Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vragen over emigreren

Bericht door PSVwally »

Ik ben het met je eens Dulles, alleen is dat wel erg makkelijk gezegd als TS specifiek aan het kijken is om in Amerika terecht te kunnen komen.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Uiteraard. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Nederland heb je in ieder geval een financieel vangnet (werkloosheidsuitkering, en mogelijk loopbaanbegeleiding).
Als je ooit toch besluit om naar de US te gaan en er effectief geraakt, zet dan aub asap 10.000 euro opzij (bij voorkeur heel wat meer), zodat, als je zaak over de kop gaat, je nog geld hebt om terug te keren naar Nederland. En hou altijd geld opzij om je status legaal te houden. Als illegaal steun moeten gaan zoeken op het consulaat om terug naar je thuisland te moeten keren is niet leuk. En geld (vliegtuigtickets) gaan ze je niet geven, daar ga je zelf voor moeten zorgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

arj.gelens schreef:
Degene die reageerde en zelf b&b heeft hier in NL...nog tips?
Ja, doe het niet. Tenzij.......je er een vast inkomen naast kunt hebben (en dat gaat volgens mij op een investeringsvisum niet, maar PBBI weet daar meer van :wink: ). Wij zijn met z'n tweetjes en verhuren 1 kamer. Ik werk full time en handel daarnaast digitaal alle boekingen af. Mijn partner heeft een vrij beroep en is daarom in staat de gasten te verwelkomen -die komen soms om 11 uur 's ochtends aan, dan weer om 17.00 uur 's middags, dan weer hebben ze enorme vertraging en komen veel later dan afgesproken etcetera- de kamer schoon te houden, beddengoed te verwisselen en al dat andere dat moet gebeuren. Ook hij heeft daarnaast nog inkomen.

Ik ga hier op een openbaar forum niet mijn financiële huishouding bespreken maar kan gerust zeggen dat onze kamerverhuur voor een flink deel bijdraagt aan het betalen van onze woonlasten. Soms is het wat minder, andere maanden veel meer. Maar daarnaast hebben we natuurlijk al onze andere lasten en uitgaven en de leuke dingen, en daarvoor hebben we toch écht onze inkomens nodig, los van de B&B. Ik zou er trouwens niet aan moeten denken om alleen een B&B te hebben. Totaal geen intellectuele uitdaging hebben, geen collega's om mee samen te werken en van te leren, altijd gebonden zijn aan het komen en gaan van gasten. Zou niets voor mij zijn. Zo voor erbij is het hartstikke leuk, leren we leuke mensen kennen en levert het een leuk centje op.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even terug naar de vraag mbt. de zoon. Mag jij blijven als hij 21 wordt in een 'gewone' E-2 constructie ? NEE.
Zijn verblijf is mogelijk iets te rekken door hem aan het studeren te zetten - maar dat kan van enigszins tot behoorlijk duur zijn.
Ik heb tijdens ons verblijf hier inderdaad enkele keren immigranten hun bedrijf zien opdoeken of verkopen vanwege een 'age out' van hun oudste kind.
Het grote nadeel van een E-2 visum is dat het een non-immigrant visum is dat geen recht geeft op een Groene Kaart procedure (er is een uitzondering maar die is hier niet aan de orde.)
Dus: met een zoon van al 18 jaar, niet aan een E-2 avontuur beginnen.

Overigens, een E-2 echtgenoot/echtgenote mag nu ook elders werk zoeken, in het verleden waren alleen werkzaamheden in het eigen bedrijf toegestaan. Een E-2 kind mag officieel niet werken. Meehelpen in het bedrijf kan niet gecontroleerd worden, maar buiten het eigen bedrijf werken dat is niet toegestaan.

Wat de mogelijkheden zijn om de zoon mede-eigenaar te maken dan wel manager, daar zal inderdaad een immigratie-advokaat zich over moeten buigen. Maar de eisen zullen meteen zwaarder worden mbt. bedrijfs-inkomen.
Ik heb van nabij een age-out meegemaakt enkele jaren geleden. De ouders hebben een bloeiend bedrijf, twee zelfs. Ze hebben uitgebreid advies ingewonnen bij advocaten, hebben politici benaderd, enz. maar er was geen oplossing voor ze.

Er is een actiegroep die zich inzet voor verandering in de wet, mogelijk hebben zij info:
http://www.e2visareform.org/e2visareform.org
Laatst gewijzigd door USInsider op 28 feb 2016, 21:54, 4 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan altijd hopen dat je zoon vooraleer hij 21 is geworden een Amerikaan(se) kan vinden die met hem wil trouwen zodat hij een green card kan krijgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoop doet leven, maar ik zou er geen toekomst - voor een hele familie - vanaf laten hangen.....

Meedoen met de Visa Lottery en daar het beste van hopen !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Trouwen is altijd al een hele stap, maar voor je 21e vaak toch nog wat groter. Je staat vaak pas net in het volwassenewereldje.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is ook illegaal om te trouwen om een Groene Kaart te verkrijgen.
SanneW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SanneW »

arj.gelens schreef:
Degene die reageerde en zelf b&b heeft hier in NL...nog tips?
Ik heb er geen maar wel een heel marktonderzoek en kostenplaatje, plus van anderen gezien. Niemand maakte ook maar enige winst het eerste jaar... behalve als je zelf dus veel geld hebt, maar dan is het nog moeilijk.

Daarnaast maakt een hotel, b&b, motel winst op bijverkoop (restaurant, bar, souvenirs etc) en niet op de kamers. Onderhoud, personeel, water/gas/etc zijn ook grote kostenplaatjes om goed aan te denken. En verzekeringen natuurlijk! Je kan voor veel aangeklaagd worden..
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ieder geinteresseerd in E-2 moet hier een search doen met de term 'PBBI'. Dat is een AA deelnemer die verstand heeft van US bedrijven kopen/overnemen/starten. Hij heeft al meerdere zinnige bijdrages geleverd hier over dit onderwerp.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer