Kijk je dan in het labeltje, om te kijken wat voor merk het is?Staceybeesie schreef:Weet nu een beetje welk merk gevaarlijk is,
(sorry, ik zal m'n flauwe opmerkingen nu voor me houden, twee in één topic is genoeg...
Kijk je dan in het labeltje, om te kijken wat voor merk het is?Staceybeesie schreef:Weet nu een beetje welk merk gevaarlijk is,
Ik heb een Amerikaanse (dom blondje?) ervan weten te overtuigen dat alle Nederlanders een groot vlot onder alle huizen hebben zitten zodat het huis vanzelf gaat drijven als er overstroming komt.Staceybeesie schreef:Als ik hier vertel dat NL onder de zeespiegel ligt, verklaren ze ons voor gek dat er zoveel mensen wonen.
Hé Bedankt voor de toelichting. Ik was het draadje even uit het oog kwijt. Maar leuk om te lezen.Dacht zal je op weg helpen ...zit ik natuurlijk wel in marcels vaarwater
North Carolina heeft veel verschillende nicknamen.
The land of the sky
The old North state
The turpine state
The rip van winkle state
en natuurljik The tarheel state
die laatste heeft verschilende verhalen hoe ze daar aan gekomen zijn.
in de coloniale tijd was teer een hoofd product in de nc industrie
Teer werdt verkregen door het langzaam verbranden van de longpine trees. en als de werkers dan het bos uit kwamen haden ze dus die plakkerige substantie aan hun schoenen tar-heels
Zelf vindt ik het andere verhaal hierover mooier
dat schijnt gebeurt te zijn tijdens de burger oorlog.toen de missisippie soldaten vochten tegen de North carolinians. en ze dat gevecht verloren. de missisisipie soldaten hebben toen om te pesten de hielen van de north carolinians ingesmeerd met teer, om duidelijk te maken als ze dat gelijk hadden gedaan ze wel waren blijven plakken om de slag te winnen.
Ik zal je verder niet vermoeien met de rest van de namen
had nl wat onderzoek gedaan omdat we daar vorig jaar heen gingen en na de vakantie onze oudste er een spreekbeurt overhield.
is maar goed dat ik het bewaard hebt, volgend jaar gaan we weer en nu wil de jongest een spreekbeurt houden
Ach en nu weten ze het hier ook
groetjes
**Katinka**
Joh, in je leven nog zat tijd om te werken. Enne... aangezien de vakantiedagen in de VS iets minder rijkelijk uitgedeeld worden als in NL (zeker in het begin van je carriere, kun je nu nog maar beter genieten zolang het nog kan.De verhuizing ging tot dusver prima. De container heeft een weekje vertraging, de greencard kwam vandaag (8 mei) binnen, nu nog m'n SSN en een baan. Maar geen haast. Een beetje vakantie is ook wel lekker.
marloesusa schreef:Haha, ik wist niet hoe hard ik weg moest rennen en mijn huisgenoot moest roepen toen ik voor het eerst een kakkerlak tegenkwam in de keuken... en vervolgens nog 4 bussen gif van de vorige bewoners.. dat voorspelde niet veel goeds! Inmiddels spuit ik ze zelf dood, maar ik vind ze nog steeds vreselijk! En ze hebben hier echt enorme hommels, je waait bijna om als ze langsvliegen! En ze hebben ook zo'n echt gezicht met twee van die mega ogen! Hahaha, kleine overdrijving hoor, maar ze zijn wel erg groot. En je ziet hier veel meer ratten, gelukkig niet in huis, maar 's avonds op straat zo af en toe.
Ja die beestjes daar zijn wel indrukwekkend he
.In west virginia hebben ze dan ook van die 'black wasps' en goh je mag 15 meter er vandaan staan en die zie je nog vliegen .Daar heb ik het niet mee.Maar slangen en groundhogs/chipmuncks e d. storen me totaal niet.