Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie is teruggegaan naar Nederland?
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Re: Wie is teruggegaan naar Nederland?
Wat bij ons thuis wel grappig is dat mijn amerikaanse vrouw die van 1999 tot 2004 samen met mij in Nederland heeft gewoond (en van 1996-99 in Curacao), Nederland soms meer mist dan ik... 
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is bij ons ook het geval. Van 2000 tot en met 2008 heeft Anna met mij in Nederland gewoond, en zeker in het begin heeft zij NL meer gemist dan ik. Voor haar was het met name de geschiedenis die zij miste, en hoe dichtbij alles was. Waar wij woonden (15 minuten van de Belgische grens, en 5 minuten van de Duitse grens) was het makkelijk om even een ander land in te duiken, en dan ook echt in een andere cultuur te zijn. Zij was daar na 8 jaar zo dol op geworden dat ze het erg miste - en nog steeds wel een beetje.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Interessante topic, en ik moet zeggen dat veel dingen me wel bekend voorkomen.
Mijn vrouw is er ook zo eentje die graag in Nederland zou gaan wonen, maar ja, begrijpelijk, we zitten hier op een eiland in het midden van de oceaan, en in Nederland kun (zoals Dento ook al weergaf) heel gemakkelijk naar een ander land toe rijden.
Wellicht dat we over een paar jaar alsnog terug gaan, maar pas als ik mijn citizenship heb, zodat we gemakkelijk heen en weer kunnen reizen als dat nodig zou zijn. Nog anderhalf jaar en dan kan het aangevraagd worden. Ik sta in Nederland ook (heel bewust) nog ingeschreven bij de woningbouw van mijn vorige woonplaats zodat ik wachttijd blijf opbouwen en gemakkelijk een woning kan krijgen als het zover is dat we naar Nederland zouden gaan, het kost slechts 25 euro per jaar dus dat is niet zo erg. Ook spelen we nog altijd met de gedachte om zowel hier als daar te gaan wonen, dit zou het meest ideale zijn, maar bepaalde omstandigheden hebben dat een beetje moeilijker gemaakt, het is nogal duur om zoiets te ondernemen en door die omstandigheden gaat dat een stuk moeilijker worden helaas.
De kans is wel heel erg groot dat we over een paar jaar richting Nederland gaan, als het niet voor mijn vrouw was, dan was het wel omdat mijn moeder steeds meer alleen zit (ik ging vroeger elke dag bij haar op bezoek, mijn zus zou vaker gaan maar daar is, sinds ik in de VS woon, niet zo heel erg veel van gekomen) en omdat mijn andere dochter in Nederland me ontzettend mist (en geloof het of niet, ik vind het op het moment gewoon leuk om richting Nederland te gaan vanwege de kou die er heerst lol, maar ja, ik het is voor mij al 1.5-2 jaar zomer dus het mag wel eens
)
Mijn vrouw is er ook zo eentje die graag in Nederland zou gaan wonen, maar ja, begrijpelijk, we zitten hier op een eiland in het midden van de oceaan, en in Nederland kun (zoals Dento ook al weergaf) heel gemakkelijk naar een ander land toe rijden.
Wellicht dat we over een paar jaar alsnog terug gaan, maar pas als ik mijn citizenship heb, zodat we gemakkelijk heen en weer kunnen reizen als dat nodig zou zijn. Nog anderhalf jaar en dan kan het aangevraagd worden. Ik sta in Nederland ook (heel bewust) nog ingeschreven bij de woningbouw van mijn vorige woonplaats zodat ik wachttijd blijf opbouwen en gemakkelijk een woning kan krijgen als het zover is dat we naar Nederland zouden gaan, het kost slechts 25 euro per jaar dus dat is niet zo erg. Ook spelen we nog altijd met de gedachte om zowel hier als daar te gaan wonen, dit zou het meest ideale zijn, maar bepaalde omstandigheden hebben dat een beetje moeilijker gemaakt, het is nogal duur om zoiets te ondernemen en door die omstandigheden gaat dat een stuk moeilijker worden helaas.
De kans is wel heel erg groot dat we over een paar jaar richting Nederland gaan, als het niet voor mijn vrouw was, dan was het wel omdat mijn moeder steeds meer alleen zit (ik ging vroeger elke dag bij haar op bezoek, mijn zus zou vaker gaan maar daar is, sinds ik in de VS woon, niet zo heel erg veel van gekomen) en omdat mijn andere dochter in Nederland me ontzettend mist (en geloof het of niet, ik vind het op het moment gewoon leuk om richting Nederland te gaan vanwege de kou die er heerst lol, maar ja, ik het is voor mij al 1.5-2 jaar zomer dus het mag wel eens
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen JieJie. Ik mag graag naar Hawaii toe, met name als het hier in Colorado winter is, maar het wonen op een eiland is toch wel iets wat in je bloed moet zitten. Hebben jullie nooit overwogen om iets op het "main land" te zoeken? Er zijn hier ook tropische gebieden te vinden, maar dan kun je nog altijd met de auto een andere staat verkennen, en een tripje naar Nederland is dan ook een wat minder grote onderneming.
-
FrankW
Was ik dat?kastelke schreef:- 1 man die al vele jaren in Amerika woont, ondertussen gescheiden is (dacht ik) maar die wel permanent resident is. Hij overweegt om terug te keren, was hier in 2008 of 2009 aktief, maar ik dacht niet dat hij uiteindelijk teruggekeerd is
Ik had er ook een topic over gemaakt.
viewtopic.php?f=12&t=16282
Ik ben inderdaad nog steeds in Amerika en heb niet het plan naar Nederland terug te gaan. Ik ben met de feestdagen 2 weken in Nederland en Italie geweest en vond Italie eigenlijk de leukste week. Beiden waren vakantie maar aan het eind was ik toch wel weer blij om naar huis in de VS te gaan. Ik denk ook dat als ik ooit permanent terug naar NL zou gaan, ik de VS zeker snel zal missen. Maar ik zou ook niet terug gaan naar Nederland maar naar een ander Europees land. Nederland is in de laatste 15 jaar natuurlijk erg veranderd en na zo'n lange tijd is het toch van "You can never go 'home' ".
Misschien als ik met pension ga over 20 jaar dat ik per jaar 6 maanden in de VS verblijf en 6 maanden ergens in Europe. Dat lijkt me wel wat.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, naar jou was ik op zoek. 
Fijn dat je nog eens iets van je laat horen, en dat je een beslissing hebt kunnen nemen waar je tevreden mee bent.
En ja, over dat 'terugkeren' na jaren van afwezigheid kan ik meespreken, ik ben na heel veel jaren teruggekeerd naar mijn geboortestreek. Ondertussen had ik op heel wat plaatsen in Belgie gewoond, maar dit is dus echt een tegenvaller geweest, en ik zal dan ook absoluut geen spijt hebben als we hier over enkele maanden weer vertrekken.
Fijn dat je nog eens iets van je laat horen, en dat je een beslissing hebt kunnen nemen waar je tevreden mee bent.
En ja, over dat 'terugkeren' na jaren van afwezigheid kan ik meespreken, ik ben na heel veel jaren teruggekeerd naar mijn geboortestreek. Ondertussen had ik op heel wat plaatsen in Belgie gewoond, maar dit is dus echt een tegenvaller geweest, en ik zal dan ook absoluut geen spijt hebben als we hier over enkele maanden weer vertrekken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
FrankW
Ik begrijp nu ook het "niemandsland" gevoel. 26 jaar in Nederland en 16 jaar in de VS. Ik zal nooit een echte Amerikaan worden maar aan de andere kant voel ik me ook geen echte Nederlander meer. Maar dat bevalt me eigenlijk wel. The best of both worlds, eh?
Excuseer mijn gebruik van het Engels hier maar het klinkt beter dan in het Nederlands. 
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekijk het postief: je past niet meer in een hokje. 
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2812 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-