@Dirkwood: gelukkig maar! Want als de jeugd de toekomst al niet meer heeft....
En je kan toch alleen maar toejuichen dat iemand van 15 dusdanig interesse heeft in zijn toekomst, zodat hij uit wil zoeken hoe een en ander in elkaar zit? Je hoort vanuit de oudere generatie vaak opmerkingen dat de jeugd alleen nog maar achter de pc zitten te gamen of te chatten, of dat het 'hangjongeren' zijn, dus moeten we zeker niet gaan zeuren als ze inzicht in iets trachten te krijgen.
En hij doet de moeite om dingen op te zoeken, ook al is het dan nog niet altijd helemaal juist. Dat vind ik toch ook al veel lovenswaardiger als boodschappen in het genre "x of y in verband met Amerika boeit me wel, maar ik ben te lui om het zelf op te zoeken, dus willen jullie het eens even allemaal duidelijk maken voor mij. En liefst asap.".
Wat de 50 lesminuten betreft: is het ook nog steeds zo dat je binnen diezelfde 50 minuten nog van lokaal moet wisselen? Want dan krijg je dus, tegen de tijd dat je van lokaal wisselde en iedereen zit en het stil is, nog 40 minuten les.

Hier bij ons hebben ze trouwens een systeem van 74 lesminuten + dan 5 minuten om van lokaal te wisselen, en dan weer 74 lesminuten. Effectieve lesminuten dus.
En de organisatie van de filmavond: alvorens ik gasten uit ga nodigen en ga nadenken over welke popcorn ik ga kopen, denk ik na of het wettelijk is dat ik een filmavond organiseer, wat ik daar voor moet doen om dat in orde te hebben, of ik aan de gewenste film kan geraken, of ik een geschikte lokatie en materiaal heb, en pas daarna aan de gasten. En die popcorn is het minste van mijn zorgen (want die stinkt

).
Maar concreet nu, om terug te komen op wat Oscar zei:
Oscar Verver schreef:Bennogr schreef:Ben zelf eerstegraadsleraar in Nederland (drs. met lesbevoegdheid). Maar ik heb het nagevraagd: minstens 2 jaar naar de universiteit voordat ik hier les zou mogen geven, zelfs voor 'Engels als tweede taal', waar theoretisch veel vraag naar is.
Op de hoogte, maar dit is in Nederland.
Je vergist je. Benno heeft het over Amerika, niet over Nederland. Benno had lesbevoegdheid in Nederland, maar het was 0,0 waard in de US, tenzij dat hij terug 2 jaar naar de universiteit in Amerika zou gaan om de transfert naar hun systeem te maken.
Oscar Verver schreef:Bennogr schreef:kreeg de helft van zijn collegeld van de universiteit, maar alleen omdat er weinig mensen zijn die zijn vak willen doen (decorbouw), dus uitsluitend op basis van zijn talent, niet op basis van het salaris van zijn ouders.
De links die aangeven hoe de financial aid werkt staan al in mijn eerdere reactie.
Ik zie een link die gaat over de mensen van Noord-Amerika die binnen geraken, niet eentje voor Europese studenten. Heb je die ergens?
Oscar Verver schreef:omdat ik al voorbeeld-toetsen heb gemaakt die aan het einde van high school worden gegeven
.
Die toetsen boeien me wel. Waar heb je die ergens gevonden?
Oscar Verver schreef: Wiskunde B 4 uur
Ik ken het Nederlandse systeem niet, maar is 4 u wiskunde voldoende daar om op universitair niveau Wiskunde te doen? In Belgie raadt men je minstens de 6u wiskunde aan, en liever nog de 8u.
Oscar Verver schreef:Ook zijn er ook andere redenen voor mijn besluiten, doch als ik deze hier allemaal op zou schrijven zou dat een heleboel kennis van mijn persoon vereisen
Oscar, natuurlijk kennen wij je niet. En daarom kunnen wij in onze reacties (en vooronderstellingen, want dat is iets menselijks) enkel maar afgaan op de info die we tot nu toe gelezen hebben van je. Dat kan je ons niet kwalijk nemen he!