Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over de Green Card Lottery.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
hemmie
Amerika-expert

Re: Vragen over de Green Card Lottery.

Bericht door hemmie »

Ik vind het bij jou eigenlijk vrij duidelijk. Je ouders waren en zijn nederlands en hebben nooit in Brazilie gewoond, dus dat lijkt mij exact de uitzondering zoals omschreven. Voor mijn dochter heb ik nooit kunnen achterhalen of ze had kunnen meedoen, want wij, de nederlandse ouders, woonden in India op dat moment. Gelukkig is ze inmiddels al amerikaan😉.
Terug in Texas!
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Loterij gaat inderdaad alleen op land van geboorte, niet nationaliteit. Als je Nederland als je land van Chargability kiest, kom je in de EU loterij terecht, en niet die van SA. Dat betekend dat als ze niet accepteren dat je in aanmerking komt via je ouders, je inderdaad alleen maar gediskwalificeerd kan worden. Vandaar deze waarschuwing. Maar in jouw geval is het niet alsof je een keuze hebt voor een andere Chargeability, want Brazilie komt niet in aanmerking.

Ik denk dat het lastig gaat worden om een concreet antwoord te krijgen zonder het gewoon te proberen, omdat de situatie vrij uniek is. Je winstkans is toch maar eens in de 70-100 jaar, en als je wint heb je nog een paar maanden voor het eerste interview uberhaupt gegeven word om te bedenken of je door gaat of niet.
knightvision
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door knightvision »

Nagini schreef:
09 okt 2024, 14:23
Loterij gaat inderdaad alleen op land van geboorte, niet nationaliteit. Als je Nederland als je land van Chargability kiest, kom je in de EU loterij terecht, en niet die van SA. Dat betekend dat als ze niet accepteren dat je in aanmerking komt via je ouders, je inderdaad alleen maar gediskwalificeerd kan worden. Vandaar deze waarschuwing. Maar in jouw geval is het niet alsof je een keuze hebt voor een andere Chargeability, want Brazilie komt niet in aanmerking.

Ik denk dat het lastig gaat worden om een concreet antwoord te krijgen zonder het gewoon te proberen, omdat de situatie vrij uniek is. Je winstkans is toch maar eens in de 70-100 jaar, en als je wint heb je nog een paar maanden voor het eerste interview uberhaupt gegeven word om te bedenken of je door gaat of niet.
Gewoon testen dus met Sao Paulo als stad opgeven en Nederland als country of eligibility. .....hmmm Nou nog even overnadenken hoe ik het aanpak, de 1ste aanvraag zal denk ik al wat Administratie vragen. Ik kon de aantal paginas niet bekijken aangezien je eerst alles moet invullen bij de 1ste.
Nagini
Amerikakenner

Bericht door Nagini »

In principe is de aanvraag heel makkelijk. Het enige wat je moet regelen is een pasfoto in het juiste formaat. De pasfoto is belangrijk, omdat ze automatische processen gebruiken om mensen uit te sluiten op basis van slechte foto's (denk vervormde foto's, foto's die niet van mensen zijn, foto's die al eerder gebruikt zijn). Brit Simon heeft een goede video waar hij stap voor stap uitlegt hoe je je moet aanmelden:

els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

In de clips van Brit Simon vertelde hij ook dat wanneer de uitslag bekend is [in de maand mei] en je niet bij de gelukkige bent, je je nr niet dadelijk mag weggooien, vermits men kan beslissen dat na een paar maanden opnieuw mensen geselecteerd kunnen worden, en dat je terug kans maakt.
Navuri
Amerika-newbie

Bericht door Navuri »

Wordt in mei 2025 de uitslag in een keer volledig online gezet? Of gaat dat op basis van aanmelddatum?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom zouden ze mensen laten wachten op de uitslag als die zich later hebben aangemeld?
Er worden ook geen lijsten van namen of nummers gepubliceerd. Je kan middels jouw nummer opvragen of je gewonnen hebt.
Nagini
Amerikakenner

Bericht door Nagini »

Wanneer je je aanmeld maakt niet uit, zolang je maar alleen op de officiele website aanmeld. Websites die aanbieden je buiten de inschrijfperiode in te schrijven zijn oplichters. Je kunt je uitslag vanaf mei inzien door je aanmeldgegevens op de website waar je je inschreef in te vullen. Er word dus geen grote lijst oid gepubliceerd.

Het proces gaat waarschijnlijk zo: Alle aanmeldingen worden random geschuffeld per regio, en krijgen een nummer toebedeelt van 1 tot de laatste aanmelding. Een computer doet dit. Wanneer je inschrijving was maakt voor dit proces niet uit. Daarna gaan ze de inschrijvingen controleren. Waarschijnlijk automatische processen halen bijvoorbeeld foto's die niet van gezichten zijn, dubbele inschrijvingen, etc. Dit proces is ergens tussen het einde van de inschrijfperiode en de trekking afgerond. Dan bepaald de organisatie van de loterij hoeveel inschrijvingen ze per regio nodig hebben om hun quota te halen, dit zijn de winnaars. In totaal is dat meestal rond de 100.000 winaars. Er zijn meer winnaars dan visums omdat bijvoorbeeld niet iedereen doorgaat met de loterij, en sommige mensen niet kunnen worden goedgekeurd op het interview. De afgelopen jaren waren er veel meer dan 100.000 winnaars per jaar. Dat betekende in de meeste regios dat niet iedereen aan de beurt kwam. Voor mijn hoge nummer in DV2020 ging het bijvoorbeeld maar net goed. Soms zijn er minder dan 100.000 winnaars, en dan is er een mogelijkheid voor een tweede trekking als er niet genoeg winnaars zijn om de quota's te halen, later in het jaar.

Dus het eindresultaat is ongeveer zoiets:
EU001 Mark
*EU002 Jan <- had een foto van zijn kat in plaats van zijn gezicht, en word er automatisch uitgefilterd.
EU003 Janet
*EU004 Tom (foto met baard) <- eruit gefilterd want twee inschrijvingen
EU005 Mohammed
EU006 Marieke
EU007 Wim
*EU008 "Tohm" (foto zonder baard) <- eruit gefilterd want twee inschrijvingen
EU009 Tieneke
EU010 Michael

Als ze 5 visums willen uitgeven, kunnen ze bijvoorbeeld tot nummer 8 selecteren. Als casenummers EU001, EU003, EU005, EU006, EU007 hun gegevens dan invullen op de website, krijgen ze te zien dat ze zijn uitgekozen. De andere nummers zien 'you are not selected'. Als er later blijkt dat er niet genoeg mensen zijn ingeloot, kunnen ze bijvoorbeeld EU009 alsnog het andere bericht sturen om zo meer winnaars te krijgen.
Adreamer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Adreamer »

Hi,

Ik zal mij eerst ook hier nog even voorstellen.
Ik ben Cherry, 43 getrouwd en mama van 4 dochters. Amerikafans en in december gaan we voor het eerst in 5 jaar eindelijk weer naar Amerika! 🥳🥳

Mijn man en ik willen (op de valreep) nog meedoen aan de dv lottery. Nou is mijn man aannemer in de sector bouw en renovatie , en geschoold als Timmerman. Valt dit onder vocational school? Heb een en ander gegoogled maar kom er niet uit want bij het inschrijven staat het volgende; (zie foto)
image.jpeg
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Adreamer schreef:
06 nov 2024, 14:35
Nou is mijn man aannemer in de sector bouw en renovatie , en geschoold als Timmerman. Valt dit onder vocational school? Heb een en ander gegoogled maar kom er niet uit want bij het inschrijven staat het volgende; (zie foto)
image.jpeg
Als je Nederlandse bent, welke opleiding heeft hij volooid? Vmbo/mavo, mbo, hbo?

Als Belgische bent, die niveaus ken ik helaas niet.
Nagini
Amerikakenner

Bericht door Nagini »

Timmerman telt inderdaad als vocational school. Deze vraag maakt trouwens niets uit voor je winstkansen, ze stellen deze vraag vooral voor de statistieken. Zelfs als je per ongeluk university of primary school only invult kun je nog steeds winnen en je visum krijgen.

Let wel op dat je bijvoorbeeld met een MAVO/VMBO opleiding en daarna een timmermansopleiding niet aan de opleidingseis voldoet, en je dan bij het interview kunt worden afgekeurd. Je moet namelijk genoeg opleiding hebben om naar een College te kunnen in Amerika, dat is meestal minimaal HAVO (en zelfs daar is debat over). De vocational vervolgopleiding telt niet mee. Wel kun je natuurlijk altijd met werkervaring kwalificeren, dan moet je kijken of de Onet score hoog genoeg is (bijvoorbeeld deze: https://www.onetonline.org/link/summary/11-9021.00).
Adreamer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Adreamer »

@Hockey en @Nagini

Dankjewel voor jullie reactie! Hij heeft lts gedaan en daarna iets wat nu gelijk zou zijn aan Mbo. (Gezel timmerman) Zijn diploma gehaald in ‘97, hij is nu 48 dus genoeg werkervaring wat dat aangaat. 😂
De bv hebben we sinds ‘99.

We willen ook via een andere route proberen om naar Amerika te verhuizen, maar dat is helaas allemaal zo makkelijk nog niet.

Eerst dit maar eens proberen. 😊
Nogmaals dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer