Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wie heeft tips voor k1 visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ceristimo
Amerikafan

Re: wie heeft tips voor k1 visum?

Bericht door Ceristimo »

Ik ga er vanuit dat het interview in het Engels zal zijn. Alle correspondentie was dat in elk geval wel.

Na het ontvangen van je visum heb je 6 maanden (half jaar) de tijd om het visum te 'activeren' door de Amerikaanse grens over te steken, en na het 'activeren' heb je nog 90 dagen (dus bijna 3 maanden) de tijd om te trouwen.

In totaal kan je, als je iedere keer op het uiterste van de deadline gaat zitten, ná het ontvangen van je K-1 visum dus nog bíjna negen maanden in Nederland lanterfanten. :wink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ceristimo schreef:
In totaal kan je, als je iedere keer op het uiterste van de deadline gaat zitten, ná het ontvangen van je K-1 visum dus nog bíjna negen maanden in Nederland lanterfanten. :wink:
Nee, 6 maanden. Je hebt 6 maanden om K-1 te activeren door naar de VS te reizen. K-1 is een Single Entry visum. Je kan dan dus niet meer terug naar NL, totdat je de AOS hebt doorlopen (of een re-entry permit hebt). Die drie maanden die je hebt om te trouwen, moet je in de VS doorbrengen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kimberley_brons
Amerikafan

Bericht door kimberley_brons »

Heeft iemand ervaring met bepaalde dingen zoals:

moet je je rijbewijs omzetten, hoe wat en waar?
is het verstandig om je diplomas hier of daar te vertalen?
moet je heel je medisch dossier vertalen of alleen belangrijke dingen vertalen?
I have no special talents, I am only passionately curious.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Nederland kunnen ze geen Amerikaanse rijbewijzen geven. Dat zal je dus in Amerika moeten regelen, en het is afhankelijk van de staat waar je gaat wonen. Laat je vriend het eens opzoeken op [staat waar je gaat wonen] Department of Motor Vehicles.
Diploma's laten vertalen: wat heb je gestudeerd? Want enkel als je diploma echt relevant (zeer belangrijk) gaat zijn voor de job die je gaat doen, is dat belangrijk. Vanuit de universiteit kan je automatisch een Engelse vertaling krijgen. Hogeschool ook dacht ik. Dat kan je altijd al meenemen.
Medisch dossier: wij hebben niks laten vertalen aangezien we geen noemenswaardig medisch dossier hebben. Al je eens een griepje had, en je hebt je voet eens omgeslagen en je pink gebroken, dan is dat niet echt belangrijk voor de Amerikaanse arts om dat te weten. Dat kan je hem ook gewoon vertellen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Clint schreef: Nee, 6 maanden. Je hebt 6 maanden om K-1 te activeren door naar de VS te reizen. K-1 is een Single Entry visum. Je kan dan dus niet meer terug naar NL, totdat je de AOS hebt doorlopen (of een re-entry permit hebt). Die drie maanden die je hebt om te trouwen, moet je in de VS doorbrengen.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Ik bedoelde: Het trouwen kan je 9 maanden uitstellen. Je moet uiteraard binnen die 6 maanden naar Amerika vertrekken...
Suusje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Suusje22 »

Ik heb nog een vraag over de foto die je moet sturen bij het I-29F pakket, dit is een ander formaat dan een gewone pasport foto?
En moet ik deze foto per post naar mijn verloofde in amerika sturen? en dan stuurt hij het met het pakket mee?
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Staat toch allemaal in de instructies? Amerikaanse paspoortfoto's zijn anders van formaat dan Nederlandse. Kijk eens op de site van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam; zij hebben een lijst met fotografen die Amerikaanse pasfoto's kunnen leveren.

Had je de petitie (I-129F) niet al opgestuurd?...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Amerikaanse pasfoto's zijn van een geheel ander formaat. USCIS zal het hele pakket terugsturen als deze niet juist zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Suusje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Suusje22 »

Ceristimo schreef:Staat toch allemaal in de instructies? Amerikaanse paspoortfoto's zijn anders van formaat dan Nederlandse. Kijk eens op de site van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam; zij hebben een lijst met fotografen die Amerikaanse pasfoto's kunnen leveren.

Had je de petitie (I-129F) niet al opgestuurd?...
Nee ik heb de petitie (of eigenlijk mijn verloofde) nog niet opgestuurd anders zou ik natuurlijk een beetje laat zijn met deze vraag :lol:
Ik zal zeker even kijken in die lijst van fotografen. Ik heb de instructies wel gelezen trouwens maar zag nergens speciaal de afmetingen voor het I-129F staan, maar ik geloof dat het allemaal 51x51 is
voor m'n J1 visum 4 jaar geleden heb ik natuurlijk ook een pasfoto met andere afmetingen laten maken, dus ik had het wel kunnen weten haha
kimberley_brons
Amerikafan

Mijn paspoort verloopt in 2014, moet ik voor de zekerheid mijn paspoort verlengen? Want ik weet niet of ik terug moet komen om die te verlengen, want ik weet niet of ik me moet legitimeren met mn NL paspoort of met iets anders? Hoe gaat dat in zn werking?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt je paspoort in de US vernieuwen op een van de Ned. consulaten, maar je moet er wel persoonlijk naar toe. Alle info kun je vinden op de web site van Min. BuZa.
Het is van belang dat voor je vertrekt naar de US, je laat uitschrijven bij de gemeente waar je woont. Je stamkaart gaat dan naar een speciale afd. bij de gemeente Den Haag en wordt van een nummer voorzien. Dat nummer hoef je voor een paspoort niet zelf te weten, het consulaat zal de controle doen of je inderdaad officieel niet meer in Ned. woonachtig bent.
Je kunt overigens alleen in de US een Ned. pas aanvragen als je kunt aantonen dat je legaal in de US verblijft.
Ik zou inderdaad even wachten tot je pas gaat verlopen (en dan tijdig naar het consulaat, een paar weken eerder) want toen ik eind vorig jaar mijn pas verlengde werd me verteld dat er sprake is van een nieuw paspoort binnenkort dan niet vijf maar tien jaar geldig zou zijn.

Als je in de US woont legitimeer je je daar meestal met je rijbewijs.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar als je ergens gaat wonen waardoor je erg ver moet reizen om naar het consulaat te gaan dat een paspoort uit mag geven (sommigen moeten een paar duizend kilomter reizen daarvoor, hoorde ik), dan kan je beter nu asap je paspoort 'verliezen'. ;-) (als je het niet verliest, dan willen ze het niet vervangen omdat het nog lang genoeg geldig is)
Doe dit dan wel vooraleer je heel je papierboel in gaat sturen, want anders heb je weer een ander paspoortnummer en heb je daar weer gedoe mee.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten hoef je je paspoort niet te verliezen, je kunt gewoon eerder aanvragen. Dat hebben wij destijds ook gedaan. Maar in deze situatie, nog twee jaar te gaan, is er een grote kans dat ze bij vernieuwing een 10-jaars paspoort krijgt. En dat scheelt dan weer een rit. Ik weet niet waar Kimberley gaat wonen, dat is inderdaad een belangrijk element (hoe groot is afstand naar dichtstbijzijnde consulaat ?)
kimberley_brons
Amerikafan

Ik ga in Florida, Tampa wonen. Maar mijn bedoeling is wel om minimaal 1x per 2 jaar op vakantie naar Nederland te komen, dus het zou niet een grote ramp zijn om hem in Nederland te laten verlengen. Maar zeker wel prettig om te weten dat hij ook in Amerika te verlengen is.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dan kun je hem in Miami gaan verlengen, dat lijkt me nog wel te doen. Daar zou ik me dan niet druk om maken nu.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je in de US woont moet bij mijn weten het paspoort daar (in de US) verlengd worden, kan het niet meer in Ned. Je moet je nl. uitschrijven, dus is er niet meer een gemeente waar je woont (je staat niet langer bij een gemeente ingeschreven in het register), waar je een pas kunt aanvragen.
Kortom, je paspoort is in Amerika (FL) te verlengen, maar niet (meer) in Ned.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je kunt als Nederlander in het buitenland sowieso in Den Haag terecht voor een nieuw paspoort, maar als je daar niet in de buurt komt of maar kort in NL bent is dat ook niet altijd handig. Officieel kan het ook in een aantal andere (grens)gemeenten, maar ik heb begrepen dat die nogal moeilijk doen als je niet in Duitsland/Belgie woont.
Terug in Texas!
kimberley_brons
Amerikafan

en mezelf legitimeren in Amerika doe ik met mijn greencard ofzo?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Meestal met je rijbewijs.
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Of je paspoort als je deze bij je hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer