Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Als jong stel emigreren naar Californië

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Max Kool
Amerikakenner

Re: Als jong stel emigreren naar Californië

Bericht door Max Kool »

dimona schreef:Ik zie regelmatig motorrijders, maar nooit tijdens spitstijden. Het zal zijn redenen hebben....
Dat verschilt dan per regio wellicht. ben net terug uit LA, en daar zie je op de freeway zat motoren ook tijdens de spits. Ook lane splitting zie je weleens voorkomen. Ik ben iig voornemens om als we verhuisd zijn met de motor naar het werk te gaan. Zuiniger, sneller en leuker. :)

Ik ben wel gewaarschuwd voor potholes. Beetje Belgisch wegdek daar.
LA, LA, LA....
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

California is zo'n beetje de enige staat waar lane splitting (tussen de file doorrijden) wordt getolereerd. Het staat niet officieel te boek als een regel dat het is toegestaan maar er is ook geen regel die het verbiedt; zolang je niet gevaarlijk bezig bent zal de politie daar je niet bekeuren. In de meeste andere staten zijn uitdrukkelijke regels die "lane splitting" en "lane sharing verbieden".
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Ik zag laatst zelfs een voorlichtingsfilmpje op TV (in LA dus) waarin aan automobilisten werd uitgelegd dat motorrijders mogen lanesplitten, en of de automobilisten ajb ruimte willen maken.
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer