Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp vanuit amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Hulp vanuit amerika

Bericht door FlipjeBTiel »

Dank, Hockey.

Over stijl valt te twisten, maar de waarschuwing van USInsider is naar mijn mening dan best op z'n plaats. Iemand van "al bijna 17" is voor de wet nog gewoon "16" en afhankelijk van de Staat waar TS naar toe wil (al was het maar op VWP op bezoek, los van een stage bij een tattoeerder) is er wetgeving t.a.v. een relatie die dan op je van toepassing is. De praktijk wijst uit dat je zulke wetgeving maar beter serieus kunt nemen, en dat begint met er weet van te hebben.

Gr., Flipje
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Flipje, ik ben uitgegaan van de veronderstelling dat als TS inderdaad een huwelijk zou overwegen als optie hij dit goed uit zal zoeken aangaande wettelijk eisen etcetera. Vandaar dat ik geen extra voorbehoud heb geplaatst. Met alle waarschuwingen al gegeven in dit topic leek het mij dat ik dat niet hoefde te herhalen.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Ziva,
ik weet niet of je opmerking jegens mij was geplaatst, maar ik lees regelmatig dezelfde topics. USinsider gaat hier heel serieus op in en krijgt dan de wind van voren dat ze te negatief zou zijn. Doordat we vaak dezelfde soort topics hebben valt haar advies regelmatig in herhaling. Dat was wat ik ermee bedoelde. Met alle respect ik vind haar adviezen erg goed en lees die ook altijd erg graag.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ben het wel met USInsider eens. Ik vind Amerika het mooiste land ter wereld, maar dan wel alleen op vakantie. Ik zou er niet graag willen wonen, want er is natuurlijk best veel mis in het land. Of laat ik het anders zeggen; we klagen wel, maar noem mij maar eens een paar landen waar het m.b.t. gezondheidzorg en sociale vangnetten beter is geregeld dan in Nederland. Tuurlijk, als je het écht wil en als je écht doorzettingsvermogen hebt zou je het anno 2014 best eens kunnen redden in de US. Helaas zijn maar weinigen dat gegeven.

Ik heb hier ook wel eens topics voorbij zien komen van een 16 jarige jongen die graag naar Las vegas wilde emigreren. Tja.. wat moet je daar mee? Of een 17 jarig meisje die naar Hollywood wil verhuizen. Overigens allebei zonder ooit in de US geweest te zijn, maar dat puur willen d.m.v. de beelden op tv. Het geeft ook helemaal niets als je die droom hebt, maar een beetje realiteit is dan wel op z'n plaats. Daarom vind ik users die wat 'negatiever' zijn belangrijk voor wat tegengas op een forum.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mijn reactie was algemeen bedoeld op de opmerking dat er jonge mensen langskomen die vragen of en hoe ze naar Amerika kunnen emigreren. Ik mag toch hopen dat iedereen, jong en oud, met allerlei vragen (ook al zijn ze 100 keer gesteld) langs mag komen op dit forum. Dat JIJ (algemeen bedoeld) er zat van wordt om het te lezen is dan wellicht een reden voor jou om niet te reageren.

Dat een emigratie anders is afhankelijk van leeftijd is duidelijk, dat was ook niet het punt dat ik maakte, het punt was dat ik toch hoop dat iedereen hier welkom is om zijn vragen te stellen en het toch niet moet afhangen van wat "wij" de bestaande forumleden daarvan vinden.

Maar goed, zoals ik al zei het is mijn mening. Zo te lezen ben ik de enige die denkt dat het wel iets minder negatief en zwaarmoedig mag voor een nieuw lid dat een vraag stelt dus ga gerust verder met klagen over Amerika :D
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Ik heb nooit gesteld dat ik het zat was om dezelfde topics te lezen noch dat vragenstellers niet welkom zijn. Het was mijn reactie op het feit dat USInsider's reacties werden afgedaan als dezelfde bla bla bla verhalen. Al worden dezelfde vragen honderd keer gesteld maakt mij niets uit maar dan vind ik dat zij ook honderd keer hetzelfde antwoord mag geven.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Nog even voor de duidelijkheid: ik post niet vaak en vind het erg leuk om alle reacties te lezen.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Jaydee. schreef: Of laat ik het anders zeggen; we klagen wel, maar noem mij maar eens een paar landen waar het m.b.t. gezondheidzorg en sociale vangnetten beter is geregeld dan in Nederlan
Alle scandinavische landen, Duitsland etc. Noem jij maar een land waar een ontslagen werkmener van leeftijd 45+ compleet wordt afgeschreven van de arbeidsmarkt? Er is een groot groep mensen in NL dat compleet uigesloten is van de arbeidsmarkt en in leven worden gehouden door deze zogenaamde 'vangnetten' en je ziet het aan het gezicht van zoveel depressieve mensen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zoals ik al vaker schreef: ik ben net tv, vol herhalingen, maar je hoeft niet te kijken !
Het probleem is dat in geval van emigratie het niet uitmaakt welk kanaal op tv ik aanzet Ik kom helaas zo'n beetje op elk kanaal hetzelfde tegen.

Wat betreft een 17 jarige die droomt van amerika omdat ie er een vriendinnetje heeft? Zo iemand moet even snel, duidelijk en vriendelijk met beide benen op de grond gezet worden. Wat dat betreft is het plaatje van Hockey luid en duidelijk. Als je dan nog steeds wil (en 99.9% haakt dan af als je 17 bent) dan ga je wat dieper graven naar de mogelijkheden. Heb je dan vragen dan zijn het intelligente vragen (hoop ik). Daarbij mocht alles op een of andere manier lukken dan is hij reeds voorbij de 18 en zijn vrouw (want dat is de enige mogelijkheid) ook, dus de sexpreek slaat kant nog wal. Wat betreft drinken under age? 80% of zo doet dat. Het mag niet en als je gepakt wordt heb je een probleem en dat is dan zijn probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer