Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje w.b. Green Card verkrijgen
OK, had over "NLs echtpaar" heen gelezen, dus hier gelden dus oortjes' aanwijzingen.
Wat betreft een Greencard dmv huwelijk met een USer, de oplossing bij scheiding is dus gewoon aantonen dat je huwelijk echt was, dat staat dus ook duidelijk in de voorwaarde. En wat Benno schrijft, land verlaten na overlijden van echtgeno(o)t(e), is absoluut niet waar, en zulke verhalen zijn verzonnen.
/PeeJay
Wat betreft een Greencard dmv huwelijk met een USer, de oplossing bij scheiding is dus gewoon aantonen dat je huwelijk echt was, dat staat dus ook duidelijk in de voorwaarde. En wat Benno schrijft, land verlaten na overlijden van echtgeno(o)t(e), is absoluut niet waar, en zulke verhalen zijn verzonnen.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Ik denk dat 'dergelijke verhalen' wel waar zijn, maar dat het dan gaat om echtparen waarvan de man H-1 was en de vrouw H-4 (of omgekeerd). Inderdaad dat is een risico waarvan ook ik wist, als er iets met mijn man gebeurde in de afgelopen jaren dat we nog geen groene kaarten hadden, dan had ik het land uit gemoeten.
Ik heb er eens over gebeld hoe lang de periode was die ik dan daarvoor zou krijgen - ik heb daar geen duidelijk antwoord op kunnen vinden, sommige ambtenaren zeiden 30 dagen (!)
Ik heb er eens over gebeld hoe lang de periode was die ik dan daarvoor zou krijgen - ik heb daar geen duidelijk antwoord op kunnen vinden, sommige ambtenaren zeiden 30 dagen (!)
-
Bennogr
- Amerika-expert
Het verhaal van het land uitgezet worden als je Amerikaanse echtgeno(o)t(e) overlijdt voordat de tijdeljke groene kaart door een definitieve vervangen is, is bepaald geen onzin. Ik baseerde die uitspraak op een geval een aantal jaren geleden (dus ruim voor 9/11) in New York. Dankzij de tussenkomst van een aantal politici mocht de (Deense dacht ik) vrouw toch in het land blijven nadat haar Amerikaanse man verongelukt was.
En wat uitkeringen betreft: als het echtpaar in de VS social security betaald heeft, kan dat waarschijnlijk meetellen in Nederland en zou de betaling voor sociale voorzieningen dus niet onderbroken zijn. Het omgekeerde geldt ook: als je in de VS social security betaalt, heb je ruim voor de 'normale' benodigde periode van 10 jaar recht op een uitkering als dat nodig zou zijn. Ze tellen de Nederlandse bijdragen dan mee. Daar is zelfs een speciaal verdrag voor.
En wat uitkeringen betreft: als het echtpaar in de VS social security betaald heeft, kan dat waarschijnlijk meetellen in Nederland en zou de betaling voor sociale voorzieningen dus niet onderbroken zijn. Het omgekeerde geldt ook: als je in de VS social security betaalt, heb je ruim voor de 'normale' benodigde periode van 10 jaar recht op een uitkering als dat nodig zou zijn. Ze tellen de Nederlandse bijdragen dan mee. Daar is zelfs een speciaal verdrag voor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Link naar het genoemde verdrag;Bennogr schreef:En wat uitkeringen betreft: als het echtpaar in de VS social security betaald heeft, kan dat waarschijnlijk meetellen in Nederland en zou de betaling voor sociale voorzieningen dus niet onderbroken zijn. Het omgekeerde geldt ook: als je in de VS social security betaalt, heb je ruim voor de 'normale' benodigde periode van 10 jaar recht op een uitkering als dat nodig zou zijn. Ze tellen de Nederlandse bijdragen dan mee. Daar is zelfs een speciaal verdrag voor.
http://www.ssa.gov/international/Agreem ... rlnds.html
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had het natuurlijk over bijstand in dit geval - en daar kan ik niet anders over vinden dan dat er niet meteen recht op is in Ned. na terugkomst van weggeweest.
Plus, de vrouw in de situatie die hierboven geschetst werd, had in Amerika (tot nu toe) NIET gewerkt. Deehalve zijn er geen afdrachten gedaan aan de US SS.adm. op haar naam/SS#.
Plus, de vrouw in de situatie die hierboven geschetst werd, had in Amerika (tot nu toe) NIET gewerkt. Deehalve zijn er geen afdrachten gedaan aan de US SS.adm. op haar naam/SS#.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 23142 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties