Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bandido
Amerika-expert

Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de

Bericht door Bandido »

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, want het klinkt precies als een bedrijf waar ik naar op zoek ben. Ik heb bijna al mijn spullen al in de VS, maar een aantal dingen die niet in koffers pasten zoals een paar meubels staan nog in NL. Lang niet genoeg om een container te vullen. Voor mij zou het het handigst zijn om het naar Savannah te laten verschepen, maar dat zal vast ook wel kunnen. Laat het weten hoe het is gegaan!
"Keep Georgia On Your Mind"
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik heb voor mezelf al besloten dat ik gebruik ga maken van hun diensten, dus ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het is gegaan!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Misschien een idee om te melden om welk bedrijf het gaat? Ik zou dat wel willen weten :)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

*koopt een bril met jampotglazen*

:oops:

Dank je :)
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

OscarG schreef: Thuis laten bezorgen daar kan wel, maar dat kost dan weer 545 euro, wat ik dan weer zonde vind. Kan net zo goed zelf even heen en weer rijden daar. Wel geven ze mij de contactgegevens van hun agent ter plaatse. Op hun website staat ook: Het is goed te weten dat onze agenten overzee u desgewenst assisteren en als u dat wilt zelfs de hele gang langs de douane begeleiden en u zoveel mogelijk rompslomp uit handen nemen.
pf dat is veel zeg...545 euro

en die agent ter plaatse die je zoveel mogelijk rompslomp uit handen neemt, kost dat nog wat?
Wij hebben een vergelijkend geval van elektronica die gewoon niets oplevert hier, maar of we die nu meenemen is nog de bvraag dus hoe meer ik weet wat zoiets (dus 3m3 ongeveer) kost (in totaal) hoe makkelijker om dat alvast te weten (qua wel of niet).
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Die 545 euro vond ik ook veel, dus daar gaan we geen gebruik van maken. Halen we het zelf wel op ;)
Voor zover ik nu heb begrepen kost die agent ter plaatse op zich niets, maar in dit proces geldt in het algemeen: hoe meer rompslomp je uit handen laat nemen, hoe meer het kost.
Ik ben nog bezig met inpakken, maar dit duurt helaas langer dan dat ik had verwacht. De bedoeling is om vandaag de paklijst naar het bedrijf toe te sturen en een afspraak te maken wanneer ze het op komen halen. Zodra de paklijst compleet is kan het bedrijf ook een betere berekening van de kosten maken. De factuur krijg ik pas bij verscheping, dus rond 15-16 juli kan ik je meer vertellen.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

maken ze die berekening op basis van de paklijst?
gaat dat per procdut(type) of gewicht if afmeting of... iets anders
Wel verwarrend klinkt het, ik zag op de site dat het per m3 gaat en best meevalt qua prijs (niet als er ruim 500 euro aan bezorgkosten bijkmt dus!!)
kun je me uitleggen wat er op basis van wat nog berekend wordt.
Fijn! en Bedankt natuurlijk :-)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Op zich staat alles op hun site beschreven hoor :)

Ze maken de berekening op basis van het volume, dus de m3, maar de paklijst bepaalt natuurlijk ook wat dat volume zal zijn. Ik ben nog aan het uit zoeken wat ik mee ga nemen, dus dan kan het 2, 3 of 4m3 komen, wat dus invloed heeft op de prijs. De prijslijsten zijn voor het vervoer.

Bijkomende kosten zijn:

1. Transport van je huis in NL naar de haven. Deze kosten hangen af van je locatie en het volume van je vracht. Je kan een prijs opvragen bij hun. Indien je dit te duur vind kan je er ook voor kiezen om de spullen zelf af te leveren bij de haven. Voor 3m3 van Almere naar Rotterdam zijn de kosten 145 euro.

2. Transport van de haven bij Aankomst naar je huis in Amerika. Ook deze kosten hangen af van de locatie en het volume van je vracht. Particulierverschepen.nl vraagt een prijs op bij transporteurs in Amerika. Bij mij (Van Boston naar Falmouth, Cape Cod) kwam dit voor 3m3 op 545 euro. Je kan er ook voor kiezen om het zelf op te halen.

3.Loodskosten Rotterdam Eur 25,-

4.Douanedocument Eur 35,-

5.AMS Fee Eur 35,-

6. transportverzekering. De kosten hiervoor bedragen 2% v/d waarde (minimum premie Eur 125,-). Deze is optioneel.

7. Eventuele inklaringskosten, taxes, duties. Daar deze altijd verschillen en per vracht afhankelijk zijn is het moeilijk om hier een indicatie voor te geven. Taxes en duties zijn in ieder geval afgedekt met het document van de US customs waaruit blijkt dat je gaat verhuizen naar de US en dus zonder extra kosten je eigen spullen mag mee nemen.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

super! alles in 1 overzicht
ik hoor graag hoe het gegaan is :-)

veel succes met pakken
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Even een update:

Mijn totale factuur in NL was 488 euro. Dit was voor 2m3 en inclusief transport verzekering en transport van Almere naar de haven in Rotterdam. Op 9 juli is het opgehaald, helemaal top tot zover.
Het schip zou op 14 juli vertrekken, maar vertrok op 17 juli. 26 juli kwam het schip aan in Amerika, was wel precies zoals van te voren was aangegeven dus ze hebben wat extra snel gevaren.
Ondertussen kreeg ik een mail van het bedrijf wat in Amerika de zaken afhandeld. Die zeiden dat de shipment inderdaad op 26 juli aan kwam in New Jersey en dat ik deze op 30 juli op kon halen in Boston. Vanaf die dag had ik 5 werkdagen om mijn spullen op te halen.

Wel kwamen ze met de volgende kosten:
OCEAN FREIGHT 23.47
T.H.C. 50.00
DOC. TRANS. FEE 75.00
I. T. PREPARATION 35.00
STRIPPING CHARGE 25.00
CFS SECURITY FEE 25.00
CHASSIS SURCHARGE 10.00

Voor een totaal van 243 dollar. Alhoewel er op de website van het bedrijf in NL wel gezegd werd "Exclusief loodskosten en afhandelingskosten ter destinatie.", vind ik het bedrag nog redelijk hoog. Maar dan nog steeds, 488 euro + 243 dollar..valt nog mee voor de spullen die ik heb laten verzenden waarvan de waarde op zo'n 6000 euro ligt.

Dan nog een punt. Zojuist kreeg ik een mail met de melding:
This shipment has been profiled for VACIS X-Ray examination.
Cargo availability date is delayed.
Additional charges to follow / shown on arrival notice.
Verder nog geen informatie. Ik ga morgen bellen hierover. Een VACIS X-Ray gebeurt op de hele container. Daar deze container een groeppage container is met meerdere zendingen er in, vraag ik me af hoe het met de kosten van dit grapje zit. Zullen deze verdeeld worden over alle ladingen of niet? En dan de vraag hoeveel dagen vertraging dit op gaat leveren...ben benieuwd... Updates volgen!
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

tis alvast aangekomen, super.
restkosten blijven een verrassing maar jij helpt hiermee , thanks!

succes met de rest,

en hoe'st daar?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Restkosten blijven inderdaad altijd een verassing. Schijnbaar moesten we ook 50 dollar betalen toen we de hond gister op gingen halen, maar er is ons daar nooit gevraagd om 50 dollar, dus die hebben we dan maar weer in de pocket ;)

Verder is het hier top! maar wel druk ;) Bij de douane waren ze vergeten mijn I-94 te stempelen...erg lastig als je een SSN wilt aanvragen of je AOS na het huwelijk. Dus daar moesten we ook weer voor terug naar het vliegveld. Daar was het echter in 30 minuten geregeld. Zo hebben we nog wel meer dingen. Het adres van het douanekantoor op hun website is blijkbaar verouderd. We kwamen daar bij een leeg gebouw aan...zijn ze verhuisd...

Donderdag kunnen we de marriage licence ophalen, dus dan is in ieder geval alles in orde voor de trouwerij op 9 augustus :)
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

je hond brengt jullie geluk!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Haha! laten we het hopen! Er zijn hier ook nog twee katten in huis en we moeten ze nog samen laten leven. Dat gaan we dan ook maar heel langzaam opbouwen ;)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Weer een update: De X-ray scan is gedaan en er is geen vertraging wat betreft de oplever datum. Vrijdag 30 juli kan ik mijn spullen ophalen. We gaan het waarschijnlijk maandag ophalen.

Extra kosten voor de scan: 49 dollar.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Oscar

da's mooi. Hopelijk is alles nog in zelfde staat als bij vertrek.
Wij hadden vorig jaar een 20ft laten versturen en die werd ook gescand. Heeft een behoorlijke poos geduurd maar ongeveerd 2 maanden nadat container afgeleverd was kwam de prachtige factuur voor X Ray and customs, helaas...

Gek dat verhaal van 50 dollar voor de hond want wij hadden net hetzelfde met onze poezen. Bij vertrek werd ons gemeld dat we $50 per stuk zouden moeten betalen, toen we onze beestjes gingen ophalen werd er nooit om dit bedrag gevraagd.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Gister gebeld met de vrachtmaatschappij. Die zei dat de vracht savonds om half 8 in Boston aan zou komen. Wij zijn van plan om maandag de spullen op te halen. Echter bleek dat ik de kosten eerst moest betalen aan het bedrijf in new Jersey en dat zij dan pas de vracht releasen.

Ik dacht dat ik de rekening wel kon voldoen bij afhalen maar dat kon dus niet. Vrijdagmiddag een form ingevuld en gemailed met de creditcard gegevens en die wordt normaal binnen 24 uur afgerond. Maandagochtend zullen we dus eerst even moeten bellen.

Maandag de uiteindelike update!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Weer een update:

Betaling is geslaagd. Dus we hebben de Freight Release. Wat er nu moet gebeuren is:

1. We moeten naar de customs office om alles te clearen. Daar zouden ook nog kosten achter weg kunnen komen, maar ik heb de formulieren ingevuld dat ik een immigrant ben enz. Dus als het goed is hoef ik daar niet voor te betalen maar je weet maar nooit.

Wat ik nu weet is dat er 3 bedrijven zijn waar ik mee te maken heb:

1. Transport bedrijf in Nederland: Kosten 488 euro. (145 spullen ophalen in almere, 125 euro verzekering, rest voor transport)
2. Vrachtbedrijf in New Jersey wat de vracht van het schip haalt en naar Boston haalt. Kosten: 293 dollar, waarvan 50 dollar voor de X-ray Scan van de douane.
3. Warehouse in Boston. Import kosten: 112 dollar. Ik heb tot 8 augustus om het spul gratis op te halen, daarna kost het per dag geld.

We gaan morgenochtend naar de customs en dan de spullen ophalen, dus dan weet ik de staat van de spullen en de totale kosten. Update volgt! Als alles klaar is zal ik even een totaal overzicht maken van alle stappen in chronologische volgorde zodat mensen die dit ook zouden willen doen weten wat hun exact te wachten staat.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

super zeg, leuk dat je straks alles weer hebt,
ik doe zoveel mogelijk weg en verkoop mn meubels... dan blijft er misschien nog wat over dus leuk dat je straks alles zo op volgorde neer wil zetten, dat zal veel helpen :-)
thanks!!

ps importkosten is dus niet de kosten van importbelasting? of begrijp ik het verkeerd?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer