Wowhoustonwehaveaproblem schreef:Consequentie is deportatie/uitzetting volgens de 3/10 bar. In jouw geval dan waarschijnlijk 10 jaar, want die 3 jaar is alleen als je een overstay hebt en je vrijwillig naar huis gaat.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe lang duurt de totale K1 procedure
Re: Hoe lang duurt de totale K1 procedure
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nogmaals, je kunt wel trouwen in de US. Doe dat dan na de 60e dag dat je daar bent. Wat al eerder is gezegd, het hangt gewoon heel erg af van jullie omstandigheden hoe men tegen jullie huwelijk aankijkt. Sterke ongelijkheid in leeftijd, opleidingsnivo, inkomen/bezit zijn bijvoorbeeld allemaal triggers. Ook de manier waarop jullie getrouwd zijn. Was er familie bij of zijn jullie met zijn tweetjes ergens getrouwd? Dat laatste kan ook argwaan wekken. Zijn er foto's (en dan foto's met hem en jouw familie erop of jij met zijn familie erop, want dat bewijst dat jullie families weten dat jullie een stel zijn). Je ziet dat het behoorlijk afhankelijk is van allerlei factoren en dan ook nog van de persoon die je treft voor je interview. Je wordt namelijk ook beoordeeld op "moral character" (daar is dat rijtje vragen o.a. voor over crimineel gedrag enzo). Dingen doen op immigratiegebied die eigenlijk ook niet zo horen, omdat je er volkomen legale procedures voor hebt, worden door sommige officers ook gezien als geen "moral charcter" hebben.
Wist je trouwens ook dat je tijdens je adjustment of status aanvraag het land niet uit mag? Als je dat doet verlaat je je aanvraag. Er is wel een formulier voor wat je kunt indienen om tijdens je aanvraag het land te mogen verlaten, maar het kan erg lang duren voor deze aanvraag wordt behandeld. Ik kreeg de toestemming om te reizen binnen een week voor ik mijn greencard kreeg, dus dat had ook weinig zin.
Mocht het erg tegenzitten en word je aanvraag inderdaad afgewezen, dan heb je nog wel een beroepsmogelijkeid voor je definitief het land uit moet. Zit het mee, dan kun je hier over een tijdje vertellen dat je niet snapt waar wij ons druk om maakten.
Wist je trouwens ook dat je tijdens je adjustment of status aanvraag het land niet uit mag? Als je dat doet verlaat je je aanvraag. Er is wel een formulier voor wat je kunt indienen om tijdens je aanvraag het land te mogen verlaten, maar het kan erg lang duren voor deze aanvraag wordt behandeld. Ik kreeg de toestemming om te reizen binnen een week voor ik mijn greencard kreeg, dus dat had ook weinig zin.
Mocht het erg tegenzitten en word je aanvraag inderdaad afgewezen, dan heb je nog wel een beroepsmogelijkeid voor je definitief het land uit moet. Zit het mee, dan kun je hier over een tijdje vertellen dat je niet snapt waar wij ons druk om maakten.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb van de procedures geen weet en zal daar dus niets over zeggen. Ik ben wel van mening, zoals Kastelke ook al in iets andere bewoordingen stelt, dat je alleen een risico aan moet gaan als je ook bereid bent de eventuele gevolgen te dragen als het mis gaat. Jij en je a.s. zijn echter degenen die daarover beslissen.
Ik wens je veel wijsheid bij je beslissing en veel geluk in je toekomst.
Ik wens je veel wijsheid bij je beslissing en veel geluk in je toekomst.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik ben even gaan zoeken in jurisprudentie en dit is wat ik vond:
Als je dus trouwt in de US op je Visa Waiver, moet je vóór de 90e dag je adjustment of status hebben aangevraagd.During the time when a nonimmigrant visitor is within the 90-day window established by the Visa Waiver Program (VWP), she may submit an adjustment-of-status application based on an immediate relative, inasmuch an application submitted at that time would not represent a challenge to removal, but after the visitor overstays her 90-day visit, the effect of the VWP waiver kicks in, preventing any objection to removal except for asylum, including an objection based on adjustment of status. Immigration and Nationality Act, §§ 217(b)(2), 245(c)(4), 8 U.S.C.A. §§ 1187(b)(2), 1255(c)(4).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar de vraag blijft dan nog: wat als ze je huwelijk niet geloofwaardig vinden omdat je elkaar nog maar enkele maandjes kent?...
Als ze je aanvraag afwijzen mag je dan de US niet meer binnen zonder visum. Stel dat je dan gewoon 1 jaar wacht en opnieuw een poging doet om op basis van datzelfde huwelijk binnen te geraken, zou dat lukken?
(maar ondertussen moet hij jou komen bezoeken omdat jij waarschijnlijk het land niet meer in geraakt?)
Als ze je aanvraag afwijzen mag je dan de US niet meer binnen zonder visum. Stel dat je dan gewoon 1 jaar wacht en opnieuw een poging doet om op basis van datzelfde huwelijk binnen te geraken, zou dat lukken?
(maar ondertussen moet hij jou komen bezoeken omdat jij waarschijnlijk het land niet meer in geraakt?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Beste Assia,
ik heb 6 maanden geleden ook veel gelezen over het eventueel trouwen op een VWP.
Ik heb toen heel goed gekeken wat de gevolgen kunnen zijn als het fout gaat. Na de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen te hebben was het voor mij duidelijk. Ik heb gekozen om het netjes via de normale procedure te doen.
Ik ben eind oktober met mijn verloofde naar Amerika gegaan. Daar hebben we het I-129F formulier ingestuurd. Na drie maanden ben ik weer terug gegaan naar Nederland. Ik ben toen twee weken hier geweest. Daarna ben ik weer naar Amerika gegaan. Een hoop mensen raden dit af. Er is namelijk een kans dat ze je terugsturen omdat ze bang zijn dat je daar dan trouwt. Ik ben gewoon het land binnen gelaten. Na 6 1/2 week ben ik weer terug gegaan. Op dat moment liep de procedure dus al bijna vijf maanden. Van die vijf maanden zijn we slechts twee weken niet bij elkaar geweest. Nu ben ik in Nederland en wacht ik op bericht van de ambassade.
Binnen een aantal weken is alles voor elkaar en ben ik heel gelukkig dat ik het via de normale weg gedaan heb. Vergeet niet dat als men er later achter komt dat jij de intentie had om te trouwen op je VWP kan men je alsnog deporteren. Dit was het mij niet waard. Liever een aantal weken van elkaar gescheiden dan altijd met die onzekerheid leven.
En elkaar gezegd op dit moment is het de hele procedure geen lolletje maar het heeft wel z'n charmes als ik eerlijk ben!
Succes met je keuze. Neem zeker geen overhaaste beslissing. En mocht je kiezen voor het K1 visum zorg dat je alles goed doorleest en gebruik maakt van de ervaring van een aantal mensen op dit forum! Dit kan je een hoop ellende besparen!
Groetjes en nogmaals succes
Aquell
ik heb 6 maanden geleden ook veel gelezen over het eventueel trouwen op een VWP.
Ik heb toen heel goed gekeken wat de gevolgen kunnen zijn als het fout gaat. Na de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen te hebben was het voor mij duidelijk. Ik heb gekozen om het netjes via de normale procedure te doen.
Ik ben eind oktober met mijn verloofde naar Amerika gegaan. Daar hebben we het I-129F formulier ingestuurd. Na drie maanden ben ik weer terug gegaan naar Nederland. Ik ben toen twee weken hier geweest. Daarna ben ik weer naar Amerika gegaan. Een hoop mensen raden dit af. Er is namelijk een kans dat ze je terugsturen omdat ze bang zijn dat je daar dan trouwt. Ik ben gewoon het land binnen gelaten. Na 6 1/2 week ben ik weer terug gegaan. Op dat moment liep de procedure dus al bijna vijf maanden. Van die vijf maanden zijn we slechts twee weken niet bij elkaar geweest. Nu ben ik in Nederland en wacht ik op bericht van de ambassade.
Binnen een aantal weken is alles voor elkaar en ben ik heel gelukkig dat ik het via de normale weg gedaan heb. Vergeet niet dat als men er later achter komt dat jij de intentie had om te trouwen op je VWP kan men je alsnog deporteren. Dit was het mij niet waard. Liever een aantal weken van elkaar gescheiden dan altijd met die onzekerheid leven.
En elkaar gezegd op dit moment is het de hele procedure geen lolletje maar het heeft wel z'n charmes als ik eerlijk ben!
Succes met je keuze. Neem zeker geen overhaaste beslissing. En mocht je kiezen voor het K1 visum zorg dat je alles goed doorleest en gebruik maakt van de ervaring van een aantal mensen op dit forum! Dit kan je een hoop ellende besparen!
Groetjes en nogmaals succes
Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
**@Kenjiro: ik heb je bericht over je eigen K-1 procedure verplaatst naar het topic dat je vorig jaar reeds geopend had, kwestie van overzichtelijk te houden. Je kan het hier vinden:
viewtopic.php?f=12&t=29588&start=20#p576284 **
viewtopic.php?f=12&t=29588&start=20#p576284 **
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4445 Weergaves
-
Laatste bericht door Rockbeer