Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Spaarrekening behouden?
- claudia1970
- Amerikafan
Re: Spaarrekening behouden?
Ik heb ook gewoon mijn rekening in nederland aangehouden, ik zit bij de Rabobank, absoluut geen problemen, krijg keurig netjes de bankafschriften en andere post van hen naar Amerika gestuurd. Hoefde alleen maar een adreswijziging door te geven bij de bank dus ook geen moeilijk gedoe met uitschrijvingen en dergelijke.
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Heb het nog extra stapje genomen.
Heb mijn zicht en spaarrekening behouden in Europa voor alle redenen die al reeds zijn aangehaald.
Maar heb ook mijn zichtrekening gesplitst in een EURO en DOLLAR compartiment. Brengt op zich geen rente op maar die ik heb ik ondertussen al dik terugverdiend door geld over en weer te gooien tussen de 2 compartimenten (wat mij niets kost want is interne on line overschrijving). Enige wat ik moet doen is een beetje de wisselkoersen in de gaten houden....
Maakt het ook gemakkelijk als ik in Europa ben en wil wat cash dollars terug meenemen naar de US
Bart1
Heb mijn zicht en spaarrekening behouden in Europa voor alle redenen die al reeds zijn aangehaald.
Maar heb ook mijn zichtrekening gesplitst in een EURO en DOLLAR compartiment. Brengt op zich geen rente op maar die ik heb ik ondertussen al dik terugverdiend door geld over en weer te gooien tussen de 2 compartimenten (wat mij niets kost want is interne on line overschrijving). Enige wat ik moet doen is een beetje de wisselkoersen in de gaten houden....
Maakt het ook gemakkelijk als ik in Europa ben en wil wat cash dollars terug meenemen naar de US
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag het bewijs gekregen.kastelke schreef:Ik weet dat als je een Rabobank.be internetrekening hebt, dat je die niet mag behouden indien je uitgeschreven wordt uit Belgie.
Mogelijk geldt dat voor bepaalde internetrekeningen ook vanuit Nederland? Misschien best even navragen.

Gelukkig hebben we nog een andere Belgische bank in Belgie, en tot nu toe doen ze daar niet moeilijk over ons geld.Geachte mevrouw,
De rekeningen en diensten van Rabobank.be zijn enkel toegankelijk voor natuurlijke personen met een officiële woonplaats in België. Bij verhuis naar het buitenland is het helaas niet langer mogelijk om een rekening bij Rabobank.be aan te houden en stuurt u ons best zo snel mogelijk een aanvraag toe om uw rekening bij Rabobank.be af te sluiten.
Om uw klantenrelatie met Rabobank.be te beëindigen schrijft u eerst het eventuele saldo van uw Rabobank.be rekening over naar een andere rekening. Vervolgens stuurt u ons een brief met uw verzoek voor afsluiting, ondertekend door de titularis(sen). In deze brief vermeldt u de rekeningnummers waarop de afsluiting van toepassing is alsook het rekeningnummer van een andere bank, zodat wij de intresten kunnen overmaken.
Ons postadres is:
Rabobank.be
Rubens 2000
Uitbreidingstraat 86 bus 3
2600 Berchem
We hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord . Is dit antwoord niet bevredigend of onvoldoende duidelijk? Aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen.
Onze klantendienst is elke werkdag telefonisch bereikbaar op 03/289.28.88 tussen 8.30 u en 19.00 u (op vrijdag tot 18.30u). Of surf naar onze "Help" pagina's op http://www.rabobank.be/nl/help/default.aspx
Met vriendelijke groeten,
Elsje Van Oekelen
Klantendienst Rabobank.be
tel: 03/289 28 88
e-mail: info@rabobank.be
http://www.rabobank.be
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mocht die andere bank ook moeilijk gaan doen, mag je het best op mijn rekening storten.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dit moment ben ik al het geld weg aan 't halen uit Belgie, vertrouw het hier iets meer. Enkel een klein bedragje laat ik nog staan. Doe af en toe nog boodschappen in Belgie voor dingen die ik mis.
En dan is het handig dat ik met euro's kan betalen.

Elke