Staceybeesie schreef:Tuurlijk is het logisch dat het als onbegrijpelijk gezien wordt als je daar de lotery tegen over zet.
Daar doelde ik op met mijn bovenstaande post, want in mijn ogen is er niks onbegrijpelijks aan. Je weet vantevoren dat je ondanks een forse investering nadrukkelijk geen permanente verblijfsvergunning "koopt". Dat iemand daarop hoopt is weer een ander verhaal, maar dat is hoe dan ook misschien dan tegen beter weten in. De DV loterij dient een heel ander doel, zoals al eerder aangegeven in dit topic. En daar kan iemand anders net zo goed aan meedoen en eventueel van profiteren. En dat het hele systeem van visaverstrekking eens grondig op de schop zou moeten staat wat mij betreft verder ook buiten kijf.
Staceybeesie schreef:Maar het ging niet over onrecht of het verbreken van vooraf aangegaande beloftes, de vraag was is het verantwoord voor een land in een recessie.
Mag zo zijn, maar daarom mag je nog wel voortborduren op zo'n vraag.

Maar goed, ik vind persoonlijk dat het wel verantwoord is, het is altijd nog aan de winnaars zelf of het zinvol dan wel verstandig is om te gaan en de GC te benutten. En veel mensen geven er zelf ook veel voor op, het is niet alleen maar winst voor de winnaar zelf, al hangt het er natuurlijk maar net vanaf waar je vandaan komt. En ik vertrouw in de marktwerking dat mensen ergens al dan niet een plekje vinden. Maar volgens mij zou de vraag ook meer moeten zijn of die hele GC loterij nog wel een lang leven beschoren is. Er wordt al jaren over gepraat of dit nog wel van deze tijd is en of er inderdaad niet meer gekeken moet worden naar iemand toelaten op basis van merites of een investering. Maar goed, op dit moment is het zoals het is.