Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door LittlePhoenix »

Yep, waterkoker gebruik ik ook. Gaat veel sneller. En is een mooi klusje voor de kinderen als ze helpen met koken. Ik hoor hier ook steeds vaker dat mensen de Nuwave gebruiken om te koken.
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Aquell »

Dutchess schreef:15% is toch ook al mooi meegenomen? Als je een deductible hebt van $1500, bespaar je $225 in belasting.

In principe is het natuurlijk zo dat hoe lager de out-of-pocket (deductible & coinsurance/copays), hoe hoger de premie (of dat nou een HMO of PPO is - en ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt met een "gewone" PPO - PPOs hebben ook deductibles en coinsurance). Het hangt helemaal van je individuele situatie af wat voordeliger is, en helaas kun je dat niet altijd voorspellen.

Maar we gaan hiermee nogal :offtopic:

Dbacks & Dbacks2, ik vind het heel leuk om jullie ervaringen te lezen!


Ik zal er niet te diep op ingaan. Ik heb zoals dutchess aangeeft een high deductible plan wat volgens mij bijna 40% goedkoper is als de variant waarvoor je geen HSA mag gebruiken, dus geen belasting voordeel op je deductible copys etc. Ik heb voor de hele bevalling +/-$3500 betaald allemaal met mijn HSA. Wij hebben van onze verzekering rekenen voorbeelden gekregen en daaruit kwam eigeijk uit dat het niet heel veel uitmaakte welke variant verzekering je hebt. Mijn mening is dat voor jongere mensen die niet elke week bij de doctor zitten een High Deductible plan beter is. Daarnaast heb ik begreppen dat na de $4000 alles 100% vergoed wordt. Ik heb dus 4000$ op de HSA staan en zou dus nooit voor een verrassing moeten komen testaan. Overigens mag ik ook mijn lenzen, lenzen vloeistof bril en andere oog hulpmiddelen ermee betalen.

Ik gebruik vaak google maps op mijn telefoon. Ik vind dat persoonlijk meer up to date als een Tom Tom. Ik ben een keer gigantisch verkeer gereden in NY en sindsdien heb ik Tommie met pensioen gestuurd. Leuk om al die verhalen te lezen....
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Ze waren bij de bank echt vriendelijk hoor! We hadden het alleen niet aangepakt zoals hier gebruikelijk; je maakt een afspraak en dan hebben zij alle tijd voor je. Ze bleven nu ook maar zeggen... we'll get you guys out of here (en nee dat was niet sarcastisch :-) )

Ik zou het in NL niet in mijn hoofd halen om de bank even te bellen voor een afspraak voor een pasje, zodat ik niet hoefde te wachten... ze zien je daar aankomen!

En zo zijn er zoveel kleine dingen! Sommige leuks anders, sommige dom ander (in onze ogen dan), sommige anders anders :mrgreen:

Het gas gaat op mijn checkout lijstje... het laatste wat ik wil is een switch naar gas terwijl ik dit net onder de knie heb en dat dat ook weer anders is dan verwacht!

Laat ik nog eens iets noemen, gewoon iets echt kleins. In NL als er een papiertje onder een deksel zit is dat er in 99% van de gevallen makkelijk af te halen (alleen goedkope merken willen wel eens een mes verlangen). Hier zit alles erop alsof het voor de eeuwigheid is!!
Alle formaten zijn anders; van verpakkingen, papier (handig (NOT) als je NL papieren (bv geboortebewijs) hier wilt kopieren) , vuilniszakken en zakjes.

Ik vraag me steeds af hoe een eenpersoonshuishouden hier draaiend blijft met al die megahoeveelheden.

Alles is hier zoveel meer mensen/handen werk. In de supermarkt bv... iemand bij de kassa, iemand die de boodschappen inpakt, iemand die je bon nog controleert. Twee meer dan in NL. In de meeste winkels loopt meer personeel dan er klanten binnen zijn.. Hoe blijven ze bestaan vraag ik me dan af... maar als je iets komt vragen word je snel en goed geholpen. Het 'als het er niet staat dan hebben we het niet' kennen ze hier echt niet.

Het meest verbaas ik me misschien wel over het feit dat ze echt geen begrip hebben dat er mensen zijn die een andere taal volledig beheersen maar het Engels niet of minder. En dat met al die emigranten, want je ontmoet echt mensen uit alle windstreken van de wereld!. Iedereen is stikvriendelijk hoor..en gelukkig is ons Engels goed... maar als we vertellen dat de kleintjes nog geen Engels spreken, kijken ze heel vriendelijk, verzekeren ze je dat alles goed komt en vervolgens.... ratelen ze zo tegen ze door in het Engels. De meesten passen niets aan; geen snelheid, het woordgebruik niet. Het gaat allemaal op een onnozel-vriendelijke manier, waardoor je het snel vergeeft en tussendoor maar een beetje tolkt ipv een bak Nederlands over hen heen te storten.

Nog iets leuks anders... recliners! In Nederland wil een bejaarde nog niet dood gevonden worden in zo'n stoel, hier vind je ze overal, ook ingebouwd in bankstellen. Zou het te maken hebben met het feit dat je hier gigantisch veel meer loopt? Met 2 gangen supermarkt hier had ik er in NL de hele (niet zo grote, geef ik toe) Appie er 3 keer opzitten. Die 10 Nederlandse meters op het parkeerterrein zijn te verwaarlozen; zelfs als je hier recht voor de deur op de eerste plek staat moet je die 10 meter afleggen.
Maar GEEN parkeerautomaten of muntjes in karretjes!!! (al moet wel gezegd dat de meeste karretjes jaren geleden met pensioen hadden gemogen)

Schoolsupplies... oooooo wat gaat die school schrikken van onze jongste :shock: :? :oops:
Er staat handsanitizer op zijn lijstje... meestal is ie zoooo smerig als ie thuiskomt dat ik 'm zelfs na een bad nog moet naboenen. Ook hebben we maar even verteld dat 'shit' in NL niet meer betekent dat 'getsie/jammer/verdikke/het lukt niet/oohhh neee' en dat we trainen om het niet te gebruiken maar willen ze hem misschien vergeven als het er toch uitfloept?? (en dan maar hopen dat het f*ck, wat we thuis niet bezigen maar in NL toch ook vaak te horen is en niet wordt weggeppiept uit films, niet ineens als vervanging opduikt..)

Posterijen... Hulde aan de post in NL, hoewel ik die vier weken geleden nog verfoeide :D
Ze moeten hier echt een nadenken over het systeem denk ik, want het duurt allemaal eeuwen en er raakt van alles kwijt... en DUUR dat het is!!
Onze zipcode is er eentje die kennelijk een keertje vergeten is.. als je die intikt denken 9 van de 10 computers dat we heel ergens anders wonen. Omdat de weg waaraan we wonen langer is dan je ooit vrijwillig gaat lopen zijn er ook talloze postbezorgers voor... complexen die voor de een bekend zijn heeft de ander nog nooit van gehoord. Om dit makkelijker te maken krijgt je zipcode een andere code dat het gebied verkleint. In een gated community heb je dan een postbus ergens in het midden van het park; dus geen brievenbus in je deur, maar zonder namen... dus iets fout op de envelop (of een Nederlandse 8 of een 2) en de houvast van de naam is er niet... nou ja vul maar in!
Versturen moet je ook niet willen: een kleine envelop met een cap en een Tshirt naar NL: 39 dollar (en dan zit het nog steeds gewoon op de POST!) tracken is mogelijk, maar weg is weg. Een kartonnen envelop met een wat dikke kaart: 9 dollar.

Mazzel heb ik dan weer tov NL met mijn maatje meer; hier kun je zelfs dan leuke dingen kopen voor kleine prijzen... een broek voor 12 dollar... dat is er in NL niet. Ook zijn 'soortgelijke' dingen 1 prijs. Bv smeerkaas krijgt geen duppie opslag vanwege een likje sambal of een langsgelopen plakje ham. Magnetron maaltijden (of je daar nu voor of tegen bent) zijn er 'normaal' maar ook calorie beperkt en vegetarisch.

Ik kan nog doorgaan en doorgaan.. dus zal ik maar zeggen ..wordt vervolgd!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

Als je zo'n gemeenschappelijke brievenbus hebt met allemaal vakjes met deurtjes ervoor: het wil helpen als je een papiertje met je naam duidelijk geschreven in je brievenbusje plakt.
Wat ook werkt is uitvissen wanneer de postbode langskomt en een paar keer er staan met en flesje water oid.
De meeste wijken hebben vaste postbodes - en die hebben echt hart voor hun werk.
Ik heb in Ned. nooit geweten wie 'mijn' postbode was en ik heb zeker daar nooit hem omhelsd - en hij mij - met beiden tranen in de ogen omdat ik ging verhuizen.
Maar als er in jouw post-rayon veel met particuliere diensten en/of invallers gewerkt wordt kan de bezorging heel slecht zijn. Op ons vorige adres hebben we daar ook een paar jaar problemen door gehad - er raakte van alles kwijt en ik kreeg echt teveel post voor onze personen met compleet andere adressen in mijn brievenbus. Klagen helt niet. Had je maar moeten aantekeken zeggen ze dan.

Dat alles zo 'verzegeld' is, is een gevolg van de Tylenol scare van vele jaren geleden. Toen heeft iemand in een aantal potjes T. (in IL als ik me goed herinner) giftige pillen gestopt en de potjes terug in het schap gezet. Daar zijn een aantal mensen door doodgegaan. De dader is nooit gevonden.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door LittlePhoenix »

Hier in zuid Florida wonen zo ontzettend veel mensen die slecht of geen Engels spreken, dat je hier echt niet vreemd aangekeken wordt als je geen Engels spreekt. Al stappen veel mensen wel meteen over op Spaans, zelfs als de persoon aangeeft uit bijv. IJsland te komen. Is soms grappig in het hondenpark, komt er iemand die slecht Engels spreekt en binnen no time wordt er heen en weer geroepen tot we een groep mensen hebben die kunnen vertalen. Zo moest ik vertalen voor een Duitse vrouw die vertaalde voor een Oostenrijkse :)

Hier kan ik me juist ergeren aan mensen die gewoon doorratelen als je aangeeft geen Spaans te spreken. En in Nederland had m'n man vaak moeite omdat Nederlanders hun spraak ook niet aanpassen aan mensen die slecht Nederlands spreken. Was echt zeldzaam als iemand duidelijker, langzamer, en met makkelijkere woorden tegen hem sprak.

En het vloeken hier, dat vond ik in het begin ook moeilijk. Woorden zoals sh*t die in Nederland maar weinig betekenen worden hier veel zwaarder opgenomen. Aan de andere kant vind ik dat veel volwassenen hier wel heel erg vloeken!

En ja, handsanitizer is hier heilig op school. Zelfs in Middle School zie je de kinderen de hele dag hun flesje gebruiken. Op zich vind ik het goed dat ze proberen kinderen goede gewoontes aan te leren, maar aan de andere kant leren kinderne niet hoe sanitizer correct gebruikt moet worden. Even snel snel wrijven met een drupje sanitizer heeft geen nut. Beter om kinderen te leren hun handen goed te wassen op de juiste momenten.
Net zoals de meeste mensen niet weten hoe die wipes gebruikt moeten worden. Hoor zo vaak dat ze de wipes gebruiken op openbare toileten en dan denken ze dat het veilig is. Maar je moet een oppervlak goed nat maken, meerdere minuten nat houden (meeste goedkope merken is dat zelfs 10 minuten!), en dan pas is het grootste deel van de bacterien enz. weg. Even snel de bril afvegen met een wipe heeft weinig nut, behalve dan dat de boel minder plakt :lol:

Zipcode, yep, ook regelmatig problemen mee. Onze zipcode is voor een andere stad en dat geeft problemen met bezorgers. Zo kunnen we maar heel weinig eten laten bezorgen omdat onze zipcode buiten de bezorg route valt terwijl het restaurant wel hier in de buurt is. (En ja, we kunnen het dan gaan ophalen maar als je ziek bent en/of meerdere zieke kinderen in huis hebt is laten bezorgen soms wel handig).

Een briefje met naam op de bus was absoluut niet toegestaan in onze buurt in Utah. Geen idee waarom, maar vond het zo vervelend. De postbode maakte regelmatig fouten en ik liep dan naar het juiste adres met zo'n verkeerd bezorgde envelop, maar dat was heel raar en de buren keken me vreemd aan. Verkeerd bezorgde post stuur je return to sender of gooi je weg (wat volgens mij tegen de wet is).

Maar wij hebbn in Nederland ook heel veel problemen met post gehad. In Duitsland maar heel weinig, en vond de service op het postkantoor daar ook super.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

Het briefje zit aan de binnenkant, in de brievenbus-vakje. De enigen die het zien ben jij - als je het deurtje openmaakt - en de postbode, als die de hele voorkant weghaalt. En om de postbode gaat het !
Sommige postbodes doen het zelf, namen opschrijven en in de vakjes plakken. Het is in feite gewoon een kwestie van de postbode helpen, want zeker als er een vervanger komt is het plezierig als er namen zijn.
Het helpt ook als je je huisnummer er even duidelijk bij zet.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door SophiaB »

Haha ja dat iemand ook wel eens een andere taal zou kunnen spreken is bijna ondenkbaar! :lol: Ik heb de gekste vragen/opmerkingen al gehad:

- Do you have some sort of er, language, like, in Holland? (Nee, we doen gewoon net als de aapjes, "kek! kek! kek!" en met de armpjes onder de oksels op en neer springen)
- Do you speak Dutch? (dat was onze huisdokter (!) die weet dat ik hier nog geen tien jaar woon (!) en zelf komt-ie uit Ierland (!))
- Is it true that if you translate your language word for word, it will sound all wrong in English? (no comment)
- Have you forgotten your Dutch yet? (niet zo'n gekke vraag op zich, maar de man was erg verbaasd dat ik het nog bijna dagelijks gebruik)
- I can't imagine you speaking Dutch! You seem so normal! (kuch... bedankt... denk ik...)
- Amazing how you can speak two languages like that! (och, valt wel mee, alle 16 miljoen babies leren het vanzelf in Nederland en op school leren we al vroeg een soort van basis Engels)

Er zijn er nog wel meer maar nu ben ik uitgekletst voor vandaag :D

De vraag die ik overigens nooit, maar dan ook NOOIT hoor, is "where are you from?" van mensen die ik voor het eerst ontmoet :shock:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door RiverCola »

Dus de Canadezen zijn nog erger dan de Amerikanen?????? :shock:

:lol:
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

USInsider schreef:Het briefje zit aan de binnenkant, in de brievenbus-vakje. De enigen die het zien ben jij - als je het deurtje openmaakt - en de postbode, als die de hele voorkant weghaalt. En om de postbode gaat het !
Sommige postbodes doen het zelf, namen opschrijven en in de vakjes plakken. Het is in feite gewoon een kwestie van de postbode helpen, want zeker als er een vervanger komt is het plezierig als er namen zijn.
Het helpt ook als je je huisnummer er even duidelijk bij zet.
Die is slim! Gaan we meteen doen :clap:
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door LittlePhoenix »

Briefje aan de binnenkant mocht dus echt niet in onze wijk. Buitenkant trouwens ook niet.

Maar hier in Florida heeft de postbode in de eerste dagen dat we hier woonden zelf een sticker in de bus geplakt. Is geloof ik een sticker van de doorstuur service ofzo. Stickers mogen dus blijkbaar wel van de USPS.
dafkapin
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 24 mar 2010, 17:07
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door dafkapin »

SophiaB schreef: - Amazing how you can speak two languages like that! (och, valt wel mee, alle 16 miljoen babies leren het vanzelf in Nederland en op school leren we al vroeg een soort van basis Engels)
dan moet je de gezichten voorstellen als ik op reis vertel over de basis drie talen in België en dat de meeste Vlamingen dan bovendien ook nog een basis Engels beheersen :lol:

ben al een paar keer met open mond aangegaapt als ze horen dat ik me kan behelpen in 5 talen
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door SophiaB »

Haha! En dan te bedenken dat Canada officieel tweetalig is - maar er zijn maar weinig die daadwerkelijk allebei spreken - laat staan vijf! :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Excessive heat warning of niet... wat voel ik me thuis hier!!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Vito »

Goed om te horen :thumbup:
Ben wel benieuwd hoeveel graden excessive heat is in Arizona?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Petra/VS »

Mijn man is op het moment in Scottsdale, AZ, en vertelde 109 F (42,77 C)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Heat warning is meestal boven de 110.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4013
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Loek »

Dbacks2 schreef: Posterijen... Hulde aan de post in NL, hoewel ik die vier weken geleden nog verfoeide :D
Ze moeten hier echt een nadenken over het systeem denk ik, want het duurt allemaal eeuwen en er raakt van alles kwijt... en DUUR dat het is!!
....
Versturen moet je ook niet willen: een kleine envelop met een cap en een Tshirt naar NL: 39 dollar (en dan zit het nog steeds gewoon op de POST!) tracken is mogelijk, maar weg is weg. Een kartonnen envelop met een wat dikke kaart: 9 dollar.
Uit je opmerking blijkt dat je dit soort zaken nog heel erg vanuit een Nederlands/Belgisch perspectief bekijkt. Als je namelijk per post iets verstuurt binnen Amerika kost het geen scheet en het is er best wel snel. Amerikanen die met enige haast iets willen versturen binnen Amerika kiezen voor FedEx of UPS. Zelfs die zijn niet echt duur als je niet teveel haast hebt, kijk maar naar de verzendkosten van Amazon bijvoorbeeld. Maar hoevaak denk je dat de gemiddelde Amerikaan een pakketje naar Europa verstuurt? Bijna nooit en dat is meteen de reden dat het zo duur is; schaalvergroting zorgt voor lagere prijzen en zolang alle Amerikanen niet een familielid in Europa hebben zal die prijs wel zo hoog blijven. Ik moet ook zeggen dat ik in de afgelopen jaren zeldzaam iets naar NL stuur. Inmiddels kunnen ze alles wat we hier hebben daar ook wel kopen, en anders is er wel weer een keer vriend of familie op bezoek die wel iets wil meenemen.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Kwestie van meer ervaring Loek??
Feit blijft dat we een Loomset missen die is 5 weken onderweg vanuit NL en wordt als verloren beschouwd. Verder zijn er 2 greencards een week of 6 langer onderweg geweest dan de andere 4, 2 SSN zijn helemaal niet aangekomen en er is nog een pakket onderweg hiernaartoe en eentje naar NL die er al meer dan een week moesten zijn. Verder is versturen vanuit NL hierheen ook duur... maar niet zo erg als omgekeerd.

Maar ik zal niet klagen hoor.. de zon is heerlijk, de mensen vriendelijk en ik ben heel blij hier te zijn!
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door LittlePhoenix »

Problemen met de post ligt ook aan waar je woont. In ons eerste huis in Utah hadden we ontzettend veel problemen met de post. Was echt belachelijk hoeveel niet aankwam. In ons tweede huis in Utah al veel minder problemen, maar dat kwam ook omdat we leukere buren hadden die verkeerd bezorgde post gewoon even kwamen brengen.
Hier in Florida heb ik nog niet vaak problemen gehad.

En het is hier inderdaad gebruikelijk om UPS en Fedex te gebruiken voor belangrijke dingen. Zo gebruiken wij UPS als we iets naar schoonpapa sturen waarvan we zeker willen weten dat hij het ook echt krijgt (maar dat heeft meer te maken met familie die een beetje vreemd is en post steelt/laat verdwijnen. De postbode daar is super!). De UPS bezorgers kennen schoonpapa en rijden langs z'n werk in de stad om pakjes af te geven i.p.v. helemaal naar de ranch te rijden. Is handiger voor schoonpapa en makkelijker voor de bezorger.
dickdale
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door dickdale »

Dbacksen, mooi om jullie verhaal te lezen. Zeker om te lezen hoe jullie er in (hebben) (ge)staan. Is dit jullie American dream? :thumbup: Geniet er van!
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer