Een groot deel van de mensen die hier naar toe wil heeft geen idee waar ze mee bezig zijn...Jakob schreef: En als het zo'n duur land is waarom willen er zo velen heen?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Ja, natuurlijk - sorry, ik was wat kort door de bocht, ik schreef even alleen uit het perspectief van Nederlanders die naar de VS willen. Aangezien ik toch aanneem dat dat is waar Jakob zich mee vergelijkt, en niet met vluchtelingen uit een oorlogsgebied.RiverCola schreef:Of wat dacht je van mensen die uit landen komen waar ze onderdrukt worden? Waar groeperingen hele dorpen platbranden en vrouwen verkrachten? Waar ze 7 dagen in de week moeten werken voor een paar dollar? Er zijn zat mensen met een zeer goede reden om te dromen van een bestaan in Amerika, een land waar ze vrij en veilig zullen zijn. Zo zullen er net zoveel mensen zijn die alles wat ze bezitten op zouden geven voor een leven in het veilige en vrije Europa.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hahaha, snap ik. Mijn reactie was ook meer gericht op Jacobs opmerking/vraag waarom mensen zo graag naar Amerika willen.
Ah zo, ja, ik vraag me af of Jakob zich wel realiseert wat voor voordelen het wonen in Nederland heeft, zeker voor iemand die arbeidsongeschikt is.
@Jakob: waarom wil jij eigenlijk naar Amerika emigreren?[/quote]
Omdat het land heeft zoveel verschillende culturen en landschappen en dat allemaal in een land en zo oneindig uit gestrekt is en een nieuwe start wil maken.
Omdat het land heeft zoveel verschillende culturen en landschappen en dat allemaal in een land en zo oneindig uit gestrekt is en een nieuwe start wil maken.
Vriendelijk bedankt voor de reacties waar ik wat aan heb. 

Laatst gewijzigd door Jakob op 11 mar 2015, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
En wat zijn dan de kosten voor een ziekteverzekering en gas water electra?
Laatst gewijzigd door Jakob op 11 mar 2015, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Een WIA uitkering is toch vanwege arbeidsongeschiktheid? Reken dan op hoge bedragen van een paar honderd dollar per maand, en misschien wel meer.
wat ik nu heb moet ik me ook mee redden zonder extra's of wat dan ook.( sorry kinderbijslag alleen maar extra maar ja dat is voor het kind)Minnim schreef:Ah zo, ja, ik vraag me af of Jakob zich wel realiseert wat voor voordelen het wonen in Nederland heeft, zeker voor iemand die arbeidsongeschikt is.
Gas, water, electriciteit kost je al snel $250 / maand
Ziektenkosten: als je geen werk hebt, kan dat ook aardig oplopen, een paar honderd $ per maand.
Dus plus de huur/mortgage, en andere ongemakken kom je dan al snel uit op tenminste 1200-1500 per maand. Een stuk meer dan de $900-1000 die jij hebt berekend.
En ik denk dat je wel zeker wat hebt aan alle reacties. Als het gaat lukken is dat natuurlijk geweldig voor jullie, maar er zijn gewoon een hoop dingen waar je rekening mee moet houden, allereerst een verblijfsvergunning voor het hele gezin. Als je dat niet heb, dan gaat het gewoon niet lukken, hoe graag je het ook wilt.
Ziektenkosten: als je geen werk hebt, kan dat ook aardig oplopen, een paar honderd $ per maand.
Dus plus de huur/mortgage, en andere ongemakken kom je dan al snel uit op tenminste 1200-1500 per maand. Een stuk meer dan de $900-1000 die jij hebt berekend.
En ik denk dat je wel zeker wat hebt aan alle reacties. Als het gaat lukken is dat natuurlijk geweldig voor jullie, maar er zijn gewoon een hoop dingen waar je rekening mee moet houden, allereerst een verblijfsvergunning voor het hele gezin. Als je dat niet heb, dan gaat het gewoon niet lukken, hoe graag je het ook wilt.
driftkop schreef:Gas, water, electriciteit kost je al snel $250 / maand
Nee daar heb je gelijk aan en hier heb ik wat aan maar voor $250 heb je een grote woning zekers want ik hoef geen grote woning heb nu ook maar een van bijna 800 sq ft.en die huur je voor nog geen $500 in the US.
en ziektekosten voor hoeveel? en wat is een paar honderd per maand (200,300,400)? is dat pp?
Laatst gewijzigd door Jakob op 11 mar 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Gas, water, en/of elektriciteit is voor appartementen vaak inbegrepen. Het hangt ook sterk af van waar je woont. In CA betaalde ik in mijn eerste appartement $6/maand (minimum bedrag om een elektra account te hebben) omdat water was inbegrepen en verwarming centraal was. Eerste, kleinere, huis zo'n $80/maand. Nu, met een McMansion, betalen wij rond de $120/maand. Ga je ergens wonen waar het 's winters koud is en/of zomers heet, dan gaan die bedragen echter heel, heel hard omhoog.
Ziektekostenverzekering maandbedrag is niet de belangrijkste vraag: je kunt namelijk kiezen voor een lagere premie, maar hogere kosten als er wat gebeurt, en andersom.
Gr., Flipje
Ziektekostenverzekering maandbedrag is niet de belangrijkste vraag: je kunt namelijk kiezen voor een lagere premie, maar hogere kosten als er wat gebeurt, en andersom.
Gr., Flipje
De rest vind het belangrijk want ze praten daar al over.
Want daar staat US ook bekend om om de hoge kosten maar bijna niemand geeft aan hoeveel dat dat is vandaar dat ik dat graag wil weten.
Want daar staat US ook bekend om om de hoge kosten maar bijna niemand geeft aan hoeveel dat dat is vandaar dat ik dat graag wil weten.
Ja, vaak per persoon, dus als je geen werk hebt kan het snel oplopen tot boven de $500.Jakob schreef:wat is een paar honderd per maand (200,300,400)? is dat pp?
Maar nogmaals, het heeft weinig zin om te kijken of je het allemaal kunt betalen als je het land niet inkomt.
Ja heb je gelijk in.
en US betaald niks aan mij en ik stop het geld wel in hun economie.
en US betaald niks aan mij en ik stop het geld wel in hun economie.

Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
-
- Amerika-expert
Akkoord, maar een "paar honderd per maand" is niet voldoende informatie, van beide kanten: als jij maandelijks medicijnen nodig hebt (heb je nog niet over gesproken), dan is de vraag in hoeverre die vergoed worden. Is dat een percentage, is dat een vast bedrag per consult, of is het niets totdat het eigen risico bereikt is?Jakob schreef:De rest vind het belangrijk want ze praten daar al over.
Terzijde, als je bedragen wilt: onze werkgevers betalen onze verzekering, gezin van 3, en dat komt totaal neer op ong. $2200 p.m. Waarom zoveel meer? Ander eigen risico, vaste co-pays, etc. dan dat je voor een paar honderd per maand kunt verwachten.
Gr., Flipje
Dit is pertinent niet waar. Het hangt af waar je huurt.Jakob schreef:Nee daar heb je gelijk aan en hier heb ik wat aan maar voor $250 heb je een grote woning zekers want ik hoef geen grote woning heb nu ook maar een van bijna 800 sq ft.en die huur je voor nog geen $500 in the US.
Heb het op gezocht en de huur klopt alleen g/w/l geen idee.Hockey schreef: Dit is pertinent niet waar. Het hangt af waar je huurt.
Laatst gewijzigd door Jakob op 11 mar 2015, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Nogmaals, het klopt niet. Jij praat over de hele VS. Ik garandeer je dat er genoeg plekken in alleen LA al zijn waarmee je met dat bedrag niks kan huren. Dus nogmaals het klopt niet, behalve voor bepaalde plekken binnen de VS. Vaak voor slechte buurten of erg landelijke gebieden, maar hoe ga je je dan verplaatsen?Jakob schreef:Heb het op gezocht en de huur klopt alleen g/w/l geen idee.Dit is pertinent niet waar. Het hangt af waar je huurt.
Ik wil ook niet naar LA toe en het is in een stad met 90000 inwoners en daar huur je voor $500 een vrijstande huis
net gekeken en in LA heb je daar 26 huizen voor die prijs of er onder.
net gekeken en in LA heb je daar 26 huizen voor die prijs of er onder.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden, gaarne op letten
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden, gaarne op letten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 15199 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 9 Reacties