Jij bent in de war met een .gov web site.kastelke schreef:ik dacht altijd dat, indien je een website had waar ".org" stond, dat je dan "safe" was, dus dat het dan de officële Amerikaanse site was
/PeeJay
Jij hebt volkomen gelijk!PeeJay schreef: Jij bent in de war met een .gov web site.
/PeeJay
Dat zal best een zenuw slopende tijd zijn voor degene die meedoen. Nou, succes in ieder geval en hopelijk krijgen jullie ook je brief.Kastelke schreef:Dat komt ervan als je heel de tijd zit te denken aan De Brief die bij sommigen in de bus valt, maar hier nog niet...
Hier staat non-profit, maar ik geloof nooit dat http://www.green-card-america.org non-profit is... Dus ook die extenties zeggen niet veel...PeeJay schreef:.org Non-Profit Organisations
Middelbare school is dmv een vertaald diploma. Het moet echter wel aan een bepaald niveau voldoen. Voor Nederland is dat Havo of VWO. Heb je dat niet dan moet je minimaal 2 jaar werkervaring hebben in bepaalde functies di eeen bepaalde training vereisen. Dat kan je aantonen door een engelstalige brief van je werkgever(s). Deze functies staan op een website maar daar heb ik de link zo snel niet van.Knabbeltje schreef:Hoe toon ik mijn middelbare schooldiploma of bewijs van trainingservaring?
Het schriftelijke bewijs van uw middelbare schooldiploma of 2-jarige training is niet nodig wanneer u zich opgeeft voor de Green Card Loterij. U zult deze documenten moeten tonen als de Amerikaanse regering u selecteert om een Green Card te krijgen
Wat als je bent gaan werken op je 14de ? Telt je werkervaring dan ook ?
Behalve deze heb ik nog een ander vraagje ?Wat moet men verstaan onder dat medisch onderzoek ?Als je kind of partner bv. invalide is , heb je dan nog kans om toegelaten te worden?
Groetjes Nancy
Waar komt deze informatie vandaan? Ik vond enkel wat op sites van diverse `greencard lottery scams' en dit lijkt me derhalve niet betrouwbaar. Is iemand bekend met officiële documentatie betreffende bovenstaand punt?Njit schreef:Wat is de Green Card Loterij?
(...)
Heeft mijn deelname aan de Green Card Loterij enige invloed op andere visa aanvragen die ik heb lopen of wil indienen?
Nee, meedoen aan de Green Card Loterij heeft geen invloed op andere visumaanvragen.
De enige echte officiele site is de http://www.dvlottery.state.gov/ site. Hier vind je ook de link naar onderstaand document:aberkeljon schreef:Waar komt deze informatie vandaan? Ik vond enkel wat op sites van diverse `greencard lottery scams' en dit lijkt me derhalve niet betrouwbaar. Is iemand bekend met officiële documentatie betreffende bovenstaand punt?Njit schreef:Wat is de Green Card Loterij?
(...)
Heeft mijn deelname aan de Green Card Loterij enige invloed op andere visa aanvragen die ik heb lopen of wil indienen?
Nee, meedoen aan de Green Card Loterij heeft geen invloed op andere visumaanvragen.
Arjan
Dank voor de info. Ik geloof meteen dat er hier veel kennis aanwezig is en ook dat er goed naar de tekst gekeken is. Dit betekent echter niet dat het geen kwaad kan een en ander te verifiëren d.m.v. officiële informatie.Njit schreef:
De enige echte officiele site is de http://www.dvlottery.state.gov/ site. Hier vind je ook de link naar onderstaand document:
http://travel.state.gov/pdf/DV_2008_Final.pdf
Hierin staat ook de volgende tekst:
21. MAY PERSONS WHO ARE ALREADY REGISTERED FOR AN IMMIGRANT VISA IN ANOTHER CATEGORY APPLY FOR THE DV PROGRAM?
Yes, such persons may apply for the DV program.
---
Er is op dit Forum veel kennis aanwezig over DV. Er is echt wel gekeken naar de tekst...
Los van wanneer je je aanmeld, krijg je bij winst bericht rond de zomervakantie (zo was het voorgaande jaren tenminste). Dan krijg je een stapel papier om in te vullen en te versturen, waarna je eventueel naar het consulaat kan, volgens mij rond december 2007 of daarna. Volgens mij is het verloop van dit hele proces wel uitgebreid te lezen op de site.ronald87 schreef:Ik dacht dat je, als je je nu ergens tussen begin oktober en begin december aanmeld voor de lotterij, je in het voorjaar van 2007 wordt geinformeerd door het KCC áls je gewonnen hebt. Vanaf dat moment duurde het ongeveer een jaar om het proces van medische tests, verzamelen van documenten etc. door te lopen. Je zou dus in het voorjaar van 2008 kunnen vertrekken naar de VS.
(Kan iemand dit misschien bevestigen)
.Pide schreef:Volgens mij moet het antwoord op je eerste vraag NEE zijn en op je tweede vraag JA, dat weet ik uit eigen ervaring. Mijn man en ik zijn getrouwd nadat hij een positieve uitslag had gekregen, maar voordat we naar het consulaat moesten en ik heb ook een green card gekregen.fcolos schreef:Wanneer je eenmaal een green card hebt en je trouwt daarna, krijgt je echtgeno(o)t(e) dan ook een green card?
En wanneer de uitslag van de loterij positief is, en je trouwt na de uitslag maar voor je je green card hebt, krijgt je echtgeno(o)t(e) dan ook een green card?
Wanneer het visum in je paspoort zit, moet je binnen 6 mnd afreizen naar de VS om daar de eigenlijke Green Card aan te vragen.StageNYCfall2007 schreef:Ik heb via e-mail van de webmaster begrepen dat wanneer je het green card eenmaal in bezit hebt, je binnen ZES maanden naar de VS moet, anders vervalt het...
Je zou inderdaad beiden aan de loterij mee kunnen doen, maar dan niet als aanstaanden. In Amerikaanse ogen ben je niks van elkaar als je alleen samenwoont, dus de gegevens van je partner hoef je op de website nog niet te vermelden. Je kan beide als individu meedoen. Als 1 vd 2 wint, kan je trouwen voordat je naar het consulaat zou moeten en dan alsnog papieren van je partner inleveren, dan krijg je beiden een green card. Het is wel een beetje uitzonderlijk situatie...bij ons is het toevallig zo gelopen, maar men vond het wel lastig.fcolos schreef:Moet je dan wel (alvast) de foto's en gegevens van je toekomstig echtgenoote invullen met de aanvraag.
of kan je elk een eigen aanvraag insturen, en als er een van de 2 wint dan trouwen , en dat dan de partner automatisch ook een Green-cart wint.