Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

We zijn weer een paar weekjes verder en oooo wat genieten we! Het koken en het vinden van produkten in de winkels gaat al een stuk beter :mrgreen: Dat de BBQ bij het complex inmiddels is aangesloten scheelt ook een heel stuk!!
De kinderen zitten op school en gaan met een grote grijns en hebben het naar hun zin. Jongste moet door de juf nog regelmatig uit de droom geholpen worden dat de vrijheden die hij op de NL school had (die was echt schokkend vrij...dat heb ik ook al die jaren gevonden en als het niet voor het laatste jaar was geweest had ik hem eraf gehaald!!) hier echt niet gelden... maar hij doet dapper zijn best!
Al zit ie wel te zuchten omdat ie een jaar terug nog wegkwam met 10 rivieren en ze dan echt niet allemaal goed hoefde te hebben en nu 25 staten en hoofdsteden moet kennen, kunnen aanwijzen EN foutloos schrijven :mrgreen: :mrgreen: We oefenen braaf met hem mee.... :?

We zuchten zelfs minder en minder als er weer een formulier moet ingevuld... ik bedoel wees eerlijk wat heb je liever als ouder: een 10 jarige die ongevraagd een 16+ film al heeft gezien, of het ondertekenen van een formulier voor een 18 jarige dat ie 13+ zonder vragen mag kijken??

We kijken uit naar de eerste herfst hier... wat gaat het weer ons dan brengen??
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door SophiaB »

Hoe ging het met hun Engels? Of hadden ze het al een beetje onder de knie? Nu weet ik niet precies hoe oud jouw kinderen zijn hoor, behalve de oudste van 18 natuurlijk, haha.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

De jongste twee zijn 13 (september 14) en 10. Zij hebben in NL wel iets van Engelse les gehad, maar vonden dat in NL een combi van 'nog niet nodig' en 'te spannend om je mond open te doen' en natuurlijk hebben ze er wel veel van opgestoken, maar het was eigenlijk allemaal passief.

Nu doen ze actief mee en kwekken heel wat af. In gesprekken met buren en in winkels en restaurants mengen ze zich netjes in het Engels. Ook bij de principals op hun scholen hebben ze zelf hun zegje gedaan.
Ze zijn dus eigenlijk gewoon in het diepe gegooid.. maar na twee weken drijven ze nog steeds en het heeft er dus alle schijn van dat ze binnenkort kunnen zwemmen!

Een paar uur verder dan de laatste post en onze ipads staan vol met apps en sites om de staten te oefenen...
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Aquell »

Ik heb Geo Pro gebruikt voor de Staten en hoofdsteden....
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Gebruikersavatar
Baksteen666
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 mar 2013, 10:09
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Victoria, BC, Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Baksteen666 »

Dit komt dan waarschijnlijk erg in de buurt:

http://www.sporcle.com/games/g/states

http://www.sporcle.com/games/g/uscapitals


Mooi om te horen dat het goed en nog beter gaat!
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Ja Baksteen!! Die hadden we ook al gevonden :mrgreen:

Onze 10 jarige was erg weerbarstig en wilde eigenlijk helemaal niet, maar dankzij de apps zitten ze er nu bijna alle 50 al in... en dat hoeft nog niet eens. We overhoren elkaar nu in het zwembad en meestal weet ie meer dan wij :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Baksteen666
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 mar 2013, 10:09
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Victoria, BC, Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Baksteen666 »

Ikzelf vind het erg leuk om te doen van die topografische toetsjes.
Mijn ervaring is, maar die kan mogelijk heel anders voor anderen zijn, is dat je dit in het begin goed moet leren, als je het daarna eens per maand nog eens doet, dan blijft het actieve kennis.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Ja, wij blijven het ook allemaal bijhouden... ook jongste dochter (die dat onderdeel dus qua school de dans ontsprongen is), moet het van ons leren... NY is nu eenmaal een andere kant op dan SF en hoe we ook konden lachen om de vakantiegangers in de vakantieman, ik wil echt nooit dat wij zo onnozel gaan overkomen..

Op deze manier is het ook echt leuk en ook nog makkelijk leren!
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Update-je van ons...

Verhuizen... waarom zou je als je het goed hebt? Emigreren is helemaal dom... je hebt geeeeeen idee wat je jezelf op de hals haalt; er is zoveel meer dan je je kunt verzinnen!! En toch... er zijn van die mensen die het doen :shock: :shock:
Regelmatig kijken we elkaar hier aan en zeggen we... dat we dit gewoon gedurfd hebben!
Zou je verhuizen alleen vanwege het weer? Mijn gevoel zegt dat het antwoord nee zou moeten zijn, immers in Alaska en Nederland wonen ook nog mensen :wink: (dikke knipoog voor degenen die mijn smilie niet zien!)

Maar oooo wat genieten we!! We hebben het iedere dag over het weer, iedere keer als we naar buiten gaan. Het doet iets met mensen dat je niet hoeft na te denken over een trui, een plu, een andere mogelijkheid om een feestje te geven. Het stemt mensen milder.

Af en toe moet ik lachen om de jaren '50 (in mijn voorstelling, want ik ben van daarna...) leefstijl van de mensen, om de krakkemikkige stekkers die zeer geregeld vonken alsof de boel gaat ontploffen, om de politieke reclame spotjes waarin mensen elkaar aanraden/afkraken, om de 'Hi, my name is ..' en de 'How are you' riedel (die als je het goed bekijkt gewoon NET iets langer is dan in NL, maar even ongeinteresseerd..) en vraag ik me af hoe 2 zo verschillende werelden op een aardbol passen.
Maar al snel koester ik me in de hulpvaardigheid van het winkelpersoneel (als je een NEE krijgt is het in ieder geval na een , meestal ongewenst :mrgreen: , half uur zoeken..), in de luxe om als voetganger over een parkeerplaats te sjokken, in de refills, in het weer, in het weer, in het weer, in het schoolsysteem (na een diepe zucht vanwege de ongeschiktheid van 90 % van de kast van jongste... allemaal hemdjes en er moet een mouwtje aan zitten), in het makkelijke verkeer, in de sportwedstrijden (voor de hele familie, ook als je niet van sport houdt), in het weer, in het overnieuw beginnen halverwege je leven, in de kinderen die rap rap rap Engels leren en het zooo naar hun zin hebben.

Kortom, ik denk dat we succesvol overgekomen zijn!

Ach soms doe je iets onbedoelds... Would you like a cart or a basket?? NO Thanks, I'm good ... was NIET het goede antwoord... de beste man probeerde me aan mijn verstand te peuteren dat het verplicht is :mrgreen:
De handwerkzaken snappen niet dat ik tussen die rekken en rekken met de mooiste 'yarn' op zoek ben naar dat wat heel Europa gebruikt (katoen nr 3) maar wat ze hier tegen bezopen prijzen mondjesmaat hebben... (7-9 dollar voor 50 gram 5 kleuren max, in NL 2-2,50 euro in 45 kleuren..)

Ik kan wel zeggen dat het de kleine dingen zijn die het doen... of zijn die dingen niet zo klein?? Natuur, beleefdheid (discussieer maar lekker of ze het menen, alstublieft en dankuwel horen, doet het voor mij!), rust en orde en regelmaat op de scholen, Haloween (ook voor kinderen van boven de...nou ja volwassenen dus :D ), ruime openingstijden, goedkope bioscopen...en het weer (had ik dat al gezegd??)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Vito »

Klinkt heerlijk, jouw update!! :thumbup: Super dat je het zo naar je zin hebt.
En denkt iedereen er hetzelfde over, ook de kids?

Misschien toch maar inschrijven voor de lottery dit jaar als ik jouw enthousiaste verhaal zo lees :wink:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4989
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door hemmie »

Wel jammer dat het weer zo tegenvalt :-D
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Vito,

Iedereen heeft het naar zijn zin. Natuurlijk zijn er 'dingen'. Een appartement is zeker niets voor ons op de langere termijn. Nu ben ik een flattenkind, dus misschien pas ik me daardoor ook wel weer wat makkelijker aan, maar jongste is merkbaar 'zijn huis' kwijt. (en dan bedoel ik dus de woonruimte op de begane grond, niet ons huis in NL). Maar dat is tijdelijk!

Verder merk ik wel dat ik vroeger tegen iedereen riep... lottery?? tuurlijk... moet je doen!! Nee zeggen kan altijd nog. Daar ben ik toch wel voorzichtiger in geworden :D . Het is natuurlijk altijd je eigen besluit en je dwingt niemand om te emigreren. Het is ook niet iets waar je iemand even in praat, maar ondanks onze zeer voorspoedige overtocht (ik heb nu al heimwee naar hier en ik ga in januari maar voor 6 dagen naar NL), merk ik gewoon dat het echt echt echt niet voor iedereen is; dat de neuzen allemaal 1 kant op moeten staan en dat het goed Engels spreken van.... hoe zal ik het zeggen... iedereen die niet direct een Engelstalige omgeving in 'gedwongen' wordt zoals werk of school een absolute noodzaak is om niet te gaan verpieteren.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7220
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dude »

Toch even een vraagje want wij komen er deze week ook aan: hoe is het weer ???



:mrgreen:
Heerlijke update!
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18772
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door kastelke »

Dbacks2, dat is heel herkenbaar, wat je schrijft. Zelf zouden we onze emigratie onmiddellijk overdoen! Meer nog: we hebben spijt dat we die knoop niet 5 of 10 jaar eerder doorgehakt hebben. Maar door mijn job hier word ik zeer regelmatig geconfronteerd met mensen bij wie de immigratie alles behalve goed uitgedraaid is, mensen die echt al jaren krabbelen om hun bestaan op te bouwen. Inderdaad, soms omdat hun Engels echt niet goed genoeg is. We wonen hier in een streek met ontzettend veel competitie als het op jobs aankomt, en dan val je al snel af als je Engels niet echt goed is. Soms is hun Engels wel goed genoeg, maar hebben ze gewoon het verkeerde beroep. Mensen in HR, Advertising en Marketing: het is een ramp om als immigrant die jobs te pakken te krijgen.
(anderzijds zie ik ook wel mensen waar ik de grootste moeite mee heb om te communiceren omwille van hun zeer gebrekkige Engels, maar die hadden totaal geen probleem om een job als vrachtwagenbestuurder (long haul), poetser of hamburgerflipper te pakken te krijgen. Maar dat zijn minimum wage jobs en daar overleef je hier niet mee)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Bart... ook voor de meelezers hier... ook al noemen ze het hier in de ochtenden 'sweater-weather'...het is zomer hier hoor!! 4 Oktober hebben we de triple digits nog gezien.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door SophiaB »

Geweldige update! Over het weer: heb vandaag nog lekker buiten kunnen zitten maar de herfst komt er nu echt wel aan. Toch kan ik het weer hier veel beter hebben: echte seizoenen, een lucht die ECHT blauw is en regen waar je meestal naar hebt uitgezien. Alleen daarom al zou ik toch niet meer in Nederland kunnen wonen denk ik :D
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

Blij te lezen dat het zo goed bevalt !

Alleen begrijp ik toch nog steeds niet hoe iemand kan juichen over temperaturen van boven de 100F.

We hebben hier deze zomer meerdere weken gehad van tussen de 100 en de 106 en brandende zon - en niemand die er vrolijk van wordt hier.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Ooooo het is zooo mooi hier en zoooo lekker!
Ik weet ook niet hoe het kan... want in Florida kon je kiezen uit 29/30/31 graden.. niet meer en niet minder, en daar had ik het hele dagen benauwd en veel te warm en gingen we zwemmen had ik het stervenskoud.
In Nederland was ik de eerste die ging juichen als er mooi weer voorspeld werd...maar ook een van de eerste piepers dat het wel vies klam in huis was. Airco om in te slapen, geen vliegen, amper muggen.... heeeeerlijk!

En nu is het 6 oktober (Bart... di/wo zit er een restje tropische storm in de lucht en wordt er ALWEEEER :mrgreen: regen voorspeld... dus do misschien nog een staartje..) en flipflop ik vrolijk door. We zwemmen nog steeds terwijl de voor je gevoel misplaatste haloween en kerstspulletjes (die laatste nog maar heel weinig hoor) in de winkels liggen. Haloween is toch pas.... euh... oooo over 3 weken al :mrgreen: :mrgreen:

Dbacks zal nooit meer anders willen... ik zal een winterdag met sneeuw en rode wangen van de kou wel gaan missen en een herfststorm, maar kiezen hier of NL?? Hier!! (Per slot hebben we 's winters volop sneeuw op 2,5 uur rijden ...)

En nu... lekker naar de bios! Nog zo'n heel klein dingetje van het dagelijks leven dat mijn mondhoeken naar mijn oren krijgt...
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Gabbyxx »

Wat fijn voor jullie! :) Ik vind het juist heerlijk die warme zomers..ik word er juist vrolijk van. :D
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

Maar hebben jullie dan geen zweet klieren ?!
Hier loopt het water over mijn lijf en mijn gezicht en halverwege de dag stink ik alweer.

Ik ben hier nog nooit iemand tegengekomen die vol vreugde was over rond de 42-43 graden weken achter elkaar - met brandende zon.
Mensen die het zich half kunnen permitteren verhuizen naar de kust vanwege de graden koeler daar.

Of laten jullie de hele dag de airco loeien ?

Oh jullie kunnen nog zwemmen ? Ons bad ligt nu teveel in de schaduw door de lagere stand van de zon en ook door de koelere nachten blijft het water nu te koud.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer