Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vriendin - Amerika - Jong
Re: Vriendin - Amerika - Jong
Ah, sorry! Ik dacht dat je alleen mocht blijven als je nog steeds getrouwd was. Ik dacht dat ik inmiddels alle ins en outs van het proces kende maar het blijft toch complex. Laat ik dan nuanceren naar 'is er geen garantie dat je kunt blijven'.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
https://www.uscis.gov/green-card/after- ... d-marriageIf You Are No Longer Married To Your Spouse or If You Have Been Battered or Abused by Your U.S.-Citizen or Lawful Permanent-Resident Spouse or Parent
You can apply to waive the joint filing requirement if you are no longer married to your spouse, or if you have been battered or abused by your U.S.-citizen or lawful permanent-resident spouse or parent.
In such cases, you may apply to remove the conditions on your permanent residence at any time after you become a conditional resident, but before you are removed from the country. You must provide evidence that removal from the United States would cause you extreme hardship.
Extreme hardship:
If you are filing for a waiver of the joint filing requirement because the termination of your status and removal would result in “extreme hardship,” you must submit evidence that your removal would result in hardship significantly greater than the hardship encountered by other foreign nationals who are removed from this country after extended
stays. The evidence must relate only to those factors that arose during the two-year period for which you were admitted as a conditional resident. For a discussion of extreme hardship, please visit this Web site: http://www.uscis.gov/ilink/ docView/FR/HTML/FR/0-0-0-1/0-0-0-42380/0-0-0-44857/0-0-0-47481/0-0-0-47683.html.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Sorry allemaal druk, druk, druk.. in ieder geval wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
We hebben inderdaad fysiek niet al te veel tijd met elkaar gebracht iets meer dan 2 weken maar.
Om het even duidelijk te hebben, ik zal inderdaad niet direct met haar trouwen, we zullen elkaar
eerst nog ontmoeten ik in Amerika en zij in Nederland waarbij ik als goed is dit jaar twee maal daar
naar toe zal gaan met als laatste keer december, We zullen dan ook zien of we nog steeds gek op elkaar zijn hebben we met elkaar afgesproken, zo ja dan gaan we van daar uit verder door bijvoorbeeld te verloven.
@EssieJ
Ik kan het inderdaad begrijpen, want u bent zeker niet de eerste die dat verteld aan mij. Ik zit ook nog op
een grote roze wolk, dat ontken ik niet, en hoe ik daar van af zal komen en wanneer is maar de vraag.
Het is verder ook inderdaad een enorm lastige route, dat het zo moeilijk word gemaakt door de overheid
aldaar is gewoon heel jammer. We zouden ook eventueel kunnen trouwen en daarna bij elkaar komen als we het een en ander hebben opgebouwd, wellicht dat haar familie ook zouden kunnen sponsoren, maar die zal ik eerst moeten ontmoeten in het echt uiteraard.
@SanneW
Leuk om te horen dat het bij jou zo is verlopen, ik hoop dat ik dit ook over
een paar jaar kan melden op dit forum om mijn verhaal te kunnen vertellen aan anderen en advies te geven. Dat ik een sponsor nodig heb was mij inmiddels ook wel duidelijk en of dit gaat lukken ik betwijfel het , ik kan alleen maar hopen.
@amboly
Het is wel meer dan u aangeeft, ik heb meerdere vriendinnen gehad maar niets te vergelijken met dit. Ik had het graag anders gezien.
@Rachel.
Hoeveel ik bereid ben om op te geven, in principe alles. Maar zoals ik al eerder vermeld heb we gaan elkaar nog zeker een aantal keer ontmoeten voor een aantal weken. Op je vraag of ik oprecht denk dat wij een goede toekomst hebben in de liefde zeker ook onder wat zware financien. Ze heeft inderdaad wel interesse getoond in mijn familie, en vrienden en ook al enkele gewoon ontmoet doormiddel van praten (vind ze hartstikke leuk), ze heeft me ook al voorgesteld aan haar familie en vrienden als haar vriendje. En bang haar kwijt te raken dat is wederzijds dus niet alleen van mijn kant.
Ik weet inderdaad wat ik allemaal opgeef verder aan voorzieningen en dergelijk, maar hier heb ik in principe geen probleem mee. Ik woon immers nu ook al in het buitenland voor hoe lang dat nog duurt. We weten in ieder geval beiden wat we voor elkaar opgeven. In ieder geval bedankt voor je toevoeging
Ik schrijf dit een beetje in een opwelling omdat ik zo druk ben, vergeef mijn grammaticale fouten en spelfouten. Even een toevoeging op het eerdere wat ik heb gemeld "Wat al snel naar voren kwam is dat zij niet naar Nederland wil maar wel heel graag dat ik daar naartoe kom." ze wil uiteraard wel naar Nederland komen maar wonen in principe niet.
We hebben inderdaad fysiek niet al te veel tijd met elkaar gebracht iets meer dan 2 weken maar.
Om het even duidelijk te hebben, ik zal inderdaad niet direct met haar trouwen, we zullen elkaar
eerst nog ontmoeten ik in Amerika en zij in Nederland waarbij ik als goed is dit jaar twee maal daar
naar toe zal gaan met als laatste keer december, We zullen dan ook zien of we nog steeds gek op elkaar zijn hebben we met elkaar afgesproken, zo ja dan gaan we van daar uit verder door bijvoorbeeld te verloven.
@EssieJ
Ik kan het inderdaad begrijpen, want u bent zeker niet de eerste die dat verteld aan mij. Ik zit ook nog op
een grote roze wolk, dat ontken ik niet, en hoe ik daar van af zal komen en wanneer is maar de vraag.
Het is verder ook inderdaad een enorm lastige route, dat het zo moeilijk word gemaakt door de overheid
aldaar is gewoon heel jammer. We zouden ook eventueel kunnen trouwen en daarna bij elkaar komen als we het een en ander hebben opgebouwd, wellicht dat haar familie ook zouden kunnen sponsoren, maar die zal ik eerst moeten ontmoeten in het echt uiteraard.
@SanneW
Leuk om te horen dat het bij jou zo is verlopen, ik hoop dat ik dit ook over
een paar jaar kan melden op dit forum om mijn verhaal te kunnen vertellen aan anderen en advies te geven. Dat ik een sponsor nodig heb was mij inmiddels ook wel duidelijk en of dit gaat lukken ik betwijfel het , ik kan alleen maar hopen.
@amboly
Het is wel meer dan u aangeeft, ik heb meerdere vriendinnen gehad maar niets te vergelijken met dit. Ik had het graag anders gezien.
@Rachel.
Hoeveel ik bereid ben om op te geven, in principe alles. Maar zoals ik al eerder vermeld heb we gaan elkaar nog zeker een aantal keer ontmoeten voor een aantal weken. Op je vraag of ik oprecht denk dat wij een goede toekomst hebben in de liefde zeker ook onder wat zware financien. Ze heeft inderdaad wel interesse getoond in mijn familie, en vrienden en ook al enkele gewoon ontmoet doormiddel van praten (vind ze hartstikke leuk), ze heeft me ook al voorgesteld aan haar familie en vrienden als haar vriendje. En bang haar kwijt te raken dat is wederzijds dus niet alleen van mijn kant.
Ik weet inderdaad wat ik allemaal opgeef verder aan voorzieningen en dergelijk, maar hier heb ik in principe geen probleem mee. Ik woon immers nu ook al in het buitenland voor hoe lang dat nog duurt. We weten in ieder geval beiden wat we voor elkaar opgeven. In ieder geval bedankt voor je toevoeging
Ik schrijf dit een beetje in een opwelling omdat ik zo druk ben, vergeef mijn grammaticale fouten en spelfouten. Even een toevoeging op het eerdere wat ik heb gemeld "Wat al snel naar voren kwam is dat zij niet naar Nederland wil maar wel heel graag dat ik daar naartoe kom." ze wil uiteraard wel naar Nederland komen maar wonen in principe niet.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waarom niet? Is ze zo honkvast? Ze is er zelfs nooit geweest, waarop baseert ze dat dan? Ik zou het zelf een beetje griezelig vinden om mijn leven te verbinden met iemand die zo'n eenzijdige opoffering eist maar ik besef natuurlijk ook wel dat je niet uit een paar geschreven woordjes allerlei conclusies kan trekken. Maar van een smoorverliefde persoon zou ik zelf een enthousiastere houding verwachten. Jij bent wel smoorverliefd want jij ziet jezelf al vrolijk hamburgers flippenze wil uiteraard wel naar Nederland komen maar wonen in principe niet
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Ik zie het meer als hetzelfde principe dat ik nooit naar een bepaald land zou willen verhuizen. Misschien dat het verkeerd overkomt in mijn eerder geschreven zinnen maar het is niet zo drastisch, het is absoluut geen eenzijdige opoffering. Ze is zeker enthousiast en ze wilt het echt, we zullen alleen uit moeten zoeken hoe en wat, en dat is wat een stuk lastiger is. buiten het feit dat ik wel een stuk wijzer ben geworden na dit forum door te hebben gelezen en alle reacties.
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Na lange tijd niet actief te zijn geweest op het forum, een korte update.
Na een maand te zijn verbleven in de Verenigde Staten, ben ik weer terug in Nederland, helaas..... dat wel
want wat heb ik een leuke tijd gehad, en veel kunnen zien en leren. Na lange tijd dagelijks met mijn vriendin te hebben doorgebracht
zijn we er uit dat we stapel op elkaar zijn. Ze heeft besloten te stoppen met haar school december (ze heeft al een diploma) en te gaan werken, ik zal in
die periode ook komen voor anderhalve maand van Thanksgiving tot na Nieuwjaar, en hiervoor komt zij mij nog bezoeken in augustus voor twee weken.
Na ons veel in het hele visum gedoe te hebben ingelezen hebben we besloten dat we een verlovingsvisum gaan aanvragen zodat wij
uiteindelijk kunnen trouwen op papier, samen met behulp van haar familie anders was dit niet gelukt, hier zullen we ook de komende tijd verblijven in het gehele proces tot na het trouwen om zo makkelijker iets te kunnen opbouwen.
Ik zal updates blijven plaatsen totdat het uiteindelijk zover is.
Een grote stap, en vele zullen ons voor gek verklaren maar ik volg me hart.
Na een maand te zijn verbleven in de Verenigde Staten, ben ik weer terug in Nederland, helaas..... dat wel
want wat heb ik een leuke tijd gehad, en veel kunnen zien en leren. Na lange tijd dagelijks met mijn vriendin te hebben doorgebracht
zijn we er uit dat we stapel op elkaar zijn. Ze heeft besloten te stoppen met haar school december (ze heeft al een diploma) en te gaan werken, ik zal in
die periode ook komen voor anderhalve maand van Thanksgiving tot na Nieuwjaar, en hiervoor komt zij mij nog bezoeken in augustus voor twee weken.
Na ons veel in het hele visum gedoe te hebben ingelezen hebben we besloten dat we een verlovingsvisum gaan aanvragen zodat wij
uiteindelijk kunnen trouwen op papier, samen met behulp van haar familie anders was dit niet gelukt, hier zullen we ook de komende tijd verblijven in het gehele proces tot na het trouwen om zo makkelijker iets te kunnen opbouwen.
Ik zal updates blijven plaatsen totdat het uiteindelijk zover is.
Een grote stap, en vele zullen ons voor gek verklaren maar ik volg me hart.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor gek verklaren??? Ik niet hoor
Ik vind het juist ontzettend leuk om deze update te lezen, mijn romantische hart gaat er zeker luider van kloppen. Van harte gefeliciteerd en heel veel succes met alle verdere plannen!
Leuk dat je het nog bent komen vertellen en houd ons op de hoogte!
Ik ook niet ! Just go for it zou ik zeggen.
Veel succes en hopelijk blijf je updates geven doorheen jullie proces.
Veel succes en hopelijk blijf je updates geven doorheen jullie proces.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk dat het je zo goed is bevallen. Succes met de volgende stap 
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Fantastisch, veel success! Grote stap, maar ik verklaar je niet voor gek want wij hebben hetzelfde gedaan. Ik 21, hij amerikaan en 24. Na 3 maanden getrouwd (eloped) en nu, na meer dan 25 jaar, nog steeds ontzettend blij dit gedaan te hebben.
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle leuke reacties, had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar "support" komt uit alle hoeken!
Ook leuk om te zien dat er meer lotgenoten zijn die ongeveer hetzelfde ondergaan zijn, nog even de komende maanden
uithouden dat word een moeilijke periode maar word het zeker waard, en dan toewerken naar het samenwonen en samen opbouwen van ons leven. Tevens gister ook mijn tickets geboekt voor november tot aan januari super veel zin in!
En wat een papier werk allemaal momenteel weten we nog even niet waar we gaan beginnen, maar ik ga er van uit dat dit goed komt.
Ik zal zeker updates blijven plaatsen!
Ook leuk om te zien dat er meer lotgenoten zijn die ongeveer hetzelfde ondergaan zijn, nog even de komende maanden
uithouden dat word een moeilijke periode maar word het zeker waard, en dan toewerken naar het samenwonen en samen opbouwen van ons leven. Tevens gister ook mijn tickets geboekt voor november tot aan januari super veel zin in!
En wat een papier werk allemaal momenteel weten we nog even niet waar we gaan beginnen, maar ik ga er van uit dat dit goed komt.
Ik zal zeker updates blijven plaatsen!
-
BFTE
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gefeliciteerd! Momenteel zit ik zelf in een vergelijkbaar proces!
Binnenkort gaan mijn vrouw en ik onze aanvraag voor het huwelijksvisum (CR1) indienen!
We hebben elkaar al meerdere keren gezien (zij is 4 maal in NL geweest, ik 3x in de VS, waar ik nu zit tot Augustus en de afgelopen maanden sinds December heb verbleven.)
We kennen elkaar bijna 4 jaar, hebben al met al een jaar samengewoond in deze tijd, in de VS en in NL.
Ik hoop dat jullie proces op eenzelfde manier zal verlopen!
Keep us posted!
Binnenkort gaan mijn vrouw en ik onze aanvraag voor het huwelijksvisum (CR1) indienen!
We hebben elkaar al meerdere keren gezien (zij is 4 maal in NL geweest, ik 3x in de VS, waar ik nu zit tot Augustus en de afgelopen maanden sinds December heb verbleven.)
We kennen elkaar bijna 4 jaar, hebben al met al een jaar samengewoond in deze tijd, in de VS en in NL.
Ik hoop dat jullie proces op eenzelfde manier zal verlopen!
Keep us posted!
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Succes met alles! Wat maakt het uit wat andere er van denken, zolang jullie maar gelukkig zijn
Ik zelf heb ook de verlovingsvisum gedaan (k1) Ik ben nu al weer 2 jaar getrouwd en wonend in Amerika. Ik mag volgend jaar weer beginnen met "Remove the conditions of residence"
Nogmaals succes
Ik zelf heb ook de verlovingsvisum gedaan (k1) Ik ben nu al weer 2 jaar getrouwd en wonend in Amerika. Ik mag volgend jaar weer beginnen met "Remove the conditions of residence"
Nogmaals succes
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle leuke reacties, blijft ook leuk om andere topics te lezen van andere lotgenoten!
We gaan er verder gewoon van uit dat alles soepel gaat verlopen, maar we zijn ook heel dankbaar
zonder steun voornamelijk financieel was dit nooit gelukt en daar zijn we heel dankbaar voor, de K1
visa komt er zeker aan!
Verder een korte update met betrekking tot de tickets deze zijn aangepast naar een langere periode ik vertrek
al in oktober tot aan begin januari, we zitten nog voldoende onder de 3 maanden gelukkig.
We gaan er verder gewoon van uit dat alles soepel gaat verlopen, maar we zijn ook heel dankbaar
zonder steun voornamelijk financieel was dit nooit gelukt en daar zijn we heel dankbaar voor, de K1
visa komt er zeker aan!
Verder een korte update met betrekking tot de tickets deze zijn aangepast naar een langere periode ik vertrek
al in oktober tot aan begin januari, we zitten nog voldoende onder de 3 maanden gelukkig.
Niet 3 maanden, 90 dagen is de maximale duur van een verblijf op basis van esta. En hou er rekening mee dat je stevige vragen zal krijgen van immigrations,
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Klopt inderdaad ben ik mij van bewust, inderdaad niet 3 maanden maar 90 dagen maar 90 dagen zijn ongeveer 3 maanden.
Stevige vragen zijn geen probleem, kan me niet voorstellen dat het een probleem word.
Stevige vragen zijn geen probleem, kan me niet voorstellen dat het een probleem word.
Ik zou me toch maar een beetje gaan voorbereiden. Begin met 90 dagen. Zowel in je denken als spreken. Eenmaal bij immigrations praten over bijna 3 maanden kan ze het gevoel geven dat je geen idee hebt van de visumregels.
Daarna. Je gaat bijna 90 dagen. Waar ga je (financieel gezien) van leven? Wat ga je al die tijd doen daar? Hoe zorg je dat je niet tegen de muren opvliegt? Hoe kan je het je veroorloven zolang weg te zijn van je hoofdactiviteit (werken of studeren) in Nederland? Dat zijn vragen die ze waarschijnlijk gaan stellen.
Daarna. Je gaat bijna 90 dagen. Waar ga je (financieel gezien) van leven? Wat ga je al die tijd doen daar? Hoe zorg je dat je niet tegen de muren opvliegt? Hoe kan je het je veroorloven zolang weg te zijn van je hoofdactiviteit (werken of studeren) in Nederland? Dat zijn vragen die ze waarschijnlijk gaan stellen.
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Ik verblijf er ongeveer 70 dagen lang, heb een ticket heen en terug. Financieel leef ik van mijn spaargeld momenteel.
Wat we daar gaan doen samen kerst doorbrengen, samen ons 1 jaar samen vieren, nieuwjaar vieren, tijd met haar
familie doorbrengen. De reden dat ik momenteel niet werk/studeer is dat ik haar kan zien.
Ik ga er van uit dat ik uit de lijn wordt getrokken uiteraard, indien ze doorvragen aan de balie.
Maar ik kom daar absoluut niet om te werken of andere niet toegestane activiteiten te doen, ben er
al eerder geweest en gewoon netjes op tijd vertrokken, levert dit echt veel problemen op?
Mocht ik teruggestuurd worden, komt dan een toekomstige K1 visa ook in gevaar?
Of mag ik helemaal het land niet meer in.
Wat we daar gaan doen samen kerst doorbrengen, samen ons 1 jaar samen vieren, nieuwjaar vieren, tijd met haar
familie doorbrengen. De reden dat ik momenteel niet werk/studeer is dat ik haar kan zien.
Ik ga er van uit dat ik uit de lijn wordt getrokken uiteraard, indien ze doorvragen aan de balie.
Maar ik kom daar absoluut niet om te werken of andere niet toegestane activiteiten te doen, ben er
al eerder geweest en gewoon netjes op tijd vertrokken, levert dit echt veel problemen op?
Mocht ik teruggestuurd worden, komt dan een toekomstige K1 visa ook in gevaar?
Of mag ik helemaal het land niet meer in.
Laatst gewijzigd door HetLeven op 25 aug 2016, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Really? So how much savings do you have? How long have you been unemployed? Did you get fired or did you leave on your own account? How do you know you'll get a job again? isn't it scary in this economy to not have a job?HetLeven schreef:Ik verblijf er ongeveer 70 dagen lang, heb een ticket heen en terug. Financieel leef ik van mijn spaargeld momenteel.
By the way, what was your last job? How did you get it? What did you study? Did you leave your last job out of free will or were you forced out?
So, you'll be here for 70 days, that's 10 weeks. What you've described takes about two weeks. What will you do the other eight weeks? Are you planning on working here?HetLeven schreef:Wat we daar gaan doen samen kerst doorbrengen, samen ons 1 jaar samen vieren, nieuwjaar vieren, tijd met haar
======
Je snapt, ik speel even advocaat van de duivel. Mijn boodschap is: zorg dat je er niet te licht over denkt.
Hopelijk heb je geen problemen en mag je gewoon een heerlijke tijd daar hebben.
============
70 dagen is wel veel meer dan een gewone vakantie en je komt je vriendin bezoeken. Dit is niet de gebruikelijke toeristische activiteit, vandaar dat ze meer vragen zullen stellen.