Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagjes over High School

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vraagjes over High School

Bericht door Georgie »

magicalgin schreef:
Ik ben in Junior year gezet vanwege mijn leeftijd, maarja kijk ik had eerst normaal Chem gekozen, maar dat was veel te simpel. Ik bedoel, "hoe lang is een boek in cm, en hoelang in m?" Dus ik had meteen AP gekozen daarna. De rest werd gewoon aan mij geadviseerd. Voorderest gaat het wel goed met mij, beetje vermoeid maar daar wen ik wel aan. En vrienden heb ik nog niet echt, maar dat komt nog wel, eerst een beetje wennen aan de school enzo.
Lijkt me geen slechte keuze, om in het junior jaar gezet te worden. Dan kan je nog even 'rustig' wennen voordat je al weer van school af moet. Knap van je dat je die AP vakken aan kan. Ik had AP Spanish maar dat was echt veel te hoog gegrepen. Wat voor Engels vak heb je? Dat zei me niet zo veel, wat je noemde.
En die vrienden komen inderdaad wel. Pas in februari kreeg ik echte Amerikaanse vrienden, terwijl ik in augustus begon. Nou was ik een exchange student en geen echte immigrant, en dus had ik wel houvast aan twee vriendinnen die ook exchange students waren (Duitse en Colombiaanse, tot op de dag van vandaag mee bevriend). Dat scheelt wel. Misschien zijn er op jouw school ook wel exchange students die nog niet echt een vriendengroep hebben waarmee je misschien een keer wat leuks kan doen en je woonplaats kan ontdekken. En verder gewoon jezelf openstellen naar al het contact. Amerikanen zijn vaak erg vriendelijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
magicalgin
Amerika-ontdekker

Bericht door magicalgin »

Er zijn op mijn school voornamelijk immigranten, en die komen meestal in groepen. Er zijn geen exchange studenten volgens mijn lerares, dat vond ik heel erg jammer. Maar ik heb gelukkig wel familie van me op de school, namelijk mijn nichtje.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Knap uitdagend pakket heb je! Maar je zitten vervelen is ook niet leuk.
En die vrienden, dat komt wel. Ben zelf op mijn 15de ook in een andere stad naar school gegaan, en het duurde bijna een half jaar vooraleer ik me daar niet meer zo verloren voelde in de school en in de klasgroep. Nadien bleek het een hele toffe groep te zijn, en mijn 6de jaar was mijn leukste jaar ooit! Nog even volhouden dus. En je nichtje zal waarschijnlijk ook wel haar best doen om je bij dingen te betrekken en je bij anderen te introduceren?
Als je de dingen academisch wat onder controle hebt, sluit je dan misschien aan bij een groep voor extracurricular activiteiten, dat kan ook nog helpen.

Onze zoon is net gestart in Canada. In Belgie zou hij naar zijn laatste jaar humaniora (VWO) gegaan zijn, maar aangezien hij in september maar 16 geworden is, heeft men hem hier een pakket van grade 11 University gegeven + dit semester Biology grade 12 en volgend semester Advanced Functions (wiskunde) in grade 12.
De lessen zelf gaan niet zo snel als wat hij in Belgie gewend was, maar qua huiswerk geven ze er ook hier een lap op! Hij heeft nu dagelijks voor wiskunde zoveel huiswerk dan wat hij in Belgie op een ganse week had.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
magicalgin
Amerika-ontdekker

Bericht door magicalgin »

kastelke schreef:Knap uitdagend pakket heb je! Maar je zitten vervelen is ook niet leuk.
En die vrienden, dat komt wel. Ben zelf op mijn 15de ook in een andere stad naar school gegaan, en het duurde bijna een half jaar vooraleer ik me daar niet meer zo verloren voelde in de school en in de klasgroep. Nadien bleek het een hele toffe groep te zijn, en mijn 6de jaar was mijn leukste jaar ooit! Nog even volhouden dus. En je nichtje zal waarschijnlijk ook wel haar best doen om je bij dingen te betrekken en je bij anderen te introduceren?
Als je de dingen academisch wat onder controle hebt, sluit je dan misschien aan bij een groep voor extracurricular activiteiten, dat kan ook nog helpen.

Onze zoon is net gestart in Canada. In Belgie zou hij naar zijn laatste jaar humaniora (VWO) gegaan zijn, maar aangezien hij in september maar 16 geworden is, heeft men hem hier een pakket van grade 11 University gegeven + dit semester Biology grade 12 en volgend semester Advanced Functions (wiskunde) in grade 12.
De lessen zelf gaan niet zo snel als wat hij in Belgie gewend was, maar qua huiswerk geven ze er ook hier een lap op! Hij heeft nu dagelijks voor wiskunde zoveel huiswerk dan wat hij in Belgie op een ganse week had.
Klopt helemaal, de snelheid hier is extreem langzaam vergeleken met wat ik gewend ben. En ik moest ook binnen 3 dagen meer contracten tekenen dan ik in mijn hele leven getekent heb :|, ik heb de helft niet eens gelezen. De boeken zijn ook een flink stuk dikker dan in Nederland. Ik zou op dit moment zeggen dat school niet zo moeilijk hier is, maar vooral zwaar... En met die extracurricular activiteiten bedoelt u daarmee de clubs? Want ik ben zelf van plan om een dezer weken me in te schrijven voor een van de clubs, om wat makkelijker aan een vriendengroep te kunnen komen. En misschien nog een baantje erbij, want die minimum loon is hier best wel aantrekkelijk :mrgreen: 8dollar per uur
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Extracurricular activities zijn inderdaad wel erg leuk. Sport wordt veel gedaan op Amerikaanse scholen (ik heb intensief getennist), maar ook als je niet zo van sport houdt, is er nog genoeg te doen. Je vindt vast wel iets leuks wat bij je past! En ga ook vooral naar de wedstrijden van bijv. football, basketball en baseball. Dat zijn grote evenementen (basketball is winterseizoen en baseball lente, ik geloof dat football nu is). Als je een beetje een leuke school hebt, merk je daar echt veel van de sfeer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben het wel met je eens dat de lesmethode hier in de VS anders is dan in Nederland. Ik zie het op de universiteit ook. Er wordt veel meer gevraagd in de vorm van werk dan in Nederland. Waar je in Nederland misschien een paper per vak moet schrijven, of een paar sommen voor wiskunde moet maken, wordt dat hier in de VS vaak enorm vermenigvuldigd. Ik durf zo geen uitspraken te doen over wat beter is - mijn studenten hier zouden op een Nederlandse universiteit verzuipen omdat ze door het gebrek aan huiswerk en proefwerken totaal hun leren niet zouden kunnen plannen. Maar studenten die ik in Nederland lesgaf, die zouden het tempo en de hoeveelheid hier totaal niet trekken.

Maar ik kan me voorstellen dat het wennen is. Helemaal met AP vakken - dat zijn echt de pittigste die er zijn (op college level na dan). Maar bijkomend voordeel: Als je slaagt voor je AP exam aan het einde van het jaar betekent dat vaak dat je op de universiteit vrijstelling kan aanvragen voor dat specifieke vak. En AP exams vertalen veel makkelijker naar het Nederlandse systeem dan gewone honors vakken, mocht je terug willen.

Dus, hang in there..het went echt! En inderdaad, bij wat clubjes gaan is helemaal geen slecht idee - zo socializen Amerikaanse leerlingen veel, en wie weet wie je daar allemaal leert kennen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer