Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Minnesota met 2 kinderen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
TatSean
Amerika-ontdekker

Re: Emigreren naar Minnesota met 2 kinderen

Bericht door TatSean »

Nee we hebben nog geen visum aangevraagd we zouden dit idd eerder doen maar nog niet gedaan omdat ik alles rond wou hebben om mijn kinderen mee te nemen dus hebben besloten op het laatste moment te wachten met her op sturen van het formulier tot dat rond is.

Ik luister niet meer naar vrienden nee. Ik had eigenlijk al besloten om na 4 okt die dag haal ik me kids hun paspoort en en documenten op om dan te beginnen. Ik wil alles goed doen.

Ik heb 2 kinderen die nog altijd op plek nr1 staan.
Maar toen zat ik te lezen over de cr1. Dat je ook daar kunt trouwen en terug gaan dan dat proces doen en dus niet de extra aos hoeft te doen. Maar dan weet ik nog niet hoe dat zit voor de kinderen hun aos?

Mijn vriend is hier met de feest dagen een maand en hij had het er over dat misschien trouwen hier ook een optie was. Snap dat het verwarrend is en dat spijt me maar probeer het gewoon op de best mogelijke manier te doen... en ik ben niet onbesuisd en besluiteloos wil gewoon alle optie weten voor ik een keuze maak waar ik niet meer op terug kan komen.... is dat zo vreemd?

Maar ik denk dat we er nu wel uit zijn.
K1 op de post zodra alle nodige papieren hier binnen zijn voor de kinderen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@TaSean, soory, maar je blijft onduidelijk. In je bericht van gisteren zeg je dat je in september naar de VS gaat, met je kinderen. En nu zeg je dat je op 4 oktober hun paspoort ophaalt. Wat dus zou inhouden dat zij niet naar de VS meegaan, want jouw kinderen moeten volgens mij gewoon met hun eigen paspoort reizen.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Okay dus nog geen K1 ingediend, nog niet getrouwd. Als je de K1 gaat doen realiseer je dan wel dat je pas kunt trouwen als je visum is goedgekeurd en je met je visum naar de US bent afgereisd. Wachttijd voor je visum kan behoorlijk varieeren. Wilco had hem in 2 weken geloof ik maar de meesten van ons die die route hebben genomen hebben toch zeker wel 8 tot 10 maanden gewacht. Niet gaan trouwen terwijl je K1 aanvraag loopt want dan vervalt die aanvraag en moet je alles opnieuw doen voor CR1.

Ik vind het niet vreemd dat je alles goed wilt doen voor je kinderen, ik vind het vreemd dat je na 6 maanden schommelen tussen twee opties overkomt alsof je nog steeds niet zo goed het verschil tussen K1 en CR1 begrijpt en ik maak me zorgen dat je straks tijdens het wachten of indienen van je aanvraag iets verkeerd doet omdat je de regels voor beide visa niet snapt.

Ik bedoel, nu noem je weer dat je vriend het heeft over trouwen in NL over de feestdagen. Ja dat ook een optie, maar dan moet je dus daarna een CR1 aanvraag gaan doen. Wat wil je:
eerst trouwen (in NL of US) en dan je visum aanvragen en afwachten > CR1 visum
of eerst je visum aanvragen en afwachten en daarna trouwen (alleen in de US) > K1 visum

Deze website heeft een vergelijkingstabelletje voor CR1 vs K1 dus lees dat eens goed door (de fee hoogte kan veranderd zijn) : http://www.visacoach.com/choosing-marriage-visas.html
TatSean
Amerika-ontdekker

Bericht door TatSean »

Met emigreren neem ik mijn kinderen mee hockey en niet in septembr.

Sommige dingen snapte ik nog niet nu wel. Dankjewel!

We gaan voor de k1.
Zouden graag max juli 2015 daar heen gaan zo dat mijn kinderen mee kunnen in het nieuwe school jaar dan 5 en 7 jaar oud.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Voor Juli 2015 wordt erg krapjes. Je kan mazzel hebben en door de aanvraag heen vliegen maar hou toch vooral rekening met een verwerkingstijd van op zn minst 6 maanden en dat kan oplopen tot wel een jaar.Zorg dat je zsm die K1 aanvraagt dus probeer deze maand al het papierwerk enz te verzamelen en hem in elk geval per 1 Oktober op de post te doen. Vooral bewijs van relatie, financieel papierwerk etc niet te zuinig mee doen zodat je geen Request For Further Evidence krijgt en vertraging oploopt. Dan heb je heel misschien kans dat je volgende zomer de visum hebt maar er is absoluut geen garantie.
TatSean
Amerika-ontdekker

Bericht door TatSean »

Laat ik het zo stellen zou in ieder geval fijn zijn voor het nieuwe school jaar begint in Minnesota :)
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Zoals al aangegeven, vandaag beslissen met je vriend wat je gaat doen (K1 of CR1), en onmiddelijk beginnen met het verzamelen van alle papieren en dergelijke. Als je tegen 1 augustus ongeveer wil ginder zijn (scholen beginnen doorgaans tussen midden aug en begin sept., afhankelijk van de regio), moet je echt wel per 1 okt. je papieren rond hebben.

Als je zelf niet echt sterk bent in formulieren en papieren, huur dan AUB gewoon een immigration lawyer. Meestal is dit een vast bedrag (rond de 1000$) en zij zorgen dat alles juist en compleet ingevuld opgestuurd wordt. Zij vertellen jou dan ook wat er wel of niet nodig is, wat er vertaald moet worden, enz... Bijvoorbeeld easyfiancevisa.com

Qua doorlooptijd:
K1 typisch 6-9 maand tot visa interview
CR1 typisch 9-12 maand tot visa interview

Het voordeel van CR1 is wel dat het goedkoper uitkomt, en je kan onmiddelijk aan de slag na aankomst. Bij K1 kan je sneller naar daar, maar je moet nog een hoop papierwerk doen (AoS) na aankomst (en trouw) wat mogelijk onhandig ligt met formulieren die je in Europa moet opvragen en laten vertalen. Je kan ook niet gaan werken tot de nodige papieren in orde zijn (AoS of EAD aanvraag, dewelke het snelste is)

In mijn geval was CR-1 de beste keuze.

Vergeet ook niet dat je EIGENLIJK pas je vlucht kan boeken nadat de ambassade je je visum in handen geeft (Typisch een week of 2 na het interview, indien alles OK). Dus als alles volgens een normaal schema loopt, en je vrij vlot aan je documenten geraakt, kan je midden juli je visum in handen hebben... ALS je op 1 oktober je papieren instuurt. (Gerekend op 9 maand plus 2 weken).
Een maand nu om al je papieren bijeen te zoeken is goed te doen, maar onderschat het niet !
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Simon_Says schreef: Bij K1 kan je sneller naar daar, maar je moet nog een hoop papierwerk doen (AoS) na aankomst (en trouw) wat mogelijk onhandig ligt met formulieren die je in Europa moet opvragen en laten vertalen. Je kan ook niet gaan werken tot de nodige papieren in orde zijn (AoS of EAD aanvraag, dewelke het snelste is)
Ik vind het papierwerk voor de AOS wel meevallen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je al de papieren die je in Amerika nodig hebt gelijk meeneemt (en vertaald naar het engels).
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Gabbyxx schreef: Ik vind het papierwerk voor de AOS wel meevallen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je al de papieren die je in Amerika nodig hebt gelijk meeneemt (en vertaald naar het engels).
Klopt op zich wel, het is niet al te gek, als je op voorhand al een lijstje aanlegt kan je het vlak voor vertrek allemaal opvragen, maar ik wil maar meegeven dat het toch allemaal vrij lang kan duren, en dat indien een document vergeten werd of niet meer geldig is (bv uittreksel strafregister) het allemaal logistiek net iets vervelender kan zijn...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als ik twee kinderen had zou ik eerst trouwen - en dat kan op VWP/ESTA als je je mond maar houdt bij immigrations en niet trouwjurken enz. gaat meeslepen.
Plus je moet echt terug naar Ned. en daar de CR-1 in werking zetten om potentiele problemen te voorkomen.
Wat als je op K-1 gaat en er komt een kink in de kabel tijdens je AOS ? Kun je terug naar Ned. met de kids.
Je hebt in de periode dat je in AOS aanvrage bent, toch redelijk rechteloos. Niet zo'n probleem als je een-personig bent, maar met kleinere kinderen ?
Met CR-1 ben je zo goed als zeker van je groene kaart.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

En denk eraan dat je schriftelijk laat vastleggen dat de vader van jouw kinderen toestemming geeft voor emigratie met de kinderen naar de VS.
TatSean
Amerika-ontdekker

Bericht door TatSean »

Ik heb toestemming
TatSean
Amerika-ontdekker

Bericht door TatSean »

Noa1 is binnen nu wachten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen