en hoe controleren ze het ?
Bekijk mijn persoonlijke
website op
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Dan wordt het waarschijnlijk een H1B visum. Bij een L1 wordt je 'uitgezonden' door een Nederlands bedrijf (kan ook je eigen bedrijf zijn) om een nieuwe of bestaande vestiging te runnen in de VS. Het L1 ‘Intracompany Transferee visum’ is een business visum en biedt de mogelijkheid tot het aanvragen van een greencard. Dit in tegenstelling tot een E2.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

muffles schreef:En ja het is een expertise die specifiek is, dus niet iets wat iedereen kan. Hoe gaat dat trouwens in z'n werk ? Ik zie dat bij meer visa.. iets kunnen bieden wat ze niet van amerikanen zelf kunnen krijgen. Hoe streng zijn ze en hoe controleren ze het ?
Bij mij ging dat erg gemakkelijk maar mijn werkgever had er ervaring mee. Volgens mij werden er inhoudelijk geen vragen gesteld, aan mij ieder geval niet.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zie nu al dat ik hier veel vaker zal komen.

Zoals jullie allemaal wil ik ook naar amerika gaan om te werken en wonen. En ook ik loop tegen een gigantische bureaucratie aan. Ik dacht dat de nederlandse ambtenarij lastig was maar daar kijk ik nu heel anders tegen aan :D

Ik heb familie in Long beach CA en wil daar dus zeker voor een paar jaar heen. Ik zit niet in de eerste lijn dus via die manier kom ik zoiezi niet binnen. Ik heb wel een opleiding gedaan (HBO cytologie/histologie/ pathologie) die ze in amerika niet kennen. Ik ben dus druk op zoek naar een baan daar en op zoek naar een bedrijf wat mij zou willen sponsoren (voor de werkvisum aanvraag dan).

Heeft iemand tips of suggesties over het zoeken van een baan in Amerika. Op mijn vakgebied zijn genoeg banen te vinden maar ik wordt steeds van de kast naar de muur gestuurd.
Moet ik mijn diploma's voor veel geld eerst laten vertalen en omzetten?
Gewoon vaak naar amerika gaan om daar contacten te leggen??

Zoals jullie waarschijnlijk al merken: ik kan alle hulp gebruiken
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hi
Ik heb eens even gezocht en zoals ik al verwachte moet je een examen doen om je "licence" te halen om bv als clinical laboratory scientist te werken. Ga eens kijken op http://my.ca.gov Dit is de homepage van California, ga naar professional licencing, en van daaruit naar professional and business licence handbook. Onder laboratory science division staan een boel beroepen en je kunt uitzoeken wat het meeste met jouw opleiding overeen komt. Er staan in ieder geval adressen bij voor meer informatie.
Om alleen een diploma te vertalen kom je er niet, je zal dus ook een licence moeten halen en hopelijk kom je er met deze info achter wat je nodig hebt om dit examen te doen.
Succes,
Annemiek
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

even tussendoor, IK HEB MIJN SSN :dance: :dance: :dance:

LATER,

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Gefeliciteerd, Richard! Nou ben je weer een echt mens. :lol: :mrgreen:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck je bent op een of andere manier altijd op dezelfde tijd online, LOL. het is al 10pm weet je (voor jouw dan) :wink:
Altijd goed om weer van je te horen!

Richard
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer