Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leraar worden in de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

Re: Leraar worden in de VS

Bericht door Oscar Verver »

kastelke schreef:
Oscar Verver schreef: Die had ik ook al gezien , alleen de admission rate had ik fout, ik had die van UCSB in mijn hoofd, voor die van Princeton moet je hier zijn.
Je hebt dus 8,5% kans om toegelaten te worden...
En dan nog even weten hoeveel % kans je hebt op steun. Want die webpage die je aanhaalt is niet voor hun International Students.
Maar soit, stel dan dat je bij die 8,5% gelukkigen bent. En dat je nog eens extra gelukkig bent omdat je een (gedeeltelijke) beurs hebt. Dan kan je dus in Princeton gaan studeren. En wat ga je na je Bachelor of Master doen? Want dit geeft je niet het recht om in de US te werken.
(en oh ja, je moet dat gemiddelde wel aanhouden, anders vervalt de beurs).
Ik weet het, het studeren in de VS is slechts een manier om direct lesbevoegdheid te verkrijgen, ondanks het gebrek aan werkbevoegdheid. Ik begin alleen nu wel te denken dat het vele mate verstandiger is om die lesbevoegdheid voor de VS maar gewoon uit te stellen, en eerst die voor in Nederland te verkrijgen zodat ik kan beginnen met het opbouwen van een financiële basis.

Bedankt,
Oscar
Daar waar een wil is, is een visa voor nodig...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Toch enkele opmerkingen Oscar:
1) Reistijd is geen onderdeel van de werktijd. Als jij werktijd wil gaan vergelijken met de schooltijd die je opgeeft, laat dan of jouw reistijd weg, of neem de reistijd van werkenden mee.
2) In hoeveel vakken doe je eindexamen?
3) Heb jij les van 08.30 tot 17.00 uur?
4) De toetsen die jij gemaakt hebt, op welk niveau liggen die? Algemene highschool? AP classes?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Algemene natuurwetenschappen, Natuur, Leven en Technologie? Ze maken de namen wel steeds mooier huh :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Oscar: Prima, je weet dus al genoeg. Succes.

DejaVu: binnenkort geven ze alleen maar Google, Google voor gevorderden en Google voor zeer gevorderden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Oscar Verver schreef:Ik begin alleen nu wel te denken dat het vele mate verstandiger is om die lesbevoegdheid voor de VS maar gewoon uit te stellen, en eerst die voor in Nederland te verkrijgen zodat ik kan beginnen met het opbouwen van een financiële basis.
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het dat je nu al begint met uitzoeken hoe je in de VS kan komen en ook kritiek wil accepteren. Maar denk je er niet wat te makkelijk over? Het verkrijgen van een visum zal je grootste obstakel gaan vormen en of leraar H1B waardig is betwijfel ik.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

DejaVu schreef:Algemene natuurwetenschappen, Natuur, Leven en Technologie? Ze maken de namen wel steeds mooier huh :lol:
Tja, ook het Nederlandse schoolsysteem veranderd. Zo zullen velen van ons geen les gekregen hebben op de manier waarop de huidige generatie les krijgt, met de keuze voor studierichtingen (hoe heet dat ook alweer Oscar?). Ik kon mijn vakkenpakket helemaal zelf samenstellen. Tegenwoordig zijn ze thematisch. Eerlijk gezegd weet ik niet wat beter is. Het oude systeem liet de scholier wel meer vrijheid, alhoewel hier ook wat voor te zeggen valt.

@Oscar; Ik vind dat je een volwassen en weloverwogen indruk maakt. Dat lijkt me sowieso een goede kwaliteit als je het pad wilt gaan bewandelen dat je nu voor ogen hebt. Misschien moet je je uiteindelijke doel, leraar worden in de VS, wat bijstellen. Want waar gaat het je nu echt om? Een bestaan en een carriere opbouwen in de VS of lesgeven (in de VS). Alhoewel sommigen op zeer jonge leeftijd al een 'goal for life' hebben, en daar ook daadwerkelijk aan vast houden, loopt het bij veel mensen anders.

Hou je vast aan je gedrevenheid, werk hard om je talenten te verzegelen (bv door een bachelor en/of master in de VS te gaan doen in de richting die jou het meest interesseert) en het leven brengt je waar het je brengt. Misschien wordt je wel onderzoeks-wetenschapper op een universiteit en ga je nooit lesgeven aan een middelbare school? Of misschien brengt jouw studie je tot een positie bij een internationaal bedrijf (in de VS)?

Good luck!
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Tsja....15 en de wereld ligt aan je voeten...
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Hockey schreef:Toch enkele opmerkingen Oscar:
1) Reistijd is geen onderdeel van de werktijd. Als jij werktijd wil gaan vergelijken met de schooltijd die je opgeeft, laat dan of jouw reistijd weg, of neem de reistijd van werkenden mee.
2) In hoeveel vakken doe je eindexamen?
3) Heb jij les van 08.30 tot 17.00 uur?
En hij telt alles in hele uren... Wellicht heb ik het gemist dat dit veranderd is, maar in mijn tijd (lees: 15 jaar terug) bestonden de lesuren uit 50 mins en niet uit hele uren.
Of is hier ook al rekening mee gehouden?

En inderdaad grappig dat hij er reistijd bij optelt :) Dan 'werk' ik spontaan ook 40 uur (krijg er alleen voor maar 32 uur uitbetaald :evil: )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

DejaVu schreef:Algemene natuurwetenschappen, Natuur, Leven en Technologie? Ze maken de namen wel steeds mooier huh :lol:
Algemene Natuurwetenschappen kijkt naar de maatschappelijke toepassingen van vooruitgang in de wetenschap en naar de basis achter de manier waarop wetenschap hedendaags bedreven wordt en NLT is een combinatie van Bio Scheikunde en Natuurkunde die in verschillende modules kijkt naar een breed spectrum aan onderwerpen en daar de oorzaken achter zoekt.
(bijvoorbeeld hoe het komt dat alcohol je reflexen vermindert: alcohol blokkeert het sluiten van poorten aan het einde van de zenuwcellen die belangrijk zijn bij het overdragen van impulsen waardoor de hoeveelheid negatieve chloride ionen binnen een zenuwcel teveel toeneemt waardoor de impuls(werkt door middel van positieve en negatieve ionen) verzwakt, of in extreme stadia helemaal niet wordt doorgegeven)
Hoe het komt dat ik er heel makkelijk naar kijk is omdat het onmogelijk is voor op mijn leeftijd nu al actief aan de slag te gaan met het verkrijgen van die visa. Ik weet dat het heel, heel veel lastiger is, maar first things first. Bij het organiseren van een filmavond regel je eerst gasten, dan popcorn, hoe moeilijk het ook kan zijn om die popcorn te regelen, zonder gasten heb je het niet nodig.

Oscar
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Dirkwood: gelukkig maar! Want als de jeugd de toekomst al niet meer heeft....
En je kan toch alleen maar toejuichen dat iemand van 15 dusdanig interesse heeft in zijn toekomst, zodat hij uit wil zoeken hoe een en ander in elkaar zit? Je hoort vanuit de oudere generatie vaak opmerkingen dat de jeugd alleen nog maar achter de pc zitten te gamen of te chatten, of dat het 'hangjongeren' zijn, dus moeten we zeker niet gaan zeuren als ze inzicht in iets trachten te krijgen.
En hij doet de moeite om dingen op te zoeken, ook al is het dan nog niet altijd helemaal juist. Dat vind ik toch ook al veel lovenswaardiger als boodschappen in het genre "x of y in verband met Amerika boeit me wel, maar ik ben te lui om het zelf op te zoeken, dus willen jullie het eens even allemaal duidelijk maken voor mij. En liefst asap.".

Wat de 50 lesminuten betreft: is het ook nog steeds zo dat je binnen diezelfde 50 minuten nog van lokaal moet wisselen? Want dan krijg je dus, tegen de tijd dat je van lokaal wisselde en iedereen zit en het stil is, nog 40 minuten les. ;-)
Hier bij ons hebben ze trouwens een systeem van 74 lesminuten + dan 5 minuten om van lokaal te wisselen, en dan weer 74 lesminuten. Effectieve lesminuten dus.

En de organisatie van de filmavond: alvorens ik gasten uit ga nodigen en ga nadenken over welke popcorn ik ga kopen, denk ik na of het wettelijk is dat ik een filmavond organiseer, wat ik daar voor moet doen om dat in orde te hebben, of ik aan de gewenste film kan geraken, of ik een geschikte lokatie en materiaal heb, en pas daarna aan de gasten. En die popcorn is het minste van mijn zorgen (want die stinkt :lol: ).

Maar concreet nu, om terug te komen op wat Oscar zei:
Oscar Verver schreef:
Bennogr schreef:Ben zelf eerstegraadsleraar in Nederland (drs. met lesbevoegdheid). Maar ik heb het nagevraagd: minstens 2 jaar naar de universiteit voordat ik hier les zou mogen geven, zelfs voor 'Engels als tweede taal', waar theoretisch veel vraag naar is.
Op de hoogte, maar dit is in Nederland.
Je vergist je. Benno heeft het over Amerika, niet over Nederland. Benno had lesbevoegdheid in Nederland, maar het was 0,0 waard in de US, tenzij dat hij terug 2 jaar naar de universiteit in Amerika zou gaan om de transfert naar hun systeem te maken.
Oscar Verver schreef:
Bennogr schreef:kreeg de helft van zijn collegeld van de universiteit, maar alleen omdat er weinig mensen zijn die zijn vak willen doen (decorbouw), dus uitsluitend op basis van zijn talent, niet op basis van het salaris van zijn ouders.
De links die aangeven hoe de financial aid werkt staan al in mijn eerdere reactie.
Ik zie een link die gaat over de mensen van Noord-Amerika die binnen geraken, niet eentje voor Europese studenten. Heb je die ergens?
Oscar Verver schreef:omdat ik al voorbeeld-toetsen heb gemaakt die aan het einde van high school worden gegeven
.
Die toetsen boeien me wel. Waar heb je die ergens gevonden?
Oscar Verver schreef: Wiskunde B 4 uur
Ik ken het Nederlandse systeem niet, maar is 4 u wiskunde voldoende daar om op universitair niveau Wiskunde te doen? In Belgie raadt men je minstens de 6u wiskunde aan, en liever nog de 8u.
Oscar Verver schreef:Ook zijn er ook andere redenen voor mijn besluiten, doch als ik deze hier allemaal op zou schrijven zou dat een heleboel kennis van mijn persoon vereisen
Oscar, natuurlijk kennen wij je niet. En daarom kunnen wij in onze reacties (en vooronderstellingen, want dat is iets menselijks) enkel maar afgaan op de info die we tot nu toe gelezen hebben van je. Dat kan je ons niet kwalijk nemen he!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

RiverCola schreef:
Tja, ook het Nederlandse schoolsysteem veranderd. Zo zullen velen van ons geen les gekregen hebben op de manier waarop de huidige generatie les krijgt, met de keuze voor studierichtingen (hoe heet dat ook alweer Oscar?). Ik kon mijn vakkenpakket helemaal zelf samenstellen. Tegenwoordig zijn ze thematisch. Eerlijk gezegd weet ik niet wat beter is. Het oude systeem liet de scholier wel meer vrijheid, alhoewel hier ook wat voor te zeggen valt.

@Oscar; Ik vind dat je een volwassen en weloverwogen indruk maakt. Dat lijkt me sowieso een goede kwaliteit als je het pad wilt gaan bewandelen dat je nu voor ogen hebt. Misschien moet je je uiteindelijke doel, leraar worden in de VS, wat bijstellen. Want waar gaat het je nu echt om? Een bestaan en een carriere opbouwen in de VS of lesgeven (in de VS). Alhoewel sommigen op zeer jonge leeftijd al een 'goal for life' hebben, en daar ook daadwerkelijk aan vast houden, loopt het bij veel mensen anders.

Hou je vast aan je gedrevenheid, werk hard om je talenten te verzegelen (bv door een bachelor en/of master in de VS te gaan doen in de richting die jou het meest interesseert) en het leven brengt je waar het je brengt. Misschien wordt je wel onderzoeks-wetenschapper op een universiteit en ga je nooit lesgeven aan een middelbare school? Of misschien brengt jouw studie je tot een positie bij een internationaal bedrijf (in de VS)?

Good luck!
Bedankt voor de complementen, en inderdaad, ik moet nog maar zien wat er van terecht komt. Als ik prioriteiten moet gaan stellen dan is de eerste prioriteit natuurlijk dit koude kikkerland uit, leraar worden is dan ook heel erg idealistisch. Je hebt gelijk dat ik zoveel mogelijk open moet houden. Suggesties zijn welkom voor andere opties.
Als jullie je toevallig afvragen hoe ik op mijn huidige ideaal gekomen ben komt het omdat ik het meest ''satisfied'' ben als de mensen om mij heen ook goed in hun vel zitten. Ik denk dat als leraar je de mogelijkheid hebt om zoveel mensenlevens te veranderen dat ik dan ook aan het eind van mijn carrière kan zeggen dat ik echt een verandering heb aangezet. Als er andere beroepen voldoen aan dit profiel, het liefts met pubers, dan hoor ik het graag.

Bedankt voor het advies,
Oscar
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

kastelke schreef:@Dirkwood: gelukkig maar! Want als de jeugd de toekomst al niet meer heeft....
zoals ik zei ...het is aan zijn voeten.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Oscar Verver schreef: Als er andere beroepen voldoen aan dit profiel, het liefts met pubers, dan hoor ik het graag.
Ik denk dat er een toekomst en een tekort aan mensen in de medische sector er zit aan te komen in the USA.(en waarschijnlijk al is )
Laatst gewijzigd door dirkwood op 12 dec 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Oscar Verver
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:@Dirkwood: gelukkig maar! Want als de jeugd de toekomst al niet meer heeft....
En je kan toch alleen maar toejuichen dat iemand van 15 dusdanig interesse heeft in zijn toekomst, zodat hij uit wil zoeken hoe een en ander in elkaar zit? Je hoort vanuit de oudere generatie vaak opmerkingen dat de jeugd alleen nog maar achter de pc zitten te gamen of te chatten, of dat het 'hangjongeren' zijn, dus moeten we zeker niet gaan zeuren als ze inzicht in iets trachten te krijgen.
En hij doet de moeite om dingen op te zoeken, ook al is het dan nog niet altijd helemaal juist. Dat vind ik toch ook al veel lovenswaardiger als boodschappen in het genre "x of y in verband met Amerika boeit me wel, maar ik ben te lui om het zelf op te zoeken, dus willen jullie het eens even allemaal duidelijk maken voor mij. En liefst asap.".

Wat de 50 lesminuten betreft: is het ook nog steeds zo dat je binnen diezelfde 50 minuten nog van lokaal moet wisselen? Ja, doch op onze school gaat dit vlot, en je hebt dit maar 4 keer per dag, want tussen de andere lessen zit pauze. Want dan krijg je dus, tegen de tijd dat je van lokaal wisselde en iedereen zit en het stil is, nog 40 minuten les. ;-)
Hier bij ons hebben ze trouwens een systeem van 74 lesminuten + dan 5 minuten om van lokaal te wisselen, en dan weer 74 lesminuten. Effectieve lesminuten dus.

En de organisatie van de filmavond: alvorens ik gasten uit ga nodigen en ga nadenken over welke popcorn ik ga kopen, denk ik na of het wettelijk is dat ik een filmavond organiseer, wat ik daar voor moet doen om dat in orde te hebben, of ik aan de gewenste film kan geraken, of ik een geschikte lokatie en materiaal heb, en pas daarna aan de gasten. En die popcorn is het minste van mijn zorgen (want die stinkt :lol: ).

Maar concreet nu, om terug te komen op wat Oscar zei:
Je vergist je. Benno heeft het over Amerika, niet over Nederland. Benno had lesbevoegdheid in Nederland, maar het was 0,0 waard in de US, tenzij dat hij terug 2 jaar naar de universiteit in Amerika zou gaan om de transfert naar hun systeem te maken. Excuses.

Ik zie een link die gaat over de mensen van Noord-Amerika die binnen geraken, niet eentje voor Europese studenten. Heb je die ergens?
Financial aid for international students: Princeton is one of only six colleges nationwide that offer need-blind admission and full-need financial aid to international students.

De oude toetsen kan ik zo even niet vinden, maar wel staan op de site van SAT zelf voorbeeldopgaven

Ik ken het Nederlandse systeem niet, maar is 4 u wiskunde voldoende daar om op universitair niveau Wiskunde te doen? In Belgie raadt men je minstens de 6u wiskunde aan, en liever nog de 8u.4 uur wiskunde B is het maximum wat kan, en ik volg ook nog 4 uur wiskunde D wat ongeveer 4 keer zo moeilijk is; van de 300-400 in mijn jaarlaag zijn er maar 16 die het aandurven

Oscar, natuurlijk kennen wij je niet. En daarom kunnen wij in onze reacties (en vooronderstellingen, want dat is iets menselijks) enkel maar afgaan op de info die we tot nu toe gelezen hebben van je. Dat kan je ons niet kwalijk nemen he!Dat doe ik ook niet natuurlijk, ik ben juist heel blij met jullie hulp!

Mvg,
Oscar
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Veel wiskunde kennis gaat jouw Universitaire loopbaan(als je een technische/economische studie gaat volgen, voor wiskunde leraar moet wiskunde studeren dus het zal wel ;)) ZOVEEL makkelijker maken. Ik heb zoveel wiskunde in korte tijd moeten bijleren(van een USA leraar trouwens maar dat is een apart verhaal :lol: ) om een beetje mee te kunnen draaien dat is niet normaal...alleen maar omdat ik te weinig wiskunde kreeg op de middelbare school.

edit: universiteiten klagen altijd dat de wiskunde kennis in NL zo enorm slecht is. Tenzij je filosofie ofzo gaat studeren, ja dan heeft het geen nut.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dat je als leraar veel invloed kunt hebben, weet ik uit de praktijk. Ik heb maar twee jaar lesgegeven, maar herinner me nog goed, dat ik een keer een ouders op een ouderavond heb gesproken die zeiden dat hun kind dat wat minder goed zag thuis kwam met de mededeling dat een bril helemaal niet erg was, want 'mijn leraar had die ook gehad' (ik had toen contactlenzen). Wat voor mij een 'weggegooid' zinnetje was, bleek dus invloed te hebben gehad.

Jaren later, toen ik al lang in de VS woonde, kreeg ik een email van een vroegere leerling, die Engels was gaan studeren 'omdat jij dat zo leuk gaf.' Dat die leerling in die email ook meldde dat hij aan vervroegd pensioen zat te denken, was een verrassing, want ZO oud kon ik nou ook weer niet zijn (mijn jongste leerlingen zijn nu boven de 50!)

Een mooi vak, dus. Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Leraar kan echt een heel mooi vak zijn. Maar spijtig genoeg is het ook een beroep waarbij je ontzettend veel uitgebluste mensen tegen komt. Omwille van al de administratieve verplichtingen (waardoor je heel veel tijd verliest voor het Echte Les Geven), omwille van ongedisciplineerde leerlingen (die je het les geven moeilijk maken), omwille van de bemoeienis van ouders (die niet begrijpen waarom Hun Lowietje toch niet meer punten kreeg, of weeral met straf thuis kwam, of omdat hij teveel huiswerk van je moet maken), omwille van pestgedrag tussen collega's (klachten over pesten op het werk komen ontzettend veel voor in de zorgsector en in het onderwijs).
Er zijn dus hele mooie aspecten aan (die voldoening als je er in slaagt om dingen die niet zo makkelijk zijn toch er in te krijgen, die dankbare leerling, die dankbare ouder,...). Maar er zitten ook minder leuke kantjes aan. Maar ja, dat zal wel overal zo zijn.

Geneeskunde lijkt me ook heel tof! En daarin kan je je specialiseren natuurlijk, zodat je misschien toch vooral met pubers werkt. Met al die vakken die jij neemt zal dat wel binnen je mogelijkheden liggen, vermoed ik?

Als Jeugdwerker zal je ook wel impact hebben op de levens van sommige pubers.
Of als Sociaal Werker.
Maar niets van die dingen levert je een visum voor de US op. Die zijn eerder gericht op wetenschappelijke kennis / Informatica / Academici.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik kan over het algemeen leraren niet uit staan en ruik ze ook van meters afstand juist vanwege wat Benno zegt :D
Omdat ze hun hele leven lang opgroeien met dat idee van invloed en ook altijd gelijk hebben en krijgen als ze voor de klas staan hebben ze allemaal een stoornis ontwikkeld wat goed zichtbaar wordt wanneer ze ouder worden.Er gaat dus iets in hun hoofd groeien. :mrgreen:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk dat als leraar je de mogelijkheid hebt om zoveel mensenlevens te veranderen dat ik dan ook aan het eind van mijn carrière kan zeggen dat ik echt een verandering heb aangezet. Als er andere beroepen voldoen aan dit profiel, het liefts met pubers, dan hoor ik het graag.
Verpleegkunde. Kan mensenlevens veranderen. Hoewel ik meen dat de visums voor nursing momenteel stop staan.
En ik geloof ook dat leraren een invloed kunnen uitoefenen over een mensenleven, vooral wenselijk als het een positieve invloed is :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Elke keer wanneer ik in een hospital bent valt het mij op dat veel (meeste) docters buitenlanders zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer