Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)

Bericht door Marcel87 »

Ik zou ook gewoon meedoen. Je hebt tenslotte niks te verliezen!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Tsjah...tsjah...daar zit ook wel weer wat in. Maar aan de andere kant, stel dat ik dan en de K1 heb en de loterij win, dan voelt het net alsof ik de kans van een ander heb ontnomen. Maar misschien is dat te idealistich gedacht haha.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Sja , andere kant kan je ook denken dat iemand met een hogere casenummer alsnog kans maakt :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

OscarG, als je zo redeneert, dan zouden wij ook niet mogen meedoen. Want mijn man zit in een beroepscategorie die het mogelijk maakt om via een bedrijf uitgezonden te worden of om via een work based green card het land binnen te komen.
Daar moet je echt niet van wakker liggen!
Tenslotte geef jij hier in Nederland je leven op voor een redelijk onbekend leven aan de andere kant van de plas. En het is zoals men hiervoor ook al schreef: een onconditional is een onconditional. We hadden hier nog niet zo lang geleden toch iemand die nog gehuwd was met zijn Amerikaanse vrouw, maar die het huwelijk met haar niet meer zag zitten maar anderzijds zijn leven in de VS ook niet wou opgeven... Je wilt echt nooit in die situatie terecht komen. En geloof me, die man zal zeker ooit nooit gedacht hebben om in die situatie terecht te komen toen hij vol liefde naar de VS vertrok...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Haha. Ok. Misschien had ik een iets te ondoordachte reactie (wellicht dat de vlinders ook mee spelen inderdaad ;)). Maar jullie hebben wel een punt. Met visa's enzo is het beter om alles dubbel te doen, dan net iets te weinig. He, gaat me dat toch weer 15 euro kosten voor de pasfoto!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Mills
Amerika-newbie

Bericht door Mills »

Hey iedereen,

Ik wil graag meedoen aan de DV-2011, net als vele heb ik gemerkt op dit forum! :D

Ik heb nu een vraag waar ik niet helemaal uit kom. Ik ben zelf geboren op Kaapverdië maar heb de Nederlandse nationaliteit, en woon hier ook al 17 jaar. Bij het invullen van de DV-application wordt er gevraagd naar waar je vandaan (geboren) komt (bent), maar niet de nationaliteit. Ik heb zelf helemaal geen Kaapverdisch paspoort maar een Nederlandse. Heeft iemand hier een antwoord op, wat ik hier dan moet invullen?

met vriendelijke groet,

Miletson
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dan is je geboorteland Kaapverdie, met als nationaliteit de Nederlandse.
"Keep Georgia On Your Mind"
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Heb net de datum in mijn agenda gezet! :D We gaan er weer met volle moed tegenaan en verwachten dit jaar die groene kaart te krijgen (zo... positiever kan ik het niet maken :wink: )
Animine
Amerika-newbie

Bericht door Animine »

Op het moment dat de registratie begint zit ik in de VS :D Ik zal dit jaar voor de eerste keer meedoen.
kevin09
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin09 »

Ik ben net weer terug van een lange week New York. Kan niet wachten om voor de 1e keer mee te doen ;)
Giuxeph
Amerika-newbie

Bericht door Giuxeph »

Ik ga ook zeker meedoen. :mrgreen:
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Hey leuk, nog iemand uit Amsterdam :mrgreen:

Is het de eerste keer dat je meedoet?
Giuxeph
Amerika-newbie

Bericht door Giuxeph »

Marcel87 schreef:Hey leuk, nog iemand uit Amsterdam :mrgreen:

Is het de eerste keer dat je meedoet?
Jep, en hopelijk gelijk de laatste keer! :D
Maar ik lees nu al een jaartje of twee de posts op dit forum.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik hoop het ook voor je dat het gelijk raak is!
Dit jaar wordt inmiddels alweer mijn 3e poging , hopelijk ook de laatste!

In ieder geval heel veel succes :beerchug:
Moohaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Moohaa »

Ik doe zeker weer mee (tweede keer)! Even snel een vraagje: mag je ook dezelfde pasfoto gebruiken als de vorige keer? Mijn gezicht is namelijk niet drastisch veranderd in het afgelopen jaar :lol: Er staat wel bij dat het een recente foto moet zijn, maar ja, zoals gezegd, hoeveel verandert je uiterlijk nou eigenlijk in een jaar?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik meen eens ergens gelezen te hebben te het max. 3 of 6 maanden oud mag zijn. Maar eerlijk gezegd.... ik denk dat ik ook nog maar eens die foto's van vorig jaar recupereer. Ik kan me niet inbeelden dat zij een fotodatabase bijhouden van al de kandidaten van vorig jaar om die foto's te gaan vergelijken met de foto's die je dit jaar indient.

De technici onder ons zullen nu zeker een opmerking maken ivm een datum die je in de file van je foto kan vinden of zo, waardoor ze kunnen traceren dat het om een 'oude' foto gaat. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kevin09
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin09 »

Ik wil alvast foto's laten maken bij een fotograaf. Lees hier dus dat opening start begin oktober en las ook dat foto's niet ouder dan 3 maanden mogen zijn of iets.

Heeft iemand de speciale instructies nog ergens online staan voor de foto's? Ik kwam opdeze site deze link: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html tegen maar daar staat nog niets omdat die begin oktober pas doet maar ik denk anders laat ik ze binnenkort alvast maken bij een fotograaf. Iemand tips? Of gewoon wachten tot oktober zelf omdat ze straks misschien de regels iets gaan aanpassen of iets.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

phototemplate.gif
phototemplate.gif (8.96 KiB) 1054 keer bekeken
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik zou toch even wachten tot er duidelijke instructies op de website staat!
Ze veranderen de eisen nog wel eens aan de foto's. Maak je straks mooie dure foto's is het niet volgens de eisen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

kastelke schreef:De technici onder ons zullen nu zeker een opmerking maken ivm een datum die je in de file van je foto kan vinden of zo, waardoor ze kunnen traceren dat het om een 'oude' foto gaat. ;-)
Die informatie kun je weghalen, of verzetten naar een nieuwere datum.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer