Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mee doen met de Green Card Lottery, to do or not to do?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Mee doen met de Green Card Lottery, to do or not to do?
Volgens mij heeft Oscar gelijk hoor! De kans dat je een 6 gooit is wel degelijk 1/6e, en niet 1/2e. Maar misschien bedoel je in het geval van de greencard dat een andere vergelijking opgaat? Dat klopt wel, maar om dan de juiste statistische kans uit te rekenen zou je moeten weten hoeveel aanvragen ingediend worden en hoeveel er worden toegekend. Maar goed, dat is wiskunde en heeft niets te maken met de vraag van de TO.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Jasmino de smiley gemist?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, niet gemist, maar ik begreep hem niet helemaal........ Het was dus een grapje?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Is dit zo? Ik heb dit wel vaker gelezen namelijk .. maar de trekking is toch 'at random' .. er wordt toch niet gekeken hoe vaak je hebt meegedaan, waardoor je hoger op de lijst komt te staan? Iedereen heeft toch gelijke kansen (wellicht dat het land van afkomst verschil maakt, zodat over een diversiteit aan nationaliteiten een groene kaart verstrekt wordt).Georgie schreef: Er zijn toch echt altijd winnaars. En hoe vaker je mee doet (dus hoe meer jaren) hoe groter, statistisch gezien, de kans dat je wint.
Precies, zo denk ik er ook over... en daarom denk ik dat je die keuze echt het beste zelf kan maken...Georgie schreef:'altijd' is natuurlijk een relatief begrip. Als ik naar Amerika zou emigreren zou dat met de intentie zijn daar een leven op te bouwen en daar zo lang mogelijk te blijven, met de intentie voor 'altijd'. Maar er kan onverhoopt wat gebeuren in het leven waardoor je terug moet/wil keren naar Nederland, of toch nog ergens anders heen gaat. Maar een Green Card is natuurlijk in principe voor 'altijd'.
Dat is ook waarom wij nog steeds niet meegedaan hebben aan de DV Lottery. Wij vinden persoonlijk dat we er 100% achter moeten staan en hoewel het altijd een sprong in het diepe is, we toch ook reëel onze kans van slagen daar moeten inschatten. Onze situatie en verantwoordelijkheden liggen dan ook wel anders/zwaarder als gezin met vier jonge kinderen... Maar wij willen of kunnen die sprong voorlopig nog niet maken .. Hopelijk wel binnen nu en de tijd dat de oudste meerderjarig is. (zonder één van mijn kinderen moet ik niet aan denken om te vertrekken).
Als ik toch een duit in het zakje mag doen: Ik denk wel dat de punten die je noemt, enkel bijzaken zijn. Misschien niet wat betreft je budget .. emigratie kost geld. Ik denk dat je altijd minimum budget moet hebben om de eerste maanden rond van te kunnen komen zonder inkomen en budget om eventueel terug te keren naar NL. Ik zou daarnaast zelf ook kijken naar de arbeidsmarkt en hoe jouw functie/opleiding daar op aansluit. Heb je een vangnet, familie/vrienden waar je op terug kan vallen. Waar je eventueel naar kunt uitwijken als je nog geen woning hebt. Die zaken zouden voor mij (als ik in jouw schoenen stond, als alleenstaande) essentieel zijn. En wat betreft 'toekomst kijken' .."wat als je wacht en iemand hier ontmoet of toch besluit in NL te blijven", daar zou ik keuzes niet op baseren. Als je in de toekomst in NL wil blijven, dan is dat toch wat je op dat moment wilt en gelukkig van wordt?
Laatst gewijzigd door Sandy op 07 aug 2010, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
jaJasmino schreef:Nee, niet gemist, maar ik begreep hem niet helemaal........ Het was dus een grapje?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Sandy (even niet gequote anders wordt het zo'n waslijst), nee je komt niet hoger op een lijst natuurlijk, maar hoe vaker je mee doet, uiteindelijk is de kans dan groter dan wanneer je niet mee doet. Bij niet mee doen is de kans 0 voor dat jaar. Snap je wat ik bedoel? Maar goed, verder ben ik geen wiskundig wonder, dus de rest van de kansberekening is wat mij betreft niet nodig haha.
En ik kan jouw twijfels ook goed voorstellen. Ik ben inderdaad een serieus persoon (zoals DVDboy omschreef) die niet haar winnende lot zou willen laten vallen en niet gebruiken. Dat zou zo zonde zijn. Dus wil ik voordat ik uberhaupt mee doen toch echt achter m'n keuze staan. Zoals ik al zei: De wil om te emigreren is er wel. Het is meer dat ik twijfel of dit het juiste moment is. Maar is dat het ooit? Wanneer is dat het wel? Nu sta ik er financieel misschien minder goed voor dan over 5 a 10 jaar, maar m'n leven kan er dan weer heel anders uit zien ivm kinderen etc. Dus tja, wanneer is het ooit een geschikt moment? Als ik jullie zo hoor, kan ik dus inderdaad beter toch gewoon mee doen. De kans is zo klein, en als ik dan zo ontzettend gelukkig ben om te winnen, dan zijn die financiele middelen er ook wel.
ik vraag me alleen af: Waar kijken ze precies naar bij het interview qua financieen? Naar hoeveel spaargeld je hebt? Of je schulden hebt? Of je enig vermogen hebt?
En ik kan jouw twijfels ook goed voorstellen. Ik ben inderdaad een serieus persoon (zoals DVDboy omschreef) die niet haar winnende lot zou willen laten vallen en niet gebruiken. Dat zou zo zonde zijn. Dus wil ik voordat ik uberhaupt mee doen toch echt achter m'n keuze staan. Zoals ik al zei: De wil om te emigreren is er wel. Het is meer dat ik twijfel of dit het juiste moment is. Maar is dat het ooit? Wanneer is dat het wel? Nu sta ik er financieel misschien minder goed voor dan over 5 a 10 jaar, maar m'n leven kan er dan weer heel anders uit zien ivm kinderen etc. Dus tja, wanneer is het ooit een geschikt moment? Als ik jullie zo hoor, kan ik dus inderdaad beter toch gewoon mee doen. De kans is zo klein, en als ik dan zo ontzettend gelukkig ben om te winnen, dan zijn die financiele middelen er ook wel.
ik vraag me alleen af: Waar kijken ze precies naar bij het interview qua financieen? Naar hoeveel spaargeld je hebt? Of je schulden hebt? Of je enig vermogen hebt?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Laat ik voorop stellen dat ik gelukkig ben met mijn gezinnetje en manlief .. alweer 16 jaar samen & no regrets! 
Maar ik heb me toch meermaals achter de oren gekrabt waarom ik het niet anders had gedaan toen ik nog 'jong & single' was -en zelfs ook samen met manlief, aangezien hij dezelfde emigratiewens heeft- waarom we niet eerder hadden gekeken wat onze mogelijkheden waren in Amerika/Canada. Maar dat hebben we ook wat betreft schoolkeuze en niet afmaken van bepaalde studies of doorstuderen ....
En daarmee wil ik aangeven; jij bent nu nog jong, nog niet echt gesetteld, of een heel leven opgebouwd, nog geen carrière, verplichtingen/verantwoordelijkheden voor een gezin ... tel daarbij op je ervaringen en zelfredzaamheid wat je al reeds in het buitenland hebt opgedaan ........ Nogmaals de keuze kun je zelf alleen maken, maar de keuze lijkt mij wel makkelijker
Het ergste wat je kan overkomen is dat je het niet redt, geen baan, geen inkomen en terug in NL opnieuw moet beginnen. Als je jong bent is dat veel makkelijker lijkt mij..
Maar ik heb me toch meermaals achter de oren gekrabt waarom ik het niet anders had gedaan toen ik nog 'jong & single' was -en zelfs ook samen met manlief, aangezien hij dezelfde emigratiewens heeft- waarom we niet eerder hadden gekeken wat onze mogelijkheden waren in Amerika/Canada. Maar dat hebben we ook wat betreft schoolkeuze en niet afmaken van bepaalde studies of doorstuderen ....
En daarmee wil ik aangeven; jij bent nu nog jong, nog niet echt gesetteld, of een heel leven opgebouwd, nog geen carrière, verplichtingen/verantwoordelijkheden voor een gezin ... tel daarbij op je ervaringen en zelfredzaamheid wat je al reeds in het buitenland hebt opgedaan ........ Nogmaals de keuze kun je zelf alleen maken, maar de keuze lijkt mij wel makkelijker
Het ergste wat je kan overkomen is dat je het niet redt, geen baan, geen inkomen en terug in NL opnieuw moet beginnen. Als je jong bent is dat veel makkelijker lijkt mij..
Sandy
check op poverty guidelines (misschien hier in forum zoeken helpt ook al)Georgie schreef: ik vraag me alleen af: Waar kijken ze precies naar bij het interview qua financieen? Naar hoeveel spaargeld je hebt? Of je schulden hebt? Of je enig vermogen hebt?
het wisselt per jaar maar dat is wat je moet kunnen aantonen
in jou geval is dat dan ook minder omdat je alleen bent!
mocht je een sponsor hebben dan telt die jou (dus 1 persoon) bij zijn/haar eigen situatie op en dan moet diegene daaraan voldoen.
hoopt dat dat helpt
PS ik denk dat ik dacht dat je iemand anders was, maar je serieusheid is prachtig om te zien dat je mee gaat doen--dat zie ik dan hahaha...
- Georgie
- Amerika-expert
Ik snap geloof ik niet zo goed wat je met deze laatste zin bedoeltjaja5 schreef:
PS ik denk dat ik dacht dat je iemand anders was, maar je serieusheid is prachtig om te zien dat je mee gaat doen--dat zie ik dan hahaha...
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Gewoon meedoen Georgie, als je al uitgekozen wordt, ben je, tegen de tijd dat je echt aan de beurt zeg al 2 jaar verder. Dan heb je best nog tijd om e.e.a. voor te bereiden 
Ik heb vorig jaar september voor de 2e keer meegedaan en heb in mei gehoord dat ik door de 1e ronde heen ben. Ik hoop in oktober een succesvol interview en dan heb ik nog 6 maanden de tijd dus op z'n laatst mei 2011. Verder kun je dan eventueel nog uitstel vragen om je huis of studie mocht dat nodig zijn.
Ik vraag me overigens wel steeds vaker af of de trekking echt wel zo "random" is als men denkt. Vooral omdat er echt mensen zijn die al zo lang elk jaar meedoen en nooit uitgekozen worden. Het is natuurlijk heel makkelijk om met een computer juist niet random mensen te selecteren. Maar goed, andere discussie
Georgie, toen ik in september meedeed wist ik al zeker "als ik uitgekozen wordt, ga ik er gewoon voor in mijn uppie". Ik wist dat de kans heel klein was en zie nu, bijna een jaar verder. Ik ga er voor. Je leeft maar 1 keer dus moet je je kansen grijpen. En echt, als ik zie hoeveel mensen die kant op gaan die echt geen cent te makken hebben en ook niet zoveel te bieden denk ik, dat moet ons lukken
Ik heb vorig jaar september voor de 2e keer meegedaan en heb in mei gehoord dat ik door de 1e ronde heen ben. Ik hoop in oktober een succesvol interview en dan heb ik nog 6 maanden de tijd dus op z'n laatst mei 2011. Verder kun je dan eventueel nog uitstel vragen om je huis of studie mocht dat nodig zijn.
Ik vraag me overigens wel steeds vaker af of de trekking echt wel zo "random" is als men denkt. Vooral omdat er echt mensen zijn die al zo lang elk jaar meedoen en nooit uitgekozen worden. Het is natuurlijk heel makkelijk om met een computer juist niet random mensen te selecteren. Maar goed, andere discussie
Georgie, toen ik in september meedeed wist ik al zeker "als ik uitgekozen wordt, ga ik er gewoon voor in mijn uppie". Ik wist dat de kans heel klein was en zie nu, bijna een jaar verder. Ik ga er voor. Je leeft maar 1 keer dus moet je je kansen grijpen. En echt, als ik zie hoeveel mensen die kant op gaan die echt geen cent te makken hebben en ook niet zoveel te bieden denk ik, dat moet ons lukken
- Georgie
- Amerika-expert
Dank je Ziva voor je lieve en duidelijke bericht. Ik had inderdaad al een tijdje terug gelezen dat jij de enveloppe had gekregen. Alsnog gefeliciteerd.
Begrijp ik het nou goed en ben jij ook alleen? Ga je ook echt alleen emigreren? Weet je al waar je heen wilt?
Begrijp ik het nou goed en ben jij ook alleen? Ga je ook echt alleen emigreren? Weet je al waar je heen wilt?
Ja ik ben ook alleen. Ik heb echter sinds februari dit jaar een Amerikaanse vriend dus dat heeft de zaken wel wat veranderd maar in principe emigreer ik alleen want dat was het originele plan en dan zien we wel hoe het gaat
Ik hoop echt dat ik via de DV een greencard krijg want dat vind ik fijner dan trouwen (dat gaat me iets te snel haha).
Ik heb wel kennissen en vrienden in Amerika dus dat maakt dat ik me niet helemaal alleen voel anders is het land echt heel groot vind ik
In principe begin ik bij mijn lieve vriendin in Chicago en van daaruit gaat het avontuur beginnen. Dan kijken waar het lot (en een baan) mij brengt natuurlijk. Ik hoop wel in het zuidelijke deel van Amerika want ik ben nu in alle windstreken geweest en het zuiden beviel me het beste qua omgeving en vooral de mensen zijn heel vriendelijk.
Ik heb wel kennissen en vrienden in Amerika dus dat maakt dat ik me niet helemaal alleen voel anders is het land echt heel groot vind ik
In principe begin ik bij mijn lieve vriendin in Chicago en van daaruit gaat het avontuur beginnen. Dan kijken waar het lot (en een baan) mij brengt natuurlijk. Ik hoop wel in het zuidelijke deel van Amerika want ik ben nu in alle windstreken geweest en het zuiden beviel me het beste qua omgeving en vooral de mensen zijn heel vriendelijk.
Georgie, ik bedoel gewoon DOE MEE!
en Ziva, wat leuk, ik wist niet dat die vriend zo 'vers' is, dus dan nog beter een 'eigen' greencard te hebben ipv te trouwen... succes!
en Ziva, wat leuk, ik wist niet dat die vriend zo 'vers' is, dus dan nog beter een 'eigen' greencard te hebben ipv te trouwen... succes!
- Georgie
- Amerika-expert
Haha dat is duidelijk taal jaja, dank je wel!
Ziva, wat een leuk verhaal. Staat jouw verhaal over hoe je je vriend hebt ontmoet ook ergens op het forum? Lijkt me leuk om te lezen! Ik heb intussen ook jouw winnaarstopic uitgebreid weer gelezen, nu ben ik weer wat bekender met je verhaal. Ik wens je al het beste toe! (En hoop dat ik je ooit mag volgen)
Ziva, wat een leuk verhaal. Staat jouw verhaal over hoe je je vriend hebt ontmoet ook ergens op het forum? Lijkt me leuk om te lezen! Ik heb intussen ook jouw winnaarstopic uitgebreid weer gelezen, nu ben ik weer wat bekender met je verhaal. Ik wens je al het beste toe! (En hoop dat ik je ooit mag volgen)
Ik snap de discussie niet helemaal, het meedoen aan de GC lottery is gratis en mócht je geselecteerd worden en besluiten om er niet op te reageren (vanwege wat voor reden dan ook) dan mag je gewoon het volgende jaar weer meedoen en heb je exact evenveel kans als bij je eerste deelname.
Gezien de kans heel erg klein is dat je wint zou je dus in theorie altijd moeten deelnemen zolang de kans dat je wint kleiner is dan de kans dat je daadwerkelijk denkt te zullen emigreren als je wint. En mocht je meteen de eerste keer winnen dan heb je nog zeker vanaf nu ruim 14 maanden om alles te regelen! Veel succes!
Gezien de kans heel erg klein is dat je wint zou je dus in theorie altijd moeten deelnemen zolang de kans dat je wint kleiner is dan de kans dat je daadwerkelijk denkt te zullen emigreren als je wint. En mocht je meteen de eerste keer winnen dan heb je nog zeker vanaf nu ruim 14 maanden om alles te regelen! Veel succes!
Dat is wel waar GJK maar als je dan uitgekozen wordt wil je er wel voor gaan natuurlijk 
Ik snap het vraagstuk wel maar zeg gewoon ga ervoor Georgie!
Ik snap het vraagstuk wel maar zeg gewoon ga ervoor Georgie!
- Georgie
- Amerika-expert
Dat zou ik mezelf nooit vergeven en ik zou nooit een deelnemer willen zijn die maar 'kijkt of ze wint' en dan besluiten om het toch niet te doen omdat het toch niet zo handig uitkomt, om een financiele reden of wat dan ook. Ik vind dat je daar serieus mee om moet gaan, ook al is de kans nog zo klein, het is toch een bepaalde keuze die je voor jezelf maakt.GJK schreef:Ik snap de discussie niet helemaal, het meedoen aan de GC lottery is gratis en mócht je geselecteerd worden en besluiten om er niet op te reageren
En daarbij is het toch best een goede vraag?
Meedoen is gratis, maar het winnen van de loterij niet, en emigreren al helemaal niet. Als starter is dat best een overweging. Nu heb ik nog weinig bindingen met Nederland (zoals gezegd, nog geen relatie,kinderen etc) maar de keerzijde daarvan is dat het financieel er slechter voor staat. Aangezien de financieen toch een criterium is voor toelating, vind ik het niet meer dan logisch dat je daar ook naar kijkt, mocht je winnen.
Daarom vroeg ik me af wat verstandiger is: Meedoen (want als je nu al zou winnen, heb je nog tot 2012 voordat je de echte overstap maakt), of toch nog wachten tot er meer financiele zekerheid is, maar wel meer kans op andere dingen die het proces 'tegen zouden kunnen houden'. Helaas heb je alleen geen garantie voor de toekomst.
mooi dat iedereen verschillend is, toch....
Georgie doet het zo, anderen doen wel mee 'en zien wel als je onverhoopt winnen'
hoe het ook gaat, ieder op zijn/haar eigen manier
Georgie doet het zo, anderen doen wel mee 'en zien wel als je onverhoopt winnen'
hoe het ook gaat, ieder op zijn/haar eigen manier
Als je besluit niet te reageren wanneer je wint heeft een andere winnaar met een hoger casenumber alsnog kans om opgeroepen te worden en te emigreren dus het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk 
Verder begrijp ik je wel goed, maar ik denk gewoon dat bij zo'n kleine kans als het winnen van de GC je eigenlijk altijd zou moeten meedoen als je graag naar de VS wilt emigreren. Als je dan wint kan ik me niet voorstellen dat er dan nog dingen kunnen zijn om de emigratie tegen te houden zoals het niet hebben van een rijbewijs, maar zo denk ik dr over
veel succes bij het nemen van je beslissing in elk geval!
Verder begrijp ik je wel goed, maar ik denk gewoon dat bij zo'n kleine kans als het winnen van de GC je eigenlijk altijd zou moeten meedoen als je graag naar de VS wilt emigreren. Als je dan wint kan ik me niet voorstellen dat er dan nog dingen kunnen zijn om de emigratie tegen te houden zoals het niet hebben van een rijbewijs, maar zo denk ik dr over
Ik dacht altijd dat als je wint en besluit niet te gaan, jouw 'groene kaart' vervalt en je zo dus ook de kans voor een ander ontneemt. Dat is voor ons o.a. een reden geweest niet mee te doen. Maar ik denk ook het psychische aspect, dat als je wel wint en toch uiteindelijk besluit niet te gaan... de spijt die je later daar van kan krijgen (zeker als je de jaren erop niet meer wint), dat lijkt me ondraaglijk.
Sandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 22085 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-