Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren met kinderen - DV2012 Almost_there
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Emigreren met kinderen - DV2012 Almost_there
Je tijdschema klopt inderdaad, dus je hebt ruimschoots de tijd.
Je tweede vraag weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.
Je tweede vraag weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ik denk wel dat je gezinsleden daar dan expliciet de toestemming voor moeten krijgen, aangezien zij ook volwaardige green card houders zijn (en dus bv. ook zonder jou naar de US zouden kunnen vertrekken, zij hebben immers geen dependent visum!).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Voor zover ik weet moeten alle green cards tegelijk worden geactiveerd - maar nogmaals, wij hebben de G.K. lottery nooit gewonnen.
(Het kan zijn dat de kinderen uitgezonderd zijn.)
Wij zijn dv winnaars met jonge kinderen en gaan ook pas deze zomer over
Winnaar DV 2010: mei 2009 uitslag met vrij hoog nummer dat toch nog sneller dan gedacht aan de beurt was.
Interview maart 2010
POE (=1e reis) september 2010
en definitief over deze zomer.
Liever doe je het wellicht sneller maar het kan, er is hier nog iemand die ook vrij laat (tegen het jaar na POE aan) met jonge kids is gegaan.
In de VS gaan kinderen van 4 (of 5) naar Pre k (Of K) als het nieuwe schooljaar begint (dus hoe het vroeger in NL ook was).
We wilde eigenlijk wel eerder maar merken dat het voor de kinderen oke is het zo te doen en omdat we bedrijven hebben in NL ook.
Het is officieel wel zo dat je maar 1 jaar het land uit mag zijn en dat ieder moment van niet in de VS zijn opgevat KAN worden als het opgeven van je status.
Ik denk dat je verhaal (en in jullie geval kids zoals bij ons ook) en je eerdere grenservaringen veel meespelen... Ik zie het allemaal zonnig tegemoet!
Oja, de 1e reis binnen 6 maanden na het interview moet je met ALLE personen doen die een visum hebben!!!
(jammergenoeg hahaha) die reis kun je overigens wel in het schooljaar maken omdat je je voorbereid op emigratie.
Scheelt in ticketprijs
Succes!
Winnaar DV 2010: mei 2009 uitslag met vrij hoog nummer dat toch nog sneller dan gedacht aan de beurt was.
Interview maart 2010
Liever doe je het wellicht sneller maar het kan, er is hier nog iemand die ook vrij laat (tegen het jaar na POE aan) met jonge kids is gegaan.
In de VS gaan kinderen van 4 (of 5) naar Pre k (Of K) als het nieuwe schooljaar begint (dus hoe het vroeger in NL ook was).
We wilde eigenlijk wel eerder maar merken dat het voor de kinderen oke is het zo te doen en omdat we bedrijven hebben in NL ook.
Het is officieel wel zo dat je maar 1 jaar het land uit mag zijn en dat ieder moment van niet in de VS zijn opgevat KAN worden als het opgeven van je status.
Ik denk dat je verhaal (en in jullie geval kids zoals bij ons ook) en je eerdere grenservaringen veel meespelen... Ik zie het allemaal zonnig tegemoet!
Oja, de 1e reis binnen 6 maanden na het interview moet je met ALLE personen doen die een visum hebben!!!
(jammergenoeg hahaha) die reis kun je overigens wel in het schooljaar maken omdat je je voorbereid op emigratie.
Scheelt in ticketprijs
Succes!
Inderdaad iedereen moet mee de 1e reis, wel kan de winnaar eerst alleen gaan maar dat hebben wij niet gedaan.oortjes schreef:Voor zover ik weet moeten alle green cards tegelijk worden geactiveerd - maar nogmaals, wij hebben de G.K. lottery nooit gewonnen.
Kinderen zijn niet uitgezonderd!
o en ze krijgen ook geen korting bij het visum hahaha
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie daar specifiek toestemming voor gevraagd? En zo ja, hoe doe je dat dan?jaja5 schreef:Wij zijn dv winnaars met jonge kinderen en gaan ook pas deze zomer over
Interview maart 2010
Elke
nee geen toestemming voor gevraagd
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus het zou kunnen dat jullie de toegang tot de US geweigerd gaat worden als jullie je deze zomer aanbieden?! 
Elke
dat kan iedere keer als je de grens over gaat, ook al is het een paar minuten naar Canada en wil dan weer terug
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Permanent Resident toch niet? Tenzij je iets hebt zitten uitvreten. Of er 6 maanden over doet om die grens terug over te geraken...
Waarom hebben jullie er voor gekozen om die toestemming niet te vragen? Want eigenlijk is dat een standaard ding, er bestaan gewoon formuliertjes voor. Wat gaan jullie doen indien dit een probleem oplevert?
Elke
Het "kan" oftewel ze hebben de macht het te doen 
-
Icarua
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Als het hele DV2012 verhaal verder goed gaat verlopen hopen we in de zomer van 2012 de overstap te gaan maken.
We hebben een dochter die dan 14 is. We zijn ons nu dus aan het verdiepen in de Middle Schools en High Schools. Er zijn een aantal websites in de VS die wel aardig zijn: http://www.greatschools.org en http://www.usnews.com/education hebben ons erg geholpen.
Als je gebruik wilt maken van het public school systeem is het belangrijk dat je gaat wonen in het juiste Public School District. Alleen dan kunnen je kinderen naar die ene goede school....
Succes met het avontuur.
We hebben een dochter die dan 14 is. We zijn ons nu dus aan het verdiepen in de Middle Schools en High Schools. Er zijn een aantal websites in de VS die wel aardig zijn: http://www.greatschools.org en http://www.usnews.com/education hebben ons erg geholpen.
Als je gebruik wilt maken van het public school systeem is het belangrijk dat je gaat wonen in het juiste Public School District. Alleen dan kunnen je kinderen naar die ene goede school....
Succes met het avontuur.
Ex-winnaar DV2012
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier staat ook nog veel info over het schoolsysteem in de US:
viewtopic.php?f=12&t=33538#p562945
viewtopic.php?f=12&t=33538#p562945
Elke
- Almost_there
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
En ik maar denken, wat is het toch rustig op het forum... toch weer eens snel kijken wat ik had notificaties aangezet en dat werkte perfect. Wow, wat een reacties allemaal, bedankt iedereen. Ga ze nu snel even lezen... Thanks! 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 3278 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 2 Reacties