Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

@ Rperre

Bedankt voor je hulp. Ik ga van de week de papieren indienen...ik denk toch dat ik voor e-fillen ga!!
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

:dance: :dance: En dan nog GOED NIEUWS!!:dance: :dance:

Ik heb mijn werkvergunning binnen!!!

HEt vandaag 90 dagen gelden dat ik de laatste officiele brief omtrent mijn werkvergunning had ontvangen. Daarom had ik voor vandaag weer een afspraak gemaakt bij het lokale CIS kantoor in Miami.

En ja wel hoor.....ze hebben me een werkvergunning meegegeven!! :rockon:

De afspraak was om 7.15. Het CIS was verhuisd dus ik moest naar een nieuwe locatie. Een hele verbetering...
Ten eerste was er parkeergelegenheid bij het gebouw zelf voor $3, ipv de particuliere parkeerplaatsen bij het oude gebouw die $8 of $10 kostte...ook al was je maar een half uurtje binnen.

Er was ook geen gigantische rij buiten het gebouw...ook geen intimiderende veiligheidsmaatregelen. Ik kreeg een nummertje, wachtte ongeveer een half uur, kon mijn papieren bij een of ander juffrouw die mij daarna weer vroeg om te gaan wachten. Daarna nog weer iets langer dan een half uur wachten en toen werden we met een groep een kamer binnen geroepen. Nogmaals foto en vingerafdruk....en klaar is kees!

Ik echt blij dat deze obstakel nu eindelijk weg is.... Nu nog even zorgen dat ik een baan krijg... :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

en ik ben de eerste die je van harte feliciteerd :D

nu die andere papieren nog

heb je trouwens al een SSN, dat ging bij mij waarschijnlijk ook nog een maandje duren werd me verteld! nou ja, dat kan er ook nog wel bij!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Gefeliciteerd Daisydog! Je verhaal over de vingerafdruk, de foto en het wachten, klinkt mij heel bekend in de oren. :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

daisydog schreef::dance: :dance: En dan nog GOED NIEUWS!!:dance: :dance:

Ik heb mijn werkvergunning binnen!!!
Proficiat, Daisydog! En ik hoop dat je nog een leuke baan vind.

Jacqueline
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Bedankt voor de felicitaties!

Gistermiddag toen ik weer de post ging halen zei ik tegen mijn vrouw...."het zou grappig zijn als er vandaag ook een werkvergunning met de post was binnen gekomen...."

Dat was gelukkig niet zo, MAAR ...wat vond ik vanmorgen tussen mijn email! :lol:
Application Type: I765 , APPLICATION FOR EMPLOYMENT AUTHORIZATION

Current Status:

On August 20, 2004, after approving your application, we ordered you a new card. Your card will be mailed to you as soon as it is ready.

If you have questions or concerns about your application or the case status results listed above, or if you have not received a decision or advice from USCIS within the projected processing time frame*, please contact the National Customer Service Center.
WoooHooo, ze hebben mijn werkvergunning aanvraag goed gekeurd!!

Al hadden ze dat nu een dag eerder opgestuurd, had me dat weer een ritje naar Miami om 6 uur smorgens gescheeld :?

Aan de andere kant ben ik wel blij dat ze nu een andere kaart opsturen. De foto op de kaart die ik gister heb meegekregen is niet al te best. Om 5 uur je bed uit, uur door het verkeer heen, anderhalf uur wachten....je kan wel raden hoe smakelijk ik op die polaroid foto sta.. :blink:
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ja, ik heb al een SSN. Ik moet wel nog mijn kaart vernieuwen na mijn nieuwe werkvergunning, maar dat geeft als het goed is geen vertraging.

Ik ga vandaag ook direct een afspraak maken met de DMV om een Florida drivers license / ID aan te vragen. Zover ik het begrepen heb moet ik een schriftelijke en een praktijk test doen om mijn rijbewijs te halen.

Hebben jullie dit ook gedaan?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb mijn rijbewijs/ID nog van 5 jaar geleden, en alhoewel ze moeilijk deden toen ik het ging vernieuwen, hebben ze het toch gedaan!

Maar ja, je moet het boekje even doorlezen, test doen en dan een blokje om met een examinator die je dan diep in de ogen kijkt en zegt dat je geslaagd bent! :hilarious:

Maar ik zou het zeker doen, dat kaartje is echt super handig als ID en het is ook nog een rijbewijs, ik heb ondertussen echt DMV op mijn kaart staan voor Auto (Driver), Motor (Motorcycle) en Boot (Vessel)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:Ja, ik heb al een SSN. Ik moet wel nog mijn kaart vernieuwen na mijn nieuwe werkvergunning, maar dat geeft als het goed is geen vertraging.
Duurt 2 weken voordat het binnen is, tenminste hier!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik had geen enkele moeite om in Georgia, onmiddellijk na mijn aankomst in de V.S., mijn rijbewijs te halen. Geen papieren voor nodig, alleen het visum in mijn paspoort laten zien om aan te tonen dat ik mij hier gevestigd had. De schriftelijke test op de computer gedaan en daarna met een DMV dame wat rij-oefeningen moeten doen op een afgesloten parcours naast het gebouw en... that was it. Ik kon op het rijbewijs wachten.

De totale kosten waren, als ik het mij goed herinner, $20. :)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:De totale kosten waren, als ik het mij goed herinner, $20. :)
Yep, waar blijft nederland nu he :hilarious:

Wacht even ik heb 5 dollar betaald voor de theorie en $20 voor de paparassen, ik ben afgezet :hilarious: :D 8) !

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Yep, waar blijft nederland nu he :hilarious:

Wacht even ik heb 5 dollar betaald voor de theorie en $20 voor de paparassen, ik ben afgezet :hilarious: :D 8) !

Richard
:mrgreen: Dat zijn andere bedragen dan die je kwijt zou zijn in Nederland voor je papiertje. Ik vond het ook wel een leuk ervaring dat je het examen kunt afleggen in je eigen wagen.

Nu ik dat laatste aanhaal schiet mij een verhaaltje te binnen dat ik onlangs gelezen heb. Tijdens het praktijdgedeelte (niet in Georgia, dus echt een "ommetje") van het rij-examen werd de kandidate door de politie aan de kant gezet. Verbolgen merkte zij op tegen de agent dat zij toch echt niet te hard had gereden; dit was per slot een rij-examen! Waarop de politieman haar meedeelde dat zij in een gestolen auto reed! Onmiddellijk wendde zij zich tot de DMV medewerker met de vraag: "Betekent dit dat ik mijn rijbewijs niet krijg?"

;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

HOW STUPID ARE YOU (show op de radio hier elke morgen)

Ik heb gelachen toen een collega van me hier ook zijn rijbewijs wilde halen (hij had het nog niet in NL). Hij vroeg of hij in mijn auto mocht afrijden (de 5 liter, V8 Trans Am, hehe) Toen de examinatrice vroeg of hij de grote lichten aan wilde zetten, begonnen de ruitenwissers op en neer te gaan en ga zo maar door. Toen mocht hij toch gaan rijden en heeft hij de test NIET gehaald :shock: Wij hebben toen echt 2 weken aan een stuk krom gelegen van het lachen :hilarious:
De 2e keer haalde hij het wel (in een andere auto)

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Dan moet hij die eerste keer wel écht slecht gereden hebben, want dat "praktijk examen" zal ook bij jullie wel niet veel voorstellen, ondanks dat je het verkeer in moet.

Het rondtoeren wat ik moest doen op een parcour, was een lachertje. Niet dat ik mij daarover wil beklagen, want het was mooi meegenomen dat ik meteen kon beschikken over een GA rijbijwijs annex (heel belangrijk) ID, want dat gaf vele voordelen.

BTW De tweede keer reed ie zeker af in een Cavalier? :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Het is me nog steeds niet duidelijk waarom alles gaat zoals het gaat....maar goed.

Woensdag dit berichtje in de mail:
Application Type: I765 , APPLICATION FOR EMPLOYMENT AUTHORIZATION

Current Status:

This case has been approved. On August 25, 2004, an approval notice was mailed. If 14 days have passed and you have not received this notice, you may wish to verify or update your address. To update your address, please call the National Customer Service Center at (800) 375-5283.
Dus dat is mooi! 8)
En Donderdag had ik een nieuwe werkvergunning pas in de post zitten. Deze is veel mooier dan de tijdelijke die ik op heb gehaald. Maar zoals nu blijkt, had ik me achteraf dat ritje en de moeite om naar Miami te gaan kunnen besparen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Met de luxe kaart kun je natuurlijk ook een veel mooiere baan vinden. ;) Heb je het idee dat ze een beetje langs elkaar heenwerken? :oh:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:Met de luxe kaart kun je natuurlijk ook een veel mooiere baan vinden. ;) Heb je het idee dat ze een beetje langs elkaar heenwerken? :oh:

gr. Redneck
duuh
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Twas maar een vraagje. :whistling:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik vind de organisatie behoorlijke gestreamlined ....alles loopt compleet logisch en vlekkeloos in elkaar over... :P

~~ Zucht.. :shock: ~~
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Ik vind de organisatie behoorlijke gestreamlined ....alles loopt compleet logisch en vlekkeloos in elkaar over... :P

~~ Zucht.. :shock: ~~
Zo gestroomlijnd als een stoomwals en net zo snel ook. :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer