Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naïeve scholier
-
Gast
Re: Naïeve scholier
Wij wonen in het zuiden van Ohio, tegen de grens met Kentucky. Het wordt hier in het voorjaar/zomer goed warm met in de zomer een hoge luchtvochtigheid. Wellicht is het in het noorden van Ohio koeler, maar of het in de zomer onder de 25 komt? geen idee.
edit: zie hier de gemiddelde temperatuur in Cleveland, OH voor de maand juli http://www.accuweather.com/en/us/clevel ... r=7/1/2013
Maar staar je er niet te blind op. Mijn man begon in NL altijd te puffen en te zuchten als het warmer werd dan 23 graden. Hier vind hij de zomer heerlijk, hoe heter hoe beter.
edit: zie hier de gemiddelde temperatuur in Cleveland, OH voor de maand juli http://www.accuweather.com/en/us/clevel ... r=7/1/2013
Maar staar je er niet te blind op. Mijn man begon in NL altijd te puffen en te zuchten als het warmer werd dan 23 graden. Hier vind hij de zomer heerlijk, hoe heter hoe beter.
Heb ik dan eindelijk iemand gevonden die ook naar Wisconsin wil verhuizen ? Vrij koude winters, redelijk koele zomers.
Cincijansen - vindt je man 40 graden C. ook plezierig ?
Cincijansen - vindt je man 40 graden C. ook plezierig ?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Minnesota gaat van min 40 naar plus 40 C. Plus 2 weken voorjaar en 2 weken herfst. Niet echt leuk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Gast
Oortjes, ik heb het hem gelijk even gevraagd. Zijn ideale temperatuur hier is 30-35 graden, luchtvochtigheid geen probleem. Ik heb wel meer last van de warmte met hoge luchtvochtigheid. Boven de 40 wordt wel erg warm, maar gelukkig is er overal airco. Die is er in NL niet, dus misschien dat het daarom minder verdraaglijk is. Er is dan geen ontkomen aan, in huis net zo warm als buiten etc.
Zonder airco hier hebben we twee dagen meegemaakt en dat is verschrikkelijk voor ons als Nederlanders die "nog niks gewend" zijn.
Zonder airco hier hebben we twee dagen meegemaakt en dat is verschrikkelijk voor ons als Nederlanders die "nog niks gewend" zijn.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Voor je een woonplaats besluit op de temperaturen in een grafiek of op een jaarlijks gemiddelde...
In Nederland puf en mopper ik wat af, zelfs met 21 graden vind ik het soms al te warm. In Florida dacht ik echt dat de wereld gek geworden was om daar ook maar iets buiten te doen...laat staan zo'n reeks leuke pretparken! Ik liep daar met 29/31 graden van schaduw naar fonteintje naar bankje en heb mezelf echt voortgesleept; zelf het zwembad vond ik niets want tijdens het afdrogen en aankleden was het verkoelende effect al verloren.
En waar willen wij gaan wonen? Phoenix Arizona... waar het regelmatig tegen/boven de 40 graden zit...
Het enige dat je me daar hoort is dat ik een trui aan wil in de bios of als we uit eten gaan.
Een klimaat moet je ervaren; Griekenland vond ik lekker bij 36 graden, Spanje vreselijk...
In Nederland puf en mopper ik wat af, zelfs met 21 graden vind ik het soms al te warm. In Florida dacht ik echt dat de wereld gek geworden was om daar ook maar iets buiten te doen...laat staan zo'n reeks leuke pretparken! Ik liep daar met 29/31 graden van schaduw naar fonteintje naar bankje en heb mezelf echt voortgesleept; zelf het zwembad vond ik niets want tijdens het afdrogen en aankleden was het verkoelende effect al verloren.
En waar willen wij gaan wonen? Phoenix Arizona... waar het regelmatig tegen/boven de 40 graden zit...
Het enige dat je me daar hoort is dat ik een trui aan wil in de bios of als we uit eten gaan.
Een klimaat moet je ervaren; Griekenland vond ik lekker bij 36 graden, Spanje vreselijk...
Dbacks2 schreef:Een klimaat moet je ervaren; Griekenland vond ik lekker bij 36 graden, Spanje vreselijk...
Dat is apart
- Dbacks2
- Amerikakenner
Wij hebben 2 keer een maand in de Phoenix zomer doorgebracht... beter 3 maanden die zomer (die wellicht gaat vervelen) en de rest van het jaar heerlijk weer dan zoals hier waar de lente op dinsdagmiddag valt...
Het onweer in Florida vond ik dan weer wel geweldig! En zeker de voorspelbaarheid ervan; je keek naar het nieuws... vandaag gaat het om 3 uur onweren en morgen om 5 uur... en verdraaid!!!
Het onweer in Florida vond ik dan weer wel geweldig! En zeker de voorspelbaarheid ervan; je keek naar het nieuws... vandaag gaat het om 3 uur onweren en morgen om 5 uur... en verdraaid!!!
Vond de vergelijking met Spanje en Griekenland apart, beiden landen geweest in diverse jaargetijden, vind ze redelijk vergelijkbaar en sommige gebieden van Spanje lijken op Arizona 
- Dbacks2
- Amerikakenner
Ik bedoelde ook meer te zeggen... ervaar hoe het weer is waar je je wilt gaan vestigen...
De binnenlanden van Spanje zullen inderdaad best op Arizona lijken...maar daar ben ik niet geweest... Het spaanse zuiden vond ik niks, de griekse eilanden een stuk beter.
Zou je trouwens plaatsen hebben waar het weer je echt een heel jaar rond bevalt?)
De binnenlanden van Spanje zullen inderdaad best op Arizona lijken...maar daar ben ik niet geweest... Het spaanse zuiden vond ik niks, de griekse eilanden een stuk beter.
Zou je trouwens plaatsen hebben waar het weer je echt een heel jaar rond bevalt?)
Hallo
welkom op dit forum! Kun je via school geen uitwisselingsprogramma regelen? Sommige hogescholen en uni's hebben dat, ik heb dat namelijk zelf ook gedaan! Maar weet niet of jouw school daar aan meedoet, natuurlijk altijd proberen waard. Naast geweldige ervaring leer je er ook mensen kennen die in de toekomst wellicht wat kunnen betekenen qua werk en dergelijke. Nogmaals geen idee of jouw school daar ook aan meedoet, maar zou het eens navragen!
welkom op dit forum! Kun je via school geen uitwisselingsprogramma regelen? Sommige hogescholen en uni's hebben dat, ik heb dat namelijk zelf ook gedaan! Maar weet niet of jouw school daar aan meedoet, natuurlijk altijd proberen waard. Naast geweldige ervaring leer je er ook mensen kennen die in de toekomst wellicht wat kunnen betekenen qua werk en dergelijke. Nogmaals geen idee of jouw school daar ook aan meedoet, maar zou het eens navragen!
Het lijkt mij dat milde winters en koude zomers in tegenspraak zijn met barre weersomstandigheden.Kramer schreef:Ik hou van milde winters en koude zomers.Geef mij maar een ruig landschap met barre weersomstandigheden.
..................
Of het nu Iowa of Ohio wordt zie ik later nog wel. Als de klimatologische omstandigheden me maar bevallen.
Wat ik je mee wil geven is dat het lastig is om op basis van een weerkaartje of lijstje met temperaturen een plek te vinden die naar jouw zin is. Mijn schoonfamilie woont in het deel van de VS wat wij buitenlanders, en zelfs veel Amerikanen, zouden omschrijven als Los Angeles. Maar als je dan kijkt naar waar ze wonen dan zie je toch behoorlijk grote verschillen in klimaat op minder dan 45 minuten rijden. Het gedeelte waar mijn schoonzusje woont is redelijk gelijkend op milde winters en zomers die niet superwarm worden, maar dat is ook weer een locatie waar het erg duur wonen is.
Dus zelfs als jij zo'n plek vindt is het lang niet zeker of je daar werk kan vinden en of je het kan betalen om daar te wonen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hier wil ik nog even op aanhaken, want het valt me juist altijd op dat veel tieners die hier komen zo netjes schrijven, hun wensen en vragen zo goed formuleren en beleefd reageren op de reacties die ze krijgen. Denk bijvoorbeeld aan de jongen (ben zijn naam even vergeten) die een vriendin heeft in Amerika en al enkele keren vragen heeft gesteld over de regels van het reizen naar Amerika e.d.dutch_in_seattle schreef:Mag ik even melden dat ik het een verademing vind een keer een tiener op dit forum te zien die prima Nederlands schrijft, in volzinnen en zonder allerlei taalfouten!
Vandaar ook dat het topic van vorige week voor mij opviel (in negatieve zin) en ik twijfelde over met wie we nu echt te maken hadden.
Bij deze dus van harte welkom aan Kramer! Ik hoop dat je je dromen waar kunt maken.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Jij bedoelt waarschijnlijk http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=41863RiverCola schreef: Denk bijvoorbeeld aan de jongen (ben zijn naam even vergeten) die een vriendin heeft in Amerika en al enkele keren vragen heeft gesteld over de regels van het reizen naar Amerika e.d.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Een uitwisselingsprogramma valt toch wel te regelen? Ik ga dit zeker even navragen. Het zou inderdaad een geweldige ervaring voor mij zijn.Annen1981 schreef:Hallo
Daar heeft u gelijk in. Het verkrijgen van een werkvergunning is mijn eerste prioriteit. Het gaat aardig wat tijd vergen, (en geld) voordat ik tot emigratie kan overgaan. Het leven is niet altijd rooskleurig. Echter, ik wil me hier voor inzetten. The American Dream wil ik koste wat het kost waarmaken.Hockey schreef: Dus zelfs als jij zo'n plek vindt is het lang niet zeker of je daar werk kan vinden en of je het kan betalen om daar te wonen.
Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.
Dat is tegenwoordig een rijtjeshuis en een kleine, electrische autoKramer schreef: The American Dream wil ik koste wat het kost waarmaken.
Hondo schreef:Dat is tegenwoordig een rijtjeshuis en een kleine, electrische autoKramer schreef: The American Dream wil ik koste wat het kost waarmaken.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Ik citeer George Carlin:
"The reason they call it the American Dream is because you have to be asleep to believe it."
Laatst gewijzigd door Kramer op 28 mei 2013, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
De berichten van julianor22 en de bijhorende reacties werden verwijderd om dit topic netjes te houden.
Groetjes,
Carine
Carine
Dat is een goede houding. Besef je ook dat het makkelijker is om vanuit de VS te solliciteren naar een functie in een andere plaats in de VS dan vanuit Europa. Dus mocht je een kans krijgen in een plaats/regio die niet jouw eerste (of tweede of derde) keuze zou zijn, pak die kans. Dan kan je na een tijdje vanuit daar makkelijker door solliciteren.Kramer schreef:Daar heeft u gelijk in. Het verkrijgen van een werkvergunning is mijn eerste prioriteit. Het gaat aardig wat tijd vergen, (en geld) voordat ik tot emigratie kan overgaan. Het leven is niet altijd rooskleurig. Echter, ik wil me hier voor inzetten. The American Dream wil ik koste wat het kost waarmaken.Hockey schreef: Dus zelfs als jij zo'n plek vindt is het lang niet zeker of je daar werk kan vinden en of je het kan betalen om daar te wonen.
Kramer schreef:Ik citeer George Carlin:
"The reason they call it the American Dream is because you have to be asleep to believe it."
Citeer ik ook weleens, maar het begrip "The American Dream" is aan het vervagen, Amerika gaat steeds meer op Europa lijken en de lat word lager gelegd, voorheen was de Dream om succesvol te worden en rijk en dat mag min of meer niet meer en als je het word dan hou maar een low profile voordat je een vieze kapitalist bent die van iedereen misbruik maakt.
Ik ben echt blij met dit advies. Als ik die kans krijg, probeer ik hem te grijpen.Dat is een goede houding. Besef je ook dat het makkelijker is om vanuit de VS te solliciteren naar een functie in een andere plaats in de VS dan vanuit Europa. Dus mocht je een kans krijgen in een plaats/regio die niet jouw eerste (of tweede of derde) keuze zou zijn, pak die kans.
Ik leg de lat meestal te hoog. Echter, het behalen van succes is niet belangrijk voor mij. Geef mij maar dat rijtjeshuis! Zonder die elektrische auto!Citeer ik ook weleens, maar het begrip "The American Dream" is aan het vervagen, Amerika gaat steeds meer op Europa lijken en de lat word lager gelegd, voorheen was de Dream om succesvol te worden en rijk en dat mag min of meer niet meer en als je het word dan hou maar een low profile voordat je een vieze kapitalist bent die van iedereen misbruik maakt.