Toch groeit de staat nog steeds qua bevolking naar mijn weten.Centrino schreef:De middenklasse daarentegen verlaat de staat in dichte drommen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: winnaar nr. 3: GJK
Re: DV-2011: winnaar nr. 3: GJK
-
Gast
Dat komt omdat je wekelijks wereldsterren tegenkomt, hahahaha.
Sorrie GJK, ik kon het niet laten. Alle gekheid op een stokje, ik mag ook niet oordelen, ik ben er nog nooit geweest. Ik vind het alleen wel jammer dat je de rest van Amerika niet wil proberen alleen maar om het weer.
Ik wens je veel succes in Spanje toe!
Sorrie GJK, ik kon het niet laten. Alle gekheid op een stokje, ik mag ook niet oordelen, ik ben er nog nooit geweest. Ik vind het alleen wel jammer dat je de rest van Amerika niet wil proberen alleen maar om het weer.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het artikel dat Centrino aanhaalt, lees ikHockey schreef:Toch groeit de staat nog steeds qua bevolking naar mijn weten.Centrino schreef:De middenklasse daarentegen verlaat de staat in dichte drommen.
Dat is een negatieve bevolkingsgroei.Nearly four million more people have left the Golden State in the last two decades than have come from other states. This is a sharp reversal from the 1980s, when 100,000 more Americans were settling in California each year than were leaving. According to Mr. Kotkin, most of those leaving are between the ages of 5 and 14 or 34 to 45. In other words, young families.
Als ik echter bij de US Census ga kijken, dan zie ik tussen 2010 en 2011 een positieve bevolkingsgroei. En tussen 2000 en 2010 zou de bevolking met 10% toegenomen zijn... Dat lijken me officiele bronnen, die ik in dat artikel echter niet kan vinden. De rest van het artikel neem ik dan ook maar met een korrel zout aangezien het 'hear say' dingen zijn en ik geen officiele bronvermeldingen zie.
http://quickfacts.census.gov/qfd/states/06000.html
Verder wordt dat hier bevestigd: http://www.ppic.org/main/popup.asp?u=.. ... California has experienced rapid population growth
en als je google gebruikt en 'population growth california' ingeeft, dan zie ik ook niet direct een afname.
(wat niet wegneemt dat ik zelf CA nooit op mijn verlanglijstje zal zetten, maar dat komt dan eerder door het failliet van de staat dan door de positieve of negatieve bevolkingsgroei)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Niet noodzakelijk. De clou zit misschien in de "from other states". Er verhuizen meer mensen van Californië naar andere staten dan dat er mensen van andere staten naar Californië verhuizen. Dat zegt niets over immigratie uit het buitenland. Die immigratie kan voor een bevolkingsaangroei zorgen, terwijl de bewering uit het artikel waar kan blijven.kastelke schreef:In het artikel dat Centrino aanhaalt, lees ikDat is een negatieve bevolkingsgroei.Nearly four million more people have left the Golden State in the last two decades than have come from other states. This is a sharp reversal from the 1980s, when 100,000 more Americans were settling in California each year than were leaving. According to Mr. Kotkin, most of those leaving are between the ages of 5 and 14 or 34 to 45. In other words, young families.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus alleen de buitenlanders die niet beter weten, komen naar CA, en de Amerikanen die slimmer zijn gaan er niet naartoe of trekken er zelfs weg als ze de kans krijgen?
Elke
Het gaat over een netto-uitstroom van Amerikanen. Dat betekent niet dat er geen Amerikanen van andere staten naar Californië verhuizen, wel dat er nog meer van Californië naar andere staten verhuizen.kastelke schreef:Dus alleen de buitenlanders die niet beter weten, komen naar CA, en de Amerikanen die slimmer zijn gaan er niet naartoe of trekken er zelfs weg als ze de kans krijgen?
Hier is een artikel van Joel Kotkin (de prof die in het WSJ-artikel geïnterviewd wordt) van vorig jaar: http://www.newgeography.com/content/002 ... n-comeback
Onderaan staat een tabel, en daarin zien we:
Net domestic migration by state 2010-2011: California: -65705
Ik ben helemaal niet alleen maar in socal geweest en hoe kom je er in hemelsnaam op om mij te citeren en vervolgens te zeggen dat het onzin is wat ik zeg over socal en de rest vd vs als andere staten waarmee je socal vergelijkt een totaal ander klimaat hebben? Je zit halve regels te lezen, want als je goed had gelezen had je gelezen dat ik erbij zeg met een vergelijkbaar klimaat.cincijansen schreef:Dat komt omdat je wekelijks wereldsterren tegenkomt, hahahaha.
En ik vind het bijzonder arrogant om mij te oordelen omdat ik niet in een 4 seizoenen klimaat meer wil leven.
Grappig hoe typisch Nederlands je nog steeds oordeelt daar vanuit de VS, maar altijd nog beter dan het neppe gedrag waar bovengemiddeld veel amerikanen zich schuldig aanmaken.
Ik bedank de anderen voor hun reacties, ik ben er inmiddels wel achter dat elk land zn voor- en nadelen hebben, maar de plek waar ik woonde, gemiddelde huizenprijs 1,1 miljoen usd, had zelfs al veel te veel nadelen, waarom dan uberhaupt moeite doen te zoeken naar een andere plek met vergelijkbaar klimaat in de vs. En dit slaat helemaal niet specifiek op CA ten opzichte van andere staten. Amerika is een mooi land, maar de conservatieve lucht die je in ontzettend veel dingen terugziet verziekt alles. Als je wat ouder bent met een andere instelling dan de mijne kun je het in Amerika best heel mooi krijgen.
Bedankt voor je reactie. Jammer dan, ik ben ontzettend blij met mijn keuze te zijn vertrokken uit de VS en dat ik nog citizen wilde worden heeft met wensen van andere familieleden te maken en omdat het natuurlijk altijd handig kan zijn in een eventuele toekomst.Old Faithful schreef:Kijk maar eens op deze site van USCISGJK schreef: Even iets anders, weet iemand of er nog een kans bestaat als je een amerikaans adres aanhoudt en minstens eens per jaar terug naar Amerika vliegt na de noodzakelijke x aantal jaren of je toch nog een citizen kunt worden? Of wordt dat echt een onmogelijk verhaal.
Ik denk dat je dan beter in Californië had kunnen blijven.
Overigens voor leden hier die zichzelf in Amerika willen vestigen en zich door mijn verhaal afschrikken, alleen al voor de ervaring was het het waard. Verder ben ik absoluut niet het prototype van het gemiddelde AA lid. Ik heb totaal afwijkende interesses, meningen etc en natuurlijk mijn leeftijd dus nadelen voor mij in amerika kunnen totaal niet relevant zijn voor andere leden.
Ik zou als ik de keuze had het morgen weer doen, ik heb er ontzettend veel geleerd en het was misschien wel de beste beslissing uit mijn leven om de keuze te emigreren naar de VS te maken. Puur alleen al voor de ervaring en het geprobeerd te hebben. Je krijgt spijt van dingen die je niet doet, niet van dingen die je wel hebt gedaan.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar hem je weer zo'n "gemiddelder". Deze lijkt me ook wel interessant, net als de gemiddelde amerikaan, gemiddelede nederlander of gemiddelde belg. Ik zou die man of vrouw nu weleens in het echt willen ontmoeten...het gemiddelde AA lid...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@GJK, hoe zou jij het gemiddelde AA lid willen definiëren dan?
-
Gast
Jeetje GJK, wat een reactie,
Ik wens je nog steeds veel succes in Spanje toe! Ik hoop dat je er vindt wat je zoekt.
Ik snap deze zin niet. Wat bedoel je nou? Ik heb misschien teveel tekst gequote zodat het onduidelijk werd, maar het ging mij om het volgende stukje uit die quoteIk ben helemaal niet alleen maar in socal geweest en hoe kom je er in hemelsnaam op om mij te citeren en vervolgens te zeggen dat het onzin is wat ik zeg over socal en de rest vd vs als andere staten waarmee je socal vergelijkt een totaal ander klimaat hebben? Je zit halve regels te lezen, want als je goed had gelezen had je gelezen dat ik erbij zeg met een vergelijkbaar klimaat.
. Waarom mag ik jou niet citeren en zeggen dat IK dat onzin vind.Dit is echt de top van de top van Amerika in mijn ogen. Dat merk je ook als je wekelijks wereldsterren tegenkomt, al kan me dat persoonlijk weinig interesseren, het zegt toch wat over de levenstandaard hier
Waar oordeel ik over je? Ik zeg dat IK (dus mijn mening) het alleen wel jammer vind dat je de rest van Amerika niet wil proberen alleen maar om het weer. Ik bedoel dat helemaal niet vervelend, ik vind dat gewoon jammer.En ik vind het bijzonder arrogant om mij te oordelen omdat ik niet in een 4 seizoenen klimaat meer wil leven.
Serieus? Gelukkig ben ik nog niet ten prooi gevallen aan het "neppe gedrag waar bovengemiddeld veel amerikanen zich schuldig aanmaken" zoals jij schreef. Het tussen aanhalingstekens geschrevene is niet mijn ervaring en geldt ook zeker niet voor heel Amerika. Misschien ben je zelf toch Nederlandser dan je denkt.....Grappig hoe typisch Nederlands je nog steeds oordeelt daar vanuit de VS
Ik wens je nog steeds veel succes in Spanje toe! Ik hoop dat je er vindt wat je zoekt.
Bedankt Jansen, ik hoop hetzelfde voor jou in de vs. Alleen je voorgaande reacties hadden een dermate denigrerende toon dat ik daar even op moest reageren.
Hockey, overal zijn gemiddeldes van te maken ook van personen die deelnemen aan een forum als hier. Er bestaat geen gemiddeld persoon, maar wel een gemiddelde van allerlei variabelen die iedereen hier heeft. Zoals leeftijd bijvoorbeeld, als er 10 mensen van 40 jaar op dit forum zitten en 10 van 30 is de gemiddelde leeftijd 35. Lijkt me vanzelfsprekend. Nu zullen er weinig leden op dit forum van 65 rondlopen en ook weinig van 18. Het gemiddelde ligt daar dus ergens tussnein, dat wil zeggen dat de meeste mensen hier rond die gemiddelde leeftijd zullen zijn. Ik ben zelf net 23, ik zal dus veel verder in leeftijd afwijken van de gemiddelde leeftijd op dit forum, en daarom zei ik dat ik waarschijnlijk heel veel negatieve punten in Amerika heb ervaren die iemand anders op dit forum totaal niet als negatief ervaart. Ik denk dat ik misschien het jongste lid hier ben die op eigen initiatief een green card heeft gewonnen en weer teruggegaan is naar Europa. Bepaalt geen representatief voorbeeld voor veel anderne op dit forum dus. Ik denk dat er voor de jongeren die besluiten te emigreren naar de vs veel minder positieve dingen te vinden zullen zijn dan de oudere generatie. Vandaar dat ik dus zei dat mijn betoog van een persoon is die sterk afwijkt van de gemiddelden van leden op dit forum. Heel veel negatieve gevoelens zullen dus helemaal niet gelden voor heel veel anderen op dit forum.
Hockey, overal zijn gemiddeldes van te maken ook van personen die deelnemen aan een forum als hier. Er bestaat geen gemiddeld persoon, maar wel een gemiddelde van allerlei variabelen die iedereen hier heeft. Zoals leeftijd bijvoorbeeld, als er 10 mensen van 40 jaar op dit forum zitten en 10 van 30 is de gemiddelde leeftijd 35. Lijkt me vanzelfsprekend. Nu zullen er weinig leden op dit forum van 65 rondlopen en ook weinig van 18. Het gemiddelde ligt daar dus ergens tussnein, dat wil zeggen dat de meeste mensen hier rond die gemiddelde leeftijd zullen zijn. Ik ben zelf net 23, ik zal dus veel verder in leeftijd afwijken van de gemiddelde leeftijd op dit forum, en daarom zei ik dat ik waarschijnlijk heel veel negatieve punten in Amerika heb ervaren die iemand anders op dit forum totaal niet als negatief ervaart. Ik denk dat ik misschien het jongste lid hier ben die op eigen initiatief een green card heeft gewonnen en weer teruggegaan is naar Europa. Bepaalt geen representatief voorbeeld voor veel anderne op dit forum dus. Ik denk dat er voor de jongeren die besluiten te emigreren naar de vs veel minder positieve dingen te vinden zullen zijn dan de oudere generatie. Vandaar dat ik dus zei dat mijn betoog van een persoon is die sterk afwijkt van de gemiddelden van leden op dit forum. Heel veel negatieve gevoelens zullen dus helemaal niet gelden voor heel veel anderen op dit forum.
@GJK, dus jij denkt dat je jonger bent dan het gemiddelde forumlid. Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben. Maar dan vergelijk je je wel met de verkeerde groep (althans in mijn optiek). Ik vermoed dat het gemiddelde forumlid wat naar de VS wil verhuizen jonger is dan gemiddelde forumlid wat niet naar de VS wil verhuizen en dat je als je jezelf met die groep vergelijkt (die dus wil verhuizen) je niet buiten het gemiddelde valt.
Ik ben benieuwd wat er voor de ouderen te vinden is wat wel positief is en voor de jongeren niet te vinden zou zijn.
Ik ben benieuwd wat er voor de ouderen te vinden is wat wel positief is en voor de jongeren niet te vinden zou zijn.
Ja dat is wel waar misschien, maar ik denk dat toch vooral veel wat meer vermogende wat ouderen de stap maken. Een emigratie is verschrikkelijk duur en jonge twintigers hebben vaak die mogelijkheden niet. Ze zullen dus eerder tijdelijk voor bijvoorbeeld een studie naar de VS gaan en ik denk niet dat je in een gastgezin/op campus wonen kunt vergelijken met echt op jezelf wonen en werken in de VS.
Ik denk dat vooral de jongeren veel minder conservatief zijn ingesteld en Amerika is gewoon een ontzettend conservatief land, daar zullen oudere generatie Europeanen dus veel minder moeite mee hebben gemiddeld genomen.
Verder denk ik dat al wat oudere vermogende Europeanen bijvoorbeeld de dure zorg in Amerika veel beter kunnen opvangen dan de nieuwe generatie. Er zijn talloze voorbeelden.
Ik denk dat vooral de jongeren veel minder conservatief zijn ingesteld en Amerika is gewoon een ontzettend conservatief land, daar zullen oudere generatie Europeanen dus veel minder moeite mee hebben gemiddeld genomen.
Verder denk ik dat al wat oudere vermogende Europeanen bijvoorbeeld de dure zorg in Amerika veel beter kunnen opvangen dan de nieuwe generatie. Er zijn talloze voorbeelden.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ik zie vaak toch ook 'ouderen' die wat centen hebben en de stap daarom juist niet meer willen maken: hun leven is gevestigd waar ze nu zitten, en helemaal van scratch opnieuw beginnen opbouwen is dan vaak niet het risico dat ze willen nemen.GJK schreef: maar ik denk dat toch vooral veel wat meer vermogende wat ouderen de stap maken. Een emigratie is verschrikkelijk duur en jonge twintigers hebben vaak die mogelijkheden niet. Ze zullen dus eerder tijdelijk voor bijvoorbeeld een studie naar de VS gaan en ik denk niet dat je in een gastgezin/op campus wonen kunt vergelijken met echt op jezelf wonen en werken in de VS.
Dat risico nemen zie je dan weer wel bij de jongeren. We hebben hier heel wat deelnemers ook die jonger zijn dan 30 en die eigenlijk -in mijn ogen- niet genoeg financiele buffer hebben om zo'n stap te maken, en toch zien die het wel zitten als ze winnen.
Studeren in de US vereist een veel hoger kapitaal dan de amper $10,000 die men je aanraadt om aan te kunnen tonen als je wint. Dus winnen is goedkoper dan een studie gaan doen, want dan moet je je kapitaal op voorhand al kunnen aantonen, een kapitaal dat hoger is dan die $10,000.
Elke
Dat is waar. Maar die financiele eisen heb je niet voor een community college hoor, Kastelke.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zover ik weet zijn die eisen ook voor een community college. Als jij vanuit Nederland naar een prive universiteit wilt gaan, of naar een community collega, dan ga je vooraf moeten kunnen aantonen dat jij dat geld hebt. De totale som is wel lager als je naar een community college gaat, maar nog altijd meer dan wat sommige jongeren die meedoen aan de loterij ter beschikking hebben staan.
Elke
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb even dit forum bezocht, en soms knetterde ik gewoon van mijn stoel toen ik bepaalde dingen las...
@GJK, Ikzelf heb al heel wat jaartjes doorgebracht in CA, en ken de omgeving daar beter als mijn stad hier...
Hoewel ik niet aan de beach zit (maar er ook niet ver vandaan) ben ik het helemaal met je eens dat het hier allemaal Fake is!
Juist daarom willen wij naar de binnenlanden trekken waar dat zoveel minder is.
Het klimaar bij ons in Burbank/Glendale is het beste klimaat qua weer, maar de mensen hier zijn anders dan de rest van de VS.
Ik zou mijn dochtertje nooit in SoCal willen laten opgroeien... vandaar dat wij ons meer naar het conservatieve UTAH willen trekken.
Orlando vind ik de meest geweldige plaats van de USA, alleen moet er ook geld te verdienen zijn... Wellicht als ik een touristisch bedrijf had....
Maar wat me echt opvalt is dat je de USA afbreekt omdat het zo duur zou zijn.... uch... dan verslik ik me even hoor!
Ja De gebieden waar jij je ophoud, zijn idd extremen, net zoals Glendale hills, Ik vind het al knap dat jij je als 22-23-er het er een jaar hebt kunnen volhouden!
Toen ik 22 was zat ik nog op school, en kon me geen 100K+ aan uitgaven per jaar veroorloven, Maar de zorg, 680 dollar per maand, (500 euro) is nou niet de uitgave waar ik wakker van lig... maar het is wel dat ik hier zo'n 10K per maand moet hebben om te overleven, in Utah is dat de helft voor hetzelfde!
Maar In spanje zul je wel kunnen overleven, want dat spaans heb je hier ins SoCal wel kunnen leren
Ik vind het een knappe prestatie dat je als 23-er een jaar in de VS hebt geleefd, en ik vind het een verstandige keuze dat als je je niet kunt aarden aldaar dat je een andere plek op deze aardbol je probeert te vestigen.
@GJK, Ikzelf heb al heel wat jaartjes doorgebracht in CA, en ken de omgeving daar beter als mijn stad hier...
Hoewel ik niet aan de beach zit (maar er ook niet ver vandaan) ben ik het helemaal met je eens dat het hier allemaal Fake is!
Juist daarom willen wij naar de binnenlanden trekken waar dat zoveel minder is.
Het klimaar bij ons in Burbank/Glendale is het beste klimaat qua weer, maar de mensen hier zijn anders dan de rest van de VS.
Ik zou mijn dochtertje nooit in SoCal willen laten opgroeien... vandaar dat wij ons meer naar het conservatieve UTAH willen trekken.
Orlando vind ik de meest geweldige plaats van de USA, alleen moet er ook geld te verdienen zijn... Wellicht als ik een touristisch bedrijf had....
Maar wat me echt opvalt is dat je de USA afbreekt omdat het zo duur zou zijn.... uch... dan verslik ik me even hoor!
Ja De gebieden waar jij je ophoud, zijn idd extremen, net zoals Glendale hills, Ik vind het al knap dat jij je als 22-23-er het er een jaar hebt kunnen volhouden!
Toen ik 22 was zat ik nog op school, en kon me geen 100K+ aan uitgaven per jaar veroorloven, Maar de zorg, 680 dollar per maand, (500 euro) is nou niet de uitgave waar ik wakker van lig... maar het is wel dat ik hier zo'n 10K per maand moet hebben om te overleven, in Utah is dat de helft voor hetzelfde!
Maar In spanje zul je wel kunnen overleven, want dat spaans heb je hier ins SoCal wel kunnen leren
Ik vind het een knappe prestatie dat je als 23-er een jaar in de VS hebt geleefd, en ik vind het een verstandige keuze dat als je je niet kunt aarden aldaar dat je een andere plek op deze aardbol je probeert te vestigen.
If you can dream it...
- goldenhills
- Amerika-expert
Het verhaal van GJK doet met toch wel afvragen hoe groot het verschil tussen de LA area en de SF bay area is. Ik heb maar weinig ervaring met LA, maar hoor van diverse kanten (Amerikanen die daar wonen / woonden / familie hebben) dat de mensen in LA harder zijn dan bijv. in de SF bay area. Geld verdienen staat hoog in het vaandel hier, maar zaken doen betekent ook vertrouwen hebben en goed met elkaar omgaan. Achterbakse ellebogencultuur kom ik niet vaak tegen, al kan het er zakelijk best hard aan toe gaan. Er verhuizen best veel eind-twintigers en begin dertigers naar deze regio, en die lijken het toch behoorlijk naar hun zin te hebben, ook al is het vaak hard werken. Work hard, play hard, lijkt het motto te zijn.