Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Discussie: nl VS usa
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stond vandaag in het nieuws. In Nederland wordt het zelf raar gevonden als een politie-agent gaat schieten als zijn partner bewusteloos wordt geslagen en wordt daarna nog aangeklaagd????? Denk als je dit in Amerika doet je geen 4 maanden krijgt maar 40 jaar. Het ie gewoon belachelijk hoe hier wordt omgegaan met criminelen!
Schietende politieman niet vervolgd
Uitgegeven: 29 augustus 2006 12:51
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2006 13:04
LEEUWARDEN - De politieman die eerder dit jaar in Wouterswoude (Fr) het vuur opende op een auto met daarin vier mannen, wordt niet vervolgd. De mannen hadden bij de politie aangifte gedaan van poging tot zware mishandeling, maar het Openbaar Ministerie (OM) heeft na onderzoek van de Rijksrecherche besloten dat de diender uit noodweer handelde.
Dat meldde justitie in Leeuwarden dinsdag.
Twee politiemannen hielden in de nacht van 15 op 16 maart bij een verkeerscontrole een auto met daarin vier mensen aan. Een man stapte uit en sloeg een van de agenten bewusteloos. De andere politieman voelde zich zo bedreigd dat hij zijn dienstpistool trok en op de mannen schoot. Hij raakte een van hen in de schouder. Een andere verdachte liep een schampschot aan zijn hoofd op.
Noodweer
De agent schoot ook nog op de mannen, terwijl ze in hun auto het hazenpad kozen. Volgens justitie kan dat echter nog steeds tot noodweer worden gerekend.
De 22-jarige man die de agent neersloeg, is in juli veroordeeld tot acht maanden cel, waarvan de helft voorwaardelijk. De andere drie zijn niet vervolgd.
Schietende politieman niet vervolgd
Uitgegeven: 29 augustus 2006 12:51
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2006 13:04
LEEUWARDEN - De politieman die eerder dit jaar in Wouterswoude (Fr) het vuur opende op een auto met daarin vier mannen, wordt niet vervolgd. De mannen hadden bij de politie aangifte gedaan van poging tot zware mishandeling, maar het Openbaar Ministerie (OM) heeft na onderzoek van de Rijksrecherche besloten dat de diender uit noodweer handelde.
Dat meldde justitie in Leeuwarden dinsdag.
Twee politiemannen hielden in de nacht van 15 op 16 maart bij een verkeerscontrole een auto met daarin vier mensen aan. Een man stapte uit en sloeg een van de agenten bewusteloos. De andere politieman voelde zich zo bedreigd dat hij zijn dienstpistool trok en op de mannen schoot. Hij raakte een van hen in de schouder. Een andere verdachte liep een schampschot aan zijn hoofd op.
Noodweer
De agent schoot ook nog op de mannen, terwijl ze in hun auto het hazenpad kozen. Volgens justitie kan dat echter nog steeds tot noodweer worden gerekend.
De 22-jarige man die de agent neersloeg, is in juli veroordeeld tot acht maanden cel, waarvan de helft voorwaardelijk. De andere drie zijn niet vervolgd.
Ja belachelijk natuurlijk, 8 maanden waarvan de helft voorwaardelijk nog wel....
Nederlandse politie kan gewoon geen respect afdwingen hier, je ziet het vaak genoeg, ze worden heel vaak gewoon als lachertje gezien wat natuurlijk een slechte zaak is.
Daarentegen dwingen Amerikaanse politiemensen respect af, straffen zijn veel hoger, als je daar bent weet je denk ik ook gewoon that you shouldn't mess with the cops (de gekken die je op tv ziet zijn dan ook meer utizonderingsgevallen).
Over de discussie hiervoor: Ik ben persoonlijk goed te spreken over veel Amerikaanse series. Volg er zeker een aantal. Nederlandse tv kijk ik verder bijna nooit omdat hier alles pas zo laat komt. In Amerika lopen ze dan soms wel meer dan 1 seizoen voor.
Nederlandse films/series vind ik echt helemaal niks aan. Beetje low budget slecht geacteerde gevallen allemaal. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn er niet veel.
Nederlandse politie kan gewoon geen respect afdwingen hier, je ziet het vaak genoeg, ze worden heel vaak gewoon als lachertje gezien wat natuurlijk een slechte zaak is.
Daarentegen dwingen Amerikaanse politiemensen respect af, straffen zijn veel hoger, als je daar bent weet je denk ik ook gewoon that you shouldn't mess with the cops (de gekken die je op tv ziet zijn dan ook meer utizonderingsgevallen).
Over de discussie hiervoor: Ik ben persoonlijk goed te spreken over veel Amerikaanse series. Volg er zeker een aantal. Nederlandse tv kijk ik verder bijna nooit omdat hier alles pas zo laat komt. In Amerika lopen ze dan soms wel meer dan 1 seizoen voor.
Nederlandse films/series vind ik echt helemaal niks aan. Beetje low budget slecht geacteerde gevallen allemaal. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn er niet veel.
Jack is back for a new season!
Mijn antwoord als diender zijnde:Nederlandse politie kan gewoon geen respect afdwingen hier, je ziet het vaak genoeg, ze worden heel vaak gewoon als lachertje gezien wat natuurlijk een slechte zaak is.
Op het gebied van respect kan inderdaad nog heel wat gewonnen, moet denk ik van 2 kanten komen. En als keer op keer de media de slechte kanten blijft noemen wordt het erg moeilijk. Benoem eens de dingen die heel goed gaan en dan voornamelijk bij incidenten waar mensen direct mee worden geconfronteerd. Een afzetting bij een ongeval bv. Je moet eens weten wat voor idiote mensen er zijn die zich daar niets van aantrekken.
Ik kom veel mensen tegen die niet van de politie houden. Nou je moet die mensen eens zien als de politie als 1e ter plaatse is wanneer een familielid gereanimeerd wordt.
Hogere straffen zullen niet bijdragen aan het respect van de politie. De politie legt namelijk geen straffen op. Dat doet het OM. Ben wel van mening dat elk geweld tegen elke politieman harder aangepakt moet worden. Wellicht dat er dan een lampje gaat branden bij veel mensen. Het vaak lullig en helemaal niet makkelijk maar het wordt tijd dat mensen eens naar de politie gaan luisteren. Ook al komt het hen niet uit.
Hier in de States weet men meestal wel: You do not F.ck with the Cops!Batman schreef:Mijn antwoord als diender zijnde:Nederlandse politie kan gewoon geen respect afdwingen hier, je ziet het vaak genoeg, ze worden heel vaak gewoon als lachertje gezien wat natuurlijk een slechte zaak is.
Op het gebied van respect kan inderdaad nog heel wat gewonnen, moet denk ik van 2 kanten komen. En als keer op keer de media de slechte kanten blijft noemen wordt het erg moeilijk. Benoem eens de dingen die heel goed gaan en dan voornamelijk bij incidenten waar mensen direct mee worden geconfronteerd. Een afzetting bij een ongeval bv. Je moet eens weten wat voor idiote mensen er zijn die zich daar niets van aantrekken.
Ik kom veel mensen tegen die niet van de politie houden. Nou je moet die mensen eens zien als de politie als 1e ter plaatse is wanneer een familielid gereanimeerd wordt.
Hogere straffen zullen niet bijdragen aan het respect van de politie. De politie legt namelijk geen straffen op. Dat doet het OM. Ben wel van mening dat elk geweld tegen elke politieman harder aangepakt moet worden. Wellicht dat er dan een lampje gaat branden bij veel mensen. Het vaak lullig en helemaal niet makkelijk maar het wordt tijd dat mensen eens naar de politie gaan luisteren. Ook al komt het hen niet uit.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Misschien geen respekt, maar wel word men dan hopelijk voorzichtiger.Batman schreef:Hogere straffen zullen niet bijdragen aan het respect van de politie. De politie legt namelijk geen straffen op. Dat doet het OM. Ben wel van mening dat elk geweld tegen elke politieman harder aangepakt moet worden. Wellicht dat er dan een lampje gaat branden bij veel mensen. Het vaak lullig en helemaal niet makkelijk maar het wordt tijd dat mensen eens naar de politie gaan luisteren. Ook al komt het hen niet uit.
Het OM kan misschien eens de boodschap zenden dat dit echt niet mag? Ik ben geen fan van de hoge straffen hier in VS, maar 4 maanden in een Nederlandse gevangenis voor het bewusteloos slaan van een agent is wel erg weinig.
Margaret
-
- Amerika-expert
Bovendien zetten de politieagenten en andere law enforcement officials zich elke dag in gevaar om de rest van ons te beschermen, dus ik vind dat zij wel degelijk extra beschermd door de wet mogen worden. Zoals bijv in sommige staten een cop killer automatisch de doodstraf krijgt. Ben ik helemaal voor (afgezien van de discussie over dat de doodstraf vaak niet goed wordt toegepast en het vaak minorities zijn die die krijgen o.a. vanwege slechte vertegenwoordiging, en dat dat dus kan betekenen dat er onschuldigen vastzitten, etc etc). in principe ben ik dus voor de doodstraf, en zeker bij de extreme gevallen. daardoor is er ook nog een beetje een soort incentive zoas eerder gezegd: you do not .... w/the cops.
SEEING IS BELIEVING
SAN ANTONIO -- A man who pleaded guilty to robbing a Broadway Bank branch was sentenced Monday to 99 years in prison.Batman schreef:Doet me goed om zulke berichten te lezen
Bobby Lookingbill, 27, was arrested after police found him hiding underneath a mobile home on Highway 90.
Lookingbill, who police said used a gun during the robbery, also confessed to at least three other hold-ups.
The suspect told police that he robbed the bank to help support his cocaine habit.
Dit zijn nog eens straffen

Als het toch over verschillen tussen NL en VS gaat ..
Ik heb me altijd afgevraagd of een ‘bekend’ iemand die in een schandaal verwikkeld (al zijn het maar rumors) of in aanraking met justitie is geweest, makkelijker een comeback kan maken in Amerika dan hier.
Zoals Martha Stewart bijvoorbeeld, het publiek en iedereen leek haar te vergeven. Ze kreeg diverse TV programma’s aangeboden, inclusief haar eigen ‘Martha show’, terwijl ze nog onder huisarrest stond. Ze is na wat vallen en opstaan ontzettend succesvol nu toch? Het is volgens mij ook een vrouw met een enorme dosis doorzettingsvermogen ..
Als je dat vergelijkt met het bekende duo van eigen huis en tuin, waarvan Nico werd beschuldigd van handtastelijkheden .. En vanwege deze (toen slechts nog) beschuldigingen, werd het nieuwe TV programma ‘huis, tuin & keuken’ per direct afgeblazen. Nico is uiteindelijk naar het buitenland gevlucht, ontkent nog steeds in alle toonaarden en kan het volgens mij wel shaken hier in Nederland. Zijn TV collega, Rob verlinden had er ook een flinke dreun van gekregen, en begint nu weer langzaam aan de weg te timmeren .. Maar eigenlijk is het toch absurd ..
Is Amerika dan meer vergevingsgezind? ..
Ik heb me altijd afgevraagd of een ‘bekend’ iemand die in een schandaal verwikkeld (al zijn het maar rumors) of in aanraking met justitie is geweest, makkelijker een comeback kan maken in Amerika dan hier.
Zoals Martha Stewart bijvoorbeeld, het publiek en iedereen leek haar te vergeven. Ze kreeg diverse TV programma’s aangeboden, inclusief haar eigen ‘Martha show’, terwijl ze nog onder huisarrest stond. Ze is na wat vallen en opstaan ontzettend succesvol nu toch? Het is volgens mij ook een vrouw met een enorme dosis doorzettingsvermogen ..
Als je dat vergelijkt met het bekende duo van eigen huis en tuin, waarvan Nico werd beschuldigd van handtastelijkheden .. En vanwege deze (toen slechts nog) beschuldigingen, werd het nieuwe TV programma ‘huis, tuin & keuken’ per direct afgeblazen. Nico is uiteindelijk naar het buitenland gevlucht, ontkent nog steeds in alle toonaarden en kan het volgens mij wel shaken hier in Nederland. Zijn TV collega, Rob verlinden had er ook een flinke dreun van gekregen, en begint nu weer langzaam aan de weg te timmeren .. Maar eigenlijk is het toch absurd ..
Sandy
Sandy schreef:Als het toch over verschillen tussen NL en VS gaat ..
Bij Martha Steward ging het dacht ik om belastingontduiking, wat in Amerika en Nederland normaal wordt gevonden, zie onlangs Bassie en Adriaan en Guus Hiddink, geldzaken zijn geaccepteerd.
Bij Nico ging het om aanranding, in Amerika was hij waarschijnlijk heel lang de bajes ingegaan en nooit meer op de TV geweest. Nu is er een rel rond Mel Gibson die in een dronken bui wat anti-Joodse opmerkingen heeft gemaakt, zijn tv-serie werd onmiddelijk geschrapt en hij komt denk ik ook niet meer in Amerika aan de bak.
Dus er verschilt weinig tussen Amerika en Nederland, behalve dat de kerk in Amerika veel meer invloed heeft, dus doe niets wat in de bijbel verboden is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6