Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yip yip de paspoorten gekregen. Met de visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Yip yip de paspoorten gekregen. Met de visa

Bericht door Dbacks2 »

USInsider schreef:Maar je had/hebt de CD roms niet meer nodig voor je immigratie.
Ja zeker wel! Je wordt geacht deze gegevens te bewaren en te kunnen overleggen als daar op een later tijdstip naar gevraagd wordt. Dat is ons in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt!
Ze zullen er vast nooit meer naar vragen... maar we bewaren ze toch maar!
mvdh123
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdh123 »

Van harte kerel, je hebt er veel voor moeten doen, het is je gegund, ben benieuwd naar jullie plannen.
HoNo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door HoNo »

Fijn!
Je bent ondernemer (gezonde werkmentaliteit, doorzetter) en geeft daar blijk van. :clap:
Maak je niet onnodig druk, het komt (zeker en) vast allemaal goed, daar aan de overzijde van de grote plas.
Xcode
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Xcode »

Dank je mvd123. Je hebt me beetje kunnen volgen wat ik doorstaan heb.
Gelukkig is alles inorde gekomen.
Mei zou ik mijn gc activeren, maar door verandering concept uitgesteld. Midden juni.
why...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nieuws voor mij, wij hebben een dergelijke waarschuwing niet gehad.
MAAR - DBacks2, je hebt gelijk ! er blijkt in sommige gevallen om X-ray gevraagd te worden in Port of Entry.

Xcode, wil je op zeker spelen - bel dan de kliniek/ziekenhuis waar jouw X-ray (jullie X-rays) gemaakt zijn en vraag om een kopie.
Leg uit dat je die nodig hebt voor verdere immigratie maar dat het US Consulaat jouw eerste CD-rom misplaatst heeft.
Xcode
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Xcode »

Usinsider.
Bedankt voor je tip, dat had ik al gedaan.
Ik belde om de cliches, en die hadden ze gelukkig nog.
Misschien vragen ze er niet om, maar tja kom eens iemand tegen die eens een slechte dag heeft,
Of net een ruzietje had met vriend of vriendin, dan zit je daar nog voor een paar uur.

Raar dat ze de cd-roms kwijt zijn gespeeld op de ambassade.
why...
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

USInsider schreef:Nieuws voor mij, wij hebben een dergelijke waarschuwing niet gehad.
MAAR - DBacks2, je hebt gelijk ! er blijkt in sommige gevallen om X-ray gevraagd te worden in Port of Entry.

Xcode, wil je op zeker spelen - bel dan de kliniek/ziekenhuis waar jouw X-ray (jullie X-rays) gemaakt zijn en vraag om een kopie.
Leg uit dat je die nodig hebt voor verdere immigratie maar dat het US Consulaat jouw eerste CD-rom misplaatst heeft.
Het was bij ons niet zo zeer de POE die erom vroeg/wilde zien, wij kregen hem daar terug met de opmerking dat je de cd persoonlijk moest bewaren omdat er op later datum naar gevraagd kon worden.
Dat laat ons vermoeden (maar we weten het ook echt niet zeker) dat mocht je binnen een te korte termijn medische klachten in het gecontroleerde gebied krijgen, ze de gegevens terug willen zien. En dat niet kunnen tonen niet in je eigen voordeel werkt zeg maar...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

POE is de enige plek waar ik kon vinden dat de X-ray mogelijk gevraagd kon worden. Waarbij ik me afvraag hoe kundig een CBP officer in lezen van een X-ray zeker wanneer die op een disk staat. Mijn huisarts vindt dat al problematisch.

Je emigreerde via Consular Processing. Alleen in geval van K-1 visum kan bij Adjustment of Status om med. gegevens worden gevraagd.
Alle med. resultaten zijn een jaar geldig voor immigration purposes. Maar jullie hebben geen verdere procedures hier. XCode ook niet.

De panel physician heeft je X-ray bekeken en de resultaten van je bloed-test. Je wordt alleen gecontroleerd op issues van belang voor immigration regulations, bv. besmettelijke ziektes of volslagen geestelijk gestoord. Dat kan een reden zijn voor weigering.
Voor werk-gebonden groene kaarten wordt bovendien gecheckt of je in staat bent te funktioneren in de baan aangeboden door de sponsor. (Althans zo heb ik het begrepen.)

Wat bedoel je met med. klachten in gecontroleerd gebied ? Je moet al resistent TB blijken te hebben of soortgelijk, iets dat een dokter zou melden aan CDC (Disease Control). CDC zou dan USCIS en State Department waarschuwen. Maar dat gaat dan om het land/gebied waar je vandaan komt. Ik heb nooit gelezen dat iemand gedeporteerd werd voor med. probleem.

Eenmaal in de US is het je eigen probleem om arts en behandeling te vinden bij med. problemen, tenzij levensbedreigend en/of een gevaar voor de omgeving. Dan wil de county wel inspringen in voorkomende gevallen, maar alleen voor de hoogste nood. Verder mag je het zelf uitzoeken - en betalen.
Lukt je dat niet dan is het een kwestie van jammer maar helaas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer